공익유형과 메시지유형이 공익연계 광고의 효과에 미치는 영향 : 해석수준이론을 중심으로

논문상세정보
' 공익유형과 메시지유형이 공익연계 광고의 효과에 미치는 영향 : 해석수준이론을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • cause-relatedadvertising
  • construal level theory
  • temporal distance
  • types of causes
  • types of messages
  • 공익연계 광고
  • 공익유형
  • 메시지유형 시간적 거리감
  • 해석 수준 이론
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 공익유형과 메시지유형이 공익연계 광고의 효과에 미치는 영향 : 해석수준이론을 중심으로' 의 참고문헌

  • 해석수준, 메시지유형, 시간적 거리가 메시지 태도와 구매의도에 미치는 영향
    양윤 광고학연구 23 (2) : 151 ~ 172 [2012]
  • 한국 공익연계마케팅 연구에 대한 내용분석:2000년부터 2012년까지 게재된 논문의 내용분석을 중심으로
    엄지윤 기업경영연구 20 (4) : 155 ~ 174 [2013]
  • 자연재해에 대한 위험특성과 위험인식이 위험심각성에 미치는 효과
    송해룡 한국콘텐츠학회 논문지 13 (4) : 198 ~ 207 [2013]
  • 자기조절초점에 따른 공익연계 마케팅(CRM) 광고가 제품태도에 미치는 영향에 관한 연구
    최자영 한국심리학회지: 소비자·광고 12 (1) : 1 ~ 25 [2011]
  • 예방행동의 결과를 얻는 시점에 따른 효과적인 설득 메시지 유형: 해석수준이론을 중심으로
    김재휘 한국심리학회지: 소비자·광고 11 (3) : 451 ~ 474 [2010]
  • 시간적 거리와 공간적 거리의 상호작용이 외재적 속성의 중요도에 미치는 영향
    김경진 상품학연구 28 (2) : 103 ~ 116 [2010]
  • 소비자 태도와 행위에 대한 이론적 접근: 해석 수준 이론을 중심으로
    정의준 사회와 이론 21 (21) : 378 ~ 411 [2012]
  • 기업의 사회공헌활동유형에 따른 광고모델의 효과 연구
    이세진 광고연구 88 : 223 ~ 247 [2011]
  • 기업의 공익연계 광고가 광고태도 및 기업태도에 미치는 영향에 관한 연구: 기업-공익-소비자 간 상호관계를 중심으로
    홍종필 한국심리학회지: 소비자·광고 12 (4) : 771 ~ 798 [2011]
  • 광고에서 CSR 관련 메시지의 효과에 관한 연구 브랜드 의식의 조절효과를 중심으로
    최민욱 홍보학연구 17 (1) : 184 ~ 216 [2013]
  • 공익제시 유형이 공익연계 마케팅의 평가에 미치는 영향
    나준희 경영학연구 36 (2) : 551 ~ 571 [2007]
  • 공익연계마케팅에서의 제품속성 및 기부제시방식에 따른 소비자의 기부수준인식
    조형기 생산성논집 24 (4) : 93 ~ 119 [2010]
  • 공익연계광고 : 제품유해성과 제품-의제적합성의 효과
    김해룡 광고학연구 23 (1) : 7 ~ 25 [2012]
  • 공익연계 마케팅(CRM) 메시지 제시 여부가 제품평가에 미치는 영향에 관한 연구: 광고소구유형과 제품유형의 조절효과를 중심으로
    최자영 소비자학연구 22 (3) : 115 ~ 138 [2011]
  • 공익연계 광고의 메시지 소구 유형과 기부수준의 명확성 정도가 광고효과에 미치는 영향
    조용석 한국광고홍보학보 7 (4) : 347 ~ 372 [2005]
  • 공익연계 광고에서 브랜드-공익의 관련성과: 소비자 참여방법이 광고효과에 미치는 영향
    박은아 한국방송학보 19 (1) : 286 ~ 325 [2005]
  • 공익연계 광고메시지가 소비자의 의사결정 과정에 미치는 영향
    조형오 광고연구 49 : 231 ~ 249 [2000]
  • 공익 연계 광고에서 기업과 공익활동의 관련성이 광고 및 기업태도에 미치는 효과 연구: 자기해석의 조절적 역할을 중심으로
    한종선 한국광고홍보학보 14 (4) : 5 ~ 38 [2012]
  • When Profit Equals Price : Consumer Confusion About Donation Amounts in Cause-Related Marketing
    Olsen, G. Douglas Journal of Public Policy and Marketing 22 (2) : 170 ~ 180 [2003]
  • To donate or not to donate? Product characteristics and framing effects of cause-related marketing on consumer purchase behavior
    Chang, Chun‐Tuan Psychology and Marketing 25 : 1089 ~ 1110 [2008]
