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게임 이용자의 사회적 자본과 자기 효능감이 게임 과몰입에 미치는 영향에 관한 연구
이혜림(Hye Lim Lee)
정의준(Eui Jun Jeong)
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이혜림(Hye Lim Lee)
정의준(Eui Jun Jeong)
주제어
bonding social capital
bridging social capital
Game Addiction
gameself-efficacy
lifeselfefficacy
참고문헌( 24)
유사주제 논문( 311)
오락 176건
game addiction 78건
bonding social capital 28건
bridging social capital 25건
gameself-efficacy 2건
lifeselfefficacy 2건
인용/피인용
게임 이용자의 사회적 자본과 자기 효능감이 게임 과 ...
' 게임 이용자의 사회적 자본과 자기 효능감이 게임 과몰입에 미치는 영향에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
오락
bonding social capital
bridging social capital
game addiction
gameself-efficacy
lifeselfefficacy
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
305
4
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자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
오락
177
0
0.0%
주제어
bonding social capital
29
0
0.0%
bridging social capital
26
0
0.0%
game addiction
79
0
0.0%
gameself-efficacy
3
0
0.0%
lifeselfefficacy
3
0
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계
317
0
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* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
4
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' 게임 이용자의 사회적 자본과 자기 효능감이 게임 과몰입에 미치는 영향에 관한 연구'
의 참고문헌
온라인 게임에 있어서 과몰입의탐색적 요인에 관한 연구
정형원
한국컴퓨터게임학회논문지 25 (3) : 129 ~ 137
[2012]
부모-자녀 의사소통의 유형이 청소년 인터넷 게임중독에미치는 영향- 가족기능의 매개 효과를 중심으로 -
장갑수
한국컴퓨터게임학회논문지 27 (1) : 181 ~ 188
[2014]
가정의 심리적 환경과 대인관계기술이 청소년 인터넷 게임중독에 미치는 영향
최태산
한국컴퓨터게임학회논문지 (23) : 131 ~ 140
[2010]
The social side of gaming : How playing online computer games creates online and offline social support
S. Trepte
S. Trepte
Computers in Human Behavior 28 : 832 ~ 839
[2012]
The self-efficacy scale : Construction and validation
M. Sherer
Psychological Reports 51 : 663 ~ 671
[1982]
The relationship between depression and internet addiction
K. S. Young
CyberPsychology & Behavior 1 : 25 ~ 28
The effects of collective MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Games)play on gamers’ online and offline social capital
Z.J. Zhong
Computers in Human Behavior 27 : 2352 ~ 2363
[2011]
The benefits of Facebook “friends:” Social capital and college students’ use of online social network sites
N. B. Ellison
Journal of Computer‐Mediated Communication 12 : 1143 ~ 1168
[2007]
The CES–-D Scale; A self-report depression scale for research in the general population
Radloff, L. S.
Applied Psychological Measurement 1 (3) : 385 ~ 401
[1977]
Social interactions in massively multiplayer online role-playing gamers
H. Cole
CyberPsychology & Behavior 10 : 575 ~ 583
[2007]
Social activities, self-efficacy, game attitudes, and game addiction
E. J. Jeong
Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking 14 : 213 ~ 221
[2011]
Self-Efficacy : Toward a unifying theory of behavioral change
A. Bandura
Psychological review 84 : 191 ~
[1977]
On and off the ’net : Scales for social capital in an online era
D. C. Williams
Journal of Computer-Mediated Communication 11 : 593 ~ 628
[2006]
Motivational differences in problem video game play
D. L. King
Journal of Cybertherapy and Rehabilitation 2 : 139 ~ 149
[2009]
Internet gaming disorder and the DSM-5. Addiction
N.M. Petry
Society for the Study of Addiction 108 : 1186 ~ 1187
[2013]
Internet gaming addiction: A systematic review of empirical research
D. J. Kuss
International Journal of Mental Health and Addiction 10 : 278 ~ 296
[2012]
Internet addiction or excessive Internet use
A. Weinstein
The American Journal of Drug and Alcohol Use 36 : 277 ~ 283
[2010]
Internet addiction : Does it really exist. Psychology and the Internet : Intrapersonal
M. Griffiths
interpersonal and transpersonal implications : 61 ~ 75
[1998]
Game-based Learning: The Impact of Flow State and Videogame Self-efficacy
Bedwell, W.
Heyne, K.
Lazzara, E.
Pavlas, D.
Salas, E.
Proceedings of the human factors and ergonomics society 54th annual meeting
[2010]
Exploring user experiences as predictors of MMORPG addiction
S. H. Hsu
Computers & Education 53 : 990 ~ 999
[2009]
Effects of alternative training methods on self-efficacy and performance in computer software training
M. E. Gist
Journal of applied psychology 74 : 884 ~
[1989]
Do problematic and non-problematic video game players differ in extraversion, trait empathy, social capital and prosocial tendencies?
E. Collins
Computers in Human Behavior 29 : 1933 ~ 1940
[2013]
Beyond the fascination of online-games : Probing addictive behavior and depression in the world of online-gaming
B. U. Stetina
Computers in Human Behavior 27 : 473 ~ 479
[2011]
A conceptual review of research on the pathological use of computers, video games, and the Internet
T. Sim
International Journal of Mental Health and Addiction 10 : 748 ~ 769
[2012]
' 게임 이용자의 사회적 자본과 자기 효능감이 게임 과몰입에 미치는 영향에 관한 연구'
의 유사주제(
) 논문