일반주제논문 : 페이스북 건강 증진 메시지의 설득 및 구전 효과: 이득-손실 메시지 프레임과 위험성 인식의 영향을 중심으로

' 일반주제논문 : 페이스북 건강 증진 메시지의 설득 및 구전 효과: 이득-손실 메시지 프레임과 위험성 인식의 영향을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • ewom
  • facebook
  • gain-lossframing
  • healthmessage
  • perceived risk
  • 건강 증진 메시지
  • 구전효과
  • 이득-손실 프레임
  • 정보공유
  • 지각된 위험성
  • 페이스북
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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  • 헬스 커뮤니케이션 캠페인의 제3자 효과에 관한 연구
    최민욱 커뮤니케이션학 연구 17 (2) : 125 ~ 153 [2009]
  • 행위단서로서의 미디어 캠페인이 인플루엔자예방행동에 미치는 영향 : 건강신념모델의 확장을 중심으로
    이병관 한국광고홍보학보 10 (4) : 108 ~ 138 [2008]
  • 한국과 미국의 최근 헬스커뮤니케이션 연구 경향에 관한 기술적 분석
    박성철 한국언론학보 52 (2) : 40 ~ 69 [2008]
  • 페이스북에서 브랜드 애착과매체 몰입도에 따른 이용자의 태도변화 연구하이더의 균형이론을 중심으로
    최민혁 광고연구 97 (97) : 122 ~ 156 [2013]
  • 트위터에서의 건강 정보 전파 행동 연구
    이지윤 한국언론학보 57 (3) : 109 ~ 134 [2013]
  • 컴퓨터 매개 커뮤니케이션으로서의 트위터: 향후 연구의 방향과 과제
    이은주 언론정보연구 48 (1) : 29 ~ 58 [2011]
  • 조기 암검진 권장을 위한 건강 캠페인에 있어서 메시지 세분화 전략에 관한 연구
    조형오 한국광고홍보학보 7 (2) : 182 ~ 223 [2005]
  • 제품 관여도 및 제품 지식에 따른 온라인 구전정보 활용 연구
    김성훈 광고학연구 14 (1) : 257 ~ 280 [2003]
  • 유대강도, 정보의 속성 및 관여도가 SNS 내 구전 효과에 미치는 영향에 대한 연구
    이세진 광고학연구 23 (4) : 119 ~ 146 [2012]
  • 온라인 구전정보의 방향성과 유형이 구매영향력에 미치는효과: 한국과 미국의 국제비교
    이태민 마케팅연구 21 (1) : 29 ~ 56 [2006]
  • 소셜미디어 이용자의 자기노출, 공유 메시지, 커뮤니케이션 방향, 그리고 관계 유형 차원의 이해와 행태
    이상욱 사이버커뮤니케이션학보 30 (4) : 87 ~ 129 [2013]
  • 소셜 미디어에서 개인의 심리 및 사회적 동기요인이 정보공유의도에 미치는 영향
    이동만 인터넷전자상거래연구 11 (2) : 1 ~ 21 [2011]
  • 소셜 마케팅의 패러다임 특성과 활성화 방안
    최용록 e-비즈니스연구 12 (2) : 343 ~ 362 [2011]
  • 서비스산업에서 온라인 구전정보의 효과성에 영향을 미치는 선행 요인들의 관계에 관한 연구
    김영찬 광고학연구 18 (4) : 167 ~ 183 [2007]
  • 메시지 유형에 따른 에이즈 예방 캠페인 효과:공포소구와 메시지 측면성의 효과를 중심으로
    최명일 광고학연구 18 (4) : 185 ~ 206 [2007]
  • 기업 페이스북 팬페이지 포스팅의 메시지 전략 유형에 따른 효과
    임지은 한국심리학회지: 소비자·광고 15 (1) : 77 ~ 101 [2014]
  • 공중유형과 메시지 프레이밍이건강위험 커뮤니케이션 태도에 미치는 영향 : 분노행동주의모델(Anger Activism Model)의 적용
    김수진 한국언론학보 53 (2) : 231 ~ 253 [2009]
  • 공중보건 캠페인에서 메시지의 설득적 효과에 영향을 미치는 요인 AIDS 질병영역을 중심으로
    김준홍 홍보학연구 14 (1) : 83 ~ 123 [2010]
  • 결핵예방 행동의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구: 자기효능감과 공포의 매개역할을 중심으로 한 건강신념모델의 확장
    조성은 홍보학연구 16 (1) : 148 ~ 177 [2012]
  • 게시물의 상호작용성 및 유형, 소비자의 브랜드 구매정도가 페이스북 브랜드 팬 페이지 내 소비자반응에 미치는 영향
    정예림 광고학연구 24 (6) : 191 ~ 219 [2013]
  • 건강예방행동 촉진을 위한 커뮤니케이션 전략: 메시지 프레이밍과 시점-간 선택에서의 근시안적 편향을 중심으로
    김재휘 광고학연구 22 (7) : 111 ~ 133 [2011]
  • What drives consumers to pass along marketer-generate eWOM in social network games? Social and game factors in play
    Hansen, S. S. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research 8 (1) : 53 ~ 63 [2013]
  • Viral advertising in social media : Participation in Facebook groups and responses among college-aged users
    Chu, S. C. Journal of Interactive Advertising : 30 ~ 43 [2011]
  • Understanding knowledge sharing in virtual communities: An integration of social capital and social cognitive theories
    Chiu, C. M. Decision Support Syste 42 (3) : 1872 ~ 1888 [2006]
  • The strategy of health communication messages, audiences, and media
    Baek, H. J. Communication Books, Inc [2013]
  • The strategic use of gain and loss-framed messages to promote healthy behavior: How theory can inform practice
    Rothman, A. J. Journal of Communication 56 : 202 ~ 220 [2006]
  • The role of advertising in word of mouth
    Keller, E. Journal of Advertising Research 49 (2) : 154 ~ 158 [2009]
  • The relative persuasiveness of gain-framed loss-framed messages for encouraging disease prevention behaviors : A meta-analytic review
