상사에 대한 정서노동의 예측변인 탐색 및 직무 소진과의 관계모형 검증

' 상사에 대한 정서노동의 예측변인 탐색 및 직무 소진과의 관계모형 검증' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 심리학
  • burnout
  • defensivecommunicationstyle
  • emotional labor
  • hierarchicalorganizationalculture
  • negative affect
  • positive affect
  • 긍정정서성
  • 방어적의사소통
  • 부정정서성
  • 위계적조직문화
  • 정서노동
  • 직무소진
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,451 2

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' 상사에 대한 정서노동의 예측변인 탐색 및 직무 소진과의 관계모형 검증' 의 참고문헌

  • 호텔종업원의 소진과 선행변인에 관한 연구
    최가영 호텔경영학연구 9 (1) : 141 ~ 161 [2000]
  • 호텔 종사원의 감정노동과 직무성과(조질몰입, 직무만족, 이직의도)의 상관관계 분석
    김헌형 여행학연구 29 (1) : 127 ~ 144 [2008]
  • 행정책무성에 대한 조직문화 유형별 영향요인 분석
    이환범 행정논총 43 (3) : 29 ~ 52 [2005]
  • 항공사 콜센터 상담원의 감정노동과 소진 및 이직의도에 관한 연구
    윤선영 한국항행학회논문지 14 (1) : 1 ~ 10 [2010]
  • 한국행정문화연구와 경쟁가치모형
    김호정 한국정책학회보 11 (3) : 219 ~ 238 [2002]
  • 한국판 정적 정서 및 부적 정서 척도 (Positive Affect and Negative Affect Schedule; PANAS)의 타당화 연구
    이현희 한국심리학회지 임상 22 (4) : 935 ~ 946 [2003]
  • 박사
  • 커뮤니케이션론
    홍기선 나남출판사 [1994]
  • 커뮤니케이션 유형이 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향에 관한 연구 : 공군 제 0000부대 조종, 정비, 무장사를 대상으로
    박상현 연세대학교 정경대학원 [2005]
  • 커뮤니케이션 기술
    Lani, A. 지식공작소 [2003]
  • 카지노종사원의 감정노동이 소진 및 직무만족에 미치는 영향
    신혜숙 한국콘텐츠학회 논문지 12 (7) : 415 ~ 424 [2012]
  • 직무탈진과 직무열의의 요구-자원 모델에서 정서노동전략의 역할 - 콜센터 상담원을 대상으로 -
    신강현 한국심리학회지: 산업 및 조직 19 (4) : 573 ~ 596 [2006]
  • 지방자치단체장의 리더십, 조직문화, 조직효과성의 관계:경쟁가치모형의 적용
    조경호 지방행정연구 19 (4) : 59 ~ 90 [2005]
  • 박사
  • 조직 내의 의사소통이 조직유효성에 미치는 영향에 관한 연구
    박풍자 동아대학교 경영대학원 [2009]
  • 정서노동과 직무탈진 및 직무열의 관계: 정서지능의 조절효과
    신강현 한국심리학회지: 산업 및 조직 21 (3) : 475 ~ 491 [2008]
  • 정서노동 전략과 상태정서가 직무탈진과 이직의도에 미치는 영향 ― 금융서비스업 종사자들을 대상으로 ―
    이다원 인간연구 21 (21) : 111 ~ 139 [2011]
  • 정서노동 장면에서 정서상태, 정서지능이 정서노동 전략과 직무관련태도에 미치는 영향
    노혜미 광운대학교 대학원 [2006]
  • 박사
  • 일반직 종사자를 위한 직무 소직 척도(MBI-GS)에 대한 타당화 연구
    신강현 한국심리학회지: 산업 및 조직 16 (3) : 1 ~ 17 [2003]
  • 업무환경과 정서노동이 보육교사의 소진에 미치는 영향
    김현주 서울시립대학교 도시과학대학원 [2012]
  • 소진의 매개역할에 관한 연구:역할스트레스·사회적 지원과 조직몰입·이직의도의 관계 : 호텔종업원을 대상으로
    최가영 세종대학교 대학원 [2000]
  • 서비스 조직내부의 커뮤니케이션 만족도가 서비스 품질에 미치는 영향에 관한 연구
    안미헌 서강대학교 언론대학원 [2000]
  • 상사의 의사소통 스타일이 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향 : 상사 신뢰의 매개효과를 중심으로
    이동규 충북대학교 대학원 [2012]
  • 보육교사의 정서노동과 개인 및 기관의 정서변인, 직무만족도, 소진과의 관계
    이진화 이화여자대학교 대학원 [2007]
  • 대인관계스트레스가 직무태도와 이직의도에 미치는 영향에 관한 연구-조직내 커뮤니케이션 만족을 조절변수로
    백종철 위덕대학교 일반대학원 [2007]
  • 감정노동자의 감정노동과 정서지능이 직무소진에 미치는 영향
    이나현 동아대학교 대학원 [2013]
  • 박사
  • 감정노동이 소진에 미치는 영향 : 스트레스 대처전략과 사회적 지지의 조절효과를 중심으로
    최영경 경북대학교 대학원 [2012]
  • 감정노동 : 통제수단, 종업원의 심리적 반응, 그리고 방법론적 문제
    김상표 산업경제연구 13 (4) : 196 ~ [2000]
  • 감성노동의 개념화와 선행요인
    박동수 조직과 인사관리연구 29 (4) : 1 ~ 34 [2005]
  • 性格特質이 氣分의 수준 및 변화성에 미치는 영향
    李宥姃 中央大學校 大學院 [1995]
  • Work-unit measures of organisational justice and risk of depression-a 2-year cohort syudy
    Grynderup, M. B. Occupational and enviromental medicine 70 : 380 ~ 385 [2013]
  • When"the show must go on" : Surface and deep acting as predictors of emotional exhaustion and service delivery
    Grandey, A. Academy of Management Journal 46 (1) : 86 ~ 96 [2003]
