대학생의 감사성향과 학업열의의 관계에서 학업적 자기효능감의 매개효과

송윤희 2015년
' 대학생의 감사성향과 학업열의의 관계에서 학업적 자기효능감의 매개효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • academic engagement
  • academic self-efficacy
  • gratitude
  • gratitude disposition
  • 감사
  • 감사성향
  • 학업열의
  • 학업적 자기효능감
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,239 1

0.2%

' 대학생의 감사성향과 학업열의의 관계에서 학업적 자기효능감의 매개효과' 의 참고문헌

  • 화력발전소 근무자의 직무요구가 직무열의와 직무소진에 미치는 영향 - 자기효능감과 집단효능감의 매개효과를 중심으로 -
    이준섭 인적자원관리연구 19 (1) : 27 ~ 45 [2012]
  • 판매종업원의 역할행동에 영향을 미치는업무열의요인에 관한 연구
    최낙환 경영연구 28 (4) : 111 ~ 138 [2013]
  • 초등학교 고학년 아동의 행복감 향상과 우울성향 감소를 위한 감사교육프로그램 개발과 효과성 검증
    유선진 서울교육대학교 교육대학원 [2011]
  • 박사
  • 중학생에게서 감사 훈련이 감사성향, 생활만족도, 정서적 안녕감, 자아존중감에 미치는 효과
    이지현 한국산학기술학회논문지 10 (11) : 3315 ~ 3320 [2009]
  • 정서조절이 학습전략에 미치는 영향: 정서를 매개로 하는 관계 검증
    김은진 양명희 교육심리연구 24 (2) : 449 ~ 467 [2010]
  • 정서와 교수-학습 연구의 쟁점과 전망
    도승이 교육심리연구 22 (4) : 919 ~ 937 [2008]
  • 임파워링 리더십과 직무열의의 관계에 대한 연구 - 자기효능감과 의미감의 매개효과를 중심으로 -
    예지은 대한경영학회지 26 (2) : 435 ~ 452 [2013]
  • 일반계 고등학생의 성격적 강점이 학업성취와 주관적 행복에 미치는 영향
    박혜경 계명대학교 교육대학원 [2010]
  • 이러닝 학습자의 감정 상태에 따른 감성 피드백의 효과
    이승미 컴퓨터교육학회 논문지 10 (4) : 125 ~ 134 [2007]
  • 여성노인의 감사성향과 그 기능의 탐색
    조한나 한국심리학회지: 발달 24 (4) : 163 ~ 188 [2011]
  • 대학생의 학업 및 진로 스트레스와 대학생활적응의 관계에 대한 자기효능감의 매개효과
    이숙정 교육심리연구 22 (3) : 589 ~ 607 [2008]
  • 대학생의 학습몰입과 자기효능감이 대학생활적응과 학업성취에 미치는 영향
    이숙정 교육심리연구 25 (2) : 235 ~ 253 [2011]
  • 대학생의 몰입, 정서, 적응의 관계에 대한 두 대학 간 비교연구
    박선영 사회과학논총 27 (1) : 41 ~ 60 [2008]
  • 박사
  • 노인의 감사와 성숙한 노화 및 주관적 안녕감 간의 관계
    조아라 한국심리학회지: 발달 25 (4) : 67 ~ 87 [2012]
  • 과학고등학생들의 효능감 및 부모의 학업기대가 학업참여에 미치는 영향
    정채윤 경남대학교 교육대학원 [2013]
  • 감사척도의 개발 및 타당화
    김경미 상담학연구 12 (6) : 2029 ~ 2046 [2011]
  • 감사증진 프로그램이 아동의 학교적응, 생활만족 및 정서행동문제에 미치는 효과
    임경희 초등상담연구 11 (1) : 107 ~ 122 [2012]
  • 감사성향과 안녕감, 우울의 관계: 자아-적응유연성의 매개효과
    윤성민 한국심리학회지:일반 32 (4) : 1003 ~ 1021 [2013]
  • 감사성향 함양을 위한 중학교 가정과 인성교육 교수⋅학습 과정안 개발 및 수업 적용의 효과 분석
    김성교 한국가정과교육학회지 23 (2) : 17 ~ 35 [2011]
  • 감사교육프로그램이 초등학생의 자아탄력성과 학습태도에 미치는 영향
    배수현 초등상담연구 12 (1) : 49 ~ 67 [2013]
  • 감사 증진 프로그램이 중학생의 주관적 안녕감과 지각된 사회적 지지에 미치는 영향
    신현숙 청소년학연구 16 (1) : 205 ~ 224 [2009]
  • 감사 연구의 최근 동향 및 과제 감사 연구의 최근 동향 및 과제
    임경희 상담평가연구 2 (1) : 47 ~ 60 [2009]
  • What it takes to do well in school and whether I’ve got it : A process model of perceived control and children’s engagement and achievement in school
    Skinner, E. A. Journal of Educational Psychology 82 (1) : 22 ~ 32 [1990]
  • Trait anticipatory public speaking anxiety as a function of self‐efficacy expectations and self‐handicapping strategies
    Lucchettia, A. E. Communication Research Reports 20 (4) : 348 ~ 356 [2003]
  • The truth about burnout
    Maslach, C. Jossey Bass [1997]
  • The role of gratitude in higher education
    Howells, K. Research and Development in Higher Education 27 : 164 ~ 173 [2004]
  • The relationship of gratitude and subjective well-being to self-efficacy and control of learning beliefs among college students
    Rey, D. University of Southern California [2009]
  • The grateful disposition : A conceptual and empirical topography
    McCullough, M. E. Journal of Personality & Social Psychology 82 (1) : 112 ~ 127 [2002]
