커피전문점 종사원의 비언어적 커뮤니케이션이 브랜드 이미지, 고객만족도에 미치는 영향 연구

논문상세정보
' 커피전문점 종사원의 비언어적 커뮤니케이션이 브랜드 이미지, 고객만족도에 미치는 영향 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 식품과 식료
  • brand image
  • coffee shop
  • customer satisfaction
  • non-verbal communication
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 커피전문점 종사원의 비언어적 커뮤니케이션이 브랜드 이미지, 고객만족도에 미치는 영향 연구' 의 참고문헌

  • 호텔 브랜드이미지, 고객만족, 충성도 간의 구조관계 연구
    김동준 호텔리조트연구 12 (2) : 181 ~ 198 [2013]
  • 프랜차이즈 커피전문점의 물리적 환경요인이 브랜드이미지, 고객만족, 브랜드충성도에 미치는 영향
    오재신 유통경영학회지 16 (3) : 105 ~ 119 [2013]
  • 프랜차이즈 커피전문점 서비스제공자의 비언어적 커뮤니케이션이 브랜드 이미지, 브랜드 신뢰에 미치는 영향
    박상희 관광연구 27 (6) : 301 ~ 317 [2013]
  • 프랜차이즈 베이커리 브랜드 이미지가 고객만족에 미치는 영향
    강창수 김동호 호텔리조트연구 10 (1) : 179 ~ 189 [2011]
  • 패밀리 레스토랑 메뉴품질과 브랜드 이미지가 고객만족 및 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
    고재윤 한국조리학회지 17 (2) : 153 ~ 167 [2011]
  • 커피전문점의 브랜드이미지와 행동적충성도 간 고객만족과태도적충성도의 매개효과에 관한 연구- 수도권지역과 수도권이외지역을 중심으로-
    강병남 한국조리학회지 20 (1) : 205 ~ 219 [2014]
  • 의료서비스 제공자의언어적·비언어적 커뮤니케이션에 관한 연구
    김유경 서비스경영학회지 9 (1) : 225 ~ 258 [2008]
  • 서비스접점에서 판매원 언어적·비언어적 커뮤니케이션이 고객감정과 행동의도에 미치는 영향 - 정서감염현상을 중심으로 -
    김상희 소비자학연구 18 (1) : 97 ~ 131 [2007]
  • 서비스접점에서 소비자 감정표현과 판매원 반응에 관한 연구 : 언어적, 비언어적 커뮤니케이션을 중심으로
    김상희 소비자학연구 16 (2) : 111 ~ 146 [2005]
  • 서비스업 종사자의 비언어적 커뮤니케이션이 고객의 감정반응 및 행동의도에 미치는 영향 커피전문점 직원의 용모와 표정 간 비교를 중심으로
    박보영 한국광고홍보학보 15 (3) : 255 ~ 282 [2013]
  • 서비스 제공자의 비언어적 커뮤니케이션이 고객의 서비스 품질 지각에 미치는 영향
    김정욱 마케팅관리연구 11 (2) : 153 ~ 172 [2006]
  • 브랜드 이미지와 자아이미지 일치성이 브랜드 태도와 선택의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 스타벅스를 중심으로 -
    김태희 호텔경영학연구 18 (1) : 171 ~ 185 [2009]
  • 골프장 캐디의 언어적·비언어적 커뮤니케이션이 브랜드 이미지와 고객 만족에 미치는 영향
    지희진 한국골프학회 7 (2) : 79 ~ 87 [2013]
  • 고객의 부정적 행동과 불만족을 유발하는 감정들의 비교연구
    공옥례 서비스경영학회지 10 (1) : 271 ~ 298 [2009]
  • persuasion and credibility
    Burgoon JK Human Communication Research 17 : 140 ~ 169 [1990]
  • Why American fail at overseas negotiations
    Barnum C Management Review 78 (10) : 55 ~ 57 [1989]
  • Use of non-verbal construing and metaphor in psychotherapy
    Delmonte M International Journal of Psychosomatics 38 : 1 ~ 4 [1991]
  • The role of nonverbal communication in service encounters
    Sundaram DS Journal of Services Marketing 14 (5) : 378 ~ 391 [2000]
  • The relative importance of verbal and nonverbal communication in a sales situation : An exploratory study
    De Meuse KP Journal of Marketing Management 4 (1) : 11 ~ 17 [1994]
  • The moderatormediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations
    Baron RM Journal of Personality and Social Psychology 51 : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The effects of brand image and service quality on customer satisfaction and repurchase intention
    Lee AJ Journal of Hotel & Resort 7 (1) : 25 ~ 40 [2008]
  • The customer orientation of service worker : Personality trait influences on self and supervisor performance ratings
    Brown TJ Journal of Marketing Research 39 (1) : 110 ~ 119 [2002]
  • The Social Psychology of Clothing-Symbolic Appearance in Context : 145 ~ 157
