정보원 속성 측정을 위한 통합척도군 제안 - 인쇄광고를 소재로

논문상세정보
' 정보원 속성 측정을 위한 통합척도군 제안 - 인쇄광고를 소재로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • reliability
  • scale
  • sourcecharacteristics
  • validity
  • 신뢰도
  • 정보원 속성
  • 척도
  • 타당도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,227 1

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' 정보원 속성 측정을 위한 통합척도군 제안 - 인쇄광고를 소재로' 의 참고문헌

  • 한류스타의 광고모델 속성이 기업이미지, 신뢰, 그리고 고객 충성도에 미치는 영향 분석을 통한 한류스타마케팅 필요성에 관한 연구* - Lotte Hotel & Resort를 찾는 일본인 관광객 중심으로
    김성섭 호텔경영학연구 18 (4) : 217 ~ 243 [2009]
  • 한국 연예인 광고모델 속성이 중국 소비자의 한국 패션브랜드 구매의도에 미치는 영향
    권유진 한국의류학회지 33 (3) : 477 ~ 488 [2009]
  • 중국 TV 홈쇼핑 소비자가 인식하는 쇼 호스트 속성의 영향력에 관한 연구
    탁진영 광고PR실학연구 6 (2) : 139 ~ 162 [2013]
  • 조화도와 유명 옹호인의 광고효과:다양한 상품유형을 고려하여
    남인용 한국방송학보 16 (1) : 171 ~ 199 [2002]
  • 유명인 모델의 속성이 광고에 대한 태도에 미치는 영향
    안길상 산업과 경영 10 (2) : 85 ~ 108 [1997]
  • 유명인 모델의 사회적 책임(CSR)활동이 소비자의 태도에 미치는 영향
    진용주 광고학연구 20 (4) : 107 ~ 120 [2009]
  • 유명인 광고모델 속성이 광고태도와 브랜드태도에 미치는 영향
    김재진 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 20 (2) : 53 ~ 72 [2012]
  • 유명 인사(Celebrity)의 대학홍보활동이 개인브랜드에 미치는 역전이 효과 - 유명인과 개인브랜드를 중심으로 -
    유재웅 브랜드디자인학연구 10 (3) : 197 ~ 208 [2012]
  • 외국인 모델 속성이 광고태도에 미치는 영향 - 소비자 자민족중심성향의 조절효과
    김상조 소비문화연구 10 (1) : 153 ~ 173 [2007]
  • 스포츠보증인과 공연예술인 모델속성과 광고태도, 브랜드개성 및 브랜드태도와의 관계 비교
    김용만 한국스포츠산업경영학회지 9 (3) : 31 ~ 45 [2004]
  • 스포츠 스타학생의 소속대학에 대한 홍보효과 : 수험생집단과 학부모집단의 차이비교
    유재웅 광고학연구 24 (1) : 133 ~ 155 [2013]
  • 스포츠 스타 모델의 속성이 광고 및 브랜드에 대한 태도에 미치는 영향
    조경섭 한국체육과학회지 15 (4) : 263 ~ 274 [2006]
  • 상품의 패션성과 광고모델 매력도 유형의 적합성에 대한 연구
    이지현 상품학연구 26 (1) : 93 ~ 103 [2008]
  • 부정적 정보유형에 의해 초래된 매력적 여성유명인모델의 광고모델적 가치변화가 광고태도 및 상품평가에 미치는 영향 - 인쇄광고에서의 상표연상집합의 조절효과
    김상조 광고연구 (62) : 29 ~ 53 [2004]
  • 명품 광고에서 유명인 모델 효과에 관한 연구: 명품유형과 메시지 정보량의 조절효과를 중심으로
    조성희 광고학연구 21 (4) : 165 ~ 182 [2010]
  • 대중스타가 국가 관광지 이미지에 미치는 영향 -일본에서 활동 중인 한국 대중스타들을 중심으로-
    손대현 관광연구논총 (15) : 3 ~ 23 [2003]
  • 그래픽 아이콘 척도(Graphic Icon Scale)의 신뢰도 및 타당도 검증 연구
    송기인 한국언론학보 47 (6) : 5 ~ 134 [2003]
  • 광고학 개론, 2판
    김봉현 한경사 [2013]
  • 광고 캐릭터의 정보원 속성이 캐릭터 호감도와 광고 호감도에 미치는 영향에 관한 연구
    김운한 디자인학연구 20 (4) : 297 ~ 306 [2007]
  • 관광마케팅 툴로서 대중스타: 일본대중스타와 한국 대학생 팬을 중심으로
    양승훈 호텔경영학연구 18 (2) : 221 ~ 239 [2009]
  • 공격적 정치광고가 투표의향과 정치 냉소주의 형성에 미치는 영향 : 유권자의 정치 관여도와 정보원 공신력의 역할을 중심으로
    윤각 광고학연구 11 (2) : 113 ~ 130 [2000]
  • Who is the celerity endorser? Cultural foundation of the endorsement process
    McCracken, G. Journal of Consumer Research 16 : 310 ~ 321 [1989]
  • The persuasive effects of source credibility in buy and lease situations
    Harmon, R. R. Journal of Marketing Research 19 (2) : 255 ~ 260 [1982]
  • The moderating effects of message framing and source credibility on the price perceived risk relationship
    Grewal, D. The Journal of Consumer Research 21 (1) : 145 ~ 153 [1994]
  • The influence of type of advertisement, price, and source credibility on perceived quality
    Gotlieb, J. B. Journal of the Academy of Marketing Science 20 (3) : 253 ~ 260 [1992]
  • The impact of physically attractive models on advertising evaluations▒Journal of Marketing Research 14 (4) : 538 ~ 555
  • The impact of celebrity spokespersons' perceived image on consumers' intention to purchase
    Ohanian, R. Journal of Advertising Research 31 (1) : 46 ~ 54 [1991]
  • The Persuasive Effect of Source Credibility : Tests of Cognitive Response
    Sternthal, B. The Journal of Consumer Research 4 (4) : 252 ~ 260 [1978]
  • TV뉴스 앵커의 준사회적 상호작용과 전문성 비교분석
    최양호 한국언론학보 44 (1) : 468 ~ 488 [1999]
  • TV 광고에서 모델 선호도와 일치성에 관한 연구 - 모델의 속성을 중심으로 -
    김종무 디자인융복합연구(구.인포디자인이슈) 9 (3) : 3 ~ 14 [2010]
