프랜차이즈 본부의 통제 시스템이 본부와 가맹점 간 신뢰에 미치는 영향

' 프랜차이즈 본부의 통제 시스템이 본부와 가맹점 간 신뢰에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회학
  • control
  • franchisee
  • franchisor
  • goalincongruity
  • outcome control
  • process control
  • trust
  • 결과통제
  • 과정통제
  • 목표불일치
  • 신뢰
  • 통제시스템
  • 프랜차이즈
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
5,839 1

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' 프랜차이즈 본부의 통제 시스템이 본부와 가맹점 간 신뢰에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 환경의 불확실성이 관계해지의도의 촉진과 완화에 미치는조절효과에 관한 연구
    강보현 경영학연구 34 (5) : 1501 ~ 1533 [2005]
  • 협력과 관계성과 향상을 위한 유연성규범과 통제메커니즘의 역할- 대형 유통업체와 수도권 지역 공급업체의 교환관계를 중심으로 -
    성민 지역산업연구 36 (2) : 3 ~ 28 [2013]
  • 프랜차이즈 시스템내 가맹본부의 생존요인 분석
    김응수 경영학연구 35 (5) : 1589 ~ 1614 [2006]
  • 프랜차이즈 본부의 지원이 가맹점의 갈등과 협력, 그리고 만족에미치는 영향에 관한 연구:재무적 성과의 조절효과를 중심으로
    김문정 한국유통학회학술대회발표논문집 : 301 ~ 320 [2012]
  • 프랜차이즈 계약
    윤선희 창작과 권리 10 : 17 ~ 57 [1998]
  • 프랜차이즈 경로상에서 관계결속에 대한 내부정치경제적 영향
    오세조 경영학연구 19 (2) : 47 ~ 66 [1990]
  • 프랜차이즈 가맹본부의 통제가 가맹점주의 신뢰 및 순응에 미치는 영향
    김태희 외식경영연구 15 (2) : 97 ~ 113 [2012]
  • 전략적 마케팅 제휴에 있어서 통제메커니즘의 결정요인과 효과 : 국내의 특급호텔을 중심으로
    박정선 한양대학교 [2001]
  • 전국프랜차이즈브랜드실태조사
  • 저결속 구매자-판매자 관계에서 관계해지의완화요인과 촉진요인
    오세조 유통연구 9 (3) : 21 ~ 47 [2004]
  • 윤리경영 평가가 서비스 공정성 지각에 미치는 영향
    박진용 지역산업연구 36 (1) : 97 ~ 116 [2013]
  • 유통경로내 기회주의의 통제메커니즘이 관계의 질에 미치는 영향
    이흥섭 아시아마케팅저널 4 (3) : 1 ~ 22 [2002]
  • 외식 프랜차이즈 가맹본부의 관리 및 지원정책과 가맹점 사업자의 경영자적 특성이 양자간 관계와 가맹점의 만족에 미치는 영향에 관한 연구
    서상윤 유통연구 17 (4) : 81 ~ 101 [2012]
  • 신뢰의 경영 - 신뢰기반 경영의 이론적 바탕과 실제 예들 -
    신동엽 연세경영연구 36 (1) : 65 ~ 105 [1999]
  • 불황 탓...작년 프랜차이즈 취소 최다 평균수명 5.38년 그쳐
    문화일보 2013년 1월 9일 기사 [2013]
  • 국제 전략적 제휴에서 통제기구와 신뢰가 제휴의 위험에 미치는 영향에 관한 연구 : E-비즈니스 산업을 중심으로
    이재유 e-비즈니스연구 11 (1) : 3 ~ 23 [2010]
  • 구매자와 판매자의 관계에서 갈등, 불공정성, 목표불일치가 관계해지의도에 미치는 영향과 신뢰의 조절효과
    양동훈 경영학연구 40 (5) : 1291 ~ 1318 [2011]
  • 관계종결비용, 대안의 매력도, 목표불일치, 불공정성, 그리고 관계해지의도의 관계에서 의존과 갈등의 매개역할
    강보현 마케팅연구 24 (1) : 181 ~ 202 [2009]
  • 가맹사업자의 통제와 지원이 외식프랜차이즈 동일성 유지에 미치는 영향
    이자형 관광학연구 30 (2) : 259 ~ 277 [2006]
  • Trust, Control, and Risk in Strategic Alliances : An Integrated Framework
    Das, Tarun K. Organization Studies 22 : 251 ~ 283 [2001]
  • Trust, Control and the Role of Interorganizational Systems in Electronic Partnerships
    Gallivan, Michael J. Information Syste Journal 15 : 159 ~ 190 [2003]
  • Trust and Performance in Cross-border Marketing Partnerships : A Behavioral Approach
    Aulakh, Preet S,. Journal of International Business Studies 27 : 1005 ~ 1032 [1996]
  • Trust and Managerial Problem Solving
    Zand, Dale E. Administrative Science Quarterly 17 : 229 ~ 239 [1972]
  • Toward a Theory of Marketing Control : Environmental Context, Control Types, and Consequences
    Jaworski, Bernard J. Journal of Marketing 52 : 23 ~ 39 [1988]
  • The Role of Trust in Franchise Organizations
    Dickey, Michael H International Journal of Organizational Analysis 15 : 251 ~ 282 [2008]
  • The Meaning of Balanced Scorecards in the Health Care Organization
    Aidemark, Lars-Göan Financial Accountability & Management 17 : 23 ~ 40 [2002]
  • The Impact of Strategy on Conflict : A Cross-National Comparative Study of U. S. and Japanese Firms
    Dyer, Barbara Journal of International Business Studies 28 : 467 ~ 493 [1997]
  • The Effects of Perceived Dependence on Dealer Attitude
    Kumar, Nirmalya Journal of Marketing Research 32 : 348 ~ 356 [1995]
  • The Conflict-Positive Organization
    Tjosvold, Dean Addision-Wesley [1991]
  • Standardization and Adaptation in Business Format Franchising
    Kaufmann, Patrick J of Business Venturing 14 : 69 ~ 85 [1999]
  • Perspectives on Behavior-based versus Outcome-based Salesforce Control Systems
    Anderson, Erin. The Journal of Marketing, 51(October) 51 : 76 ~ 88 [1987]
  • Outcome-Based and Behavior-Based Coordination Efforts in Channel Relationships
    Celly, Kirti Sawhney. Journal of Marketing Research 33 : 200 ~ 210 [1996]
  • Not so different after all, a cross-discipline view of trust
