학습자 중심의 미적분 교육과정과 교실 문화

' 학습자 중심의 미적분 교육과정과 교실 문화' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • calculuscurriculum
  • calculuswithoutlimit
  • student-centered classroom culture
  • 극한 없는 미적분
  • 미적분 교육과정
  • 학습자 중심 교실 문화
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
6 0

0.0%

' 학습자 중심의 미적분 교육과정과 교실 문화' 의 참고문헌

  • 현대교육과정론
    김호권 교육출판사 [1983]
  • 학습자중심교육에서의 교수원리 연구
    길형석 학습자중심교과교육연구 1 (2) : 1 ~ 30 [2001]
  • 통합적 이해의 관점에서 본 고등학교 학생들의미분계수 개념 이해 분석
    이현주 수학교육 논문집 29 (1) : 131 ~ 155 [2015]
  • 제25회 수학교육심포지엄
  • 수학과 교육과정. 교육인적자원부 고시 제 2007-79 [별책 8]
  • 수학과 교육과정. 교육부 고시 제 1997-15 [별책 8]
    교육부 [1997]
  • 수학과 교육과정. 교육과학기술부 고시 제 2011-361 [별책 8]
  • 수학Ⅲ
    大島 利雄 수연출판주식회사 [2012]
  • 수학Ⅱ
    川中 宣明 수연출판주식회사 [2011]
  • 수열의 극한 개념에 대한 인지적 장애의 극복 방안 연구
    박선화 수학교육학연구 10 (2) : 247 ~ 262 [2000]
  • 미적분학의 기본정리의 교수학적 분석에 기반을 둔 지도방안의 탐색
    김성옥 수학교육 논문집 24 (4) : 891 ~ 907 [2010]
  • 미적분Ⅰ
    김원경 외 비상교육 [2014]
  • 미적분Ⅰ
    우정호 두산동아 [2014]
  • 미적분Ⅰ
    황선욱 좋은책신사고 [2014]
  • 미분계수의 역사적 발달 과정에 대한 고찰
    정연준 학교수학 12 (2) : 239 ~ 257 [2010]
  • 극한(limit)에 관련된 학생들의 수학적 신념에 관한 연구
    권오남 수학교육학연구 7 (1) : 211 ~ 229 [1997]
  • 교육과정
    문교부 국가교육과정정보센터 [1955]
  • 고등학교 교육과정 해설–수학. 교육인적자원부 고시 제2007-79에 따름
  • ‘학습자 중심 교육’의 의미에 대한 재조명: 현직교사들의 이해와 실천을 중심으로
    강인애 학습자중심교과교육연구 9 (2) : 1 ~ 34 [2009]
  • commissioned paper for Rethinking the Courses Below Calculus
    Hallett, D. H. MAA Notes [2006]
  • Why do we teach calculus?
    David, M. B. The American Mathematical Monthly 99 (7) : 615 ~ 617 [2010]
  • Where are limits needed in calculus?
    Range, R. M. The American Mathematical Monthly 118 (5) : 404 ~ 417 [2011]
  • Utilization of revoicing based on learners’ thinking in an inquiry-oriented differential equations class
    Kwon, O. N. The SNU Journal of Education Research 17 : 111 ~ 134 [2008]
  • Toward a Lean and Lively Calculus (MAA Note Number 6)
    Davis, R. B. Mathematical Association of America [1986]
  • Toward a Lean and Lively Calculus (MAA Note Number 6)
    Douglas, R. G. Mathematical Association of America [1986]
  • The Development of Conceptual System for Dealing with Problems of Curriculum and Instruction. L
    Goodlad, J. I. Univ. of California [2006]
  • Sums and differences vs. integrals and derivatives
    Strang, G. The College Mathematics Journal 21 (1) : 20 ~ 27 [1990]
  • Students’ Understanding of the Derivative - Literature Review of English and Korean Publications -
    박정은 한국학교수학회논문집 15 (2) : 331 ~ 348 [2012]
  • Students’ Difficulties in Calculus, Plenary Address
    Tall, D. Proceedings of Working Group 3 on Students’ Difficulties in Calculus, ICME-7 : 13 ~ 28 [1992]
  • Student-Centered Learning in Higher Education
    Wright, G. B. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education 23 (3) : 92 ~ 97 [2011]
  • Rethiking calculus : learning and thinking
    Kaput, J. J. The American Mathematical Monthly 104 (8) : 731 ~ 737 [1997]
  • Radical constructivism in mathematics education
    Kaput, J. J. Kluwer Academic Publishers [1991]
  • Images of rate and operational understanding of the fundamental theorem of calculus
    Thompson, P. W. Educational Studies in Mathematics 26 (2) : 229 ~ 274 [1994]
  • Descartes’s double point method for tangents : An old idea suggests new approaches to calculus
    Range, R. M. Notices of the AMS 61 (4) : 387 ~ 389 [2014]
  • Calculus without limits-Almost
    Sparks, J. C. AuthorHouse [2005]
  • Calculus without Limits(Lecture Note for Applied Calculus)
  • Calculus in Context
    Callahan, J. W. H. Freeman and Company, INC [1994]
  • Calculus for a New Century: A pump, not a filter
    Tucker, T. W. Mathematical Association of America [1987]
  • Calculus
    Strang, G. Wellesley-Cambridge Press [1991]
  • Applied Calculus
    Hallett, D. H. John Wiley & Sons [2009]
  • An overview of the calculus curriculum effort : Issues for learning, teaching, and curriculum developmetn
    Ferrini-Mundy, J. The American Mathematical Monthly 98 (7) : 627 ~ 635 [1991]
  • A brief biography of calculus reform
    Schoenfeld, A. H. UME Trends : News and reports on undergraduate mathematics education 6 (6) : 3 ~ 5 [1994]