연구논문 : 온,오프라인 정보원천이 전시,컨벤션에서 지각된 유용성과 만족에 미치는 영향: 감정적 관여의 매개효과

논문상세정보
' 연구논문 : 온,오프라인 정보원천이 전시,컨벤션에서 지각된 유용성과 만족에 미치는 영향: 감정적 관여의 매개효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • affective involvement
  • exhibitionexperienceandsatisfaction
  • on-off line information search
  • perceived usefulness
  • smart tourism
  • uses and gratification theory
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
372 1

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' 연구논문 : 온,오프라인 정보원천이 전시,컨벤션에서 지각된 유용성과 만족에 미치는 영향: 감정적 관여의 매개효과' 의 참고문헌

  • 컨벤션의 이미지, 지각된 서비스 질, 관여도, 지각된 가치가 고객만족과 고객충성도에 미치는 영향
    이미란 관광레저연구 17 (2) : 61 ~ 78 [2005]
  • 체험매장의 지각된 용이성과 유용성이 만족과 충성도에 미치는 영향
    이지현 유통과학연구 9 (3) : 5 ~ 14 [2011]
  • 체험경제요인이 지식기반 모바일 증강현실의 수용에 미치는 영향 : 쾌락적 정보시스템 관점
    정남호 지식경영연구 14 (5) : 121 ~ 136 [2013]
  • 지각된 서비스 품질, 유용성, 용이성이 IPTV 사용자 만족 및 지속적 사용의도에 미치는 영향
    김영환 한국콘텐츠학회 논문지 9 (10) : 314 ~ 327 [2009]
  • 전시회서비스품질 및 관여도가 참관객들의 만족도에 미치는 영향
    김성필 한국항공경영학회지 8 (4) : 35 ~ 51 [2010]
  • 전시회 참여 고려요인이 전시회 평가에 미치는 영향에 관한 연구
    박찬욱 지식경영연구 11 (4) : 67 ~ 77 [2010]
  • 전시회 정보속성이 정보의 신뢰성과 유용성에 미치는 영향 - 전시참가업체를 중심으로 -
    최소령 컨벤션 연구 11 (3) : 163 ~ 183 [2011]
  • 전시회 구성 콘텐츠가 재방문 및 추천의사에 미치는 영향 -부산 국제모터쇼를 중심으로-
    민진홍 한국콘텐츠학회 논문지 10 (10) : 197 ~ 208 [2010]
  • 전시주최자 서비스와 참가업체 목표가 전시만족도와 전시성과에 미치는 영향 - '부산국제금융박람회(WFF BUSAN 2010)'을 대상으로 -
    정미혜 관광연구 26 (4) : 547 ~ 565 [2011]
  • 인터넷광고 이용동기에 관한 연구: 이용과 충족 관점에서
    최민욱 광고학연구 18 (4) : 229 ~ 254 [2007]
  • 인터넷 쇼핑몰에서 충성도와 동일시, 지각된 즐거움, 신뢰, 상호작용의 구조적 관계에 관한 연구
    유철우 e-비즈니스연구 10 (3) : 3 ~ 24 [2009]
  • 온라인쇼핑몰 콘텐츠에서 소비자 동인이 구전마케팅의 지각된 유용성에 미치는 영향에 관한 연구
    천명환 한국콘텐츠학회 논문지 5 (3) : 19 ~ 28 [2005]
  • 온라인 구전 관광정보의 구전효과
    양성수 관광학연구 32 (2) : 109 ~ 130 [2008]
  • 온라인 관광 구전정보품질이 구전효과에 미치는 영향
    김나은 호텔경영학연구 19 (4) : 59 ~ 79 [2010]
  • 스마트폰 이용자의 모바일광고 이용동기와 만족에 관한 연구: 이용과 충족이론을 중심으로
    한은경 사이버커뮤니케이션학보 28 (1) : 165 ~ 201 [2011]
  • 소셜미디어 환경에서 온라인구전(eWOM)에 영향을 미치는 요인 연구
    노승의 지식경영연구 14 (1) : 1 ~ 20 [2013]
  • 소셜네트워크 이용동기에 따른 감정적 관여, 인지적 관여의 형성과 만족
    천명환 경영과 정보연구 31 (2) : 21 ~ 39 [2012]
  • 소셜 커머스의 이용 동기와 만족, 재구매 의도에 관한 연구: 이용과 충족이론을 중심으로
    한은경 한국광고홍보학보 13 (3) : 298 ~ 325 [2011]
  • 소비자행동론
    이학식 법문사 [2010]
  • 동영상 UCC 광고의 특성과 소비자의 태도에 관한 연구 : 이용과 충족을 중심으로
    최민재 광고학연구 20 (5) : 91 ~ 109 [2009]
  • 긍정적 구전과 부정적 구전 효과의 비교 - 온라인 관광정보를 중심으로 -
    김가윤 관광학연구 36 (2) : 261 ~ 279 [2012]
  • 관광가이드의 서비스가 만족에 미치는 영향: 지각된 즐거움과 지각된 유용성의 매개효과
    홍성준 상품학연구 30 (3) : 155 ~ 162 [2012]
  • Uses and Gratification Theor y a nd E-consumer Behav iors : A Structural Equation Model Study
    Luo, X. Journal of Interactive Advertising 2 (2) : 34 ~ 41 [2002]
  • Uses and Gratification Research
    Katz, E. The Public Opinion Quarterly 37 (4) : 509 ~ 523 [1973]
  • Understanding Information Systems Continuance: An Expectation-Confirmation Model
    Bhattacherjee, A. MIS Quarterly 25 (3) : 351 ~ 370 [2001]
  • Trust and TAM in online shopping : An integrated model
    Gefen, D. MIS Quarterly 27 (1) : 51 ~ 90 [2003]
  • The relationship among tourists’ involvement, place attachment and interpretation satisfaction in Taiwan's national parks
    Hwang, S. N. Tourism Management 26 (2) : 143 ~ 156 [2005]
  • The impact of using non-media information sources on the future use of mass media information sources : The mediating role of expectations fulfillment
    Seabra, C. Tourism Management 28 (6) : 1541 ~ 1554 [2007]
  • The effect of prior destination experience on online information search beh aviour
    Lehto, X. Y. Tourism and Hospitality Research 6 (2) : 160 ~ 178 [2006]
  • The Personal Involvement Inventory : Reduction, revision, and application to advertising
    Zaichkowsky, J. L. Journal of Advertising 23 (4) : 59 ~ 70 [1985]
