관광전공 대학생들의 학습동기와 학업적 자기효능감이 학습몰입, 학업성취도 및 학습전이에 미치는 영향

' 관광전공 대학생들의 학습동기와 학업적 자기효능감이 학습몰입, 학업성취도 및 학습전이에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 학습동기 (learning motivation)
  • 학습몰입(learning flow)
  • 학습전이(learningtransfer)
  • 학업 성취도(academic achievement)
  • 학업적 자기효능감(academic self-efficacy)
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
38 0

0.0%

' 관광전공 대학생들의 학습동기와 학업적 자기효능감이 학습몰입, 학업성취도 및 학습전이에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 학습기술과 학습동기 및 자기효능감과 학업성취간의 관계
    한영숙 한국심리학회지 학교 4 (2) : 153 ~ 172 [2007]
  • 학습과 전이동기에 대한 훈련전/중 변인의 역할:사전훈련동기, 강사기질, 업무관련 유용성을 중심으로
    신강현 한국심리학회지: 산업 및 조직 17 (2) : 223 ~ 242 [2004]
  • 학습 몰입의 성격 분석 연구 -학습 동기, 학업성취도 및Csikszentmihalyi의 몰입 모델 중심으로-
    석임복 교육공학연구 24 (1) : 187 ~ 212 [2008]
  • 초등학생이 지각한 긍정적 교사-학생 관계와 학업적 자기효능감이 학교행복감에 미치는 영향 : 학습몰입의 매개효과를 중심으로
    류주연 한양대학교, 대학원 [2012]
  • 초등학생의 자기효능감, 스트레스와 학습몰입 및 학업성취도의 관계
    김종운 학습자중심교과교육연구 12 (1) : 97 ~ 118 [2012]
  • 청소년이 지각한 학급풍토, 가정의 도전과 지원, 학습동기, 자기주도적 학습능력과 학습몰입간의 관계
    유은주 교육심리연구 24 (3) : 707 ~ 732 [2010]
  • 자기결정성 학습동기, 메타인지, 자기주도적 학습능력 및 학습몰입과 학업성취 간의 구조적 관계
    이지혜 교육학연구 48 (2) : 67 ~ 92 [2010]
  • 이러닝교육의 학습전이 영향변수간의 구조적 관계분석: 경찰공무원의 인식을 중심으로
    강여진 한국행정학보 45 (2) : 319 ~ 349 [2011]
  • 온라인 학습에서 학습몰입요인, 몰입수준, 학업성취 간의 관련성 탐구
    박성익 열린교육연구 14 (1) : 93 ~ 115 [2006]
  • 사이버대학생의 학습실재감, 학습몰입 및 학업성취도간의 관계에 관한 연구
    김유진 한양대학교, 대학원 [2012]
  • 대학생의 학습몰입과 자기효능감이 대학생활적응과 학업성취에 미치는 영향
    이숙정 교육심리연구 25 (2) : 235 ~ 253 [2011]
  • 대학생의 셀프리더십이 대학생활 만족도, 자기주도적 학습력 및 학업적 자기효능감에 미치는 영향
    이유정 한양대학교, 대학원 [2012]
  • 기업내 e-learning의 반응, 학습성과 및 전이성과간 관계: 교육참가자의 개인특성 및 조직환경의 조절효과를 중심으로
    임효창 조직과 인사관리연구 28 (3) : 1 ~ 32 [2004]
  • 기업 사이버교육에서 학습자의 만족도, 학업 성취도 및 학습전이 간의 관계 규명
    주영주 교육정보미디어연구 15 (1) : 23 ~ 43 [2009]
  • 기업 사이버교육생의 학업적 자기효능감, 자기조절학습능력, 온라인과제가치가 학업성취도와 학습전이에 미치는 영향
    주영주 지식경영연구 9 (4) : 1 ~ 16 [2008]
  • 기업 사이버교육생의 학습전이 영향 변인 측정도구 개발 및 양호성 검증
    주영주 고용직업능력개발연구 11 (2) : 121 ~ 141 [2008]
  • 개인의 직무몰입과 콘텐츠의 업무 연관성이 e-러닝 학습 성과의 전이에 미치는 영향에 관한 실증연구
    김효근 금융지식연구 6 (1) : 27 ~ 53 [2008]
  • Value of Career Decision Making Self-efficacy in Predicting Career Decision Making Attitudes and Skills
    Luzzo, D. A. Journal of Counseling Psychology 40 (2) : 194 ~ 199 [1993]
  • Transfer of Training: A Review and Directions for Future Research
    Baldwin, T. T. Personnel Psychology 41 (1) : 63 ~ 105 [1988]
  • Training and development in work organizations
    Tannenbaum, S. I. Annual Review of Psychology 43 : 399 ~ 441 [1992]
  • Training and Development Handbook. 2nd ed.
    Kirkpatrick, D. L McGraw-Hill : 18 ~ 27 [1976]
  • Trainees' Attributes and Attitudes: Neglected Influences on Training Effectiveness
    Noe, R. A. Academy of Management Review 11 (4) : 736 ~ 749 [1986]
  • Toward a new measure of intrinsic motivation, extrinsic motivation, and amotivation in sports : The sport motivation scale(SMS)
    Pelletier, L. G. Journal of Sport and Exercise Psychology 17 : 35 ~ 53 [1995]
  • Toward a motivational model of couple happiness
    Blais, M. R. Journal of Personality and Social Psychology 59 (5) : 1021 ~ 1031 [1990]
  • The role of self-determined motivation and goals for study abroad in the adaptation of international students
    Chirkov, V. International Journal of Intercultural Relations 31 (2) : 199 ~ 222 [2007]
  • The development of “intrinsic” motivation: A social learning analysis
    Zimmerman, B. J. Annals of Child Development 2 : 117 ~ 160 [1985]
  • The academic motivation scale: A measure of intrinsic, extrinsic, and amotivation in education
