PPL의 GCCP(Global Consumer Culture Positioning) 전략의 효과: 글로벌 소비자 문화 수용성과의 상호작용을 중심으로

' PPL의 GCCP(Global Consumer Culture Positioning) 전략의 효과: 글로벌 소비자 문화 수용성과의 상호작용을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • andsusceptibilitytoglobalconsumerculture
  • globalconsumerculturepositioning
  • ppl
  • 글로벌 소비자 문화 수용성
  • 글로벌브랜드포지셔닝전략
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' PPL의 GCCP(Global Consumer Culture Positioning) 전략의 효과: 글로벌 소비자 문화 수용성과의 상호작용을 중심으로' 의 참고문헌

  • 환경 관여도, 자기-감시 및 이성적/감성적 소구에 따른 그린 광고 효과
    이상빈 광고홍보연구 7 (1) : 79 ~ 100 [1999]
  • 해외 빌보드 광고가 국내 소비자의 브랜드 글로벌성 인식과 브랜드 판단에 미치는 영향: 관여도의 매개역할을 중심으로
    전종우 언론과 사회 21 (4) : 194 ~ 237 [2013]
  • 할리우드 영화 속 제품배치(PPL) 유형에 따른 한미 대학생의 인지방식 차이 비교
    오현숙 광고학연구 22 (6) : 7 ~ 28 [2011]
  • 텔레비전 의상협찬의 광고효과에 관한 소비자와 마케터간의 인식차이에 관한 연구
    이경렬 광고연구 56 : 161 ~ 185 [2002]
  • 위장광고가 소비자에게 미치는 영향에 관한 연구 : 기사형 광고를 중심으로
    김봉현 광고연구 31 : 279 ~ 312 [1996]
  • 소비자민족주의와 원산지인식이 국제광고에 대한 소비자반응에 미치는 영향
    문병준 사회과학논총 16 : 97 ~ 116 [1998]
  • 글로벌소비자문화 기반 글로벌 디자인 전략
    양종열 기초조형학연구 5 (2) : 239 ~ 250 [2004]
  • 글로벌 소비자문화 수용성에 관한 연구-타당성과 소비자동조성 및 글로벌 패션브랜드 구매태도와의 관련성-
    전경숙 한국의류학회지 33 (9) : 1419 ~ 1429 [2009]
  • 글로벌 브랜드는 무엇이 다른가
    박천규 LG경제연구원 [2005]
  • 글로벌 마케팅 커뮤니케이션
    한은경 커뮤니케이션북스 [2002]
  • 글로벌 레스토랑 브랜드의 원산지국가이미지가 구매의도에 미치는 영향과 원산지국가 인지의 조절효과
    정유경 관광레저연구 21 (2) : 223 ~ 242 [2009]
  • When product placement goes wrong. The effects of program liking and placement prominence
    Cowley, E. Journal of Advertising 37 (1) : 89 ~ 98 [2008]
  • Viewers' recognition of brands placed within a film
    Babin, L. A. International Journal of Advertising 15 (2) : 140 ~ 151 [1996]
  • The global network communications agency
    Tharp, M. Journal of International Marketing 9 (4) : 111 ~ 131 [2001]
  • The cost efficiency and communication effects associated with brand name exposure within motion pictures
    Steortz, E. M. West Virginia University [1992]
  • The New Marketing Paradigm. Integrated Marketing Communication
    Schultz, D. E. NTC Publishing Group [1993]
  • The Myth of Globalization
    Wind, Y. Jounal of Consumer Marketing 3 (2) : 23 ~ 26 [1986]
  • The Globalization of Markets
    Levitt, T. Harvard Business Review 61 [2002]
  • The Animosity of Model of Foreign Product Purchase : An Empirical Test in the People’s Republic of China
    Klein, J. G. Journal of Marketing 62 (1) : 89 ~ 100 [1998]
  • TV드라마에 의해서 유발된 정서가 PPL효과에 미치는 영향
    김재휘 한국심리학회지: 소비자·광고 4 (2) : 23 ~ 40 [2003]
  • TV 드라마에서의 제품 배치(PPL)의 광고효과 측정- 암묵적 기억 측정을 통한 접근
    김재휘 광고연구 64 (64) : 61 ~ 83 [2004]
  • TV 광고의 글로벌 소비자문화 포지셔닝이 제품 평가와 광고에 대한 태도에 미치는 효과
    이철 국제경영연구 22 (4) : 25 ~ 52 [2011]
  • Susceptibility to a global consumer culture : a three-dimensional scale
    Zhou, L. Psychology and Marketing 25 (4) : 336 ~ 351 [2008]
  • Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term
    Kapferer, J. N. Kogan Page [1997]
  • Should product placement in movies be banned?