  • The moderating influence of consumers’ temporal orientation on the framing of societal needs and corporate responses in cause-related marketing campaigns
    Tangari Andrea H. Journal of Advertising 39 (2) : 35 ~ 50 [2010]
  • The influence of gender, social cause, charitable support, and message appeal on Gen Y’s responses to cause-related marketing
    Hyllegard Karen H. Journal of Marketing Management 27 (1-2) : 100 ~ 123 [2011]
  • The effects of sexual social marketing appeals on cognitive processing and persuasion
    Reichert, Tom Journal of Advertising 30 (1) : 13 ~ 27 [2001]
  • The effectof temporal distance on level of mental construal
    Liberman, Nira Journal of Experimental Social Psychology 38 : 523 ~ 534 [2002]
  • The effect of fit and dominance in cause marketing communications
    Samu, Sridhar Journal of Business Research 62 (4) : 432 ~ 440 [2009]
  • The Role of Feasibility and Desirability Considerations in Near and Distant Future Decisions:A Test of Temporal Construal Theory,”
    Liberman, Nira Journal of Personality and Social Psyhology 75 (1) : 5 ~ 18 [1998]
  • The Role of Brand/Cause Fit in the Effectiveness of Cause-Related Marketing Campaigns
    Pracejus, John W. Journal of Business Research 57 : 635 ~ 640 [2004]
  • The Impact of cause branding on consumer reactions to products: Does Product/cause ‘fit’ really matter?
    Hamiln, R. P. Journal of Marketing Management 20 : 663 ~ 681 [2004]
  • The Effects of Corporate Social Responsibility and Price on Consumer Responses
    Mohr, Lois A. Journal of Consumer Affairs 39 (1) : 121 ~ 147 [2005]
  • The Effect of Corporate Social Responsibility on Customer Donations to Corporate-Supported Nonprofits
    Lichtenstein, Donald R. Journal of Marketing 68 (4) : 16 ~ 32 [2004]
  • The Company and the Product : Corporate Associations and Consumer Product Responses
    Brown, Tom J. The Journal of Marketing : 68 ~ 84 [1997]
  • Temporal construal
    Trope, Yaacov Psychological Review 110 (3) : 403 ~ 421 [2003]
  • Tactical considerations for the effective use of cause-related marketing
    Ross III, John K. Journal of Applied Business Research 7 (2) : 58 ~ 65 [2011]
  • Representations of the self in the near and distant future
    Wakslak, Cheryl J. Journal of Personality and Social Psychology 95 (4) : 757 ~ 773 [2008]
  • Portraying the cause instead of the brand in cause-related marketing ads: does it really matter?