    Vallerand, R. J. Educational and Psychological Measurement 52 (4) : 1003 ~ 1017 [1992]
  • Self efficacy : Toward a unifying theory of behavioral change
    Bandura.A Psychological Review 84 (2) : 191 ~ 215 [1977]
  • Role of the big five personality traits in predicting college students' academic motivation and achievement
    Komarraju, M. Learning and Individual Differences 19 (1) : 47 ~ 52 [2009]
  • Perceived locus of causality and internalization. Examining reasons for acting in two domains
    Ryan, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 57 (5) : 749 ~ 761 [1989]
  • Optimal experience in work and leisure
    Csikszentmihalyi, M. Journal of Personality and Social Psychology 56 (5) : 815 ~ 822 [1989]
  • Motivational determinants of flow: Contributions from self-determination theory
    Kowal, J. Journal of Social Psychology 139 (3) : 355 ~ 368 [1999]
  • Motivational and self~regulated learning components of classroom academic performance
    Pintrich, P. R. Journal of Educational Psychology 82 (1) : 33 ~ 40 [1990]
  • Motivation and Education: The Self-Determination Perspective
    Deci, E. L. Educational Psychologist 26 (3&4) : 325 ~ 346 [1991]
  • Meeting trainees' expectations : The influence of training fulfillment on the development of commitment, self-efficacy, and motivation
    Tannenbaum, S. I. Journal of Applied Psychology 76 (6) : 759 ~ 769 [1991]
  • Intrinsic, extrinsic, and amotivational styles as predictors of behavior: A prospective study
    Vallerand, R. J. Journal of Personality 60 (3) : 599 ~ 620 [1922]
  • Intrinsic motivation and self determination in human behavior
    Deci, E. L. Plenum Press [1985]
  • Intrinsic and extrinsic motivations : Classic definitions and new directions
    Ryan, R. M. Contemporary Educational Psychology 25 (1) : 54 ~ 67 [2000]
  • Human Motivation: Metaphors, Theriors and Research
    Weiner, B. Sage [1992]
  • Human Agency in Social Cognitive Theory
    Bandura.A American Psychologists 44 (9) : 1175 ~ 1184 [1989]
  • Effects of career preparation experiences on the initial employment success of college graduates
    Sagen, H. B. Research in Higher Education 41 (6) : 753 ~ 767 [2000]
  • Development of a generalized learning transfer system inventory
    Holton, E. F. Human Resource Development Quarterly 11 (4) : 333 ~ 360 [2000]
  • Career needs of community college students: Implications for services and theory
    Healy, C. C. Journal of College Student Development 30 (6) : 541 ~ 545 [1989]
  • Career decision-making self-efficacy, perceived stress, and an integrated model of student persistence : A Structural model of finances, attitudes, behavior and career development
    Sandler, M. E. Research in Higher Education 41 (5) : 537 ~ 580 [2000]
  • Assessment for Excellence: The Philosophy and Practice of Assessment and Evaluation in Higher Education
    Astin, A. MacMillan [1991]
  • Academic motivation and self-regulation: A comparative analysis of undergraduate and graduate students learning online
    Artino, A. R. Internet and Higher Education 12 (3&4) : 146 ~ 151 [2009]
  • Academic motivation and school performance : Toward a structural model
    Fortier, M. S. Contemporary Educational Psychology 20 (3) : 257 ~ 274 [1995]
  • A-B-A설계를 활용한 전문대학 서비스교육 교수학습모형 개발
    김유경 관광레저연구 19 (1) : 205 ~ 217 [2007]
  • A graded conceptualisation of self-determination in the regulation of exercise behaviour: Development of a measure using confirmatory factor analytic procedures
    Mullan, E. Personality and Individual Differences 23 (5) : 745 ~ 752 [1997]