의료 광고 상황에서 관계적 규범에 따른 효과적인 가격 프로모션 전략

논문상세정보
' 의료 광고 상황에서 관계적 규범에 따른 효과적인 가격 프로모션 전략' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • advertising responses
  • national identity
  • patriotic appeals
  • 가격 프로모션
  • 관계적 규범
  • 의료 광고
  • 의료 상품
  • 적합성
  • 프레이밍
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 의료 광고 상황에서 관계적 규범에 따른 효과적인 가격 프로모션 전략' 의 참고문헌

  • 의료업계 불황파고 “폭탄세일”로 넘는다
  • 의료산업에 왜 마케팅이 필요한가?(2)
    이동철 마케팅 44 (9) : 44 ~ 51 [2010]
  • 의료사회사업론
    윤현숙 나남 [2004]
  • 의료기관 속성에 따른 의료광고 메시지 프레이밍 효과
    김예은 광고학연구 20 (6) : 111 ~ 129 [2009]
  • 예방행동의 결과를 얻는 시점에 따른 효과적인 설득 메시지 유형: 해석수준이론을 중심으로
    김재휘 한국심리학회지: 소비자·광고 11 (3) : 451 ~ 474 [2010]
  • 예방 행동 분야에서 비용 수준이 주관적 위험 지각에 미치는 효과: 시행 주체의 공공성 지각과 메시지 유형을 중심으로
    김재휘 광고학연구 25 (2) : 233 ~ 254 [2014]
  • 기업의 공익연계 광고가 광고태도 및 기업태도에 미치는 영향에 관한 연구: 기업-공익-소비자 간 상호관계를 중심으로
    홍종필 한국심리학회지: 소비자·광고 12 (4) : 771 ~ 798 [2011]
  • 건강지향적 소비행동 실태 및 영향요인에 관한 연구
    백은영 소비문화연구 9 (2) : 25 ~ 48 [2006]
  • 가격할인에 대한 지각된 공정성과 재구매의도에 관한 연구
    김동태 소비자학연구 21 (3) : 1 ~ 27 [2010]
  • 가격할인과 보너스 팩 판촉에 대한 소비자 지각과 주관적 가치의 차이
    유연재 한국심리학회지: 소비자·광고 14 (2) : 295 ~ 320 [2013]
  • “불황에 아파도 참더라” 반값세일하는 병원들
  • ‘과잉진료시대, 병원도 의사도 믿지마라.’ 반의학서 ‘출간 붐 어떠세요’
  • When value trumps health in a supersized world
    Haws, K. L. Journal of Marketing 77 (3) : 48 ~ 64 [2013]
  • The psychology of the unthinkable : taboo trade-offs, forbidden base rates, and heretical counterfactuals
    Tetlock, P. E. Journal of Personality and Social Psychology 78 (5) : 853 ~ 870 [2000]
  • The price of"Free"dom : consumer sensitivity to promotions with negative contextual influences
    Chandran, S. Journal of Consumer Research 33 (3) : 384 ~ 392 [2006]
  • The moderating effect of relationship norm salience on consumers’ loss aversion
    Aggarwal, P. Journal of Consumer Research 33 (3) : 413 ~ 419 [2006]
  • The limits of fungibility : Relational schemata and the value of things
    McGraw, A. P. Journal of Consumer Research 30 (2) : 219 ~ 229 [2003]
  • The influence of price discount versus bonus pack on the preference for virtue and vice foods
    Mishra, A. Journal of Marketing Research 48 (1) : 196 ~ 206 [2011]
  • The four elementary forms of sociality : framework for a unified theory of social relations
    Fiske, A. P. Psychological Review 99 (4) : 689 ~ 723 [1992]
  • The effects of brand relationship norms on consumer attitudes and behavior
    Aggarwal, P. Journal of Consumer Research 31 (1) : 87 ~ 101 [2004]
  • The effect of framing on the choice of supermarket coupons
    Diamond, W. D. Advances in consumer research 17 (1) : 488 ~ 493 [1990]
  • The difference between communal and exchange relationships : What it is and is not
    Clark, M. S. Personality and Social Psychology Bulletin 19 (6) : 684 ~ 691 [1993]
  • The bright side of impulse : Depletion heightens self-protective behavior in the face of danger
    Lisjak, M. Journal of Consumer Research 41 (1) : 55 ~ 70 [2014]
  • Taboos and conflicts in decision making : Sacred values, decision difficulty, and emotions
