커피전문점의 물리적 환경이 고객 만족도와 충성도에 미치는 영향

논문상세정보
' 커피전문점의 물리적 환경이 고객 만족도와 충성도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 식품과 식료
  • coffee shop
  • customer satisfaction
  • physical environment
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 커피전문점의 물리적 환경이 고객 만족도와 충성도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 피쉬바인 모델을 이용한 커피전문점의 소비자 태도에 관한 연구 - 부산지역 대학생을 중심으로 -
    김유정 한국조리학회지 17 (5) : 30 ~ 41 [2011]
  • 커피전문점의 물리적 환경이 브랜드 충성도에 미치는 영향: 고객만족과 감정 반응의 매개 효과 비교를 중심으로
    김수진 동아시아식생활학회지 21 (4) : 609 ~ 624 [2011]
  • 커피전문점의 물리적 환경이 고객만족과 행동적 반응에 미치는 영향 연구
    김장하 관광레저연구 25 (8) : 461 ~ 478 [2013]
  • 커피전문점의 고객만족, 재방문의도, 구전의도 결정요인에 관한스타벅스와 다빈치 간의 비교연구: 변형된 SERVQUAL을 중심으로
    김기진 한국조리학회지 17 (1) : 12 ~ 25 [2011]
  • 커피전문점, 공급이 수요를 창출하다
  • 커피전문점 이용고객의 경험적 가치가 브랜드 태도 및 브랜드 충성도에 미치는 영향 - 브랜드 국적의 조절효과를 중심으로 -
    최형민 관광학연구 35 (3) : 243 ~ 266 [2011]
  • 커피전문점 서비스품질이 지각된 가치와 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 부산지역 대학생을 중심으로 -
    이종호 한국조리학회지 19 (3) : 218 ~ 233 [2013]
  • 커피전문점 서비스 요소가 고객의 감정 및 충성도에 미치는 영향
    김주연 한국조리학회지 15 (1) : 271 ~ 286 [2009]
  • 커피전문점 브랜드디자인에 나타난 시각 표현 요소의 특성 고찰
    이원진 브랜드디자인학연구 11 (3) : 271 ~ 280 [2013]
  • 커피 전문점 소비자 선택 속성이 고객 만족과 재방문 및 구전 의도에 미치는 영향
    손영진 한국조리학회지 16 (4) : 76 ~ 93 [2010]
  • 우리나라 커피 전문점이 해외에도?
  • 브랜드 인지도, 지각된 서비스 품질, 물리적 환경이 구매의도에 미치는 영향: 자아일치성의 매개효과 중심으로
    허정호 소비문화연구 16 (2) : 17 ~ 36 [2013]
  • 매장의 환경적 요인이 소비자 만족도에 미치는 영향에 관한 연구
    이세진 OOH광고학연구 6 (1) : 159 ~ 184 [2009]
  • 매장 내 체험·물리적 요인이 지각된 서비스 품질과 브랜드 이미지 및 고객만족에 미치는 영향
    김준환 유통경영학회지 14 (4) : 29 ~ 52 [2011]
  • 레스토랑 물리적환경과 메뉴품질이 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향
    고재윤 이승익 외식경영연구 13 (2) : 7 ~ 31 [2010]
  • 대형 커피 브랜드 해외 진출 본격화 그럼 국내는?
