스토리 유형이 디즈니의 글로벌 CSR (Corporate Social Responsibility) 연상과 기업 평판에 미치는 영향

논문상세정보
' 스토리 유형이 디즈니의 글로벌 CSR (Corporate Social Responsibility) 연상과 기업 평판에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
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주제
  • 경영관리
  • affect
  • and disney reputation
  • corporatesocialresponsibility(csr)
  • csr
  • mediafirmbranding
  • story preference
  • 감성
  • 디즈니 평판
  • 미디어 기업 브랜딩
  • 스토리유형
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
10,697 0

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' 스토리 유형이 디즈니의 글로벌 CSR (Corporate Social Responsibility) 연상과 기업 평판에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 지상파 방송사 CSR활동 및 채널 품질에 대한 수용자 인식이 채널 브랜드 자산에 미치는 영향에 관한 연구
    우형진 방송문화연구 25 (2) : 7 ~ 36 [2013]
  • 스토리텔링 전략을 활용한 불황기 광고효율성의 제고
    김병희 광고PR실학연구 5 (1) : 137 ~ 161 [2012]
  • 스토리텔링 기법을 활용한 광고에 관한 연구
    조각현 커뮤니케이션디자인학연구 39 : 43 ~ 56 [2012]
  • 수용자가 인식하는 국내 드라마의 스토리텔링 방식이 드마라 만족도와 지상파 채널 브랜드에 미치는 영향
    전종우 미디어와 공연예술연구 9 (3) : 77 ~ 104 [2014]
  • 소비자의 마음에 포지셔닝하는 감성브랜딩브랜드스토리(BrandStory)
    이승우 Patent 21 (67) : 32 ~ 34 [2006]
  • 소비자 구매의도에 영향을 미치는 기업평판요인에 관한 연구 - 한국과 일본의 유제품 기업을 중심으로
    한은경 광고연구 65 (65) : 127 ~ 146 [2004]
  • 사회공헌활동이기업에 미치는 영향분석 : 소비자분석을 중심으로
    한동우 한국비영리연구 2 (2) : 125 ~ 160 [2003]
  • 문화산업과 스토리텔링
    최혜실 다할미디어 [2007]
  • 기업의 사회책임 활동이 기업 평판에 미치는 영향에 관한 연구 : 한국과 중국의 공중 인식 비교를 중심으로
    김해월 한국광고홍보학보 11 (4) : 64 ~ 92 [2009]
  • 기업의 사회적 책임활동이 제품 및 기업평가에 미치는 영향: 신뢰의 매개역할을 중심으로
    이한준 마케팅연구 24 (1) : 231 ~ 250 [2009]
  • 기업의 사회적 책임활동이 고객충성도에 미치는 영향 : 호혜성과 신뢰의 매개역할
    박종철 마케팅관리연구 14 (4) : 19 ~ 35 [2009]
  • 기업의 사회적 책임, 기업 명성, 사회적 가치지향이 브랜드 태도에 미치는 영향
    양윤 한국심리학회지: 소비자·광고 14 (3) : 409 ~ 426 [2013]
  • 기업의 사회적 책임(CSR) 유형이 기업평판, 사회적 연결감 및 구매의도에 미치는 영향 : 대학생의 실증연구
    서구원 광고학연구 19 (4) : 149 ~ 163 [2008]
  • 국내아파트 브랜드심볼에 대한 소비자의 감성이미지 구조분석
    정병국 브랜드디자인학연구 9 (3) : 215 ~ 227 [2011]
  • 구조모형을 통한 브랜드 성과측정 모델에따른 역할에 관한 연구
    문달주 광고학연구 11 (4) : 65 ~ 85 [2003]
  • 광고와 스토리텔링
    차유철 한경사 [2009]
  • 광고심리학
    김완석 학지사 [2000]
  • 광고 캠페인과 스토리텔링 전략 분석 : 대한항공 ‘미국, 어디까지 가봤니?’ 캠페인을중심으로
    김병희 광고PR실학연구 3 (1) : 153 ~ 176 [2010]
  • 관람객의 감성적 요인이 공연 문화콘텐츠 선호에미치는 영향대학생들의 연극과 뮤지컬에 대한 인식을 중심으로
    전종우 홍보학연구 17 (4) : 110 ~ 134 [2013]
  • 감성트렌드와 마케팅 전략
    김항석 마케팅 39 (3) : 60 ~ 65 [2005]
  • 감성마케팅 : 평생 고객을 얻는 홀마크 전략
    윤천규 김앤북스 [2003]
  • torytelling that Moves People
    McKee, R. Harvard Business Review : 5 ~ 8 [2003]
  • Who’s tops and who decides? The social construction of corporate reputations : 5 ~ 13
  • When is honesty the best policy? The effect of stated company intent on consumer skepticism
    Forehand, M. R. Journal of Consumer Psychology 13 (3) : 349 ~ 356 [2003]
  • What’s Your Story?:Storytelling to Move Markets, Audiences, People And Brands
    Matthews, R. FT Press [2007]
  • What’s Your Story? Harvard Management Communication Letter July 2003
    Barnes, E. Harvard Business School Publishing Corporation [2003]
  • The ‘catch 22’ of communicating CSR : Findings from a danish study
    Morsing, M. Journal of Marketing Communications-LA English 14 (2) : 97 ~ [2008]
  • The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance : the role of brand loyalty
    Chaudhuri, A. Journal of Marketing 65 (2) : 81 ~ 93 [2001]
  • The acid test of corporate identity management™
    Balmer, J. M. Journal of Marketing Management 15 (1-3) : 69 ~ 92 [1999]
  • TV 드라마 콘텐츠의 스토리텔링 활용 전략에 대한 연구
    허영진 어문론집 45 (45) : 357 ~ 378 [2010]
  • Storytelling: Organisational Perspective. Storytelling, Passport to the 21st Century
  • Storytelling and diversity management
    Ozbilgin, M. Paper presented at the 9th Storytelling Seminar. Norwich Business School at UEA [2006]
  • Storytelling Organizations
    Boje, D. Sage [2008]
  • Roles of TV Show Storytelling on Country Brand Images of the United States
    Jun, J. W. paper presented at the Korean Advertising Association International Conference [2013]
