연구논문 : 자기감시성과 패션브랜드 럭셔리 수준에 따른 패션제품의 명화 주입 효과에 관한 연구

논문상세정보
' 연구논문 : 자기감시성과 패션브랜드 럭셔리 수준에 따른 패션제품의 명화 주입 효과에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 의복
  • art infusion
  • art marketing
  • luxuryleveloffashionbrands
  • self-monitoring
  • 명화 주입
  • 아트 인퓨전
  • 아트마케팅
  • 자기감시성
  • 패션브랜드 럭셔리 수준
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 연구논문 : 자기감시성과 패션브랜드 럭셔리 수준에 따른 패션제품의 명화 주입 효과에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 희소성 메시지의 광고 효과 - 한정판과 시간압박을 중심으로
    최은영 광고연구 (89) : 177 ~ 204 [2011]
  • 패션 브랜드의 콜레보레이션 유형이 소비자 태도에 미치는 영향
    이승희 한국디자인포럼 (30) : 233 ~ 243 [2011]
  • 자기-감시, 사용상황, 및 지각된 위험이 광고 문구의 선호도에 미치는 영향
    김상기 양윤 Korean Psychological Association Annual Conference 1995 (0) : 429 ~ 436 [1995]
  • 박사
  • 아트마케팅을 통한 실용적 제품의 쾌락적 구매에 대한 연구 : 고급성과 쾌락성 지각을 중심으로
    박영겸 부산대학교 대학원 [2011]
  • 아트 콜라보레이션 제품의 특성이 소비자의 감정에 미치는 영향 : 독특성 추구성향 조절효과 중심으로
    주선희 마케팅관리연구 17 (1) : 47 ~ 77 [2012]
  • 아트 주입 유무가 럭셔리 지각에 미치는 영향: 제품 유형과 브랜드 컨셉 유형을 중심으로
    이지은 광고학연구 22 (5) : 69 ~ 97 [2011]
  • 박사
  • 아트 마케팅을 활용한 광고가 소비자 반응에 미치는 영향
    주동미 중앙대학교 신문방송대학원 [2009]
  • 브랜드의 외재적 속성이 소비자의 지각된 품질, 지각된 위험 및 구매의도에 미치는 영향 : 스포츠화의 브랜드 인지도, 매장 이미지, 지각된 가격을 중심으로
    최호림 경희대학교 대학원 [2009]
  • 브랜드 성격과 자기이미지간의 일치성 및 자기감시가 브랜드 선호에 미치는 영향
    김정경 이화여자대학교 대학원 [2003]
  • 브랜드 개성-자아 이미지 일치성이 구매의도에 미치는 영향 : 자기 감시성과 제품유형의 조절효과
    장준수 광고학연구 22 (5) : 7 ~ 23 [2011]
  • 명화 특성을 활용한 아트 마케팅의 예술주입효과 분석 연구
    신송이 추계예술대학교 문화예술경영대학원 [2011]
  • 명화 콘텐츠를 이용한 비주얼 아트 광고의 후광 효과
    천용석 광고학연구 22 (1) : 7 ~ 27 [2011]
  • 명화 차용 형태가 제품 태도에 미치는 영향에 관한 연구 - 제품 유형에 따른 차이를 중심으로 -
    주우진 소비자학연구 21 (4) : 43 ~ 69 [2010]
  • 독특성 추구성향과 호기심이 아트 콜라보레이션 제품에 대한 소비자의 감정에 미치는 영향: 성별에 따른 조절효과
    주선희 아시아마케팅저널 14 (2) : 97 ~ 125 [2012]
  • 감성마케팅에 관한 연구
  • Two roads to updating brand personality impressions: Trait versus evaluative inferencing
    Johar, G. V Journal of Marketing Research 42 (4) : 458 ~ 469 [2005]
  • The self-monitoring of expressive behavior
    Snyder, M Journal of Personality and Social Psychology 30 (4) : 526 ~ 537 [1974]
  • The purchasing behavior and use of cosmetics associated with self-monitoring and demographic variables
    Lee, M. H The Research Journal of the Costume Culture 8 (5) : 771 ~ 784 [2000]
  • The luxury brand strategy challenge
    Okonkwo, U Journal of Brand Management 16 (5/6) : 287 ~ 289 [2009]
  • The influence of art infusion on consumers'brand evaluation according to painting genres: Focusing on consumers' need for uniqueness and regulatory focus
    Lee, Y. J Hongik University [2013]
  • The effects of product evaluation on the different types of art marketing collaboration: The moderating role of consumer's emotional reaction
    Song, J. E Sookmyung Women's University [2011]
  • The effects of music in advertising on choice behavior: A classical conditioning approach
    Gorn, G. J Journal of Marketing 46 (1) : 94 ~ 101 [1982]
  • The effect of the advertising with art infusion
    Kim, S. J Dong-A University [2010]
  • The effect of the ad with art image's product-art fit, art familiarity, and product type on the consumer's response
    Moon, S. Y Chung-Ang University [2010]
  • The effect of price on brand extension evaluations: The moderating role of ext-ension similarity
    Taylor, V. A Journal of the Academy of Marketing Science 30 (2) : 131 ~ 140 [2002]
  • Social psychology: Handbook of basic principles
    Higgins, E. T Guilford Press [1996]
  • Prejudice on the stage: Self-monitoring and the public expression of group attitudes
    Klein, O British Journal of Social Psychology 43 (2) : 299 ~ 314 [2004]
  • On the nature of selfmonitoring:Matters of assessment, matters of validity
    Snyder, M Journal of Personality and Social Psychology 51 (1) : 125 ~ 139 [1986]
  • Improving the store environment: Do olfactory cues affect evaluations and behaviors?
    Spangenberg, E. R Journal of Marketing 60 (2) : 67 ~ 80 [1996]
  • Country of origin and perceptions of product quality: An individual difference perspective
    Debono, K. G Basic & Applied Social Psychology 17 (1/2) : 239 ~ 247 [1995]
  • Consumer rapport to luxury: Analyzing complex and ambivalent attitudes
    Dubois, B Groupe HEC [2001]
  • Consumer behavior & marketing action
    Assael, H South-Western College Pub [1998]
  • Conceptualizing self-monitoring: Links to materialism and product involvement
    Browne, B. A Journal of Consumer Marketing 14 (1) : 31 ~ 44 [1997]
  • Cognitive consistency:Motivational antecedents and behavioral consequents
    Fishbein, M Academic Press : 199 ~ 226 [1966]
  • Art infusion: The influence of visual art on the perception and evaluation of consumer products
    Hagtvedt, H Journal of Marketing Research 45 (3) : 379 ~ 389 [2008]
  • A study on the relationship between art marketing and hotel advertisement effect
    Min, S. K Chung-Ang University [2010]
  • A study on the impact of fashion brand collaboration on the women university students' purchasing decisions
    Kim, S. Y Journal of the Business Adminstration Research 6 (1) : 51 ~ 74 [2013]
  • A study on the degree of selfmonitoring, perceived risk and the appeal types of advertising impact on cosmetic purchase behavior
    Kim, Y Journal of the Korean Home Economics Association 38 (6) : 59 ~ 70 [2000]