서비스지향성, 서비스품질, 이미지, 고객만족, 행동의도 간의 관계

논문상세정보
' 서비스지향성, 서비스품질, 이미지, 고객만족, 행동의도 간의 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • behavioral intention
  • customer satisfaction
  • festival image
  • service orientation
  • service quality
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,201 0

0.0%

' 서비스지향성, 서비스품질, 이미지, 고객만족, 행동의도 간의 관계' 의 참고문헌

  • 호텔기업의 서비스지향성이 CRM성과에 미치는 영향
    전타식 경영과 정보연구 29 (4) : 45 ~ 65 [2010]
  • 해양리조트 서비스품질과 여행객 이미지,충성도, 재방문 관계
    김학신 박용범 이재형 한국스포츠리조트 16 (5) : 1793 ~ 1800 [2005]
  • 커뮤니케이션 광고 전략이 축제방문객의 기대와 지각된 품질, 만족 및 축제충성도에 미치는 영향: 2009 인천세계도시축전 방문객 대상
    김종갑 오정학 최종률 호텔관광연구 12 (2) : 47 ~ 61 [2010]
  • 축제서비스스케이프에 대한 이미지가 방문자의 행동의도에 미치는 영향
    박근수 심상욱 관광경영연구 39 : 131 ~ 153 [2009]
  • 축제 서비스품질이 방문객의 TBL지각에 미치는 영향 연구
    하진영 이벤트컨벤션연구 7 (2) : 59 ~ 75 [2011]
  • 축제 방문동기 집단에 따른 축제 서비스 품질, 지역 관광 이미지, 재방문 의도간 구조적 관계 고찰 - 다중 집단 동등분석을 중심으로 -
    현용호 관광연구논총 23 (1) : 169 ~ 191 [2011]
  • 진도영등축제 프로그램 차별화 방안
    양희재 이장주 문화관광연구 5 (1) : 29 ~ 52 [2003]
  • 지역축제의 핵심프로그램 서비스품질이 방문객 행동의도에 미치는 영향-예약 유형 역할 분석을 중심으로
    김창수 관광경영연구 14 (3) : 49 ~ 68 [2010]
  • 지역축제의 서비스품질과 만족도 평가 비교분석:2005-2006년 반딧불 축제를 중심으로
    김창수 전대희 관광연구 22 (2) : 265 ~ 284 [2007]
  • 지역축제 이미지가 방문객 행동의도에 미치는 영향에 대한 비교연구 -'보성 다향제'와 '하동 야생차문화축제'를 중심으로-
    서철현 호텔경영학연구 17 (1) : 217 ~ 234 [2008]
  • 지역축제 서비스품질이 방문객의 감정, 만족 및 행동의도에 미치는 영향 - 풍기인삼축제를 중심으로 -
    성현선 호텔경영학연구 17 (4) : 247 ~ 263 [2008]
  • 지역축제 서비스 품질의 만족이 재방문 의도에 미치는 영향-안동국제탈춤페스티벌을 중심으로-
    한지훈 관광연구저널 19 (2) : 299 ~ 313 [2005]
  • 지역축제 방문객의 만족도가 재방문의도에 미치는 영향: 횡성한우축제를 중심으로
    이낙귀 관광학연구 33 (3) : 205 ~ 226 [2009]
  • 지역경제 활성화를 위한 경영전략 방안연구 -지역축제를 중심으로-
    김종원 경영교육연구 50 : 45 ~ 64 [2008]
  • 지역 특1급 호텔의 다차원적서비스편의성과 지각된 가치, 고객만족,행동의도와의 관계에 대한 연구
    변정우 호텔경영학연구 19 (1) : 55 ~ 72 [2010]
  • 병원의료서비스지향성과 재무적 성과와의 관계 –내부서비스품질, 내부구성원만족, 고객만족의 매개역할-
    김재열 회계학연구 (1) : 273 ~ 301 [2005]
  • 문화관광축제의 서비스품질이이용객의 만족과 재방문에 미치는 영향
    이제용 한국콘텐츠학회논문지 15 (1) : 482 ~ 494 [2015]
  • 라이프스타일에 따른 패밀리레스토랑 선택속성 및행동의도의 차이에 관한 연구
    박정하 박호정 외식경영연구 14 (4) : 125 ~ 144 [2011]
  • 국제사회 ; 축제개최 지역주민의 축제효과요인 인식이 축제참여도 및 만족도에 미치는 영향 -한국 보령시를 중심으로
    부숙진 국제지역연구 12 (3) : 567 ~ 588 [2008]
  • 觀光地의 情緖的 이미지 尺度 開發 :純情緖的 이미지와 準情緖的 이미지
    박석희 관광학연구 25 (4) : 13 ~ 32 [2002]
  • Visitor Behavioral Intentions in Relation to Service Quality and Visitor Satisfaction in the Food Festival
    Wong, W. C. J Paper Presented at the 3rd International Conference on Applied Social Science [2013]
  • Understanding the Relationships of Quality, Value, Equity, Satisfaction, and Behavioral Intentions among Golf Travelers
    Hutchinson, J Tourism Management 30 : 298 ~ 308 [2009]
  • Tourists’ Satisfaction, Recommendation and Revisiting Singapore
    Hui, T Tourism Management 28 (4) : 965 ~ 975 [2007]
  • The effect of a market orientation on business profitability
    Narver, J. C Journal of Marketing 54 : 20 ~ 35 [1990]
  • The behavioral consequences of service quality
    Zeithaml, V. A Journal of Marketing 60 (2) : 31 ~ 46 [1996]