  • Resituating narrative and story in business ethics
    Jørgensen, K. M. Business Ethics : A European Review 19 (3) : 253 ~ 264 [2010]
  • Reputation building and performance : an empirical analysis of the top-50 pure internet firms
    Kotha, S. European Management Journal 19 (6) : 571 ~ 586 [2001]
  • Modeling corporate identity : A concept explication and theoretical explanation
    Alessandri, S. W. Corporate Communications : An International Journal 6 (4) : 173 ~ 182 [2001]
  • Marketing Communications
    Rossiter, J. Pearson Prentice Hall [2005]
  • Journalists’ Evaluation of Corporate Reputations
    Dowling, G. R. Corporate Reputation Review 7 : 185 ~ 203 [2004]
  • It is a Match : The Impact of Congruence between Celebrity Image and Consumer Ideal Self on Endorsement Effectiveness
    Choi, S. M. Psychology & Marketing 29 (9) : 639 ~ 650 [2012]
  • FHD 시대의 감성광고와 스토리텔링
    이성한 조형미디어학 16 (2) : 149 ~ 158 [2013]
  • Environmentalists Help Manage Corporate Reputation : Changing Perceptions not Behaviour
    Beder, S. Ecopolitics 1 (4) : 60 ~ 72 [2002]
  • Effective Storytelling: Strategic Business Narrative Techniques
    Denning, S. Strategy &Leadership 34 (1) : 42 ~ 48 [2006]
  • Doing Right Leads to Doing Well: when the Type of CSR and Reputation Interact to Affect Consumer Evaluations of the Firm
    Lii, Y-S. Journal of Business Ethics : 69 ~ 81 [2012]
  • Doing Better at Doing Good : When, Why, and How Consumers Respond to Corporate Social Initiatives
    Bhattacharya, C. B. California Management Review 47 : 9 ~ 24 [2004]
  • Do consumers seek emotional situations : The need for emotions scales
    Raman, N. Advances in Consumer Research 22 : 537 ~ 542 [1995]
  • Corporate social responsibility practices, corporate identity and purchase intention : A dual process model
    David, P. Journal of Public Relations Research 17 (3) : 291 ~ 313 [2005]
  • Corporate identity and the advent of corporate marketing
    Balmer, J. M. Journal of Marketing Management 14 (8) : 963 ~ 996 [1998]
  • Corporate communication : A guide to theory and practice
    Cornelissen, J. Sage Publications [2008]
  • Corporate citizenship as a marketing instrument-Concepts, evidence and research directions
    Maignan I. European Journal of Marketing 35 (3/4) : 457 ~ 484 [2001]
  • Corporate Storytelling as an Effective Internal Public Relations Strategy
    Gill, R. International Business & Management 3 (1) [2011]
  • Corporate Social Responsibility, Customer Satisfaction and Market Value
    Luo, X. Journal of Marketing 70 : 1 ~ 18 [2006]
  • Corporate Associations and Consumer Product Responses : The Moderating Role of Corporate Brand Dominance
    Berens, G. Journal of Marketing 69 (3) : 35 ~ 48 [2005]
  • Consumer Engagement in Endorsed CSR Communication
    Hansen, C. L. Department of Business Communication. Aarhus University
  • Communicating Corporate Reputation Through Stories
    Dowling, G. R. California Management Review 49 (1) : 82 ~ 100 [2006]
  • Cause? brand alliances: does the cause help the brand or does the brand help the cause?
    Lafferty, B. A. Journal of Business Research 58 (4) : 423 ~ 429 [2005]
  • CSR활동의 적합성과 CSR연상: 종업원 동일시를 중심으로
    김해룡 경영학연구 39 (4) : 881 ~ 905 [2010]
  • Building employee engagement and reputation through storytelling
    Gill, R. In Communication, creativity and global citizenship: Refereed Proceedings of the Australian and New Zealand Communication Association Conference [2009]
  • Brand Value-Up: 브랜드 진단 및 관리 모형 정립을 위한 시도
    하영원 아시아마케팅저널 5 (4) : 3 ~ 71 [2003]
  • A framework for understanding corporate social responsibility programs as a continuum : An exploratory study
    Pirsch, J. Journal of business ethics 70 (2) : 125 ~ 140 [2007]
  • A Model for Interactive CSR Campaigns using Storytelling
    Wille, P. ICMR 2014 SoMuS Workshop [2014]