  • 국내와 국외브랜드 커피전문점의 서비스품질 비교
    류시현 한국식품영양과학회지 40 (8) : 1164 ~ 1171 [2011]
  • 국내․외 브랜드에 따른 커피전문점의 서비스품질이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향력 비교에 관한 연구
    김기진 호텔경영학연구 19 (4) : 187 ~ 206 [2010]
  • 국내.외 브랜드에 따른 커피전문점 물리적 환경이 고객만족과 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구: 서울 시내 대학생을 중심으로
    이형주 호텔경영학연구 21 (2) : 131 ~ 147 [2012]
  • 고객정보참여 행동의 결정요인과 관여의 조절역할:구전과 협조를 중심으로
    이유재 아시아마케팅저널 8 (3) : 13 ~ 40 [2006]
  • Whence loyalty
    Oliver RL Journal of Marketing 63 : 33 ~ 66 [1999]
  • Value-Percept Disparity: An Alternative to the Disconfirmation-of-Expectations theory of Consume r Satisfaction
    Westbrook RA Advances in Consumer Research 10 : 256 ~ 261 [1983]
  • Turning the tables: The psychology of design for high-volume restaurants
    Rabson S Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 40 (3) : 56 ~ 63 [1999]
  • The roles of the physical environment, price perception, and customer satisfaction in determining customer loyalty in the family restaurant industry
    Han H Journal of Hospitality & Tourism Reserve 33 (4) : 487 ~ 510 [2009]
  • The role of environment in marketing services: The Consumer Perspectives
    Baker J American Marketing Association : 79 ~ 84 [1987]
  • The influence of physical environment on service quality perception; A comparative study
    Lee YJ Korea Marketing Review 13 (1) : 61 ~ 86 [1998]
  • The effects of coffee shops physical environments on store loyalty : Mediating effects of customer satisfaction
    Cha SH Journal of Korean Industrial Economics and Business 4 (3) : 131 ~ 148 [2012]
  • The effect of relational benefits on perceived value in relation to customer loyalty:an empirical study in the Australian coffee outlets industry
    Chen PT International Journal of Hospitality Management 29 : 405 ~ 412 [2009]
  • The Theory of Buyer Behavior
    Howard JA John Wiley & Sons : 12 ~ 19 [1969]
  • Study on Selective Attributes of Bean Coffee Brand and Shop
    Kim HK Sejong University [2002]
  • Store atmosphere: An environmental psychology approach
    Donovan RJ Journal of Retailing 58 (91) : 34 ~ 57 [1982]
  • Retail Management
    Ghosh A Dryden Press [1990]
  • Reliability and validity of the brand-anchored conjoint approach to measuring retailer images
    Louviers JJ Journal of Retailing 66 (4) : 359 ~ 382 [1990]
  • Psychometric Theory
    Nunnally JC McGraw-Hill : 38 ~ 40 [1978]
  • New or repeat customers: How does physicalenvironment influence their restaurant experience?
    Han Ryu Ryu, K. Journal of Hospitality Management 30 (3) : 599 ~ 611 [2011]
  • Models of consumer satisfaction : An extension
    Tse DK Journal of marketing Research 25 : 204 ~ 212 [1988]
  • Measuring Service Quality: A Reexamination and Extension
    Cronin JJ Journal of Marketing 56 : 55 ~ 68 [1992]
  • Marketing Service Competing through Quality
    Berry LL Free Press : 21 ~ 33 [1991]
  • Improving the store environment: Do factory cues affect evaluations and behaviors?
    Spangenberg ER Journal of Marketing 60 : 67 ~ 80 [1996]
  • How to revive a tired decor: Creative ideas and practical tips to help perk up your interior
    Cobe P. Restaurant Business : 26 ~ 32 [2007]
  • Hospitality and Travel Marketing
    Morrison AM Delmar Publishers [2002]
  • Effect of service and food quality: The moderating role of atmospherics in an ethnic restaurant segment
    Ha J International Journal of Hospitality Management 29 (3) : 520 ~ 529 [2010]
  • Dineserv : A tool for measuring servicequality in restaurants
    Stevens P Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 63 (2) : 56 ~ 60 [1995]
  • Delivering Quality Service: Balancing Customer Perceptions and Expectations
    Zeithaml VA The Free Press : 35 ~ 55 [1990]
  • CoffeeSERV: 커피전문점의 서비스품질 측정을 위한 다문항 척도
    박경희 외식경영연구 9 (3) : 7 ~ 26 [2006]
  • Atmospherics as a marketing tool
    Kotler P Journal of Retailing 49 : 48 ~ 64 [1973]
  • Assessing the dimensionality and structure of the consumption experience: Evaluation, feeling, and satisfaction
    Mano H Journal of Consumer Research 20 : 451 ~ 466 [1993]
  • An Approach to Environmental Psychology
    Mehrabian A MIT Press [1974]
  • A study on the franchised coffee shops' service quality impacts on customer satisfaction and loyalty
    Chae GJ Journal of Hotel and Resort 9 (1) : 101 ~ 114 [2010]
  • A study of the choice attributes and customer satisfaction of a take-out coffee shop
    Kim YO Korean Journal of Culinary Research 9 : 141 ~ 154 [2003]
  • A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research
    Parasuraman A Journal of Marketing 49 (4) : 41 ~ 50 [1985]