컨벤션조직의 공익마케팅활동이 개최지 효과 및 브랜드가치에 미치는 영향 연구

논문상세정보
' 컨벤션조직의 공익마케팅활동이 개최지 효과 및 브랜드가치에 미치는 영향 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • conventionorganization(컨벤션조직)
  • destinationbrandvalue(개최지브랜드가치)
  • destinationeffect(개최지효과)
  • public marketing (공익마케팅)
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4 0

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' 컨벤션조직의 공익마케팅활동이 개최지 효과 및 브랜드가치에 미치는 영향 연구' 의 참고문헌

  • 호텔 브랜드 가치가 호텔 이용행동에 미치는 영향 연구 : 호텔 속성의 조절효과를 중심으로
    박중환 관광레저연구 23 (8) : 101 ~ 115 [2011]
  • 항공사 직원이 지각한 공익마케팅 및 기업이미지가조직몰입에 미치는 영향
    우상철 관광연구저널 19 (3) : 81 ~ 93 [2005]
  • 한국 공익연계마케팅 연구에 대한 내용분석:2000년부터 2012년까지 게재된 논문의 내용분석을 중심으로
    엄지윤 기업경영연구 20 (4) : 155 ~ 174 [2013]
  • 패션 기업의 사회적 책임이 브랜드 애착 및 브랜드 자산에 미치는 영향
    김미영 이승희 복식문화연구 14 (4) : 684 ~ 697 [2001]
  • 컨벤션센터의 사회적 책임활동이 참가자의 관계가치, 정서적 몰입, 미래행동의도에 미치는 영향
    주현식 컨벤션 연구 13 (3) : 25 ~ 45 [2013]
  • 컨벤션센터의 사회적 책임활동이 직원의 조직충성도에 미치는 영향*: 조직동일시와 조직만족도의 매개효과
    조현철 관광레저연구 23 (1) : 515 ~ 534 [2011]
  • 축제 체험마케팅이 축제 브랜드자산에 미치는 영향
    이연화 관광경영연구 16 (4) : 231 ~ 251 [2012]
  • 외식기업 브랜드 자산 구성 요인간의 관계 연구
    김영훈 한국조리학회지 14 (2) : 128 ~ 137 [2008]
  • 엑스포 개최지로서 여수의 도시브랜드가치가 지역발전성과와 지역경쟁력에 미치는 영향
    허성란 호텔관광연구 15 (3) : 39 ~ 57 [2013]
  • 사회적 마케팅이 소비자 태도에 미치는 영향에 관한 연구 - 항공산업을 중심으로 -
    이은영 한국항공경영학회지 11 (4) : 193 ~ 212 [2013]
  • 기업의 사회책임 활동 광고에서 공익 마케팅 유형에 따른 소비자 반응에 관한 연구 : 진정성의 매개역할을 중심으로
    이기성 한양대학교 대학원 [2013]
  • 기업의 공익연계마케팅이 성과에 미치는 영향 연구
    성정원 무역연구 9 (6) : 139 ~ 168 [2013]
  • 공익 마케팅에 어떻게 접근할 것인가 : ‘수익 지향성’과 ‘활동의 주체’를 중심으로
    민동원 광고학연구 22 (8) : 7 ~ 30 [2011]
  • 골프장 브랜드자산 측정요인과 브랜드가치, 고객만족, 브랜드태도, 재방문의도와의 관계
    곽민석 한국체육학회지 50 (1) : 147 ~ 160 [2011]
  • “백제역사재현단지”의 관광지이미지와 기대가치의 구조관계 분석을 통한 브랜드 전략 연구 - 상징조형물의 조절효과를 중심으로 -
    윤유식 관광연구 25 (1) : 303 ~ 326 [2010]
  • influence of type of cause activities on brand attitude in cause-related marketing : focused on attitude functions
    Jung Chanju 석사 [2005]
  • effects of perception on corporate social responsibility
    Hyun Juyeop 석사 [2011]
  • The influence of cause-related marketing on consumer choice:Does one good turn deserve another?
    Barone, M. J. Journal of the academy of marketing Science 28 (2) [2000]
  • The impact of the alliance on the partners : A look at cause-brand alliances
    Lafferty, Barbara A Psychology and Marketing 21 (7) [2004]
  • The effect of cause-related marketing on brand image of food service organizations
    Lee Seun 석사 [2013]
  • The Study of Relationship between CSR(corporate social Responsibility)Campaign and Brand Performance : A Cose Study of Keep Korea Green Campaign for Yuhan Kimberly
    Shin Ganggyun Journal of Advertisement 14 (5) [2003]
  • The Effect of Cause-related marketing of advertised massege consumer`s decision making proess
    Cho Hyeongo Journal of Advertisement 49 (1) [2000]
  • Relational network brands: Towards a conceptual model of place brands
    Hankinson Journal of vacation marketing 10 (2) [2004]
  • Evaluation of Brand Equity of Tourism Destinations in Korea
    Lee TaeHee Journal of Advertisement 25 (3) [2001]
  • Effects of Cause Frame on Consumers` Evaluation to Cause-Related Marketing
    Na June-Hee Journal of Management 36 (2) [2007]
  • Effects of Cause Frame in Cause-Related Marketing : Moderating Effect of Perceived Sincerity
    Oh Mandeok Product Studies 27 (3) [2009]
  • Effect of Hotel`s Cause-Related Marketing on Hotel Image and Customer Behavior Intention
    Oh ChangHyun Journal of Tourism Science 35 (8) [2011]
  • Effect of Convention Venue Brand Personality to Attendies` Satisfaction
    Lee Taesuk Journal of Advertisement 32 (2) [2008]
  • Does Doing Good Always Lead to Doing Better-Consumer Reactions to Corporate Social Responsibility
    Sen, S. Journal of marketing Research 38 (2) [2007]
  • Causerelated marketing: More buck than bang?
    Berglind, M. Business Horizons 48 (5) [2005]
  • Causerelated marketing : A coalignment of marketing strategy and corporate philanthropy
    Varadarajan, P. R. Psychology and Marketing 21 (7) [1988]
  • Causal relationship among brand personality, brand identification, brand attachment and brand loyalty of sports center
    Kim Min hui 석사 [2010]
  • Capitalizing on the Value of a Brand Name
  • Building corporate associations : Consumer attributions for corporate socially responsible programs
    Ellen, P. S. Journal of the Academy of Marketing Science 34 (2) [2006]
  • Brand synthesis : The multidimensionality of brand knowledge
    Keller, K. L Journal of consumer research 29 (4) [2003]
  • A Study on Convention Center`s Reputation and Visiting Behavior
    Yoon SunYoung Tourism Studies 29 (3) [2014]
  • (The)Brand equity of regional government as tourist destinations
    Son Samho 박사 [2005]