    O’Keefe, D. J. Journal of Health Communication 12 (7) : 623 ~ 644 [2007]
  • The relative persuasiveness of gain-framed and loss-framed message for encouraging disease detection behaviors : A meta-analytic review
    O’Keefe, D. J. Journal of Communication 59 : 296 ~ 316 [2009]
  • The relative persuasiveness of gain-and loss-framed messages for promoting vaccination : A meta-analytic review
    O’Keefe, D. J. Health Communication 27 : 776 ~ 783 [2012]
  • The persuasion handbook
    Salovey, P. Sage : 391 ~ 406 [2002]
  • The influence of consumer characteristics and information characteristics on the effect of word-of-mouth communication
    Do, K, N. Advertising Research 41 : 193 ~ 211 [1998]
  • The importance of preventive medicine
    Lee, Y. J. Hankookilbo, May 26 [2010]
  • The impacts of corporate SNS (Social Networking Service)activities on brand, WOM and purchase intention
    Jeong, K. H. Korean Academic Society of Business Administration : 1 ~ 8 [2010]
  • The framing of decisions and psychology of choice
    Tversky, A. Science 211 (4481) : 453 ~ 458 [1981]
  • The field of health communication today
    Rogers, E. M. American Behavioral Scientist 38 (2) : 208 ~ 214 [1994]
  • The effects of advertising framing based on the prospect theory
    Kim, K. S. The Korean Journal of Advertising 9 (4) : 193 ~ 212 [1998]
  • The effect of message framing on breast self-examination attitudes, intentions and behavior
    Meyerowitz, B. E. Journal of Personality and Social Psychology 52 (3) : 500 ~ 510 [1987]
  • The current status and improvement plan of the public service advertising campaign focused on the media execution in Korea
    Lee, S. H. Journal of Communication Science 2 (1) : 152 ~ 189 [2004]
  • The benefits of Facebook"friends" : Exploring the relationship between college students’ use of online social networks and social capital
    Ellison, N. Journal of Computer-Mediated Communication 12 (4) : 1143 ~ 1168 [2007]
  • The Influence of Message Framing and Issue Involvement
    Maheswaran, D. Journal of Marketing Research 27 : 361 ~ 367 [1990]
  • The Harassed Decision Maker: Time Pressures, Distractions and the Use of Evidence
    Wright, P. Journal of Applied Psychology 59 (5) : 555 ~ 561 [1974]
  • Statcounter Global Stats
  • Social network, social trust and shared goals in organizational knowledge sharing
    Chow, W. S. Information & Management 45 (7) : 458 ~ 465 [2008]
  • Social network sites : Definition. history and scholarship
    Boyd, D. M. Journal of Computer-Mediated Communication 13 (1) : 210 ~ 230 [2007]
  • Social media tools for consumers and partners:Guidelines & best practices
  • Social Networking Service(SNS) 사용자의 정보공유에 영향을 주는 동기요인에 관한 연구
    김상현 e-비즈니스연구 11 (3) : 327 ~ 346 [2010]
  • Shaping perceptions to motivate healthy behaviour : The role of message framing
    Rothman, A. J. Psychological Bulletin 121 : 3 ~ 19 [1997]
  • SNS의 불이 꺼지고 있는가?: SNS의 지속 이용 모형에 관한 연구
    최은정 한국심리학회지: 소비자·광고 13 (2) : 229 ~ 253 [2012]
  • SNS상의 온라인 구전의 정보처리과정에 관한 통합모형의 개발에 관한 연구
    박탄우 광고연구 100 (100) : 172 ~ 224 [2014]
  • SNS 이용자들의 온라인 구전(eWOM) 행동에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 개인적 특성, SNS 특성, 대인적 영향, 사회적 자본을 중심으로
    이시내 한국광고홍보학보 15 (4) : 273 ~ 315 [2013]
  • Report about use situation analysis of SNS
  • Putting the fear back into fear appeals: The extended parallel process model
    Witte, K Communication Monographs 59 : 329 ~ 349 [1992]
  • Public engagement with nonprofit organizations on Facebook
