온라인 브랜드 커뮤니티와 가입 사용자의 관계적 품질에 관한 커뮤니티 특성인식의 영향과 자기결정성의 조절효과

' 온라인 브랜드 커뮤니티와 가입 사용자의 관계적 품질에 관한 커뮤니티 특성인식의 영향과 자기결정성의 조절효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • online brand community
  • relationship quality
  • self-determination
  • 관계품질
  • 온라인 브랜드 커뮤니티
  • 자기결정성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 온라인 브랜드 커뮤니티와 가입 사용자의 관계적 품질에 관한 커뮤니티 특성인식의 영향과 자기결정성의 조절효과' 의 참고문헌

  • 통합적 브랜드 진단 모델 개발을 위한 새로운 연구 : SK M&C B-AID(Brand Analytics In Dynamics) 모델을 중심으로
    김현철 광고학연구 22 (7) : 61 ~ 89 [2011]
  • 박사
  • 인터넷 커뮤니티의 특성요인이 브랜드 커뮤니티 충성도와 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
    서건수 경영정보학 연구 13 (2) : 119 ~ 130 [2003]
  • 속성광고와 이미지광고에 대한 소비자의 반응에 관한 연구: 개인특성과 제품특성의 상호작용 효과
    한상필 광고학연구 11 (1) : 201 ~ 218 [2000]
  • 소비자 주도형 온라인 브랜드 커뮤니티의 자발적 생성에 미치는 요인에 대한 탐색적 연구
    최지원 한국심리학회지: 소비자·광고 12 (1) : 27 ~ 54 [2011]
  • 브랜드매니지먼트
    Keller, K. L. 브랜드 앤컴퍼니 [1998]
  • 미니홈피에서 나타나는 대학생들의 자기노출 및 이에 영향을 주는 요인들에 관한 연구
    이재신 한국언론학보 52 (3) : 98 ~ 121 [2008]
  • 랜드 커뮤니티 몰입의 성과와 결정요인
    한계숙 고려대학교 대학원 [2001]
  • 고객의 관계성향에 의한 만족,신뢰,몰입의 상이한 역할
    황용철 소비문화연구 5 (2) : 2 ~ 57 [2002]
  • The third selective paradigm and the role of human motivation in cultural biological selection; A response to Csikszentmihalyi and rimini
    Ryan, R. M. New Ideas in Psychology 3 (3) : 259 ~ 264 [1985]
  • The real value of on-line communities
    Armstrong, A. Harvard Business Review : 134 ~ 141 [1996]
  • The impact of customer satisfaction and relationship quality on customer retention: A critical reassessment and model development
    Hennig-Thurau, Thorsten Psychology and Marketing 14 (8) : 737 ~ 764 [1997]
  • The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance : the role of brand loyalty
    Chaudhuri, A. Journal of Marketing 65 (2) : 81 ~ 93 [2001]
  • The automaticity of complex motor skill learning as a function of attentional focus
    Wulf G. Q. J. Exp. Psychol 54A : 1143 ~ 1154
  • The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing
    Morgan, Robert M. Journal of Marketing 58 : 20 ~ 38 [1994]
  • Service Scapes: The Concept of Place in Contemporary Markets
    McAlexander, James H. Business Books : 377 ~ 402 [1998]
  • Relationship quality in services selling: an interpersonal influence perspective
    Crosby, L. A. Journal of Marketing 54 : 68 ~ 31 [1990]
  • Marketing Services: Competing hrough Quality
    Berry, Leonard. L. Free Press [1991]
  • Managing customer relationships for profit
    Storbacka, K. International Journal of Service Industr Management 5 (5) : 21 ~ 28 [1994]
  • Internet use in the contemporary media environment
    Flanagin, A. J. Human Communication Research 27 : 153 ~ 181 [2001]
  • Interactivity of internet-based communications: Impacts on e-business consumer decisions
    Yin, Jie Georgia State University [2002]
  • Interactive advertising and presence : A framework
    Lombard, M. Journal of Interactive Advertising 1 (2) : 56 ~ 65 [2001]
  • Intellectual independence for nonscientists and other content-transcendent goals of science education
    Norris, S. Science Education 81 (2) : 239 ~ 258 [1997]
  • Handbook of self-determination research : 3 ~ 33
    Ryan, R. M. [2002]
  • E-satisfaction : An initial examination
    Szymanski, D. M. Journal of Retailing 76 (3) : 309 ~ 322 [2000]
  • Customer repurchase intention, a general structural equation model
    Hellier, P. K. European Journal of Marketing 37 (11/12) : 1762 ~ 1800 [2003]
  • Creating creativity: User interfaces for supporting innovation
    Shneiderman, B. ACM Transactions on Computer-Human Interaction(TOCHI) 7 (1) : 114 ~ 138 [2000]
  • Consumer trust, value, and loyalty in relational exchanges
    Sirdeshmukh, D. Journal of marketing 66 (1) : 15 ~ 37 [2002]
  • Building Stronger Brands through Online Communities
    McWilliam, G. Sloan Management Review 41 (3) : 43 ~ 54 [2000]
  • Building Brand Community
    McAlexander, James H. Journal of Marketing 66 : 38 ~ 54 [2002]
  • Brand loyalty: Measurement and management
    Jacoby, J. John Wiley and Sons [1978]
  • Brand Community
    Muniz, A. Journal of Consume Research 27 : 412 ~ 432 [2001]
  • Antecedents and consequences of satisfaction and commitment in turnover models: A re-analysis using latent variable structural equation methods
    Williams, L. J. Journal of Applied Psychology 72 (1) : 219 ~ 231 [1986]
  • An-antecedents and consequences of relationship quality in hotel industry
    Kim, W. G. International Journal of Hospitality Management 21 (4) : 321 ~ 338 [2002]