연구논문(硏究論文) : 캠핑장 서비스스케이프가 지각된 가치와 만족도에 미치는 영향-물리적, 자연적, 사회적 서비스스케이프를 중심으로-

' 연구논문(硏究論文) : 캠핑장 서비스스케이프가 지각된 가치와 만족도에 미치는 영향-물리적, 자연적, 사회적 서비스스케이프를 중심으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • naturalservicescape
  • perceived value
  • servicescape
  • socialservicescape
  • 사회적서비스스케이프
  • 서비스스케이프
  • 자연적서비스스케이프
  • 지각된 가치
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 연구논문(硏究論文) : 캠핑장 서비스스케이프가 지각된 가치와 만족도에 미치는 영향-물리적, 자연적, 사회적 서비스스케이프를 중심으로-' 의 참고문헌

  • 확장된 서비스스케이프가 관계품질 및 재구매의도에 미치는 영향 - 중국 소비자를 대상으로 -
    펑펑 한국콘텐츠학회 논문지 13 (7) : 350 ~ 360 [2013]
  • 향토음식축제의 서비스스케이프가 행동의도에 미치는 영향 - 2011년 춘천닭갈비막국수축제를 중심으로 -
    선우영수 관광연구 27 (5) : 299 ~ 316 [2012]
  • 한국판 회복환경지각척도의 요인구조
    이승훈 한국심리학회지: 건강 8 (2) : 229 ~ 241 [2003]
  • 프로축구경기장의 물리적 환경과 재관람의도의 구조적 관계
    김용만 한국체육학회지 46 (5) : 317 ~ 327 [2007]
  • 축제서비스품질 측정모형간 비교우위 : SERVQUAL, R-SERVQUAL, SERVPERF적용
    부숙진 관광연구 23 (1) : 253 ~ 274 [2008]
  • 축제 서비스스케이프가 지각가치를 매개로 하여 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구
    심상욱 관광경영연구 14 (3) : 95 ~ 116 [2010]
  • 주제공원의 서비스스케이프가 방문객 만족에 미치는 영향
    최승담 관광연구 27 (4) : 497 ~ 512 [2012]
  • 주얼리브랜드 매장의 서비스스케이프가 브랜드 평가에 미치는 영향
    위경효 브랜드디자인학연구 11 (3) : 35 ~ 56 [2013]
  • 자연환경과 회복환경의 스트레스 완화효과 비교
    이승훈 한국심리학회지: 건강 9 (3) : 609 ~ 632 [2004]
  • 외식 서비스품질 측정도구: 보완과 재측정
    유정림 관광학연구 32 (5) : 121 ~ 141 [2008]
  • 스토어 아이덴티티 구축을 위한 서비스스케이프 모델 연구 및 전략 개발 - 화장품 브랜드숍을 중심으로
    김지인 한국디자인포럼 (35) : 277 ~ 289 [2012]
  • 스마트폰을 활용한 관광정보 서비스품질 측정항목 개발에 관한 실증연구
    김용일 관광학연구 36 (2) : 281 ~ 300 [2012]
  • 물리적 환경 지각이 감정과 서비스품질 지각에 미치는 영향: 대학교 급식서비스를 중심으로
    김현철 관광학연구 32 (2) : 61 ~ 81 [2008]
  • 농촌관광마을 서비스스케이프지각이 만족과 행동의도에 미치는 영향
    유광민 농촌계획 16 (4) : 87 ~ 94 [2010]
  • 『관광학 연구』에 게재된 호텔 서비스 품질 연구에 대한 비판적 고찰
    김대권 관광학연구 32 (6) : 105 ~ 123 [2008]
  • Value dimensions, perceived value, satisfaction and loyalty : an investigation of university students’ travel behaviour
    Gallarza, M. G. Tourism management 27 (3) : 437 ~ 452 [2006]
  • The roles of the physical environment, price perception, and customer satisfaction in determining customer loyalty in the restaurant industry
    Han, H. S. Journal of Hospitality & Tourism Research 33 (4) : 487 ~ 510 [2009]
  • The role of consumption emotions in the satisfaction response
    Phillips, D. M. Journal of Consumers Psychology 12 : 243 ~ 252 [2002]
  • The role of affective factors on perceived cruise vacation value
    Duman, T. Tourism Management 26 (3) : 311 ~ 323 [2005]
  • The Restorative Benefits of Nature: Toward an Integrative Framework
    Kaplan, S. Journal of Environmental Psychology 15 (3) : 169 ~ 182 [1995]
  • The Importance of Service Scapes in Leisure Service Setting
    Wakefield, K. L. Journal of Service Marketing 8 (3) : 56 ~ 76 [1994]
  • The Experience of Nature : A Psychological Perspective
    Kaplan, S. Cambridge University Press [1989]
  • The Determinants and Effects of Slot Servicescape Satisfaction In A Las Vegas Casino
    Lucas, A. F. University of Nevada [2000]
  • Social-servicescape conceptual model
    Tombs, A. Marketing Theory 3 (4) : 447 ~ 475 [2003]
  • Servicescapes : The Impact of Physical Surroundings on Customers and Employees
    Bitner, M. J. Journal of Marketing 56 (4) : 57 ~ 71 [1992]
