한국 뷰티 프로그램에 대한 TV현실세계 인식이 기업명성 및 국가명성에 미치는 효과 : 한국거주 중국인을 중심으로

' 한국 뷰티 프로그램에 대한 TV현실세계 인식이 기업명성 및 국가명성에 미치는 효과 : 한국거주 중국인을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • acculturation
  • beauty program
  • corporate reputation
  • cultivation theory
  • national reputation
  • resonance
  • tv reality
  • tv현실세계 인식
  • 공명효과
  • 국가명성
  • 기업 명성
  • 문화계발효과
  • 문화동화
  • 뷰티 프로그램
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 한국 뷰티 프로그램에 대한 TV현실세계 인식이 기업명성 및 국가명성에 미치는 효과 : 한국거주 중국인을 중심으로' 의 참고문헌

  • 한류의 소비자 지각상 경제적 파급효과2)한류 파생 문화산업 및 한국 소비재산업에 대한 영향력을 중심으로
    한은경 한국방송학보 19 (3) : 325 ~ 360 [2005]
  • 한류 인기 요인과 호감도 및 국가이미지와의 관계 연구: 일본, 미국, 프랑스를 중심으로
    문효진 홍보학연구 16 (4) : 247 ~ 280 [2012]
  • 한국거주 중국인들의 한식당의 선택속성과 서비스 품질이 고객 만족도 및 충성도에 미치는 영향
    이상미 한국콘텐츠학회 논문지 13 (1) : 447 ~ 455 [2013]
  • 탈북자들의 텔레비전 드라마 시청에 따른 남한사회 현실 인식에 관한 연구 : 문화계발 효과와 문화 동화 이론을 중심으로
    이민규 한국언론학보 48 (6) : 248 ~ 273 [2004]
  • 치맥에 이어 中서 한국라면 열풍
  • 외국인 주민 현황조사 결과
  • 외국 브랜드에 대한 미국 소비자의 태도와 구매의도에 관한 실증적 연구 : 자동차 브랜드 중심으로
    한충민 마케팅연구 : 27 ~ 42 [1998]
  • 올리브, 겟잇뷰티 프로그램 자체 최고시청률 1.44% 기록
  • 신한류 발전을 위한 정책방안 연구
    채지영 한국문화관광연구원 [2011]
  • 시청자가 곧 소비자? 뷰티 프로그램 속 화장품의 매출의 상관관계
  • 수입화물의 품목분류 오류신고에 관한 연구
    조준현 관세학회지 13 (1) : 69 ~ 86 [2012]
  • 북한 이탈 주민의 남한방송 수용. 한국방송영상산업진흥원. 온스타일 공식 홈페이지
  • 리얼리티 데이트 프로그램 시청이 데이트와 이성관계에 대한 시청자 인식에 미치는 영향에 관한 연구
    김미라 한국언론학보 52 (2) : 353 ~ 377 [2008]
  • 드라마 시청은 낭만적 환상을 조장하는가?: 의사사회적 상호작용의 매개 효과
    진보래 한국언론학보 56 (5) : 141 ~ 162 [2012]
  • 국가명성(National Reputation)과 문화간 커뮤니케이션: 한국거주 서구인을 중심으로
    차희원 한국언론정보학보 39 (3) : 506 ~ 543 [2007]
  • Uniform messages and habitual viewing : Unnecessary Assumptions in Social reality effects
    Hawkins, R. P. Human Communication Research 7 : 291 ~ 301 [1981]
  • The role of identity in acculturation among immigrant people : Theoretical propositions, empirica questions, and applied recommendations
    Schwartz, S. J. Human Development 49 (1) : 1 ~ 30 [2006]
  • The relationships between first and second order measure of cultivation
    Potter, W. Human Communication Research 18 : 92 ~ 113 [1992]
  • The mainstreaming of America : Violence profile no. 11
    Gerbner, G Journal of Communicarion 30 : 10 ~ 27 [1980]
  • The influence of TV viewing on consumers’ body images and related consumption behavior
    Eisend Market Lett 18 : 101 ~ 116 [2007]
  • The impact of television on perceptions of juvenile crime
    Goidel, R. Journal of Broadcasting & Electronic Media 50 (1) : 119 ~ 139 [2006]
  • The content of reality dating shows and viewer perceptions of dating
    Ferris, A. L. Journal of Communication 57 (3) : 490 ~ 510 [2007]
  • The Reputation Quotient : A multi-stakeholder measure of corporate reputation
    Fombrun, C. J. Journal of Brand Management 7 (4) : 241 ~ 255 [2000]
  • Television viewing and age at smoking initiation: Does a relationship exist between higher levels of television viewing and earlier onset of smoking?