    Kaiser SB [1998]
  • Structural equation modeling in practice : A review and recommended two-step approach
    Anderson JC Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Product/consumption-based affective responses and postpurchase processes
    Westbrook RA J Marketing Res 24 (3) : 258 ~ 270 [1987]
  • Physical attractiveness of the celebrity endorser : A social adaptation perspective
    Kahle L Journal of Consumer Research 11 (4) : 954 ~ 961 [1985]
  • Paralanguage: A first approximation
    Trager GL Studies in Linguistics 13 : 1 ~ 12 [1958]
  • Nonverbal communication in marketing : Toward a communicational analysis
    Bonoma TV Journal of Marketing Research 17 : 160 ~ 180 [1977]
  • Human Communication as a Field of Study
    Harrison RP Sarah Sanderson King SUNY Press : 1 ~ 282 [1974]
  • How personality makes a difference
    Plummer JT J Advertising Res 40 (6) : 79 ~ 83 [1985]
  • House staff nonverbal communication skills and standardized patient satisfaction
    Griffith CH Society of General Internal Medicine 18 (3) : 170 ~ 174 [2003]
  • Evaluation of the indirect influence of courteous service on customer discretionary behavior
    Ford WSZ Human Communication Research 22 : 65 ~ 89 [1995]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell C Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Effect of service provider’s communication style on customer satisfaction in professional services setting: The moderating role of criticality and service nature
    Webster C Journal of Service Marketing 23 (2) : 103 ~ 113 [2009]
  • Deepening understanding of hospital patient satisfaction : Fulfillment and equity effects
    Swan JE Journal of Health Care Marketing 5 (Summer) : 7 ~ 18 [1985]
  • Conceptualizing, measuring, and managing customer based brand equity
    Keller KL Journal of Marketing 57 (1) : 1 ~ 22 [1993]
  • Communicator physical attractiveness and persuasion
    Chaiken S Journal of Personality and Social Psychology 37 : 1387 ~ 1397 [1979]
  • Behavioral cues of interpersonal warmth
    Bayes M.A Journal of Consulting and Clinical Psychology 39 (2) : 333 ~ 339 [1972]
  • An empirical investigation of the impact of nonverbal communication on service evaluation
    Gabbott M European Journal of Marketing 34 (3/4) : 384 ~ 398 [2000]
  • A national customer satisfaction barometer : The Swedish experience
    Fornell C Journal of Marketing 56 (1) : 6 ~ 21 [1992]
  • A model of distributor firm and manufacturing firm working partnership
    Anderson J Journal of Marketing 54 (1) : 90 ~ 102 [1990]
  • A longitudinal study of the stability of consumer expectations of services
    Kenneth EC Journal of Business Research 42 (1) : 63 ~ 73 [1998]
  • A framework for comparing customer satisfaction across individuals and product categories
    Johnson MD Journal of Economic Psychology 12 (2) : 267 ~ 286 [1991]
  • A Service Quality Model and Its Marketing Implication
    Gronroos C European Journal of Marketing 18 (4) : 36 ~ 44 [1984]