점포속성에서 야기된 혼란, 조절초점, 관여도의 상호작용이 소비자 감정 반응에 미치는 영향

' 점포속성에서 야기된 혼란, 조절초점, 관여도의 상호작용이 소비자 감정 반응에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • ambiguity confusion
  • anger
  • levelofinvolvement
  • overload confusion
  • regret
  • regulatory focus
  • similarity confusion
  • 과잉혼란
  • 관여도
  • 모호혼란
  • 분노
  • 유사혼란
  • 조절초점
  • 후회
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 점포속성에서 야기된 혼란, 조절초점, 관여도의 상호작용이 소비자 감정 반응에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 휴대폰 구매시 정보탐색과정에서의 소비자혼란
    나종연 안선영 소비자학연구 20 (2) : 53 ~ 80 [2009]
  • 환경마크에 대한 소비자혼란이 환경마크 신뢰, 의사결정 연기, 그리고 쇼핑피로에 미치는 영향
    문선정 경영교육연구 26 (6) : 387 ~ 411 [2011]
  • 커피전문점 브랜드에 대한 소비자 혼란이 분노, 전환의도 및 부정적 구전에 미치는 영향
    이수희 외식경영연구 15 (1) : 339 ~ 358 [2012]
  • 직무스트레스와 종업원 태도간의 관계에서 감성적 성향의 역할
    고종욱 경영학연구 30 (3) : 829 ~ 853 [2001]
  • 조절초점 동기가 의사결정의 수단 선택에 미치는 영향
    최진명 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 21 (2) : 45 ~ 58 [2013]
  • 인터넷 쇼핑 구매결정시 사용후기의 내용방향성 형태별 수용도에 관한 연구 -제품 관여도 및 위험 지각정도에 따른 구매상황을 중심으로-
    김화동 한국심리학회지: 소비자·광고 11 (3) : 579 ~ 597 [2010]
  • 의류 소비자의 점포 속성 만족도, 재방문 및 추천 의사에 관한 연구
    양리나 복식문화연구 17 (3) : 367 ~ 382 [2009]
  • 문화예술 스폰서십에 대한 가치인식이 점포감정과 점포애고에 미치는 영향
    신종국 경영교육연구 28 (1) : 143 ~ 162 [2013]
  • 모바일 메신저 애플리케이션의 지속적 사용의도에 영향을 미치는 요인: 카카오톡을 중심으로
    유로 경영교육연구 28 (3) : 439 ~ 458 [2013]
  • 모바일 SNS 이용의도에 영향을 미치는 선행요인과 관여도의 조절역할
    정덕화 경영교육연구 28 (4) : 21 ~ 45 [2013]
  • 멀티채널환경에서의 소비자 정보탐색유형과 소비자혼란
    남유진 가톨릭대학교 [2014]
  • 대형마트 점포선택기준이 점포애호도와 고객만족에 미치는 영향: 소비자 감정을 조절효과로
    오영호 경영교육연구 27 (4) : 413 ~ 438 [2012]
  • When Do Consumers Prefer More Choice? Moderating Effects of Regulatory Focus
    Bodur, H. O. Advances in Consumer Research 35 : 787 ~ 788 [2008]
  • When Choice Is Demotivating:Can One Desire Too Much of a Good Thing?
    Iyengar, S. S. Journal of Personality and Social Psychology 79 (6) : 995 ~ 1006 [2000]
  • The Influence of Brand Recognition on Retail Store Image
    Poter, S. S. Journal of Product & Brand Management 6 (6) : 373 ~ 387 [1997]
  • The Effect of Consumer Confusion Proneness on Word of Mouth, Trust, and Customer Satisfaction
    Walsh, G. European Journal of Marketing 44 (6) : 838 ~ 859 [2010]
  • Service Quality Perspectives and Satisfaction in Private Banking
    Lassar, W. M. Journal of Services Marketing 14 (3) : 244 ~ 271 [2000]
  • Regulatory Focus and Strategic Inclinations:Promotion and Prevention in Decision-making
    Crowe, E. Organizational Behavior and Human Decision Processes 69 (2) : 117 ~ 132 [1997]
  • Promotion and Prevention Choices Between Stability and Chance
    Liverman, N. Journal of Personality and Social Psychology 77 (6) : 1135 ~ 1145 [1999]
  • Promotion and Preovention Focus on Alternative Hypotheses:Implications for Attributional Functions
    Liverman, N. Journal of Personality and Social Psychology 80 (1) : 5 ~ 18 [2001]
  • On the nature of reactance and its role in persuasive health communication
    Dillard, J. P. Communication Monographs 72 : 144 ~ 168 [2005]
  • Measuring the involvement construct
    Zaichkowsky, J. L. Journal of Consumer Research 12 (12) : 341 ~ 352 [1985]
  • Measuring preferred store satisfaction using consumer choice criteria as a mediating factor
    Hutcheson, G. D. Journal of Marketing Management 14 (7) : 705 ~ 720 [1998]
  • Marketing Causes and Implications of Consumer Confusion
    Mitchell, V-C. Journal of Product & Brand Management 8 (4) : 319 ~ 342 [1999]
  • Exploring Consumer Confusion in the Watch Market
    Mitchell, V-C. Journal of Marketing Practice:Applied Marketing Science 15 (4) : 164 ~ 172 [1997]
  • Customer Experience Creation:Determinants, Dynamics and Management Strategies
    Verhoef, P. C. Journal of Retailing 85 (1) : 31 ~ 41 [2009]
  • Consumers' Attributions and Emotional Responses to Negative Expectancy Disconfirmation:Anger and Regret
    Kim, S. H. South African Journal of Business Management 45 (2) : 15 ~ 24 [2014]
  • Consumer Confusion Proneness: Scale Development, Validation, and Application
    Walsh, G. Journal of Marketing Management 23 (7-8) : 697 ~ 721 [2007]
  • Consumer Brand Confusion : A Conceptual Framework
    Foxman, E. R. Psychology and Marketing 9 : 123 ~ 141 [1992]
  • Conceptualization & Operationalization of Involvement
    Antil. J. H. Advances in Consumer Research 11 (2) : 203 ~ 209 [1984]
  • Cognitive, Affective, and Attribute Base of Satisfaction Response
    Oliver, R. L. Journal of Consumer Research 20 (12) : 418 ~ 430 [1993]
  • Beyond the pleasure principle
    Freud, S. Liveright [1961]
  • Beyond Valence in the Perception of Likelihood:The Role of Emotion-specificity
    DeSteno, D. Journal of Personality and Social Psychology 78 : 397 ~ 416 [2000]
  • Beyond Valence in Customer Dissatisfaction:A Review and New Findings on Behavioral Responses to Regret and Disappointment in Failed Services
    Zeelenberg, Marcel Journal of Business Research 57 (4) : 445 ~ 455 [2004]
  • Beyond Pleasure and Pain
    Higgins, E. T American Psychologist 52 (12) : 1280 ~ 1300 [1997]
  • Attributional Thoughts about Consumer Behavior
    Weiner, B. Journal of Consumer Research 27 : 382 ~ 387 [2000]
  • Angry Customers Don't Come Back, They Get Back:The Experience and Behavioral Implications of Anger and Dissatisfaction in Services
    Bougie, R. Academy of Marketing Science 31 (4) : 377 ~ 393 [2003]
  • Advances in Consumer Research
    Gardner, M. P. Association for Consumer Research [1985]
  • A theory of psychological reactance
    Brehm, J. W. Academic Press, Inc [1966]