    Lafferty, Barbara A. The Journal of Marketing Theory and Practice 17 (2) : 129 ~ 144 [2009]
  • Moving Beyond Deliberative Control of Impulses : The Effect of Constual Levels on Evaluative Associations in Self-Control Conflicts
    Fujita, Kentaro Psychological Science 20 (7) : 799 ~ 804 [2009]
  • Missing ingredients in cause-related advertising : The right formula of execution style and cause framing
    Chang, Chun‐Tuan International Journal of Advertising 31 (2) : 231 ~ 256 [2012]
  • Language and Brand Attitudes : Impact of Script and Sound Matching in Chines and English
    Pan, Yigang Journal of Consumer Psychology 5 (3) : 263 ~ 277 [1996]
  • Ideological and Attributional Boundaries on Public Compassion : Reactions to Individuals and Communities Affected by a Natural Disaster
    Skitka, Linda J. Personality and Social Psychology Bulletin 25 (7) : 793 ~ 808 [1999]
  • Event Structure in Perception and Conception
    Zacks, Jeffrey M. Psychological Bulletin 127 (1) : 3 ~ 21 [2001]
  • Enviropreneurial Marketing Strategy : The Emergence of Corporate Environmentalism as Market Strategy
    Menon, Ajay Journal of Marketing 61 (1) : 51 ~ 67 [1997]
  • Enhancing Helping Behavior:An Integrative Framework for Promotion Planning
    Bendapudi, Neeli Journal of Marketing 60 : 33 ~ 49 [1996]
  • Consumer-company identification; A Framework for understanding consumers’ relationships with companies
    Bhattacharya, Chitrabhan. B. Journal of Marketing 67 (2) : 76 ~ 88 [2003]
  • Consumer reactions to corporate social responsibility: Do attributions make a difference?
  • Consumer processing of social ideas advertising : A conceptual model
    Manrai, Lalita A. Advances in Consumer Research 19 : 15 ~ 22 [1992]
  • Consumer Responses to Corporate Social Responsibility(CSR)Initiatives
    Nan, X. Journal of Advertising 36 (2) : 63 ~ 74 [2007]
  • Charitable Programs and the Retailer: Do They Mix?
    Ellen, Pam Scholder Journal of Retailing 76 (3) : 393 ~ 406 [2000]
  • Cause-brand alliances : does the cause help the brand or does the brand help the cause
    Lafferty, Barbara A. Journal of Business Research 58 (4) : 423 ~ 429 [2005]
  • Cause-Related Marketing: Impact of Size of Cause-Related Promotion on Consumer Perceptions and Participation
    Dahl, Darren W. AMA Winter Educators’ Conference Proceedings 6 [1995]
  • Cause Related Marketing : A Coalignment of Marketing Strategy and Corporate Philanthropy
    Varadarajan, P. Rajan Journal of Marketing 52 : 58 ~ 74 [1988]
  • Cause Marketing : A New Direction in the Marketing of Corporate Responsibility
    Smith, S. M. Business Horizons 30 (2) : 22 ~ 25 [1991]
  • CSR활동의 적합성과 CSR연상: 종업원 동일시를 중심으로
    김해룡 경영학연구 39 (4) : 881 ~ 905 [2010]
  • CRM: How Generation Y responds
    Cui, Yanli International Journal of Retail and Distribution Management 31 (6) : 310 ~ 320 [2003]
  • CAUSE-RELATED MARKETING(CRM):the influence of donation proximity and message-framing cue the less-involved consumer
    Grau, Stacy Landreth Journal of Advertising 36 (4) : 19 ~ 33 [2007]
  • Brand alliance and customer‐based brand‐equity effects
    Washburn, Judith H. Psychology & Marketing 21 (7) : 487 ~ 508 [2004]
  • Achieving marketing objectives through social sponsorships
    Simmons, Carolyn J. Journal of Marketing 70 : 154 ~ 169 [2006]
  • A strategy to communicate corporate social responsibility : Cause related marketing and its dark side
    Baghi, Ilaria Corporate Social Responsibility and Environmental Management 16 (1) : 15 ~ 26 [2009]
  • 2013 기업재단 사회공헌백서
    전국경제인연합회 FKI전국경제인연합회 [2013]