기업 위기상황에서의 위기관리 메시지전략에 대한 연구 : 위기상황에 대한 기업의 책임에 따른 조절효과를 중심으로

' 기업 위기상황에서의 위기관리 메시지전략에 대한 연구 : 위기상황에 대한 기업의 책임에 따른 조절효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • construal level theory
  • crisis communication
  • message strategy
  • psychological distance
  • responsibility
  • 심리적 거리
  • 위기관리
  • 위기관리 전략
  • 책임 유무
  • 해석 수준 이론
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 기업 위기상황에서의 위기관리 메시지전략에 대한 연구 : 위기상황에 대한 기업의 책임에 따른 조절효과를 중심으로' 의 참고문헌

  • 특성불안과 시간거리 지각이 대안의 선호도에 미치는 영향: 해석수준이론에 근거하여
    김경욱 한국심리학회지:일반 29 (4) : 659 ~ 678 [2010]
  • 위기관리의 이해
    김영욱 책과 길 [2002]
  • 위기관리 커뮤니케이션
    Coombs, W. T. 커뮤니케이션북스 [1999]
  • 위기 상황에서 부정적 보도의 강도에 따라 평판의 면역효과는 어떻게 달라지는가?: 부정적 보도의 강도와 기업 평판이 공중반응에 미치는영향에 관한 연구
    김효숙 한국언론학보 54 (1) : 275 ~ 292 [2010]
  • 사회적 거리와 정서가 도덕 판단에 미치는 영향
    현주하 감성과학 12 (4) : 411 ~ 424 [2009]
  • 비교초점, 사회적 거리, 소비자 독특성 욕구가 제품선호에 미치는 영향: 동화 대 대조
    양윤 한국심리학회지: 소비자·광고 14 (1) : 69 ~ 85 [2013]
  • 기업 위기 상황에서의 환심 사기 전략의 효과
    이현우 홍보학연구 14 (1) : 5 ~ 32 [2010]
  • Victims and Shareholders : The Dilemmas of Presenting Corporate Policy During A Crisis
    Marcus, A. A. Academy of Management Journal 34 (2) : 281 ~ 305 [1991]
  • They spoke in defense of themselves : On the generic criticism of apologia
    Ware, B. L. Quarterly Journal of Speech 59 : 273 ~ 283 [1973]
  • The Protective Powers of Crisis Response Strategies : Managing Reputational Assets during a Crisis
    Coombs, W. T. Journal of Business Communication 41 (3) : 265 ~ 289 [2006]
  • The Association between Psychological Distance and Construal Level: Evidence from an Implicit Association Test
    Bar-Anan, Y Journal of Experimental Psychology : General 135 : 609 ~ 622 [2006]
  • Temporal construal
    Trope, Y. Psychological Review 110 : 403 ~ 421 [2003]
  • Spatial distance and mental construal of social events
    Fujita, K. Psychological Science 17 [2006]
  • Seeing the forest when entry is unlikely : Probability and the mental representation of events
    Wakslak, C. J. Journal of Experimental Psychology : General 135 : 641 ~ 653 [2006]
  • Reframing Crisis Management
    Pearson, C. M. Academy of Management Review 23 (1) : 59 ~ 76 [1998]
  • Protecting organization reputations during a crisis : The development and application of situational crisis communication theory
    Coombs, W. T. Corporate Reputation Review 10 : 163 ~ 176 [2007]
  • Interpersonal Similarity as a Social distance dimension : Implications for Perception of Others’ Actions
    Liviatan, I. Journal of Experimental Social Psychology 44 : 1256 ~ 1269 [2008]
  • Impact of Past Crisis on Current Crisis Communication Insight from Situational Crisis Communication Theory
    Coombs, W. T. Journal of Business Communication 41 (3) : 265 ~ 289 [2004]
  • Event Structure in Perception and Conception
    Zacks, Jeffrey M. Psychological Bulletin 127 (1) : 3 ~ 21 [2001]
  • Crisis in Organization : Managing and Communicating in the Heat of Chaos
    Barton, L. South-Western [1993]
  • Crisis Management: Planning for the Inevitable
    Flink, S. AMACOM [1986]
  • Crisis Impact on Reputation Management
    Patterson, B. Public Relation Journal 49 : 47 ~ 48 [1993]
  • Communication: A Case Book Approach
    Fearn-Banks, K. Lawrence Erllbraum [1996]
  • Communication and Attributions in a Crisis : An Experimental study of crisis communication
    Coombs, W. T. Journal of Public Relations Research 8 : 279 ~ 295 [1996]
  • Audience-oriented Approach to Crisis Communication : a Study of Hong Kong Consumers’ Evaluation of an Organizational Crisis
    Lee, B. K. Communication Research 31 : 60 ~ 618 [2004]
  • Attending to the Big Picture : Mood and Global vs. Local Processing of Visual Information
    Gasper, K. Psychological Science 13 : 34 ~ 40 [2002]
  • Anxiety and Attentional Focusing : Trait, State and Hemispheric Influences
    Derryberry, D. Personality and Individual Differences 25 : 745 ~ 761 [1998]
  • An Experimental Examination of the structural Antecedents of Attitude Toward the Ad in an Advertising Pretesting Loyalty, and Brand Loyalty
    Mackenzi Journal of the Academy of Marketing Science 31 (3) : 229 ~ 240 [1989]
  • Advances in Experimental Social Psychology, 13
    Fincham, F. D. Academic [1980]
  • Accounts, Excuse, and Apologies-A Theory of Image Restoration Strategies
    Benoit, W. L. State University of New York Press [1995]