    Cho, M. Public Relations Review 40 : 565 ~ 567 [2014]
  • Prospect Theory:An Analysis of Decision under Risk
    Kahneman, D. Econometrica : Journal of the Econometric Society 47 : 263 ~ 292 [1979]
  • Predicting women’s cervical cancer prevention behaviors : Extending health belief model
    Cho, S. Y. Advertising Research 91 : 348 ~ 377 [2011]
  • Predicting popular messages in twitter
    Hong, L. Proceedings of the 20th international conference companion on world wide web : 57 ~ 58 [2011]
  • PR메시지 유형, 준거점 설정, 지각된 위험이의사 결정에 미치는 영향 : 전망이론을 중심으로
    이세영 한국언론학보 53 (2) : 70 ~ 95 [2009]
  • PR practitioners’ use of social media tools and communication technology
    Eyrich, N. Public Relations Review 34 (4) : 412 ~ 414 [2008]
  • Opinion leaders and opinion seekers: Two new measurement scales
    Flynn, L. R. Journal of the Academy of Marketing Science 24 (2) : 137 ~ 147 [1996]
  • Official website
  • Message framing and the interrelationships among ad-based feelings, affect, and cognition
    Homer, P. M. Journal of Advertising 21 (1) : 19 ~ 33 [1992]
  • Loss-framed messages increase breast self-examination for women who perceive risk
    Meyerowitz, B. E. Paper presented at the Annual Convention of the American Psychological Society [1991]
  • Leveraging consumer psychology for effective health communications: The obesity challenge
    O’Keefe, D. J. M. E. Sharpe : 171 ~ 185 [2011]
  • Knowledge Sharing: A Review and Directions for Future Research
    Wang, S. Human Resource Management Review 20 (2) : 115 ~ 131 [2010]
  • Investigating the relative persuasiveness of different types of obesityprevention advertisement
    Cho, H. O. The Korean Journal of Advertising 11 (4) : 165 ~ 185 [2000]
  • How brand reach(and influence)fans through social-media marketing
    Lipsman, A. Journal of advertising research 52 (1) : 40 ~ 52 [2012]
  • Health organizations’ use of Facebook for health advertising and promotion
    Park, H. J. Journal of Interactive Advertising 12 (1) : 62 ~ 77 [2011]
  • Health message framing effects on attitudes, intentions, and behavior : A meta-analytic review
    Gallagher, K. M. Annals of Behavioral Medicine 43 (1) : 101 ~ 116 [2012]
  • Health message framing effects on attitudes, intentions, and behavior : A Meta-analytic review
    Kristel, M. G. Annals of Behavioral Medicine 43 (1) : 101 ~ 116 [2012]
  • Health communication message design: Theory, research, and practice
    O’Keefe, D. J. Sage Publications : 3 ~ 20 [2012]
  • Handbook of health communication
    Lisa, M. J. Lawrence Erlbaum [2007]
  • Gain-framed appeals do not motivate sun protection : A meta-analytic review of randomized trials comparing gain-framed and loss-framed appeals for promoting skin cancer prevention
    O’Keefe, D. J. International Journal of Environmental Research and Public Health 9 : 2121 ~ 2133 [2012]
  • Framing : Towards clarification of a fractured paradigm
    Entman, R. M. Journal of Communication 43 (4) : 51 ~ 58 [1993]
  • Fortune 100companies’ Facebook strategies : Corporate ability versus social responsibility
    Kim, S. Journal of Communication Management 18 (4) : 343 ~ 362 [2014]
  • Emphasizing"communication"in health communication
    Parrott, R. Journal of Communication 54 (4) : 751 ~ 787 [2004]
  • Effects of perceived risk, message types, and reading motives on the acceptance and transmission of electronic word-or-mouth communication
    Huang, L. S. Contemporary Management Research 3 (4) : 299 ~ 312 [2007]