    Rousseau, D. M. Academy of Management Review 23 : 393 ~ 404 [1998]
  • Markets, Bureaucracies, and Clans
    Ouchi, William G. Administrative Science Quarterly 25 : 129 ~ 141 [1980]
  • Marketing Jobs and Management Controls : Toward a Framework
    Jaworski, Bernard J. Journal of Marketing Research 26 : 406 ~ 419 [1989]
  • Managing Marketing Channel Opportunism : The Efficacy of Alternative Governance Mechanisms
    Brown, James R. Journal of Marketing 64 : 51 ~ 65 [2000]
  • Interorganizational Governance in Marketing Channels
    Heide, Jan B. Journal of Marketing 58 : 71 ~ 85 [1994]
  • Interorganizational Dependence and Control as Predictors of Opportunism in Dealer-Supplier Relations
    Provan, Keith G. Academy of Management Journal 32 : 202 ~ 212 [1989]
  • Influences on Exchange Processes: Buyers Preconceptions of a Sellers Trustworthiness and Bargaining Toughness
    Schurr, Paul H. Journal of Consumer Research 11 : 937 ~ 953 [1985]
  • How Does the Franchisor's Choice of Different Control Mechanisms Affect Franchisees' and Employee-Managers' Satisfaction?
    Mellewigt, Thomas Journal of Retailing 87 : 320 ~ 331 [2011]
  • Franchisee Perceived Relationship Value
    Harmon, Tracy R Journal of Business & Industrial Marketing 23 : 256 ~ 263 [2008]
  • Entrepreneurial Failure: The Case of Franchisees
    Michael, Steven C. Journal of Small Business Management 46 : 73 ~ 90 [2008]
  • Effects of Relationship Climate, Control Mechanism, and Communications on Conflict Resolution Behavior and Performance Outcomes
    Koza, Karen L Journal of Retailing 83 : 279 ~ 296 [2007]
  • Developing Buyer-Seller Relationships
    Dwyer, F. Robert Journal of Marketing 51 : 11 ~ 27 [1987]
  • Controlling Supplier Opportunism in Industrial Relationships
    Stump, Rodney L. Journal of Marketing Research 33 : 431 ~ 441 [1996]
  • Control: Organizational and Economic Approaches
    Eisenhardt, Kathleen M. Management Science 31 : 134 ~ 149 [1985]
  • Control and Performance of International Joint Ventures
    Geringer, J. Michael Journal of International Business Studies 20 : 235 ~ 254 [1989]
  • Control Techniques and Upward Flow of Information in Franchising in Distant Markets : Conceptualization and Preliminary Evidence, Journal of Business Venturing, 13(January)
    Dant, Rajiv P. Journal of Business Venturing 13 : 3 ~ 28 [1998]
  • Control Business Organizations
    Merchant, Kenneth A. Pitman Publishing [1985]
  • Between Trust and Control: Developing Confidence in Partner Cooperation in Alliances
    Das, Tarun K. Academy of Management Review 23 : 491 ~ 512 [1998]
  • Antecedents and Effects of Free Riding in the Franchisor Franchisee Relationship
    Kidwell, Roland E. Journal of Business Venturing 22 : 522 ~ 544 [2007]
  • Antecedents and Consequences of Marketing Managers’ Conflict-Handling Behaviors
    Song, X. Michael Journal of Marketing 64 : 50 ~ 66 [2000]
  • Antecedents and Consequences of Goal Incongruity on New Product Development in Five Countries : A Marketing View
    Xie, Jinhong Journal of Product Innovation Management 20 : 233 ~ 250 [2003]
  • An Integrative Model of Organizational Trust
    Mayer, Roger C. Academy of Management Review 20 : 709 ~ 734 [1995]
  • An Empirical Test of the Consequences of Behavior-and Outcome-Based Sales Control System
    Oliver, Richard L. Journal of Marketing 58 : 53 ~ 67 [1994]
  • An Empirical Investigation of Some Antecedents of Opportunism in a Marketing Channel
    John, George Journal of Marketing Research 21 : 278 ~ 289 [1984]
  • Agency and Institutional Explanations of Compensation on Retail Sales
    Eisenhardt, Kathleen M. of Management Journal 31 : 488 ~ 511 [1988]
  • A Survey of Agency Models of Organization
    Levinthal, Daniel Journal of Economic Behavior &Organization 9 : 153 ~ 186 [1988]
  • A Process Theory of Relationship Ending
    Halinen, Aino Journal of Service Industry Management 13 : 163 ~ 180 [2002]
  • A Model of Trust and Compliance in Franchise Relationships
    Davies, M. Journal of Business Venturing 26 : 321 ~ 340 [2011]