  • The Effects of Cognitive and Affective Program Involvement on Cognitive and Affective Ad Involvement
    Celuch, K. G. Journal of Business and Psychology 13 (1) : 115 ~ 126 [1998]
  • Product-Consumption Based Affective Responses and Postpurchase Processes
    Westbrook, R. A. Journal of Marketing Research 24 : 258 ~ 270 [1987]
  • Principles of marketing
    Kot ler, P. Pearson, U.S [2012]
  • Perceived usefulness. Perceived Ease of Use and User Acceptance of Information Technology
    Davis, F. D. MIS quarterly 13 (3) : 319 ~ 340 [1989]
  • On the evaluation of structural equation models
    Bagozzi, R. P. Journal of the Academy of Marketing Science 16 (1) : 74 ~ 94 [1995]
  • Measuring the involvement construct
    Zaichkowsky, J. L. Journal of Consumer Research 12 (3) : 341 ~ 352 [1985]
  • Measuring Involvement with the Service : A Further Investigation of Scale Validity and Dimensionality
    Bienstock, C. C Journal of the Academy of Marketing and Practice 14 (3) : 209 ~ 221 [2006]
  • Marketing in Hypermedia Computermediated Environments: Conceptual Foundations
    Hoffman, D. L. The Journal of Marketing 60 : 50 ~ 68 [1996]
  • Internet uses and gratifications: a structural equation model of interactive advertising
    Ko, H. Journal of advertising 34 (2) : 57 ~ 70 [2005]
  • IT융합제품 잠재구매자의 외부정보원천 활용에 대한 연구 : 스마트폰 잠재구매자를 중심으로
    유재흥 한국콘텐츠학회 논문지 11 (10) : 217 ~ 233 [2011]
  • Extrinsic and intrinsic motivation to use computers in the workplace
    Davis, F. D. Journal of Applied Social Psychology 22 (14) : 1111 ~ 1132 [1992]
  • Exploring Factors Affecting the Mobile Payment-Focus on Factors Related to Risk and Trust
    Lee, K. K. The e-Bubiness Studies 10 (3) : 281 ~ 301 [2009]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Effects of prior knowledge and experience and phase of the choice processes : A protocol analysis
    Bettman, J. R. Journal of Consumer Research 7 (3) : 234 ~ 248 [1980]
  • Effects of Interactivity on website involvement and purchase intention
    Jiang, Z. Journal of the Association for Information Syste 11 (1) : 1 ~ 46 [2010]
  • Determining Uses and Gratifications for the Internet
    Stafford, T. F. Decision Science 35 (2) : 259 ~ 288 [2004]
  • Controlling the information Flow : Effects on consumers’ decision making and preferences
    Ariely, D. Journal of Consumer Research 27 (2) : 233 ~ 248 [2000]
  • Consumer behavior, a strategic approach
    Assael, H. Houghton Miff lin : 510 ~ 511 [2003]
  • Consumer Response to Television Commercial : The Impact of Involvement and Background Music on Brand Attitude Formation
    Park, C. W. Journal of Marketing Research : 11 ~ 24 [1986]
  • Cognitive, affective and attribute bases of the satisfaction response
    Oliver, R. L. Journal of Consumer Research 20 (3) : 418 ~ 430 [1993]
  • Applying the technology acceptance model and flow theory to online consumer behavior
    Koufaris, M. Information Syste Research 13 (2) : 205 ~ 223 [2002]
  • Analysis of Structural Equation Model for the Student Pleasure Travel Market : Motivation, Involvement, Satisfaction, and Destination Loyalty
    Kim, K Journal of Travel & Tourism Marketing 24 (4) : 297 ~ 317 [2008]
  • A Test of Services Marketing Theory : Consumer Information Acquisition Activities
    Murray, K. B. Journal of Marketing 55 (1) : 10 ~ 25 [1991]
  • A Proposed model of external consumer information search
    Schmidt, J. B. Journal of the Academy of Marketing Science 24 (3) : 246 ~ 258 [1996]
  • A Framework for Conceptualizing and Measuring the In-volvement Cnstructin Advertising Research
    Andrews, J. C. Journal of Advertising 19 (4) : 27 ~ 40 [1990]