    Gutschoven, K. Nicotine and Tobacco Research 7 (3) : 381 ~ 385 [2005]
  • Television viewing and Self perceived health, weight, and physical fitness : Evidence for the Cultivation Hypothesis
    McCreary, D. R. Journal of Applied Social Psychology 29 : 2342 ~ 2361 [1999]
  • TV드라마 시청이 국가에 대한 이미지 및 제품 평가에 미치는 영향: 일본인들의 한국 TV 드라마 시청효과
    김재휘 한국심리학회지: 소비자·광고 8 (3) : 379 ~ 398 [2007]
  • TV 뷰티프로그램이 20∼30대 소비자의 화장품 구매행동에 미치는 영향 연구
    남영선 건국대학교 산업대학원 [2014]
  • Reputation:Realizing Value from the Corporate Image
    Fombrun, C. J. Harvard Business School Press [1996]
  • Processes and Effects in the construction of social reality : Construct accessibility as an explanatory variable
    Shrum, L. J. Communication Research 20 : 436 ~ 471 [1993]
  • Political correlates of television viewing
    Gerbner, G Public Opinion Quarterly 48 : 283 ~ 300 [1984]
  • Media effects: Advances in theory and research
    Bryant, J. [2009]
  • Management information systems : A study of computer-based information systems
    McLeod, R. Jr. Prentice Hall of India [1995]
  • Mainstreaming, resonance, and impersonal impact; Testing moderators of the cultivation Effect for Estimates of crime risk
    Shrum, L. J. Human Communication Research 27 (2) : 187 ~ 215 [2001]
  • Living with television : The violence profile
    Gerbner, G Journal of Communication 26 (2) : 172 ~ 201 [1976]
  • International behavior: A social-psychological analysis
    Pool, I. De Sola Rinehart & Winston : 104 ~ 129 [1965]
  • Impact on Country Image and Product Evaluation Caused by Korean Wave in China
    Lee, W. Y. International Management Review 10 (2) : 107 ~ 136 [2006]
  • E-commerce and firm bargaining power shift in grocery marketing channels : a case of wholesalers’ structured document exchanges
    Nakayama, M. Journal of Information Technology 15 (3) : 195 ~ 210 [2000]
  • Does television exposure affect emerging adults’ attitudes and assumptions about sexual relationships? Correlational and Experimental confirmation
    Ward, L. M. Journal of Youth and Adolescence 31 (1) : 1 ~ 15 [2002]
  • Cultivation Analysis: An Overview
    Gerbner, G Mass Communication and Society 1 : 175 ~ 194 [1998]
  • Cultivating Miracle Perceptions:Cultivation Theory and Medical Dramas
    Record. R. A. University of Kentucky [2011]
  • Country Reputation in Multidimensions : Predictors, Effects, and Communication Channels
    Yang, S. U. Journal of Public Relations Research 20 (4) : 421 ~ 440 [2008]
  • Cosmetic Surgery Makeover Programs and Intentions to undergo cosmetic Enhancements
    Nabi, R. L. Human Communication Research 35 (1) : 1 ~ 27 [2009]
  • Comparing effects of country reputation and the overall corporate reputations of a country on international consumers’ product attitudes and purchase intentions
    Kang, M. Corporate Reputation Review 13 (1) : 52 ~ 62 [2010]
  • Communication Yearbook, 20
    Morgan, M. Sage : 1 ~ 45 [1977]
  • Communication Patterns of Foreign Immigrants in the Process of Acculturation
    Kim, Y. Y. Human Communication Research 4 : 66 ~ 77 [1977]
  • China chafes over Korean soap opera
    William W. The Washington Post [2014]
  • Belief, Attitude Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, M. Addison-Wesley [1975]
  • Adaptation of Vertical Eye Alignment in Relation to Head Tilt
    Maxwell, J. S. Vision Research 36 : 1195 ~ 1205 [1996]
  • Acculturation, Cultivation, Daytime TV Talk Show
    Woo, H. J. Journalism &Mass Communication Quarterly 80 (1) : 109 ~ 127 [2001]
  • About 스타뷰티쇼
  • A methodological examination of cultivation
    Rubin, A. M. Communication Research 15 : 107 ~ 134 [1988]
  • 2012 외래관광객 실태조사
    한국관광공사 문화체육관광부 [2013]