모바일 SNS 환경에서 브랜드 감정과 브랜드 신뢰가 브랜드 구전과 브랜드 충성도에 미치는 영향

논문상세정보
' 모바일 SNS 환경에서 브랜드 감정과 브랜드 신뢰가 브랜드 구전과 브랜드 충성도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • brand loyalty
  • brand trust
  • brandaffect
  • brandwordofmouth
  • mobile social network sites
  • 모바일 소셜 네트워크 사이트
  • 브랜드 감정
  • 브랜드 구전
  • 브랜드 충성도
  • 브랜드신뢰
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 모바일 SNS 환경에서 브랜드 감정과 브랜드 신뢰가 브랜드 구전과 브랜드 충성도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 페북, 트위터 인기 시들고 제 3세대 SNS 뜬다
    한겨레 2015년 1월 19일자 기사 [2015]
  • 웹2.0시대의 SNS(Social Network Service)에 관한 고찰
    이석용 정이상 경영과 정보연구 29 (4) : 143 ~ 167 [2010]
  • 온라인에서의 구전커뮤니케이션이 상표평가에 미치는 영향에 관한 연구: 상표사용후기와 답글을 중심으로
    박찬 유창조 소비자학연구 17 (1) : 73 ~ 93 [2006]
  • 온라인에서 양면구전이 소비자의 브랜드 태도에 미치는 영향
    전성률 마케팅연구 27 (1) : 45 ~ 66 [2012]
  • 온라인 환경에서의 정보특성이 구전효과에 미치는 영향에 관한 연구: 소비자 제품지식의 조절효과를 중심으로
    이은영 이태민 광고학연구 16 (2) : 145 ~ 171 [2005]
  • 온라인 구전효과에 영향을 미치는 요인에 관한 비교문화적 실증연구
    박철 경영학연구 35 (6) : 1617 ~ 1647 [2006]
  • 온라인 구전정보의 방향성과 유형이 구매영향력에 미치는 효과:한국과 미국의 국제비교
    박철 이태민 마케팅연구 21 (1) : 29 ~ 56 [2006]
  • 영화선택에서의 비보상적 의사 결정: 장르와 온라인 구전 효과를 중심으로
    김영주 마케팅연구 29 (1) : 1 ~ 20 [2014]
  • 소셜 네트워크 서비스의 지속적 이용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    김명수 e-비즈니스연구 15 (3) : 139 ~ 155 [2014]
  • 소셜 네트워크 서비스(SNS) 활동이 소비자의 지식창출 및 지속적 사용의도에 미치는 영향
    박종철 서비스경영학회지 12 (4) : 201 ~ 226 [2011]
  • 서비스 충성도 형성의 이중경로 모형- 내재적 경로와 외재적 경로의 상대적 영향력 비교를 중심으로
    라선아 마케팅연구 20 (4) : 19 ~ 56 [2005]
  • 사이트 충성도 형성의 이중경로 모형에 대한 온라인-모바일 비교연구
    이태민 상품학연구 25 (4) : 27 ~ 42 [2007]
  • 사용확산모형을 적용한 소비자의 온라인 소셜 네트워크활용에 대한 연구
    나종연 소비자학연구 21 (2) : 443 ~ 472 [2010]
  • 블로그의 미니어적 기능과 한계: 블로그 이용자의 블로그 이용행태와 평가를 중심으로
    김영주 한국언론학보 50 (2) : 59 ~ 89 [2004]
  • 모바일 소셜 네트워크 활용이 브랜드 성과에 미치는 영향 : 지각된 현명 쇼핑감의 매개적 역할을 중심으로
    이태민 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 22 (2) : 125 ~ 150 [2014]
  • 명품-비명품 브랜드 충성도 형성과정에 대한 비교연구: 인지적 경로와 감정적 경로의 영향력 비교를 중심으로
    이태민 상품학연구 28 (4) : 61 ~ 77 [2010]
  • 마케팅 원리
    박찬수 법문사 [2001]
  • http://www.adweek.com/socialtimes/social-media-usage-exploding-amongst-fortune-500-companies/36377?red=st
  • [알아봅시다] 글로벌 SNS 이용 현황과 성장추이
    디지털 타임스 2014년 4월 14일자 기사 [2014]
  • Understanding Consumer Evaluations of Mixed Affective Experiences
    Lau-Gesk, Loraine Journal of Consumer Research 32 (1) : 23 ~ 28 [2005]
  • Towards understanding member's general participation in and active contribution to online travel community
    Wang, Y. Tourism Management 25 (6) : 709 ~ 722 [2004]
  • The role of theory in uses and gratifications studies
    Blumler, J. G. Communication Research 6 (1) : 9 ~ 36 [1979]
  • The effects of fashion mobile word-of-mouth : focus on Facebook
    Jung, J. E. Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles 37 (2) : 186 ~ 201 [2013]
  • The benefits of facebook"friends : "Social capital and college students’ use of online social network sites
    Ellison, N. B. Journal of Computer-Mediated Communications 12 (4) : 1143 ~ 1168 [2007]
  • The Two General Activation Systems of Affect : Structural Findings, Evolutionary Considerations, and Psychobiological Evidence
    Watson, David Journal of Personality and Social Psychology 76 (5) : 820 ~ 838 [1999]
  • The Structure of Commitment in Exchange
    Gundlach, Gregory T. Journal of Marketing 59 (1) : 78 ~ 92 [1995]
  • The Psychology of Social Impact
    Latane, B. American Psychologist 36 (4) : 343 ~ 356 [1981]
  • The Experiential Aspects of Consumption: Consumer Fantasies, Feelings, and Fun
    Holbrook, Morris B. Journal of Consumer Research 9 (2) : 132 ~ 140 [1982]
  • The Chain Effects From Brand Trust and Brand Affect To Brand Performance : The Role of Brand Loyalty
    Chaudhuri, Arjun Journal of Marketing 65 (2) : 81 ~ 93 [2001]
  • Structural Equation Modeling in Practice: A Review and Recommended Two-Step Approach
    Anderson, James C. Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Social network sites : Definition. history and scholarship
    Boyd, D. M. Journal of Computer-Mediated Communication 13 (1) : 210 ~ 230 [2007]
