대통령 선거에 있어 미디어 콘텐츠 유형이 유권자의 투표의도에 미치는 영향 : 유권자의 이원 경험 영향 모델

논문상세정보
' 대통령 선거에 있어 미디어 콘텐츠 유형이 유권자의 투표의도에 미치는 영향 : 유권자의 이원 경험 영향 모델' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • affect
  • and voting intentions
  • cognition
  • dualexperience
  • entertainmentprograms
  • informationprograms
  • tv정보
  • 감성
  • 웹정보
  • 이원 경험
  • 인지
  • 투표행동
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
10,850 1

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' 대통령 선거에 있어 미디어 콘텐츠 유형이 유권자의 투표의도에 미치는 영향 : 유권자의 이원 경험 영향 모델' 의 참고문헌

  • 한류스타 광고모델에 대한 중국대학생들의 준사회적상호작용과 광고효과에 관한 연구
    최양호 한국광고홍보학보 11 (2) : 100 ~ 126 [2009]
  • 텔레비전 토론의 정치적 영향력 : 제15대 대통령 선거를 중심으로
    이준웅 한국방송학보 12 : 253 ~ 297 [1999]
  • 지역방송 채널브랜드 자산과 준사회적 상호작용 : 광주전남지역 방송채널을 중심으로
    최양호 언론과학연구 9 (2) : 531 ~ 568 [2009]
  • 정치인의 브랜드 자산 모델 : 수도권 자치 단체장을 중심으로
    전종우 광고학연구 23 (4) : 27 ~ 47 [2012]
  • 유머 소구를 이용한 부정적 정치광고의 효과 연구 - 인지적, 감정적, 행동적 효과를 중심으로
    김하나 광고연구 92 (92) : 209 ~ 235 [2012]
  • 소비자 체험 평가를 통한 스마트 모바일 가상 스토어 활성화 방안 연구
    구혜경 디지털융복합연구 11 (3) : 209 ~ 219 [2013]
  • 미디어 이용이 정치 지도자 평가와 정당지지에 미치는 효과
    이효성 한국방송학보 18 (4) : 191 ~ 226 [2004]
  • 미국의 부정적 정치광고 정책이 정치광고 효과에 미치는 영향 “Stand by Your Ad” 법안을 중심으로
    김하나 광고연구 85 (85) : 78 ~ 102 [2010]
  • 모브랜드 평가 및 준사회적 상호작용이종합편성채널 브랜드 자산에 미치는 영향채널 TV조선을 중심으로
    전종우 광고연구 96 (96) : 221 ~ 248 [2013]
  • 대통령 후보의 텔레비전 토론이 후보 이미지 변화에 미치는 효과: 제16대 대통령선거 후보토론회 패널 조사 연구
    이강형 한국언론학보 48 (2) : 346 ~ 372 [2004]
  • 대통령 선거 토론 프로그램 시청이 정치효능감과 정치참여에 미치는 영향 연구
    문성철 한국방송학보 23 (1) : 131 ~ 169 [2009]
  • ‘표심의 동학’ : 제17대 대통령 선거 패널조사 분석을 통한 유권자의 의사결정 유형 탐색
    김성태 한국언론학보 53 (1) : 33 ~ 58 [2009]
  • US Political Media Buying 2004
    Quinn, P. International Journal of Advertising 24 (1) : 131 ~ 140 [2005]
  • Time of Decision and Media Use during the Ford-Carter campaign
    Chaffee, S. H. Public Opinion Quarterly 44 : 53 ~ 69 [1980]
  • The effect of digital signage on shoppers’behavior : The role of the evoked experience
    Dennis, C. Journal of Business Research 67 : 2250 ~ 2257 [2014]
  • The Varieties of Consumption Experience: Comparing Two Typologies of Emotion in Consumer Behavior
    Havlena, William Journal of Consumer Research 13 (3) : 394 ~ 404 [1986]
  • The Sleeper Effect and Negative Political Advertising
    Lariscy, R. W. Journal of Advertising 28 (4) : 18 ~ 30 [1999]
  • The Role of Affect and Cognition in Consumer Evaluations of Corporate Visual Identity : Perspectives from the United States and Korea
    Jun, J. W. The Journal of Brand Management 15 (6) : 382 ~ 398 [2008]
  • The Handbook of Attitudes
    Albarracin, D. Taylor & Francis Group [2005]
  • The Great Debates: Carter vs. Ford, 1976
    Sears, D. O. Indiana University Press : 223 ~ 261 [1979]
  • The Effects of Presidential Debates on the Electorate’s Preferences for Candidates
    Geer, J. G. American Politics Quarterly 16 : 486 ~ 501 [1988]
  • The 1992 Presidential Debates in Focus
    McKinney, M. S. Praeger [1994]
  • Televised Presidential Debates and Public Policy
    Kraus, S. Lawrence [1988]
  • TV 정치광고에 대한 Stand by Your Ad(SBYA) 법안의 실효성 연구 : 노출 순서에 따른 유권자 반응을 중심으로
    김하나 한국광고홍보학보 13 (2) : 37 ~ 64 [2011]