    Ong, B. S. Journal of Promotion Management 2 (3-4) : 159 ~ 175 [1994]
  • Separating advertising from programme content : The principle of its relevance in communications practice
    Baerns, B. Journal of Communication Management 8 (1) : 101 ~ 112 [2003]
  • Product placement in movies : The effect of prominence and mode of audience recall
    Gupta P. B. Journal of Current Issues and Research in Advertising 20 (1) : 47 ~ 59 [1998]
  • Marketing Universals : Consumers’ Use of Brand Name, Price, Physical Appearance, and Retailer Reputation as Signals of Product Quality
    Dawar, N. Journal of Marketing 58 : 81 ~ 95 [1994]
  • Managing Brand Equity
    Aaker, David A The Free Press [1991]
  • I’d like to buy the world of Coke : Consumption scopes of the ‘less affluent world’
    Ger, G. Journal of Consumer Policy 19 (3) : 271 ~ 304 [1996]
  • Investigating the effectiveness of product placements in television shows : The Role of Modality and Plot Connection Congruence on Brand Memory and Attitude
    Russell, C. A. Journal of Consumer Research 29 : 306 ~ 318 [2002]
  • I'll h a ve wha t she's having : Gauging the impact of product placements on viewers
    Law, S. Psychology and Marketing 17 (12) : 1059 ~ 1075 [2000]
  • How social influence affects consumption trends in emerging markets : An empirical investigation of the consumption convergence hypothesis
    Dholakia, U. M. Psychology & Marketing 21 (10) : 775 ~ 797 [2004]
  • How Perceived Brand Globalness Creates Brand Value
    Steenkamp. J-B. E. M. Journal of International Business Studies 34 (1) : 53 ~ 65 [2003]
  • Exploring the practical effects of country of origin, animosity, and price-quality issues : Two case studies of Taiwan and Acer in China
    Amine, L. Journal of International Marketing 23 (3) : 227 ~ 239 [2005]
  • Exploring children’s choice: The reminder effect of product placement
    Auty, S. Psychology and Marketing 21 (9) : 697 ~ 713 [2004]
  • Determinant of brand localization in overseas markets
    정인식 한국국제경영학회 해외학술대회 [2005]
  • Cross-national applicability of a perceived quality model
    Agarwal S Journal of Product & Brand Management 11 : 213 ~ 236 [2002]
  • Consumers' perceptions of the ethics and acceptability of product placements in movies : product category and individual differences
    Gupta P. B. Journal of Current Issues and Research in Advertising 19 (1) : 37 ~ 50 [1997]
  • Consumers' attitudes toward product placement in movies
    Nebenzahl, I. D. International Journal of Advertising 12 (2) : 1 ~ 11 [1993]
  • Consumer Perceptions of price, Quality and Value, A Means and end Model and Synthesis of evidence
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 52 : 22 ~ [1988]
  • Consumer Ethnocentrism: Construction and Validation of the CETSCALE
    Shimp T. A. Journal of Marketing Research 24 (3) : 280 ~ 289 [1987]
  • Chinese consumer readings of global and local advertising appeals
    Zhou, N. Journal of Advertising 33 (3) : 63 ~ 76 [2004]
  • Building Strong Brands
    Aaker, David A The Free Press [1996]
  • Brand recall for product placements in motion pictures: A memory-based perspective
    Sabherwal, S. paper presented at the 77th Annual Meeting of the Association for Education in Journalism and Mass Communication [1994]
  • Brand Positioning Through Advertising in Asia, North America, and Europe : The Role of Global Consumer Culture
    Alden, D. L. Journal of Marketing 63 (1) : 75 ~ 87 [1999]
  • Brand Equity and Advertising
    Moore, J. Erlbaum Associates [1993]
  • Being in the world: Globalization and localization
    Friedman, J. Theory, Culture and Society 7 : 311 ~ 328 [1990]
  • A study of factors affecting consumer evaluations and memory of product placements on movie
    d’Astous, A. Journal of Current Issues and Research in Advertising 22 (2) : 31 ~ 40 [2000]