  • Social Network Service (SNS) 지속사용에 관한 연구: 사용자의 SNS 리터러시 조절효과를 중심으로
    박경자 정보시스템연구 22 (1) : 65 ~ 86 [2013]
  • Social Media Usage Exploding Amongst Fortune 500 Companies
    Hameed, B. Social Times [2011]
  • Sample Size Effects on Chi-Square and Other Statistics Used in Evaluating Causal Models
    Bearden, William O. Journal of Marketing Research 19 (4) : 425 ~ 430 [1982]
  • SNS의 불이 꺼지고 있는가?: SNS의 지속 이용 모형에 관한 연구
    최은정 한국심리학회지 : 소비자·광고 12 (2) : 229 ~ 253 [2012]
  • SNS에서의 네트워크 외부성이 심리적 웰빙과 사회적 고양감에 미치는 영향 : 애착의 매개역할
    박종철 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 22 (1) : 87 ~ 104 [2014]
  • Psychometric Theory
    Nunnally, Jun C. McGraw-Hill [1967]
  • Product-Class Effects on Brand Commitment and Brand Outcomes : The Role of Brand Trust and Brand Affect
    Chaudhuri, Arjun Brand Management 10 (1) : 33 ~ 57 [2002]
  • On the Evaluation of Structural Equation Models
    Bagozzi, Richard P. Journal of the Academy of Marketing Science 16 (1) : 74 ~ 94 [1988]
  • Older Adolescents’' Motivations for Social Network Site Use : The Influence of Gender, Group Identity and Collective Self-Esteem
    Barker, V. CyberPsychology & Behavior 12 (2) : 209 ~ 213 [2009]
  • Monte Carlo Evaluations of Goodness of Fit Indices for Structural Equation Models
    Gerbing, David W. Sociological Methods and Research 21 (2) : 132 ~ 160 [1992]
  • Less effortful thinking leads to more social networking? The associations between the use of social network sites and personal traits
    Zhong, Bu Computers in Human Behavior 27 (3) : 1265 ~ 1271 [2011]
  • Knowledge Creation Through Mobile Social Networks and Its Impact on Intentions to Use Innovative Mobile Services
    Kleijnen, M. Journal of Service Research 12 (1) : 15 ~ 35 [2009]
  • Intentional Social Action in Virtual Communities
    Bagozzi, Richard P. Journal of Interactive Marketing 16 (2) : 2 ~ 21 [2002]
  • Information direction, website reputation and eWOM effect : A moderating role of product type
    Park. C. Journal of Business Research 62 (1) : 61 ~ 67 [2009]
  • Impact of Online Consumer Reviews on Sales : The Moderating Role of Product and Consumer Characteristics
    Zhu, F. Journal of Marketing 74 (2) : 133 ~ 148 [2010]
  • IMing, Text Messaging and Adolescent Social Networks
    Bryant, J. A. Journal of Computer-Mediated Communication 11 (2) : 577 ~ 592 [2006]
  • Hedonic Consumption : Emerging Concepts, Methods and Propositions
    Hirschman, Elizabeth C. Journal of Marketing 46 (3) : 92 ~ 101 [1982]
  • Friends networking sites and their relationship to adolescents' well-being and social self-esteem
    Valkenburg, P. CyberPsychology & Behavior 9 (5) : 584 ~ 590 [2006]
  • Form Social Media to Social Customer Relationship Management
    Baird, C. H. Strategy & Leadership 39 (5) : 30 ~ 37 [2011]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 : 39 ~ 50 [1981]
  • Emotions
    Cacioppo, John T. Annual Review of Psychology 50 (1) : 191 ~ 214 [1999]
  • Consumer Response to Negative Publicity : The Moderating Role of Commitment
    Ahluwala, R. Journal of Marketing Research 37 : 97 ~ 108 [2000]
  • Brands Now Direct Their Followers to Social Media
    Newman, A. A. The New York Times [2011]
  • Beyond the “Like” Button: The Impact of Mere Virtual Presence on Brand Evaluations and Purchase Intentions in Social Media Settings
    Naylor, R. W. Journal of Marketing 76 : 105 ~ 120 [2012]
  • Attitudes and persuasion : Classic and contemporary approaches
    Petty, R.E. Westview Press [1981]
  • An Examination of the Nature of Trust in Buyer-Seller Relationships
    Doney, Patricia M Journal of Marketing 61 (2) : 35 ~ 51 [1997]
  • Advances in Consumer Research
    Chatterjee, P Association for Consumer Research : 129 ~ 134 [2001]
  • A study on the effects of mobile SNS service quality on the intention to continued use and recommendation
    Yang, J. H. The e-Business Studies 13 (4) : 313 ~ 337 [2012]
  • '페북'에 대항할 토종SNS 2세대는?
    머니위크 2013년 12월 22일자 기사 [2013]