  • TV 드라마 PPL 효과에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    신지애 광고학연구 23 (7) : 109 ~ 133 [2012]
  • TV 광고에서의 유명인 모델과 준사회적 상호작용(parasocial interaction)에 관한 탐색적 고찰
    최양호 한국광고홍보학보 8 (4) : 7 ~ 28 [2006]
  • Soft news goes to war
    Baum, M. A. Princeton University Press [2003]
  • Satire, Punch Lines, and the Nightly News: Untangling Media Effects on Political Participation
    Hoffman Communication Research Reports 28 (2) : 159 ~ 168 [2011]
  • Psychology of Attitudes
    Eagly, A. H. Harcourt [1993]
  • Political Correlates of Local News Media Use
    Moy, Patricia Journal of Communication : 532 ~ 546 [2004]
  • Political Comedy Shows and Knowledge about Primary Campaigns : The Moderating Effects of Age and Education
    Cao, X. Mass Communication &Society 11 : 43 ~ 61 [2008]
  • Not Your Parents’Presidential Debates : Examine the Effects of the CNN/Youtube Debates on Young Citizens’ Civic Engagement
    McKinney, M. S. C ommunication Studies 60 (4) : 392 ~ 406 [2009]
  • Negative Campaign Advertising Demobilizer or Mobilizer
    Wattenberg, M. P. American Political Science Review 93 (4) : 891 ~ 899 [1999]
  • Loneliness, Parasocial Interaction, and Local Television News Viewing
    Rubin, A. M. Human Communication Research 12 (2) : 155 ~ 180 [1985]
  • Laughing matters: Humor and American Politics in the media age
    Baumgartener, J. C. Routledge [2008]
  • Experiential marketing: How to get customers to sense, feel, think, act and relate to your company and brands
    Schmitt, B. H. The Free Press [1999]
  • Ethical Judgments of Political Television Commercials as Predictors of Attitude toward the Ad
    Tinkham, S. F. Journal of Advertising 23 (3) : 43 ~ 57 [1994]
  • Do Negative Campaign Mobilize or Suppress Turnout? Clarifying the Relationship between Negativity and Participation
    Kahn K. F. American Political Science Review 93 (4) : 877 ~ 889 [1999]
  • Do Campaign Matter?
    Holbrook, T. M. Sage [1996]
  • Debate Watching and the Acquisition of Political Knowledge
    Bishop, G. F. Journal of Communication 28 : 99 ~ 113 [1978]
  • Community Communication and Participation : The Role of Mass Media and Interpersonal Discussion in Local Political Participation
    McLeod, Jack H. Political Communication 16 : 315 ~ 336 [1999]
  • Brand experience: What is it? How do we measure it? And does it affect loyalty?
    Brakus, J. J. Journal of Marketing 73 (3) : 52 ~ 68 [2009]
  • Art as experience
    Dewey, J. Penguin Publishers [1934]
  • Advances in nonprofit marketing
    Holbrook, M. B. JAI Press : 1 ~ 54 [1985]
  • Adding Nuance to the Study of Political Humor Effects : Experimental Research on Juvenalian Satire Versus Horatian Satire
    Holbert, R. L. American Behavioral Scientist 55 (3) : 187 ~ 211 [2011]
  • A Spot Check: Casting Doubt on the Demoblizing Effect of Attack Advertising
    Finkel, S. E. American Journal of Political Science 42 : 573 ~ 595 [1998]
  • A Diagnostic Approach to Assessing the Impact of Negative Political Television Commercials
    Tinkham, S. F. Journal of Broadcasting & Electronic Media 37 : 377 ~ 399 [1993]
  • 2010 지방선거에서 미디어 이용과 TV토론관심시청이 정치효능감, 투표행위에 미치는 효과연구
    권혁남 한국언론학보 55 (6) : 126 ~ 151 [2011]