연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
이러닝 환경에서 학습정서가 학습동기에 미치는 영향
김승호
이인숙
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김승호
이인숙
주제어
Academicemotions
e-Learning
emotions
instructional design
motivation
교수 설계
동기
이러닝
정서
학습동기
학습정서
참고문헌( 65)
유사주제 논문( 3,025)
motivation 675건
정서 662건
학습동기 581건
동기 515건
e-learning 191건
emotions 109건
instructional design 102건
교수 설계 92건
이러닝 69건
학습정서 22건
academicemotions 7건
인용/피인용
이러닝 환경에서 학습정서가 학습동기에 미치는 영향
' 이러닝 환경에서 학습정서가 학습동기에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
academicemotions
e-learning
emotions
instructional design
motivation
교수 설계
동기
이러닝
정서
학습동기
학습정서
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
3,034
2
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
academicemotions
8
0
0.0%
e-learning
192
0
0.0%
emotions
110
0
0.0%
instructional design
103
0
0.0%
motivation
676
0
0.0%
교수 설계
93
0
0.0%
동기
516
0
0.0%
이러닝
70
0
0.0%
정서
663
0
0.0%
학습동기
582
0
0.0%
학습정서
23
0
0.0%
계
3,036
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
2
닫기
' 이러닝 환경에서 학습정서가 학습동기에 미치는 영향'
의 참고문헌
한국어판 성취정서 질문지(K-AEQ) 개발 및 타당화
도승이
교육심리연구 25 (4) : 945 ~ 970
[2011]
한국 대학생의 이러닝 수업에서 학업정서 척도(e-AES) 개발 및 타당화
유지원
열린교육연구 20 (3) : 19 ~ 44
[2012]
컴퓨터 대수 시스템 기반의 이공계 수학용 웹 콘텐츠 개발과 형성 평가
전영국
한국학교수학회논문집 10 (1) : 27 ~ 43
[2007]
참여적 실시간 이러닝 환경에서 학습자의 정서, 정서 조절전략이 학습참여 및 학습성취도에 미치는 영향: Facebook환경을 중심으로
이인숙
교육공학연구 30 (3) : 413 ~ 442
[2014]
이러닝 환경에서 정서지능이 학업성취도에 미치는 영향
이인숙
교육정보미디어연구 18 (3) : 227 ~ 248
[2012]
이러닝 학습자의 감정 상태에 따른 감성 피드백의 효과
이승미
컴퓨터교육학회 논문지 10 (4) : 125 ~ 134
[2007]
우리나라 학생들이 경험하는 학업상황의 정서 연구
김은진
교육심리연구 25 (3) : 501 ~ 521
[2011]
온라인 학습공동체의 학습게시판에 나타난 메시지 유형별 정서적 표현의 내용요인 분석
나일주
평생학습사회 1 (1) : 49 ~ 70
[2005]
교실토론상황에서 학생의 감정, 인지, 행동의 상호작용: 근거이론 분석법을 통한 모델을 중심으로
도승이
교육심리연구 19 (1) : 17 ~ 40
[2005]
감성 인식 컴퓨팅 기술을 적용한 이러닝 상호작용 기술 연구
박정현
컴퓨터교육학회 논문지 11 (2) : 89 ~ 98
[2008]
Using e-mail to foster collaboration in distance education
Ng, K-C.
Open Learning 16 (2) : 191 ~ 200
[2001]
University students' emotions, interest and activities in a web-based learning environment
Nummenmaa, M.
British Journal of Educational Psychology 78 (1) : 163 ~ 178
[2008]
The social dimension of asynchronous learning networks
Wegerif, R.
Journal of Asynchronous Learning Networks 2 (1) : 34 ~ 49
[1998]
The influence of positive affect on the components of expectancy motivation
Erez, A.
Journal of Applied Psychology 87 (6) : 1055 ~ 1067
[2002]
The effect of positive feelings on risk-taking: When the chips are down
Isen, A. M.
Organizational Behavior and Human Performance 31 : 194 ~ 202
[1983]
The control-value theory of achievement emotions : Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice
Pekrun, R.
Educational Psychology Review 18 (4) : 315 ~ 341
[2006]
The adapt learning process : Initiating and maintaining behavioural change
Boekaerts, M.
Journal of Applied Psychology : An International Review 41 : 377 ~ 397
[1992]
Test anxiety: The state of the art
Zeidner, M.
Plenum Press
[1998]
Teaching and learning in the college classroom: A review of the research literature
McKeachie, W. J.
National Center for Research to Improve Postsecondary Teaching and Learning. The University of Michigan
[1986]
Students’ distress with a Web-based distance education course: An ethnographic study of participants’ experiences
Hara, N.
Students’ daily emotions in the classroom : Intra-individual variability and appraisal correlates
Ahmed, W.
British Journal of Educational Psychology 80 (4) : 583 ~ 597
[2010]
Since feeling is first: Narrative inquiry toward understanding emotion in online teaching and learning
Rowe, J.
University of Wisconsin-Madison
[2005]
Self-regulated learning at the junction of cognition and motivation
Boekaerts, M.
European Psychologist 1 : 100 ~ 112
[1996]
Self-efficacy,The exercise of control
Bandura.A
W. H. Freeman and Company
[1977]
Research trends on emotional factors in the e-Learning context
Lee, I.
International Journal for Educational Media and Technology 6 (1) : 14 ~ 22
[2012]
Reflection on investigation emotion in educational activity settings
Schutz, P. A.
