연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
대학생의 글쓰기 메타인지가 글쓰기 관련 효능감에 미치는 영향
도승이
2015년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
도승이
주제어
commentefficacy
metacognition
peer-review
review efficacy
writing
writing efficacy
글쓰기
리뷰효능감
메타인지
상호리뷰
쓰기 효능감
코멘트효능감
참고문헌( 57)
유사주제 논문( 1,621)
글쓰기 551건
writing 545건
메타인지 298건
metacognition 165건
쓰기 효능감 29건
peer-review 26건
writing efficacy 7건
인용/피인용
대학생의 글쓰기 메타인지가 글쓰기 관련 효능감에 미 ...
' 대학생의 글쓰기 메타인지가 글쓰기 관련 효능감에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
commentefficacy
metacognition
peer-review
review efficacy
writing
writing efficacy
글쓰기
리뷰효능감
메타인지
상호리뷰
쓰기 효능감
코멘트효능감
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,631
2
0.1%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
metacognition
166
1
0.6%
메타인지
299
1
0.3%
commentefficacy
1
0
0.0%
peer-review
27
0
0.0%
review efficacy
1
0
0.0%
writing
546
0
0.0%
writing efficacy
8
0
0.0%
글쓰기
552
0
0.0%
리뷰효능감
1
0
0.0%
상호리뷰
1
0
0.0%
쓰기 효능감
30
0
0.0%
코멘트효능감
1
0
0.0%
계
1,633
2
0.1%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 대학생의 글쓰기 메타인지가 글쓰기 관련 효능감에 미치는 영향'
의 참고문헌
피드백 유형이 학습양식에 따라 수학과 내적 동기와 학업성취에 미치는 효과
서길주
전북대학교 대학원
[2003]
평가자 일관성에 따른 설명문 평가 예시문 선정의 차이 연구
박종임
작문연구 14 (14) : 301 ~ 338
[2012]
직문매체와 학습자의 메타인지가 작문의 질과 길이 및 작문태도에 미치는 영향
조경은
교육정보미디어연구 5 (2) : 176 ~ 200
[1999]
자기조절학습전략 훈련이 자기효능감과 수학문장제 해결에 미치는 효과
문병상
경북대학교
[1999]
자기조절전략 수업과 상위인지가 아동의 작문수행에 미치는 효과
김유미
교육학연구 34 (5) : 97 ~ 119
[1996]
읽기학습장애아의 독해력 향상을 위한 상위인지전략 훈련방안
이은림
특수교육학회지 15 (1) : 55 ~ 71
[1994]
인지학습심리학
박창호
시그마프레스
[2011]
쓰기를 활용한 교수학습 방법과 교정적 피드백이 수학학업성취도와 자기효능감에 미치는 영향
김경희
신동로
왕경수
교육방법연구 19 (2) : 123 ~ 142
[2007]
쓰기 효능감 및 성별 차이가 중학생의 쓰기 수행에 미치는 효과
박영민
국어교육학연구 28 (28) : 327 ~ 360
[2007]
쓰기 교육에서 전략의 의미와 적용
임성규
정미희
한국초등국어교육 25 (25) : 185 ~ 212
[2004]
수학 학습과정에서 일지쓰기(journal writing)의 효과에 관한 연구
최인숙
梨花女子大學校 敎育大學院
[1998]
메타인지자기 효능감 및 실제적 지능과성취도 간 인과관계의 경험적 분석
김정환
학습자중심교과교육연구 7 (2) : 73 ~ 94
[2007]
박사
메타인지 전략 수업이 초등학생의 수학 문제해결력과 동기에 미치는 영향
강종식
전북대학교
[2001]
동료 간 상호리뷰와 글 수정행동
정혜선
인지과학 23 (1) : 47 ~ 71
[2012]
박사
도식 기반 인지-초인지 전략교수를 통한 수학장애 학생의 수학 문장제 문제 수행 효과 연구
배정아
이화여자대학교 대학원
[2001]
글쓰기와 말하기 교육의 현황과 전망 -대구가톨릭대학교 <글쓰기와 말하기 > 교과목의 경우
임선애
교양교육연구 6 (4) : 139 ~ 168
[2012]
글쓰기 교육의 원리와 방법 : 과정 중심 접근
이재승
교육과학사
[2002]
국어 교사 효능감의 구성 요인 분석
박영민
학습자중심교과교육연구 9 (1) : 241 ~ 272
[2009]
Writing research and the writer
Hayes, J. R.
American Psychologist 41 (10) : 1106 ~ 1113
[1986]
Writing for Learning in Science : A Secondary Analysis of Six Studies
Gunel, M.
International Journal of Science and Mathematics Education 5 : 615 ~ 637
[2007]
What writers know: The language, process, and structure of written discourse : 173 ~ 210
Scardamalia, M.
[1982]
The psychology of writing
Kellogg, R. T.
Oxford University Press
[1994]
The generation effect in reading and proofreading : Is it easier or harder to detect errors in one's own writing?
Daneman, M.