  • Effects of gain-and loss-framed messages on the sun safety behavior of adolescents : The moderating role of risk perceptions
    Hwang, Y. Journal of Health Psychology 17 (6) : 929 ~ 940 [2012]
  • Effective health risk messages : A step-by-step guide
    Witte, K Journal of American College Health 50 (6) : 315 ~ 316 [2001]
  • Do People Prefer to Pass Along Good or Bad News? : Valence and Relevance of News As Predictors of Transmission Propensity
    Chip, H. Organizational Behavior and Human Decision Processes 68 (2) : 79 ~ 94 [1996]
  • Determinants of consumer engagement in electronic word-of-mouth (eWOM) in social networking sites
    Chu, S. C. International Journal of Advertising 30 (1) : 47 ~ 75 [2011]
  • Consumer’s usage of online social networks : Application of use-diffusion model
    Rha, J. Y. Consumer Science Research 21 (2) : 443 ~ 472 [2010]
  • Choices, value and frames
    Kahneman, D. American Psychologist 39 (4) : 341 ~ 350 [1984]
  • Central and peripheral routes to advertising effectiveness : The moderating role of involvement
    Petty, E. R. Journal of Consumer Research 10 (2) : 97 ~ 108 [1983]
  • Breakin the myths of reward : An exploratory study of attitudes about knowledge sharing
    Bock, G. W. Information Resources Management Journal 15 (2) : 14 ~ 21 [2002]
  • Bending opinion: Essays on persuasion in the public domain
    O’Keefe, D. J. Leiden University Press : 117 ~ 131 [2011]
  • Bad news travel fast : A content-based analysis of interestingness on twitter
    Naveed, N. Websci’11 Proceedings of The 3rd International Web Science Conference Article 8 : 1 ~ 7 [2011]
  • Attitude-behavior relations : A theoretical analysis and review of empirical research
    Ajzen, I. Psychological Bulletin 84 (5) : 888 ~ 918 [1977]
  • Approach for health communication research
    Lee, B. K. Health Communication Research 1 (1) : 1 ~ 32 [2009]
  • Analyzing health organizations’ use of twitter for promoting health literacy
    Park, H. J. Journal of Health Communication 18 (4) : 410 ~ 425 [2013]
  • Analysis of the effectiveness of anti-smoking message types : The mediating role of message framing and message appeals
    Cho, H. O. The Korean Journal of Advertising 11 (1) : 133 ~ 157 [2000]
  • An investigation on potential determinants of social network service’s promotional effects
    Han, K. H. Journal of Public Relations 16 (3) : 169 ~ 207 [2012]
  • An extension of the Extended Parallel Process Model(EPPM)in television health news : The influence of health consciousness on individual message processing and acceptance
    Hong, H. Health Communication 26 (4) : 343 ~ 353 [2011]
  • Advancing tailored health communication : A persuasion and message effects perspective
    Rimer, B. K. Journal of Communication 56 : 184 ~ 201 [2006]
  • A meta-analysis of fear appeals : Implications for effective public health campaigns
    Witte, K Health Education & Behavior 27 : 608 ~ 632 [2000]
  • A decade of research on health content in the media : The focus on health challenges and sociocultural context and attendant informational and ideological problems
    Kline, K. N. Journal of Health Communication 11 : 43 ~ 59 [2006]
  • A content analysis on health-related communication research in Korea : Based on research articles published from 1990 to the first half of 2005
    Han, M. J. The Korean Journal of Advertising and Public Relations 7 (5) : 210 ~ 230 [2005]
  • A Facebook in the Crowd: Social Searching vs. Social Browsing
    Lampe, C. Proceedings of CSCW-2006 : 167 ~ 170 [2006]