증강현실 기반 중재와 개념적 의미지도가 정신지체 학생의 과학과 학습과 흥미도에 미치는 효과

' 증강현실 기반 중재와 개념적 의미지도가 정신지체 학생의 과학과 학습과 흥미도에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • augment reality based intervention
  • conceptualmeaningmappingstrategy
  • mental retardation
  • science
  • 개념적 의미지도
  • 과학교육
  • 정신지체
  • 증강현실 기반 언어 교육
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
377 0

0.0%

' 증강현실 기반 중재와 개념적 의미지도가 정신지체 학생의 과학과 학습과 흥미도에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 학습장애 및 학습부진학생을 위한 과학교수에 관한 문헌분석
    김애화 특수교육저널:이론과 실천 11 (1) : 147 ~ 175 [2010]
  • 통합교육 환경 청각장애학생의 과학교과 어휘에 대한 마인드맵 어휘 발달 연구
    최성규 언어치료연구 21 (1) : 125 ~ 143 [2012]
  • 충남교육청, 특수학교 ‘3D 가상 직업체험실’ 설치, 운영
  • 직접어휘교수와 내용구조화 중재를 활용한 과학교수가 학습장애 위험군의과학 성취도에 미치는 효과
    김우리 특수교육 13 (2) : 191 ~ 214 [2014]
  • 증강현실기반 체험학습이 유아동화 학습의 효과 및 수업활동에 미치는 영향
    김창복 열린유아교육연구 16 (4) : 449 ~ 468 [2011]
  • 증강현실(Augmented Reality)기반 학습에서 매체특성, 현존감(Presence),학습 몰입(Flow), 학습효과의 관계 규명
    계보경 이화여자대학교 대학원 [2006]
  • 증강현실 기반 차세대 체험형 학습 모델 연구
    류지헌 [2006]
  • 중고생의 교과흥미 구성요인 및 학업성취와의 관계
    윤미선 교육심리연구 17 (3) : 271 ~ 290 [2003]
  • 장애학생을 위한 과학교육의 방향 및 전략 탐색
    정동영 특수교육교과교육연구 3 (1) : 1 ~ 18 [2010]
  • 언어발달
    Owens, R. E. 공공출판사 [1998]
  • 경도정신지체아동의 교육방법
    Gearheart, B. R. 교육과학사 [1990]
  • 게임기반 언어훈련 애플리케이션이 지적장애 학생의 단어재인과 주의지속 능력에 미치는 효과
    이승훈 특수아동교육연구 15 (4) : 265 ~ 283 [2013]
  • Technology for inclusion: Meeting the special needs of all students
    Male, M. Pearson [2002]
  • Reading vs. doing : The relative effectiveness of textbook-based and inquiry-oriented approaches to science education
    Scruggs, T. E. The Journal of Special Education 27 : 1 ~ 15 [1993]
  • Multimedia design projects in inclusive social studies classroom. “sometimes people argue with words instead of fists.”
    Okolo, C. M. Teaching Exceptional Children 31 (1) : 50 ~ 57 [1998]
  • Matthew effects in reading : Some consequences and individual differences in the acquisition of literacy
    Stanovich, K. E. Reading Research Quarterly 21 : 360 ~ 407 [1986]
  • Interest, learning, and motivation
    Schiefele, U. Education Psychologist 26 (3&4) : 299 ~ 323 [1991]
  • 박사
  • Handbook of learning disabilities
    Scruggs, T. E. Guilford Press : 526 ~ 544 [2013]
  • Effectiveness of a concept teaching routine in enhancing the performance of LD students in secondary-level mainstream classes
    Bulgren, J. Learning Disability Quarterly 11 (3) : 3 ~ 17 [1988]
  • Correlates of inquiry learning in science : Constructiong concepts of density and buoyancy
    Mastropieri, M. A. Remedial and Special Education 22 : 130 ~ 138 [2001]
  • Computers as aids in the prevention and remediation of reading disabilities
    Torgesen, J. K. Learning Disability Quarterly 18 : 76 ~ 87 [1995]
  • Computer based reading instruction for young children with disabilities
    Lee, Y. Journal of special Education Technology 20 (1) : 5 ~ 18 [2005]
  • Cognitive approaches to learning disabilities
    Reid, D. K. Pro․ed [1996]
  • Bring words to life: Robust vocabulary instruction
    Beck, I. L. Guilford [2002]
  • A Survey of Augmented Reality
    Azuma, R. Presence : Teleoperators and Virtual Environments 6 (4) : 355 ~ 385 [1997]