인터랙티브 미디어에 적용되는 인터랙션 의미의 범주화

논문상세정보
' 인터랙티브 미디어에 적용되는 인터랙션 의미의 범주화' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • interaction
  • interactivemedia
  • interactivetechnology
  • interactivity
  • theoretical categorization
  • 인터랙션
  • 인터랙티브 기술
  • 인터랙티브 미디어
  • 인터랙티브 의미 범주
  • 인터랙티비티
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 인터랙티브 미디어에 적용되는 인터랙션 의미의 범주화' 의 참고문헌

  • 호모 사피엔스에서 인터랙티브 인간으로
    포르셍 연구소 동문선 [2001]
  • 콘텐츠의 미래
    F. Rose 책읽는수요일 [2011]
  • 인터랙티브미디어 영상의 쌍방향성 연출구조에 관한 연구
    김효용 한국콘텐츠학회 논문지 12 (3) : 84 ~ 94 [2012]
  • 인터랙티브 미디어와 놀이
    김영용 커뮤니케이션북스 [2007]
  • 인터랙티브 광고론
    심성욱 서울경제경영 [2011]
  • 블로거, 게이머: 참여문화에 대한 탐색
    H. Jenkins 비즈앤비즈 [2008]
  • 미디어의 이해: 인간의 확장
    M. McLuhan 커뮤니케이션북스 [2011]
  • 멀티미디어와 인터랙티브 아트
    조재원 한국학술정보 [2001]
  • 게임 텍스트와 플레이어의 인터랙티브적 관점에서 본 게임의 시점
    길태숙 한국게임학회 논문지 8 (3) : 51 ~ 59 [2008]
  • http://www.wordreference.com/enko/interactive
  • The Ontology of Interactive Art
    D. Lopes Journal of Aesthetic Education : 65 ~ 81 [2001]
  • Teaching Interactive Media Design
    O. Özcan International Journal of Technology and Design Education 12 (2) : 161 ~ 171 [2002]
  • Sociomedia: Multimedia, Hypermedia, and the Social Construction of Knowledge : 175 ~ 192
    A. Hartman [1995]
  • Networked Interactivity
    S. Rafaeli Journal of Computer Mediated Communication 2 (4) [1997]
  • Media for Interactive Communication
    R. Bretz Sage [1983]
  • Language of New Media
    L. Manovich MIT Press [2001]
  • Interactivity: A Review of the Concept and a Framework for Analysis
    O. Quiring Communications (33) : 147 ~ 167 [2008]
  • Information Interaction Design: A Unified Field Theory of Design in Information Design
    N. Shedroff Information Design : 267 ~ 292 [1999]
  • Exploring Models of Interactivity from Multiple Research Traditions: Users, Documents and Systems
    S. McMillian Handbook of New Media : 163 ~ 182 [2002]
  • Evaluating the Potential of Interactive Media through a New Lens: Search versus Experience Goods
    L. Klein Journal of Business Research 41 (3) : 195 ~ 203 [1998]
  • Designing Business, Multiple Media, Multiple Disciplines
    C. Mok Adobe Press [1996]
  • Art and Illusion: A Study in the Psychology of Pictorial Representation
    E. Gombrich Princeton University Press [1960]
  • ATSF White PaPer--Interactive Media UK
    E. England [2002]
  • A Typology for Interactive Media
    J. Durlak Communication Yearbook (10) : 743 ~ 757 [1987]