  • The Psychology of Gratitude
    Roberts, R. C. Oxford University Press : 58 ~ 80 [2004]
  • Student engagement and achievement in American secondary schools
    Newmann, F. M. Teachers College Press : 62 ~ 91 [1992]
  • Self-regulated learning at the junction of cognition and motivation
    Boekaerts, M. European Psychologist 1 : 100 ~ 112 [1996]
  • Self-efficacy,The exercise of control
    Bandura.A W. H. Freeman [1977]
  • 박사
  • Promoting Wellness in Children and Youth: A Handbook of Positive Psychology in the Schools
    Bono, G. Routledge : 77 ~ 88 [2009]
  • Online technologies self-efficacy and self-regulated learning as predictors of final grade and satisfaction in college-level online courses
    Puzziferro, M. American Journal of Distance Education 22 (2) : 72 ~ 89 [2008]
  • Handbook of Positive Psychology
    Emmons, R. Oxford University Press : 459 ~ 471 [2002]
  • Gratitude in Education: A Radical View
    Howells, K. Sense Publishers [2012]
  • Gratitude as a human strength : Appraising the evidence
    Emmons, R. Journal of Social and Clinical Psychology 19 (1) : 56 ~ 70 [2000]
  • Gratitude and happiness : Development of a measure of gratitude and relationships with subjective well-being
    Watkins, P. C. Social Behavior and Personality 31 (5) : 431 ~ 452 [2003]
  • Emotional intelligence: Review of research and educational implications
    Qualter, P. Pastoral care in education: An International Journal of Personal, Social and Emotional Development 25 (1) : 11 ~ 20 [2007]
  • Counting your blessings:Grateful individuals recall more positive memories
    Watkins, P. C. Presented at the 11th Annual Convention of the American Psychological Society [1999]
  • Counting blessings versus burdens : An experimental investigation of gratitude and subjective well-being in daily life
    Emmons, R. Journal of Personality and Social Psychology 84 (2) : 377 ~ 389 [2003]
  • Counting blessing early adolescents : An experimental study of gratitude and subjective well-being
    Froh, J. J. Journal of School Psychology 46 (2) : 213 ~ 233 [2008]
  • Burnout and engagement : Independent factors or opposite poles?
    González-Romá, V. Journal of Vocational Behavior 68 (1) : 165 ~ 174 [2006]
  • Appreciation : Individual differences in finding value and meaning as a unique predictor of subjective well-being
    Adler, M. G. Journal of Personality 73 (1) : 79 ~ 114 [2005]
  • Amos 19 구조방정식 모델링 원리와 실제
    배병렬 청람 [2011]
  • Achievement goal theory and affect : An asymmetrical bidirectional model
    Linnenbrink, E. A. Educational Psychologist 37 (2) : 69 ~ 78 [2002]
  • Academic emotions in students’ self-regulated learning and achievement : A program of qualitative and quantitative research
    Pekrun, R. Educational Psychologist 37 (2) : 91 ~ 105 [2002]
  • A measure of college student course engagement
    Handelsman, M. M. The Journal of Educational Research 98 (3) : 184 ~ 191 [2005]
  • A Manual for the Use of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire(MSLQ)
    Pintrich, P. R. University of Michigan, National Center for Research to Improve Postsecondary Teaching and Learning [1991]