  • Spokes-Characters : Creating Character Trust and Positive Brand Attitudes
    Garretson, J. A. Journal of Advertising 33 (2) : 25 ~ 36 [2004]
  • Source credibility : on the independent effects of trust and expertise
    Wiener, J. L. Advances in Consumer Research 13 : 306 ~ 310 [1986]
  • Source attribution., credibility of health and appearance exercise advertisements: relationship with implicit and explicit attitudes and intentions
  • Selecting a female athlete endorser in China: The effect of attractiveness, match-up, and consumer gender difference
    Liu, M. T. European Journal of Marketing 45 (7/8) : 1 ~ 46 [2011]
  • SPSS/AMOS를 이용한 알기 쉬운 통계분석
    성태제 학지사 [2012]
  • Relations among attractiveness of endorsers, match-up, and purchase intention in sport marketing in China
    Liu, M. T. Journal of Consumer Marketing 24 (6) : 358 ~ 365 [2007]
  • Perception of character men, and how this influences handbill acceptance : An exploratory study
    Pauly, A. Hong Kong Baptist University [2007]
  • Nonsmokers' perceptions of cigarette smokers' credibility, likeability, attractiveness, considerateness, cleanliness, and healthiness
    Seiter, J. S. Communication Research Reports 27 (2) : 143 ~ 158 [2010]
  • Nonprofit advertising : Impact of celebrity connection, involvement and gender on source credibility and intention to volunteer time or donate money
    Wheeler, R. T. Journal of Nonprofit & Public Sector Marketing 21 (1) : 80 ~ 107 [2009]
  • Multitrait-multimethod matrices in consumer research▒Journal of Consumer Research 17 (4) : 426 ~ 439
  • Male nudity in advertisements : A modified replication and extension of gender and product effects
    Simpson, P. M. Journal of the Academy of Marketing Science 24 (3) : 257 ~ 262 [1996]
  • Exploring the effects of single vs. multiple products and multiple celebrity endorsements
    Um, N. H. Journal of Management and Social Sciences 4 (2) : 104 ~ 114 [2008]
  • Effects of negative political advertising on voting intention : An exploration of the roles of involvement and source credibility in the development of voter cynicism
    Yoon, K. Journal of Marketing Communications 11 (2) : 95 ~ 112 [2005]
  • Construction and validation of a scale to measure celebrity endorser’s perceived expertise, trustworthiness, and attractiveness
    Ohanian, R. Journal of Advertising 19 (3) : 39 ~ 52 [1990]
  • Clothing made the candidate? How media coverage of female presidential candidates' clothing affects voter perceptions of source credibility, authority and social likeability
    Tresky, M. S. The Johns Hopkins University [2009]
  • Branded product information search on the Web : The role of brand trust and credibility of online information sources
    Lee, C. Journal of Marketing Communications 17 (5) : 355 ~ 374 [2010]
  • Beardedness in advertising : Effects on endorsers' credibility and purchase intention
    Guido, G. Journal of Marketing Communications 17 (1) : 37 ~ 49 [2011]
  • An investigation into the match-up hypothesis in celebrity advertising : When beauty may be only skin deep
    Kamins, M. A. Journal of Advertising 19 (1) : 4 ~ 13 [1999]
  • An examination of the relative effects of source expertise, trustworthiness, and likeability
    O'hara, B. S. Social Behavior and Personality 19 (4) : 305 ~ 314 [1991]
  • An examination of the nature of trust in buyer –seller relationships
    Doney, P. M. The Journal of Marketing 61 (2) : 35 ~ 51 [1997]
  • A study of Chinese advertising practitioner's perspectives on the selection of celebrity endorsers
    Song, G. F. Journal of Business and Behavioral Sciences 19 (1) : 17 ~ 32 [2008]