  • The Relationship between Food-related Personality Traits, Satisfaction, and Loyalty among Visitors Attending Food Events and Festivals
    Kim, Y. G International Journal of Hospitality Management 29 (2) : 216 ~ 226 [2010]
  • The Impact of Emotions on Service Quality, Satisfaction, and Positive Word-of-Mouth Intentions Over Time
    White, C. J Journal of Marketing Management 26 (5-6) : 381 ~ 394 [2010]
  • The Contribution of Emotional Satisfaction to Consumer Loyalty
    Yu, Y. T International Journal of Service Industry Management 12 (3) : 234 ~ 250 [2001]
  • The Analysis of Antecedents of Customer Loyalty in the Turkish Mobile Telecommunication Market
    Aydin, S European Journal of Marketing 39 (7-8) : 910 ~ 925 [2005]
  • Structural Modeling in Practice: A Review and Recommended Two Step Approach
    Anderson, J. C Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Some new thoughts on conceptualizing perceived service quality: a hierarchical approach
    Brady, M. K Journal of Marketing 65 (3) : 34 ~ 49 [2001]
  • Service-Dominant Orientation: Measurement and Impact on Performance Outcomes
    Karpen, I. O Journal of Retailing 91 (1) : 89 ~ 108 [2015]
  • SERVQUAL: A Multiple Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
    Parasuraman A Journal of Retailing 64 (1) : 12 ~ 40 [1988]
  • Programming Quality of Festivals: Conceptualization, Measurement, and Relation to Consequences
    Yan, Q International Journal of Contemporary Hospitality Management 24 (3) : 8 ~ 28 [2012]
  • Personality Orientation, Emotional States, Customer Satisfaction, and Intention to Repurchase
    Gountas, J Journal of Business Research 60 (1) : 72 ~ 75 [2007]
  • Perceived Quality, Emotions, and Behavioral Intentions: Application of an Extended Mehrabian-Russel Model to Restaurant
    Jang, S. C Journal of Business Research 62 (4) : 451 ~ 460 [2009]
  • Multivariate Data Analysis
    Hair, J. F Prentice-Hall [2006]
  • Measuring Service Quality : A Reexamination and Extension
    Cronin, J. J Journal of Marketing 56 (3) : 55 ~ 68 [1992]
  • Measuring Festival Quality and Value Affecting Visitors' Satisfaction and Loyalty Using a Structural Approach
    Yoon, Y. S International Journal of Hospitality Management 29 (2) : 335 ~ 342 [2010]
  • Marketing management
    Kotler, P Pearson [2000]
  • Market Orientation: The Construct, Research Propositions, and Managerial Implications
    Kohli, A. K Journal of Marketing 54 : 1 ~ 18 [1990]
  • Investigating Factors Affecting Festival Quality: A Case Study of Neimen Song Jiang Jhen Battle Array, Taiwan
    Chen, W. C African Journal of Marketing Management 4 (2) : 43 ~ 54 [2012]
  • How Customer Satisfaction, Corporate Image and Customer Loyalty are Related
    Razavi, S. M European Journal of Scientific Research 78 (4) : 588 ~ 596 [2012]
  • Five Aspects of Tourism Images: A Review
    Ko, D International Journal of Tourism Science 1 (1) : 72 ~ 79 [2000]
  • Factors Influencing Destination Image
    Beerli, A Annals of Tourism Research 31 (3) : 657 ~ 681 [2004]
