초·중·고 학생의 그릿(Grit)에 영향을 미치는 환경 요인 및 성별·학년별 특성

' 초·중·고 학생의 그릿(Grit)에 영향을 미치는 환경 요인 및 성별·학년별 특성' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • grit
  • gritscale-s
  • home environment
  • intrinsic motivation
  • school environment
  • 가정환경
  • 그릿
  • 그릿검사
  • 내재적 동기
  • 학교환경
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,635 2

0.0%

' 초·중·고 학생의 그릿(Grit)에 영향을 미치는 환경 요인 및 성별·학년별 특성' 의 참고문헌

  • 한국 청소년의 성취동기와 학업성취에 대한 부모-자녀관계의 영향: 토착심리학적 접근
    김의철 박영신 청소년학연구 10 (1) : 139 ~ 165 [2003]
  • 학업동기 및 부모행동과 학업성취도의 관계
    任銀美 서울大學校 大學院 [1998]
  • 초등학생이 지각한 교사의 변혁적 리더십, 교사신뢰, 학습동기와의 관계
    류윤석 한국교육논단 10 (1) : 227 ~ 247 [2011]
  • 지각된 부모의 학업지원, 성취기대, 일상통제가 학업성취 수준에 따라 자기결정성 동기에 미치는 영향
    신종호 교육심리연구 24 (1) : 121 ~ 137 [2010]
  • 자기결정성이론이 제안한 학습동기 분류형태의 재구성
    박병기 교육심리연구 19 (3) : 699 ~ 717 [2005]
  • 연령에 따른 학습동기의 변화
    심우엽 초등교육연구 14 (3) : 19 ~ 44 [2001]
  • 여고생이 지각한 어머니와 교사의 자율성지지와 학업성취도 간의 관계: 학습동기와 학습전략의 매개효과
    손원숙 한국심리학회지:여성 19 (3) : 253 ~ 272 [2014]
  • 박사
    아동의 학습동기 유형과 몰입과의 관계
    박승희 초등교육연구 12 (2) : 149 ~ 167 [2006]
  • 아동의 창의적 인성에 영향을 미치는 가정환경변인 탐색
    김현정 학습자중심교과교육연구 10 (2) : 121 ~ 146 [2010]
  • 부모의 교육 참여와 중·고등학생 자녀의 학업동기간의 관계
    박석철 중앙대학교 사회개발대학원 [2006]
  • 내재적 학습 동기 연구의 동향과 과제
    양미경 열린교육연구 20 (4) : 187 ~ 209 [2012]
  • 박사
  • 검도 생활체육참여자들의 인내/끈기와 자존감 수준에 따른 목표성향 분석
    양승용 한국스포츠학회 11 (2) : 1 ~ 14 [2013]
  • 가족구조가 고등학생의 학업성취에 미치는 영향: 성취동기, 학업적 자기효능감의 매개효과와 비관성의 조절효과
    염연옥 임성문 추상엽 청소년상담연구 15 (2) : 67 ~ 79 [2007]
  • The self-regulation questionnaires
  • The effects of parental involvement on students’ academic self-efficacy, engagement and intrinsic motivation
    Fan, W. Educational Psychology 30 (1) : 53 ~ 74 [2010]
  • The Relative Levels of Grit and Their Relationship with Potential Dropping-Out and University Adjustment of Foreign Students in Korea
    쉐리 슬릭 디지털융복합연구 12 (8) : 61 ~ 66 [2014]
  • Teachers’ school‐to‐home communications and parent involvement: The role of parent perceptions and beliefs. 28
    Ames, C. [1995]
  • Social relationships and motivation in middle school : The role of parents, teachers and peers
    Wentzel, K. R. Journal of Educational Psychology 90 : 202 ~ 209 [1998]
  • Skills for social progress
    OECD Unpublished manuscript. Paris: OECD [2014]
  • Passion and performance attainment in sport
    Vallerand, R. J. Psychology of Sport and Exercise 9 (3) : 373 ~ 392 [2008]
  • OECD ESP 역량 역동성 종단연구(Ⅰ): OECD 측정도구의 한국 타당화
    김미숙 [2014]
  • Motivation in education: theory, research, and applications
    Pintrich, P. R. Merrill Prentice-Hall [2001]
  • Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new definitions
    Ryan, R. M. Contemporary Educational Psychology 25 : 54 ~ 67 [2000]
  • How children succeed: Grit, curiosity, and the hidden power of character
    Tough, P. Houghton Mifflin Harcourt [2012]
  • Grit : Perseverance and passion for long-term goals
    Duckworth, A. L. Journal of Personality and Social Psychology 9 : 1087 ~ 1101 [2007]
  • Genius explained
    Howe, M. J. A. Cambridge University Press [1999]
  • Family factors related to children’s intrinsic/extrinsic motivational orientation and academic performance
    Ginsburg, G. S. Child Development 64 : 1461 ~ 1474 [1993]
  • Effects of parent–child relationships and classroom goal structures on motivation, help seeking avoidance, and cheating
    Bong, M. Journal of Experimental Education 76 (2) : 191 ~ 217 [2008]
  • Drive
    Pink, D. H. Riverhead Books [2011]
  • Development and validation of the Short Grit Scale(Grit-S)
    Duckworth, A. L. Journal of Personality Assessment 91 : 166 ~ 174 [2009]
  • Deliberate practice spells success : Why grittier competitors triumph at the national spelling bee
    Duckworth, A. L. Social Psychological and Personality Science 2 (2) : 174 ~ 181 [2011]
  • Context, skills and social progress: Evidence from Germany : 2013 ~
  • An analysis of the relationships between goal perspectives, perceived learning environment, and intrinsic motivation by skill levels and gender in adolescent boys and girls in Taiwan, Republic of China
    Shang, I. W. Applied Image Inc [1998]
  • -determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being
    Ryan, R. M. American Psychologist 55 (1) : 68 ~ 78 [2000]