  • Verbal Abuse from Outsiders Versus Insiders : Comparing Frequency, Impact on Emotional Exhaustion, and the Role of Emotional Labor
    Grandey, A. Journal of Occupational Health Psychology 12 (1) : 63 ~ 79 [2007]
  • Trust as a Social Forces 64 (3) : 969 ~ 985
  • Tripartite model of anxiety and depression : Psychometric evidence and taxonomic implications
    Clark, L. A. Journal of Abnormal Psychology 100 (3) : 316 ~ 336 [1991]
  • Toward a consensual structure of mood
    Watson, D. Psychological Bulletin 98 (2) : 219 ~ 235 [1985]
  • Theory Z : How American Business can Meet the Japanese Challenge
    Ouchi, W. G. Addison-Wesley [1981]
  • The role of the initialinteraction in leader-member-exchange
    Dockery, T. M. Group and Organization Studies 15 : 395 ~ 413 [1990]
  • The role of personality in organizational life : issue and evidence
    George, J. M. Journal of Management 18 (2) : 185 ~ 213 [1992]
  • The dimensions, antecedents, and consequences of emotional labor
    Morris J. A. Academy of Management Review 21 (4) : 986 ~ 1010 [1996]
  • The dimensionality and antecedents of emotional labor strategies
    Diefendorff, J. M. Journal of Vocational Behavior 66 (2) : 339 ~ 357 [2005]
  • The affective consequences of service work
    Wharton, A. S. Work and Occupations 20 (2) : 205 ~ 232 [1993]
  • The Managed Heart, Berkeley & Los Angeles
    Hochschild, A. R. University of California Press [1983]
  • Testing a Conservation of Resources Model of the Dynamics of Emotional Labor
    Brotheridge, C. M. Journal of Occupational Health Psychology 7 (1) : 57 ~ 67 [2002]
  • Structural convergence of mood and personality : Evidence for old and new direction
    Meyer, G. j. Journal of Personality and Social Psychology 57 (4) : 691 ~ 706 [1989]
  • Staff burn-out
    Freudenberger, H. J. Journal of Social Issues 30 (1) : 159 ~ 165 [1974]
  • Single sample cross-validation indices for covariance structures
    Browne, M. W. Multivatiate Behaviral Research 24 (4) : 445 ~ 455 [1992]
  • Significance tests and goodness of fit in the analysis of covariance
    Bentler, P. M. Psychological Bulletin 88 : 588 ~ 600 [1980]
  • Professions and Power
    Johnson, T. Macmillan [1972]
  • Professional Burnout in Human Service Organizations
    Cherniss. C. Praege [1980]
  • Organizational Culture and Human Resource Practices : An Empirical Assessment
    Yeung, A. K. Research in Organizational Change and Development 5 : 59 ~ 81 [1991]
  • Organizational Culture : ‘Getting a Fix’ on an Elusive Concept
    Duncan, W. J. Academy of Management Executive 3 (3) : 229 ~ 236 [1989]
  • Organizational Culture
    Quinn, R. E. Sage : 315 ~ 334 [1985]
  • Must"service with a smile"be stressful? The moderate role f personal control for American and French employees
    Grandey, A. A. Journal of Applied Psychology 90 (5) : 893 ~ 904 [2005]
  • Maslach Burnout Inventory
    Schaufeli, W. B. Consulting Psychologists Press [1996]
  • Managing Organizational Transitions
    Quinn, R. Dow Jones-Irwin [1984]
  • MBI-GS 타당도 연구
    김유선 호서대학교 [2013]
  • Job Burnout-How people cope
    Maslach, C. Public Welfare 36 (2) : 56 ~ 58 [1978]
  • In search of the 'third dimension' of burnout: Efficacy or inefficacy?