  • Servicescape and loyalty intentions: An empirical investigation
    Harris, L. C. European Journal of Marketing 42 (3/4) : 390 ~ 422 [2008]
  • Service Quality In Leisure And Tourism
    Williams, C. CABI Publishing [2003]
  • Satisfaction, A Behavioral Perspective On The Consumer
    Oliver, R. L. McGraw-Hill [1997]
  • Retail service quality and perceived value: A comparison of two models
    Sweeney, J. C. Journal of Retailing and Consumer Services 4 (1) : 39 ~ 48 [1996]
  • Restorative servicescapes : Restoring directed attention in third places
    Rosenbaum, M. S. Journal of Service Management 20 (2) : 173 ~ 191 [2009]
  • Responses to six major terrestrial biomes in terms of scenic beauty, preference and restorativeness
    Han, K. T. Environment &Behavior 39 (4) : 529 ~ 556 [2007]
  • Relationships among customer satisfaction, delight, and loyalty in the hospitality industry
    Kim, M. Journal of Hospitality & Tourism Research 2 : 1 ~ 28 [2013]
  • Perceived value, satisfaction, and loyalty of TV travel product shopping : Involvement as a moderator
    Chen, C. F. Tourism Management 29 (6) : 1166 ~ 1171 [2007]
  • Motivation and involvement as antecedents of the perceived value of the destination experience
    Prebensen, N. K. Journal of Travel Research 20 (9) : 1 ~ 13 [2012]
  • Marketing’s role in product and service quality
    Cravens, D. W. Industrial Marketing Management 17 (4) : 285 ~ 304 [1988]
  • Investigating the role of the physical environment in hedonic service consumption : An exploratory study of sporting events
    Hightower, R. Journal of Business Research 55 : 697 ~ 707 [2002]
  • Investigating the relationships among perceived value, satisfaction and recommendations : the case of the Korean DMZ
    Lee, C. K. Tourism Management 28 : 204 ~ 214 [2007]
  • Defining consumer satisfaction
    Giese, J. L. Academy of marketing science review 1 (1) : 1 ~ 22 [2000]
  • Coping with ADD : The surprising connection to green play settings
    Taylor, A. F. Environment &Behavior 33 (1) : 54 ~ 77 [2001]
  • Consumption Values and Market Choice: Theory and Applications
    Sheth, J. N. South Western Publishing [1991]
  • Consumer perceptions of price, quality, and value : A means-end model and synthesis of evidence
    Zeithaml, A. V. Journal of Marketing 52 (3) : 2 ~ 22 [1988]
  • Comsumer perceived value : The developer of a multiple item scale
    Sweeney, J. C. Journal of Retailing 77 (2) : 203 ~ 220 [2001]
  • Atmospheric effects on shopping behavior: A review of the empirical evidence
    Turley, L. W. Journal of Business Research 49 (2) : 193 ~ 211 [2000]
  • At home with nature: Effects of greenness on children’s cognitive functioning
    Wells, N. M. Environment & Behavior 32 (6) : 775 ~ 795 [2000]
  • An expanded servicescape perspective
    Rosenbaum, M. S. Journal of Service Management 22 (4) : 471 ~ 490 [2011]
  • Am I welcome here? Exploring how ethnic consumers assess their place identity
    Rosenbaum, M. S. Journal of Business Research 60 (3) : 206 ~ 214 [2007]
  • A Measure of Restorative Quality in Environments
    Hartig, T. Scandinavian Housing & Planing Research 14 : 175 ~ 194 [1997]