  • FESTPERF: A Service Quality Measurement Scale for Festivals
    Tkaczynski, A Event Management 14 (1) : 69 ~ 82 [2010]
  • Examining the Mediating Role of Festival Visitor's Satisfaction in the Relationship between Service Quality and Behavioral Intentions
    Cole, S. T Journal of Vacation Marketing 12 (2) : 160 ~ 173 [2006]
  • Evaluating Structural Equation Models with Unobser- vable Variables and Measurement Error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Determining Behavioral Intention to Visit a Festival among First-time and Repeat Visitors
    Lee, S. Y International Journal of Tourism Science 8 (1) : 39 ~ 55 [2008]
  • Corporate image and corporate reputation in customers’ retention decisions in services
    Nguyen, N Journal of Retailing and Consumer Services 8 (4) : 227 ~ 236 [2001]
  • Competing through Service: Insights from Service-Dominant Logic
    Lusch, R. F Journal of Retailing 83 (1) : 5 ~ 18 [2007]
  • Comparing Public and Private Hospital Care Service Quality in Turkey
    Taner, T Leadership in Health Services 19 (2) : 1 ~ 10 [2006]
  • Assessing the Influences of Festival Quality and Satisfaction on Visitor Behavioral Intentions
    Son, S. M Event Management 15 (3) : 293 ~ 303 [2011]
  • Assessing Tourist Behavioral through Perceived Service Quality and Customer Satisfaction
    Gonzalez, M. E. A Journal of Business Research 60 (2) : 153 ~ 160 [2007]
  • An Investigation of International and Domestic Tourists' Satisfaction in Heritage Context: Implications for Destination Marketing
    Aziz, N. A Journal Pengurusan 33 : 61 ~ 76 [2011]
  • An Empirical Study of Behavioral Intentions in the Taiwan Hotel Industry
    Clemes, M. D Innovative Marketing 5 (3) : 30 ~ 50 [2009]
  • An Empirical Analysis of Synthesizing the Effects of Service Quality, Perceived Value, Corporate Image and Customer Satisfaction on Behavioral Intentions in the Transport Industry: A Case of Taiwan High-Speed Rail
    Wu, J. H. C Innovative Marketing 7 (3) : 83 ~ 100 [2011]
  • An Empirical Analysis of Synthesizing the Effects of Festival Quality, Emotion, Festival Image and Festival Satisfaction on Festival Loyalty: A Case Study of Macau Food Festival
    Wong, J International Journal of Tourism Research [2014]
  • An Assessment of Visitors' Behavioral Intentions in the Taiwan Tourist Night Market Using a Multi-Level and Hierarchical Approach
    Wu, H. C Tourism Analysis [2014]
  • Adopting a Service Logic for Marketing
    Gronroos, C Marketing Theory 6 (3) : 317 ~ 333 [2006]
  • A Study of Food Festival Loyalty
    Mohi, Z Journal of Tourism, Hospitality & Culinary Arts 5 (2) : 30 ~ 43 [2013]
  • A Study of Experiential Quality, Perceived Value, Heritage Image, Experiential Satisfaction, and Behavioral Intentions for Heritage Tourists
    Wu, H. C Journal of Hospitality & Tourism Research [2014]
  • A Service Quality Measurement Architecture for Hot Spring Hotels in Taiwan
    Hsieh, L F Tourism Management 29 (3) : 429 ~ 438 [2008]