교사 전문성 개발 평가를 위한 Desimone 모형의 시사점 및 한계

' 교사 전문성 개발 평가를 위한 Desimone 모형의 시사점 및 한계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • teacher education
  • teacher evaluation
  • teacher professional development
  • 교사교육
  • 교사전문성개발평가
  • 교사평가
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,193 0

0.0%

' 교사 전문성 개발 평가를 위한 Desimone 모형의 시사점 및 한계' 의 참고문헌

  • 학교 밖 교사학습공동체에 대한 사례연구
    서경혜 한국교원교육연구 25 (2) : 53 ~ 80 [2008]
  • 초등학교 초임교사 사회과 수업컨설팅에 관한 실행 연구
    변정현 사회과교육 49 (1) : 97 ~ 113 [2010]
  • 초등 수학 수업 전문성 신장을 위한 대학과 초등학교의 학습공동체 사례 연구
    박영희 수학교육 논문집 25 (1) : 47 ~ 61 [2011]
  • 중학교 기술교사의 학습공동체 활동과 교수역량의 관계
    임윤진 한국기술교육학회지 11 (1) : 104 ~ 127 [2011]
  • 유치원 멘토링 실태 및 이에 대한 교사의 요구 및 효과에 대한 인식
    김정은 유아교육학논집 16 (1) : 425 ~ 447 [2012]
  • 수업컨설팅이 교사의 수업효율성과 학생의 자기주도적 학습 및 문제해결능력에 미치는 영향
    정용우 교육행정학연구 26 (1) : 315 ~ 341 [2008]
  • 수업컨설팅 경험을 통한 중학교 체육교사의 전문성 요소 탐색
    권민정 한국스포츠교육학회지 18 (4) : 145 ~ 163 [2011]
  • 수업전문성 신장을 위한 수업비평 공동체에 관한 연구
    신지혜 열린교육연구 19 (2) : 71 ~ 97 [2011]
  • 수업전문성 신장을 위한 사회 수업 학습공동체 활동 사례 연구
    김경은 열린교육연구 18 (4) : 31 ~ 55 [2010]
  • 멘토링을 통한 초임중등과학교사의 수업에서의교사․학생 상호작용 변화 분석
    남정희 한국과학교육학회지 30 (8) : 953 ~ 970 [2010]
  • 멘토링 전후의 초임 과학교사의 수업 특징 변화
    곽영순 한국지구과학회지 31 (4) : 403 ~ 417 [2010]
  • 교원능력개발평가 평가지표에 대한 비판적 고찰
    조규진 교원교육 29 (1) : 53 ~ 70 [2013]
  • 교사의 전문성과 교실친화적 교과교육학
    박병기 교원교육 24 (1) : 28 ~ 39 [2008]
  • 교사의 공식적 학습기회 효과에 대한 연구 분석
    송경오 한국교원교육연구 29 (4) : 243 ~ 268 [2012]
  • 교사-유아의 언어적 상호작용에 대한 멘토링의 효과와 교사에게 주는 의미
    임현주 열린유아교육연구 16 (1) : 1 ~ 25 [2011]
  • 교사 특성이 학생의 학업성취에 미치는 영향 분석 - TIMSS 2007의 교사 전문성 계발 노력 변인을 중심으로 -
    이희숙 한국교원교육연구 28 (1) : 243 ~ 266 [2011]
  • from the capitol to the classroom: Standards-based reform in the states. 100th yearbook of the national society for the study of education, part 2
    Supovits, J. A. University of Chicago Press : 81 ~ 98 [2001]
  • What makes professional development effective? Strategies that foster curriculum implementation
    Penuel, W. R. American Educational Research Journal 44 (4) : 921 ~ 958 [2007]
  • What makes professional development effective: Results from a national sample of teachers
    Garet Garet, M. S Porter Yoon American Educational Research Journal 38 (4) : 915 ~ 945 [2001]
  • Using knowledge of children’s mathematics thinking in classroom teaching : An experimental study
    Carpenter, T. P. American Educational Research Journal 26 (4) : 499 ~ 531 [1989]
  • The impact of two professional development interventions on early reading instruction and achievement
    Garet, M. S [2008]
  • Teaching matters: How state and localy policy makers can improve the quality of teachers and teaching
  • Teaching as the learning profession:Handbook of policy and practice
    Hawledy, W. Jossey-Bass : 127 ~ 150 [1999]
  • Teachers’ professional development in a climate of educational reform
    Little, J. W. Education Evaluation and Policy Analysis 15 (2) : 129 ~ 151 [1993]
  • Studying the effects of professional development
    Heck, D. J. Journal for Research in Mathematics Education 39 (2) : 113 ~ 152 [2008]
  • Schools as collaborative cultures: Creating the future now
    Darling-Hammond, L. The Falmer Press : 25 ~ 50 [1990]
  • Reviewing the evidence on how teacher professional development affects student achievement
    Yoon, K. S. [2007]
  • Qualifications and professional growth opportunities of teachers in high-and low-poverty elementary schools
    Borman, G. D. The Journal of Negro Education 68 (3) : 366 ~ 381 [1999]
  • Professional learning in the learning profession: A status report on teacher development in the United States and abroad
    Wei, R. C. [2009]
  • Professional development in the accountability context : Building capacity to achieve standards
    Hochberg, E. D. Educationl Psychologist 45 (2) : 89 ~ 106 [2010]
  • Middle school mathematics professional development impact study: Findings after the first year of implementation
    Garet, M. S [2010]
  • Instructional policy and classroom performance : The mathematics reform in California
    Cohen, D. K. The Teachers College Record 102 (2) : 294 ~ 343 [2000]
  • Improving impact studies of teachers' professional development : toward better conceptualizations and measures
    Desimone, L. M. Educational Researcher 38 (3) : 181 ~ 200 [2009]
  • Impacts of comprehensive teacher induction: Results from the first year of a randomized controlled study
  • Impacts of comprehensive teacher induction: Final results from a randomized controlled study
  • Impacts of comprehensive teacher in duction: Results from the second year of a randomized controlled study
  • Form and substance in inservice teacher education
  • Experimenting with teacher professional development : Motives and methods
    Wayne, A. J. Educational Researcher 37 (8) : 469 ~ 479 [2008]
  • Effects of professional development on teachers' instruction : Results from a three-year longitudinal study
    Desimone, L. M. Educational Evaluation and Policy Analysis 24 (2) : 81 ~ 112 [2002]
  • Early childhood generalist standards
    National Board for Professional Teaching Standard National Board for Professional Teaching Standard [2012]
  • Does teacher professional development have effects on teaching and learning? Analysis of evaluation findings from progrmas for mathematics and science teachers in 14 states
    Blank, R. K. Council of Chief State School Officers [2008]
  • Can professional development make the vision of the standards a reality? the impact of the national science foundations local systemic change through teacher enhancement initiative
    Banilower, E. R. Journal of Research in Science Teaching 44 (3) : 375 ~ 395 [2007]
  • A primer on effective professional development
    Desimone, L. M. Phi Delta Kappan 92 (6) : 68 ~ 71 [2011]