Educational Psychology Review 18 (4) : 343 ~ 360
[2006]
Re-conceptualizing emotion and motivation to learn in classroom contexts
Meyer, D. K.
Educational Psychology Review 18 (4) : 377 ~ 390
[2006]
Promoting students' emotions and achievement : Instructional design and evaluation of the ECOLE-approach
Michaela, G.
Learning and Instruction 15 (5) : 481 ~ 495
[2005]
Principles of instructional design
Gagnė, R. M.
Harcourt, Brace, & Jovanovich
[1992]
Positive academic emotions moderate the relationship between self-regulation and academic achievement
Villavicencio, F. T.
British Journal of Educational Psychology 83 (2) : 329 ~ 340
[2013]
PISA 2006 결과 분석 연구-과학적 소양, 읽기 소양, 수학적 소양 수준 및 배경 변인 분석-
이미경
[2007]
PISA 2000 평가 결과 분석 연구(총론): 국내 학생의 읽기, 수학, 과학적 소양 성치도 및 배경 변인의 영향 분석
노국향
[2001]
Origin, direction and impact of emotions in social online learning
Wosnitza, M.
Learning and Instruction 15 (5) : 449 ~ 464
[2005]
Motivational psychology of human development
Pekrun, R.
Elsevier : 143 ~ 163
[2000]
Motivational Design for Learning and Performance: The ARCS model approach
Keller, J. M.
Springer Verlag
[2010]
Motivation in learning contexts: Theoretical advances and methodological implications
Boekaerts, M.
Pergamon Press : 17 ~ 32
[2001]
Motivating humans: Goals, emotions, and personal agency beliefs
Ford, M. E.
Sage
[1992]
Instructional theory, practitioner needs, and new directions, Some reflections
Reigeluth, C. M.
Educational Technology 37 : 42 ~ 47
[1997]
Inquiry on emotions in education
Schutz, P. A.
Educational Psychologist 37 (2) : 125 ~ 134
[2002]
Innovations in technology and human services: Practice and education
MacFadden, R. J.
The Haworth Press
[2002]
Improving online learning : Student perceptions of useful and challenging characteristics
Song, L.
Internet and Higher Education 7 : 59 ~ 70
[2003]
Implications of internet technologies for higher education : North American perspectives
Cookson, P.
Open Learning 15 (1) : 71 ~ 81
[2000]
Handbook of Emotions
Isen, A. M.
The Guilford Press : 417 ~ 435
[2008]
GBS 설계 모델을 적용한 기업 e-learning 학습 환경에서 학습 성과에 영향을 미치는 요인
조일현
교육공학연구 18 (4) : 79 ~ 110
[2002]
Everybody is their own island : Teacher disconnection in a virtual school
Hawkins, A.
International Review of Research in Open and Distance Learning 13 (2) : 123 ~ 144
[2012]
Emotions in a web-based learning environment
Nummenmaa, M.
Turku University
[2007]
Emotions
Cacioppo, J. T.
Annual Review of Psychology 50 : 191 ~ 214
[1999]
Emotion research in education : Theoretical and methodological perspectives on the integration of affect, motivation, and cognition
Linnenbrink, E. A.
Educational Psychology Review 18 (4) : 307 ~ 314
[2006]
Emotion and personality (1 & 2 Vols)
Arnold, M. B.
Columbia University Press
[1960]
Emotion and e-learning
O'Regan, K.
Journal of Asynchronous Learning Networks 7 (3) : 78 ~ 92
[2003]
Emotion and adaptation
Lazarus, R. S.
Oxford University Press
[1991]
Effects of an emotion control treatment on academic emotions, motivation and achievement in an online mathematics course
Kim, C.
Instructional Science 40 (1) : 173 ~ 192
[2012]
Designing instructional technology from an emotional perspective
Astleitner, H.
Journal of Research on Computing in Education 32 : 497 ~ 510
[2000]
Designing emotionally sound instruction: The EASP-approach
Astleitner, H.
Instructional Science 28 : 169 ~ 198
[2000]
Designing emotionally sound instruction-An empirical validation of the FEASPapproach
Astleitner, H.
Journal of Instructional Psychology 28 : 209 ~ 219
[2001]
Connecting with learning : Motivation, affect and cognition in interest processes
Ainley, M.
Educational Psychology Review 18 (4) : 391 ~ 405
[2006]
Blended Learning 환경에서 감성지능의 학습유형별 학업성취도에 대한 예측 타당도 검증
강명희
교과교육학연구 11 (1) : 235 ~ 255
[2007]
Anxiety: The cognitive perspective
Eysenck, M. W.
Lawrence Erlbaum Associates, Inc
[1992]
An introduction to motivation
Atkinson, J. W.
Van Nostrand
[1957]
An attributional theory of achievement motivation and emotion
Weiner, B.
Psychological Review 92 : 548 ~ 573
[1985]
Affective and motivational factors of learning in online mathematics courses
Kim, C.
British Journal of Educational Technology 45 (1) : 171 ~ 185
[2014]
Achievement goal theory and affect : An asymmetrical bidirectional model
Linnenbrink, E. A.
Educational Psychologist 37 : 69 ~ 78
[2002]
Academic emotions questionnaire(AEQ): User’s manual
Pekrun, R.
Department of Psychology, University of Munich
[2005]
Academic emotions in students’ self-regulated learning and achievement : A program of qualitative and quantitative research
Pekrun, R.
Educational Psychologist 37 (2) : 91 ~ 106
[2002]
A Manual for the Use of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire(MSLQ)
Pintrich, P. R.
[1991]
' 이러닝 환경에서 학습정서가 학습동기에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문