Reading and Writing 5 : 297 ~ 313
[1993]
Students' metacognitive knowledge about how to write informational texts
Englert, C. S.
Learning Disability Quarterly 11 (1) : 18 ~ 46
[1988]
Social foundations of thought and action A social cognitive theory
Bandura.A
Prentice Hall
[1986]
Self-efficacy, attribution, and outcome expectancy mechanisms in reading and writing achievement : Grade-level and achievement-level differences
Shell, D. F.
Journal of educational psychology 87 : 386 ~ 398
[1995]
Self-efficacy perspective on achievement behavior
Schunk, D. H.
Educational Psychologist 19 : 48 ~ 58
[1984]
Self-efficacy and writing
McCarthy, P.
College composition and communication 36 : 465 ~ 471
[1985]
Self-Efficacy beliefs, Motivation and Achievement in Writing : A Review of the Literature
Pajares, F
Reading and Writing Quarterly 19 : 139 ~ 158
[2003]
Reforming college composition: Writing the wrongs
Belcher, L.
Greenwood : 99 ~ 122
[2000]
Racial Differences in Intelligence : The Importance of the Executive System
Borkowski, J. G.
Intelligence 7 : 379 ~ 395
[1983]
Problem-solving strategies and the writing process
Flower, L. S.
College English 39 (4) : 449 ~ 461
[1977]
Peer reviewers learn from giving comments
Cho, Y. H.
Instructional Science 39 : 629 ~ 643
[2010]
Metacognitive theories
Schraw, G.
Educational Psychology Review 7 (4) : 351 ~ 371
[1995]
Metacognition and cognitive monitoring : A new area of cognitive– developmental inquiry
Flavell, J. H.
American Psychologist 34 : 906 ~ 911
[1979]
Learning from human tutoring
Chi, M. T. H.
Cognitive Science 25 : 471 ~ 533
[2001]
Learning by reviewing
Cho, K.
Journal of Educational Psychology 103 (1) : 73 ~ 84
[2011]
Influence of Self-Efficacy on Elementary Students' Writing
Pajares, Valiante
The Journal of educational research 90 : 353 ~ 360
[1997]
Independence of episodic and semantic self-knowledge : The case from autism
Klein, S. B.
Social Cognition 17 : 413 ~ 436
[1999]
Improving learning disabled students' skills at composing essays : Self-instructional strategy training
Graham, S.
Exceptional Children 56 : 201 ~ 214
[1989]
Implicit Writing Beliefs and Their Relation to Writing Quality
Bruning
White
White, M. J.
Contemporary Educational Psychology 30 (2) : 166 ~ 189
[2005]
Identifying sex from handwriting
Hayes, W. N.
Perceptual and Motor Skills 83 : 791 ~ 800
[1996]
Handbook of writing research
Beach, R.
Guilford
[2006]
Grade level and gender differences in the writing self-beliefs of middle school students
Pajares, F
Contemporary Educational Psychology 24 : 390 ~ 405
[1999]
Goals and progress feedback : Effects on self-efficacy and writing achievement
Schunk, D. H.
Contemporary educational psychology 18 : 337 ~ 354
[1993]
Functional automaticityin children's writing : A problem of metacognitive control
McCutchen, D.
Written Communication 5 : 306 ~ 324
[1988]
Exploring self-regulation in writing among junior high-school students: A stimulated recalls study
Lichtinger, E.
Paper presented at the 10th International Conference of the EARLI Special Interest Group on Writing
[2006]
Effects of topic knowledge on the allocation of processing time and cognitive effort to writing processes
Kellogg, R. T.
Memory & Cognition 15 : 256 ~ 266
[1987]
Detection, diagnosis, and the strategies of revision
Flower, L. S.
College Composition and Communication 37 (1) : 16 ~ 55
[1986]
Constructing well-formed prose: process, structure, and metacognitive knowledge
Englert, C. S.
Exceptional children 54 (6) : 513 ~ 520
[1988]
Assessment of planning, translating, and revising in junior high writers
Berninger, V.
Journal of School Psychology 34 (1) : 23 ~ 52
[1996]
Advances in Applied Psycholinguistics: Reading, writing, and language learning
Hayes, J. R.
Cambridge University Press
[1987]
Active-constructive-interactive : A conceptual framework for differentiating learning activities
Chi, M. T. H.
Topics in Cognitive Science 1 : 73 ~ 105
[2009]
Achievement goal orientations and self-regulation in writing : An integrative perspective
Kaplan, A.
Journal of Education Psychology 101 (1) : 51 ~ 69
[2009]
A cognitive process theory of writing
Flower, L. S.
College Composition and Communication 32 (4) : 365 ~ 387
[1981]
A capacity theory of writing : Working memory in composition
McCutchen, D.
Educational Psychology Review 8 : 299 ~ 325
[1996]
A Question of Calibration : A Review of the Self-Efficacy Beliefs of Students with Learning Disabilities
Klassen, R.
Learning disability quarterly 25 (2) : 88 ~ 102
[2002]
' 대학생의 글쓰기 메타인지가 글쓰기 관련 효능감에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문