    Bresó, E. Applied Psychology: An International review 56 (3) : 460 ~ 478 [2007]
  • In search of excellence-Lessons from America’s Best-Run Companies
    Peters, T. J. Harper & Row [1982]
  • Health complaints, stress and distress : Exploring the central role of negative affectivity
    Watson, D. Psychological Review 96 (2) : 234 ~ 254 [1989]
  • Good boss, bad boss: How to be the best and learn from the worst
    Sutton, R. Business Plus Publishing [2010]
  • Expression of Emotion as Part of the Work Role
    Rafaeli, A. Academy of Management Review 12 (1) : 23 ~ 37 [1987]
  • Emotional labor in service roles: The influence of identity
    Ashforth, B. E. Academy of Management Review 18 (1) : 88 ~ 115 [1993]
  • Emotional labor and burnout: Comparing two perspectives of “people work.”
    Brotheridge, C. M. Journal of Vocational Behavior 60 : 17 ~ 39 [2002]
  • Emotional Display Rules and Emotional Labor: The Moderating Role of Commitment
    Gosserand, R. H. Journal of Applied Psychology 90 (6) : 1256 ~ 1264 [2005]
  • Emotion work, feeling rules, and social structure
    Hochschild, A. R. American Journal if Socialogy 85 (3) : 551 ~ 575 [1979]
  • Emotion work and psychological well-being: A review of the literature and some conceptual considerations
    Zapf, D. Human Resource Management Review 12 (2) : 237 ~ 268 [2002]
  • Emotion regulation in the workplace, A new way to conceptualize emotional labor
    Grandey, A. Journal of Occupational Health Psychology 5 (1) : 95 ~ 110 [2000]
  • Efficacy or inefficacy, that’s the question:Burnout and work engagement, and their relationship with efficacy beliefs
    Schaufeli, W. B. Anxiety, Stress and Coping 20 (2) : 177 ~ 196 [2007]
  • Effective Human Relations in Organizations
    Reece, B. L. Houghton Mifflin Co [1984]
  • Display rules versus display autonomy : Emotion regulation, emotional exhaustion, and task performance in a call center simulation
    Goldberg, L. S. Journal of Occupational Health Psychology 12 (3) : 301 ~ 318 [2007]
  • Development and validation of the emotional labor scale
    Brotheridge, C. M. Journal of Occupational and organizational Psychology 76 (3) : 365 ~ 379 [2003]
  • Development and validation of brief measures of positive and negative affect. The PANAS scales
    Watson, D. Journal of Personality and Social Psychology 54 (6) : 1063 ~ 1070 [1988]
  • Culture's consequences: Comparing values, behaviors, institutions, and organizations across nations
    Hofstede Safe [2001]
  • Culture and Somatization : Clinical, Epidemiological, and Ethnographic perspectives
    Kirmayer, L. J. Psychosomatic Medicine 60 (4) : 420 ~ 430 [1998]
  • Culture and Social Behavior
    Triandis, H. C. McGraw-Hill : 181 ~ 206 [1994]
  • Corporate Culture and Organizational Effectiveness
    Denison, D. R. John Wiley & Sons [1990]
  • Call Center 종사자의 감정노동의 선행요인에 관한 연구
    최항석 기업경영연구 15 (2) : 53 ~ 68 [2008]
  • CEO의 Leadership 스타일이 위기관리 커뮤니케이션에 미치는 영향 : 한국의 대기업을 중심으로
    유종숙 중앙대학교대학원 [2001]
  • Burn-out. The cost of caring
    Maslach, C. Prentice-Hall [1982]
  • Beyond Rational Management:Mastering the Paradoxes and Competing Demands of High Performance
    Quinn, R. E. Jossey-Bass [1988]
  • Antecedents and consequences of emotional display rule perceptions
    Diefendorff, J. M. Journal of applied psychology 88 (2) : 284 ~ 294 [2003]
  • After-effects of job-related stress : Families as victims
    Jackson, s. e. Journal of Occupational Behavior 3 (1) : 63 ~ 77 [1982]
  • A social information processing approach to job attitudes and task design
    Salancik, G. R. Administrative Science Quarterly 23 (2) : 224 ~ 253 [1978]
  • A review and an integration of research on job burnout
    Cordes, C. L. Academy of Management Review 18 (4) : 621 ~ 656 [1993]
  • 5요인 성격특성과 정서노동이 항공기 승무원의 심리적 소진에 미치는 영향
    문인숙 경성대학교 교육대학원 [2010]