디지털 문식성 교육을 위한 학습자 프로파일 구성 요소 탐색

' 디지털 문식성 교육을 위한 학습자 프로파일 구성 요소 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • digital literacy
  • digitalliteracyeducation
  • digitalliteracylearnersprofile
  • learnersprofile
  • literacy education
  • literacylearnersprofile
  • 디지털 문식성
  • 디지털문식성교육
  • 디지털문식성학습자프로파일
  • 문식성 교육
  • 학습자 프로파일
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
274 4

0.0%

' 디지털 문식성 교육을 위한 학습자 프로파일 구성 요소 탐색' 의 참고문헌

  • 초등학생의 학교 밖 문식 활동의 빈도, 이유, 가치 부여에 관한 연구
    정혜승 국어교육연구 (32) : 225 ~ 272 [2013]
  • 초등학생의 학교 밖 문식 활동 조사 연구
    정혜승 독서연구 (30) : 287 ~ 336 [2013]
  • 청소년 독자의 인터넷 독서 전략에 관한 문헌 연구
    조병영 국어교육학연구 (44) : 483 ~ 515 [2012]
  • 지식 정보 역량 개발 지원을 위한 디지털 리터러시 지수 개발 연구
    한정선 [2006]
  • 인터넷 환경에서의 초인지적 독서 전략 -사고 구술 연구로부터의 증거들
    조병영 국어교육 (124) : 281 ~ 316 [2007]
  • 인지진단모형을 통한 국가수준 학업성취도 평가 결과 분석 및 성적 보고 방법 탐색
  • 인지진단모형을 적용한 학업성취 프로파일 분석 및 결과 보고 방안
    김희경 [2012]
  • 미래교육보고서
    박영숙 경향미디어 [2010]
  • 문식성 후원자의 작용 양상에 대한 사례 연구 -초등학교 1학년의 그림일기 표현 활동을 중심으로-
    서수현 한국초등국어교육 (48) : 63 ~ 85 [2012]
  • 문식성 실천으로서 베토벤 바이러스 팬덤(fandom) 읽기
    정혜승 국어교육 (128) : 273 ~ 324 [2009]
  • 문식 활동 지원자로서 부모와 교사에 대한 초등학생의 인식에 관한 조사 연구
    정현선 국어교육 (146) : 311 ~ 348 [2014]
  • 디지털 시대 청소년의 미디어 리터러시에 관한 탐색적 연구: Jenkins의 참여문화 향상을 위한 ‘리터러시 핵심능력’ 분석을 중심으로
    박주연 커뮤니케이션학 연구 21 (1) : 69 ~ 87 [2013]
  • 디지털 리터러시의 국어교육적 고찰
    정현선 국어교육학연구 (21) : 5 ~ 42 [2004]
  • 다중지능 이론에 근거한 지능 프로파일의 교육적 가능성 탐색
    차경희 교육과정연구 25 (4) : 157 ~ 178 [2007]
  • eLearning과 디지털 리터러시:디지털 시대의 새로운 학습능력
    유영만 산업교육연구 8 : 83 ~ 107 [2001]
  • Young children’s motivation to read and write:Development in social contexts
    Nolen, S. B. NIH Publick Access 25 (2-3) : 219 ~ 270 [2007]
  • When basic skills and information processing just aren’t enough:Rethinking reading in new times
    Luke, A. Teachers College Record 97 (1) : 95 ~ 115 [1995]
  • Students evaluating Internet sources:From versatile evaluators to uncritical readers
    Kiili, C. Journal of Educational Computing Research 39 (1) : 75 ~ 95 [2008]
  • Sponsors of Literacy
    Brandt, D. College Composition and Communication 49 (2) : 165 ~ 185 [1998]
  • School’s out:Bridging out of school literacies with classroom practice
    Hull, G. Y. Teachers College Press [2002]
  • Pedagogy of the oppressed
    Freire, P. Continuum [2000]
  • PISA 2009 results:What students know and can do
    OECD [2010]
  • PISA 2009 assessment framework
    OECD [2009]
  • PIRLS 2011 assessment framework
    IEA IEA [2009]
  • New literacies: Changing knowledge and classroom learning
    Lankshear, C. Open University Press [2003]
  • Multimodal Literacy
    Jewitt, C. Peter Lang [2003]
  • Multidimensional taxonomy of learners cognitive processing in discourse synthesis with hypermedia
    Yang, S. C. Computers in Human Behavior 18 (1) : 37 ~ 68 [2002]
  • Making a difference:Meeting a diverse learning needs with differentiated instruction
  • Local literacies:Reading and writing in one community
    Barton, D. Routledge [1998]
  • Literacy in the New Media Age
    Kress, G. Routledge [2003]
  • Exploring the online reading comprehension strategies used by sixth-grade skilled readers to search for and locate information on the Internet
    Coiro, J. Reading Research Quarterly 42 (2) : 214 ~ 257 [2007]
  • Digital literacy checklist, Draft version 1.0
    Larsson, L. University of Washington
  • Digital literacy
    Gilster, P. Wiley Computer [1997]
  • Critical literacy:Politics, praxis, and the postmodernism
    Lankshear, C. State University of New York Press [1993]
  • Credibility of the Web:Why we need dialectical reading
    Bruce, B. C. Journal of Philosophy of Education 34 (1) : 97 ~ 109 [2000]
  • Competent adolescent readers’ use of Internet reading strategies:A think-aloud study
    Cho, B. -Y. Cognition and Instruction 32 (3) : 253 ~ 289 [2014]
  • A pedagogy of multiliteracies : Designing social futures
    New London Group Harvard Educational Review 66 (1) : 60 ~ 92 [1996]
  • A new literacies sampler
    Lankshear, C. Peter Lang [2007]
  • A Snapshot of local support for literacy: 2010 survey
    McCoy, E. [2011]