영어교육과 학생들의 영어 학습 동기와 태도에 관한 연구: 예비 영어교사의 학습자 측면을 중심으로

' 영어교육과 학생들의 영어 학습 동기와 태도에 관한 연구: 예비 영어교사의 학습자 측면을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • attitudes toward english learning
  • attitudes toward english speakers
  • motivated behavior
  • pre-service english teacher
  • the ideal l2 self
  • 동기화된 행동
  • 영어 사용자에 대한 태도
  • 영어 학습에 대한 태도
  • 예비 영어교사
  • 이상적 제 2언어 자아
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
73 2

0.0%

' 영어교육과 학생들의 영어 학습 동기와 태도에 관한 연구: 예비 영어교사의 학습자 측면을 중심으로' 의 참고문헌

  • 한국 초등학생의 영어 학습 동기와 영어 학업 성취도: 제 2언어 자아, 국제적인 자세, 가족의 지지의 효과
    이연실 현대영어교육 14 (1) : 127 ~ 152 [2013]
  • 중학생들의 영어 숙달도와 동기 및 사회적 거리와의 상관관계
    나은진 영어교육연구 15 (3) : 223 ~ 252 [2003]
  • 제2언어 동기적 자아와 의사소통의지가 영어학습에 미치는 영향: 구조방정식 모형을 바탕으로
    박혜숙 Studies in English Education 18 (2) : 259 ~ 284 [2013]
  • 예비영어교사의 사례보고서 작성을 통한 반성적 교사교육 탐색
    김영숙 현대영어교육 13 (4) : 209 ~ 238 [2012]
  • 예비 초등교사의 인지양식 유형에 따른 학습전략과 자기결정성 동기와의 관계
    이혜주 한국교원교육연구 25 (1) : 29 ~ 51 [2008]
  • 영어 학습 동기 연구의 최근 경향
    김태영 한국문화사 [2013]
  • World Englishes : Approaches, issues and resources
    Kachru, B. B. Language Teaching 25 : 1 ~ 14 [1992]
  • Understanding language teaching: Reasoning in action
    Johnson, K. E. Heinle & Heinle [1999]
  • Towards a full model of second language learning : An empirical investigation
    Gardner, R. C. The Modern Language Journal 81 (3) : 344 ~ 362 [1997]
  • The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition
    Dörnyei, Z. Lawrence Erlbaum [2005]
  • The handbook of second language acquisition
    Dörnyei, Z. Blackwell : 589 ~ 630 [2003]
  • The Relationship between L2 Learning Motivation and Context among Korean EFL Students
    조영교 영어교육 67 (1) : 79 ~ 105 [2012]
  • The L2 Motivational Self System of Korean EFL Students: Cross-grade Survey Analysis
    김태영 영어교육 67 (1) : 29 ~ 56 [2012]
  • The Cambridge guide to pedagogy and practice in second language teaching
    McKay, S. L. Cambridge University Press : 15 ~ 21 [2012]
  • The Analysis of Demotivators and Remotivators for Korean L2 English Learners
    마지현 영어영문학연구 40 (2) : 137 ~ 161 [2014]
  • Teaching the pragmatics of English as an international language
    McKay, S. L. Guidelines 27 (2) : 3 ~ 9 [2005]
  • Teacher motivational practice, student motivation, and possible L2 selves : An examination in the Iranian EFL context
    Papi, M. Language Learning 62 (2) : 571 ~ 594 [2011]
  • Teacher Learning in Language Teaching
    Bailey, K. M. Cambridge University Press : 11 ~ 29 [1996]
  • Socio-political influences on EFL motivation and attitudes: comparative surveys of Korean high school students
    Tae-Young Kim Asia Pacific Education Review 11 (2) : 211 ~ 222 [2010]
  • Social psychology and second language learning: The role of attitudes and motivation
    Gardner, R. C. Edward Arnold [1985]
  • Promotion and prevention : Regulatory focus as a motivational principle
    Higgins, E. T Advances in Experimental Social Psychology 30 : 1 ~ 46 [1998]
  • Motivational variables in second language acquisition
    Gardner, R. C. Canadian Journal of Psychology 13 : 266 ~ 272 [1959]
  • Motivation, language identity and the L2self
    Taguchi, T. Multilingual Matters : 66 ~ 97 [2009]
  • Motivation, language identity and the L2 self
    Csizér, K. Multilingual Matters : 98 ~ 119 [2009]
  • Motivation, language identity and the L2 self
    Dörnyei, Z. Multilingual Matters : 9 ~ 42 [2009]
  • Motivation in second and foreign language learning
    Dörnyei, Z. Language Teaching 31 (3) : 117 ~ 135 [1998]
  • Language learning motivation in Japan
    Apple, M. T. Multilingual Matters : 54 ~ 74 [2013]
  • Language learning motivation in Japan
    Munezane, Y. Multilingual Matters : 152 ~ 168 [2013]
  • Korean Secondary School Students’ L2 Learning Motivation: Comparing L2 Motivational Self System with Socio-educational Model
    김윤경 영어어문교육 18 (1) : 115 ~ 132 [2012]
  • Jordanian undergraduates' motivations and attitudes towards learning English in EFL context
    Tahaineh, Y. International Review of Social Sciences and Humanities 4 (2) : 159 ~ 180 [2013]
  • Individual differences in second language acquisition
    Dörnyei, Z. AILA Review 19 : 42 ~ 68 [2006]
  • Global Educational Experience and L2 Learning Motivation of Korean College Students
    양은미 영어교과교육 12 (2) : 237 ~ 259 [2013]
  • Gaps too large : Four novice EFL teachers’ self-concept and motivation
    Kumazawa, M. Teaching and Teacher Education 33 : 45 ~ 55 [2013]
  • English as a global language
    Crystal, D. Cambridge University Press [1997]
  • English Learning Motivation of Korean Local University Students: Level-based Analysis
    여경희 영미어문학 110 (110) : 181 ~ 204 [2013]
  • Attitudes and motivation in second language learning
    Gardner, R. C. Newbury House [1972]
  • A guide to doing statistics in second language research using SPSS
    Larson-Hall, J. Routledge [2010]