대학교육 만족도 및 교수학습 성과 영향요인 분석

' 대학교육 만족도 및 교수학습 성과 영향요인 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • benchmarksofqualityofteachingandlearning
  • learning outcomes
  • satisfaction with higher education
  • teaching and learning of college students
  • 교수학습 성과
  • 교수학습역량 진단기준
  • 대학교육만족도
  • 대학생 교수학습과정
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
105 0

0.0%

' 대학교육 만족도 및 교수학습 성과 영향요인 분석' 의 참고문헌

  • 한국대학의 질적 수준 분석 연구(Ⅱ)
    최정윤 [2008]
  • 한국 대학에서의 교수-학생 상호작용의 성격과 대학교육 학습성과에 대한 영향 분석: 대학 특성 효과 분석을 중심으로
    최정윤 한국교육 37 (2) : 131 ~ 154 [2010]
  • 한국 대학생의 학습과정 분석연구(Ⅰ)
    유현숙 [2010]
  • 한국 대학생의 학습과정 분석 연구(Ⅲ)
    유현숙 [2012]
  • 한국 대학생의 학습과정 분석 연구(Ⅱ)
    유현숙 [2011]
  • 학생의 수업관여도와 강의평가 관심도가 강의만족도에 미치는 영향
    이호배 상품학연구 23 (3) : 95 ~ 117 [2005]
  • 좋은 대학수업의 특징과 그 의미: 한국 대학생의 관점에서
    이은화 교육사상연구 22 (1) : 123 ~ 146 [2008]
  • 대학에서의 좋은 수업에 대한 교수자와 학습자의 인식
    정은이 교육방법연구 22 (3) : 25 ~ 44 [2010]
  • 대학생의 학업성취도와 그 영향요인들 간의 인과관계 분석
    신정철 교육행정학연구 26 (1) : 287 ~ 313 [2008]
  • 대학생의 학습참여 측정 모델의 타당성 검증
    배상훈 교육행정학연구 30 (1) : 499 ~ 523 [2012]
  • 대학생들의 자아효능감과 학업성취도의 관계
    김희수 한국교육문제연구소 19 : 101 ~ 115 [2004]
  • 대학 교수-학습 질 제고 전략 탐색 연구
    유현숙 [2013]
  • 고등교육에서 학습성과에 대한 학교참여의 영향과관련 요인 분석연구
    김소영 아시아교육연구 14 (4) : 73 ~ 96 [2013]
  • What we're learning about student engagement from NSSE
    Kuh, G. D. Change 35 (2) : 23 ~ 32 [2003]
  • What matters in college: Four critical years revised
    Astin, A. W. Jossey-Bass. Sanfrancisco [1993]
  • They shall be known by what they do: An activities-based typology of college students
    Kuh, G. D. J. Coll. Stud. Dev 41 : 228 ~ 244 [2000]
  • The relationship between institutional mission and students' involvement and educational outcomes
    Pike, G. R. Research in Higher Education 44 (2) : 241 ~ 261 [2003]
  • The importance of institutional image to student satisfaction and loyalty within higher education
    Brown, R. M. Higher Education 58 (1) : 81 ~ 95 [2009]
  • The effect of faculty-student interaction in the 1990s
    Kuh, G. D. Higher Education 24 : 309 ~ 332 [2001]
  • The development of process indicators to estimate student gains associated with good practices in undergraduate education
    Kuh, G. D. Research in Higher Education 38 : 435 ~ 454 [1997]
  • Students’ out-of-class experiences and their influence on learning and cognitive development : A literature reivew
    Terenzini, P. T. Journal of College Student Development 37 : 149 ~ 162 [1996]
  • How college affects students: A third decade of research
    Pascarella, E. Jossey- Bass, San Francisco [2005]
  • Equality of educational opportunity
    Coleman, J. S. Government Printing Offices [1966]
  • Education and identity
    Chickering, A. W Sanfrancisco [1993]
  • College impact on student learning : Comparing the use of self-reported gains, standardized test scores and college grades
    Anaya, G. Research in Higher Education 40 (5) : 499 ~ 526 [1999]
  • Being(dis)engaged in educationally purposeful activities : The influence of student and institutional characteristics
    Hu, S. Research in Higher Education 43 (5) : 555 ~ 575 [2002]
  • Assessment for excellence: The philosophy and practice of assessment and evaluation in higher education
    Astin, A. W. MacMillan [1993]
  • Adding value : Learning communities and student engagement
    Zhao, C. M. Research in Higher Education 45 (2) : 115 ~ 138 [2004]
  • A typology of student engagement for American colleges and universities
    Pike, G. R. Research in Higher Education 46 (2) : 185 ~ 209 [2005]
  • 2014년도 재정사업 심층평가 보고서. 대학등록금 지원사업군 심층평가
    한성민 [2014]