    Hanselmann, M. Judgment and Decision making 3 (1) : 51 ~ 63 [2008]
  • Taboo tradeoffs, relational framing, and the acceptability of exchanges
    McGraw, A. P. Journal of Consumer Psychology 15 (1) : 2 ~ 15 [2005]
  • Shifting signals to help health : Using identity signaling to reduce risky health behaviors
    Berger, J. Journal of Consumer Research 35 (3) : 509 ~ 518 [2008]
  • Role of relationship norms in processing brand information
    Aggarwal, P. Journal of Consumer Research 32 (3) : 453 ~ 464 [2005]
  • Reason-based Choice
    Shafir, E. Cognition 49 (1) : 11 ~ 36 [1993]
  • QALYfying the value of life
    Harris, J. Journal of medical ethics 13 (3) : 117 ~ 123 [1987]
  • Protected values
    Baron, J. Organizational Behavior and Human Decision Processes 70 : 1 ~ 16 [1997]
  • Pricing effects on food choices
    French, S. A. The Journal of nutrition 133 (3) : 841 ~ 843 [2003]
  • Price-framing effects on the purchase of hedonic and utilitarian bundles
    Khan, U. Journal of Marketing Research 47 (6) : 1090 ~ 1099 [2010]
  • Price inferences for sacred versus secular goods : Changing the price of medicine influences perceived health risk
    Samper, A. Journal of Consumer Research 39 (6) : 1343 ~ 1358 [2013]
  • Placebo effects of marketing actions : Consumers may get what they pay for
    Shiv, B. Journal of Marketing Research 42 (4) : 383 ~ 393 [2005]
  • Nonprofits are seen as warm and for-profits as competent : Firm stereotypes matter
    Aaker, J. Journal of Consumer Research 37 (2) : 224 ~ 237 [2010]
  • Music, pandas, and muggers : on the affective psychology of value
    Hsee, C. K. Journal of Experimental Psychology : General 133 (1) : 23 ~ 30 [2004]
  • Moral psychology is relationship regulation : moral motives for unity, hierarchy, equality, and proportionality
    Rai, T. S. Psychological Review 118 (1) : 57 ~ 75 [2011]
  • How does drug and supplement marketing affect a healthy lifestyle?
    Bolton, L. E. Journal of Consumer Research 34 (5) : 713 ~ 726 [2008]
  • From the commercial to the communal:Reframing taboo trade-offs in religious and pharmaceutical marketing
    McGraw, A. P. Journal of Consumer Research 39 : 157 ~ 173 [2012]
  • Effort for payment a tale of two markets
    Heyman, J. Psychological science 15 (11) : 787 ~ 793 [2004]
  • Doing poorly by doing good : Corporate social responsibility and brand concepts
    Torelli, C. J. Journal of Consumer Research 38 (5) : 948 ~ 963 [2012]
  • Choices, Values, and Frames
    Kahneman, D. American psychologist 39 (4) : 341 ~ 350 [1984]
  • Causerelated marketing : A coalignment of marketing strategy and corporate philanthropy
    Varadarajan, P. R. Journal of Marketing 52 : 58 ~ 74 [1988]
  • CSR 활동의 적합성과 일관성이 소비자의 기업 평가에 미치는 영향 : CSR 활동 지지를 중심으로
    이지은 광고학연구 23 (1) : 319 ~ 341 [2012]
  • Are morally motivated decision makers insensitive to the consequences of their choices?
    Bartels, D. M. Psychological Science 18 (1) : 24 ~ 28 [2007]
  • A benefit congruency framework of sales promotion effectiveness
    Chandon, P. Journal of Marketing 64 (4) : 65 ~ 81 [2000]