SNS에 대한 이용자의 진정성 지각이 온라인 구전의 수용확산에 미치는 영향 : SNS미디어 인게이지먼트의 매개효과를 중심으로

논문상세정보
' SNS에 대한 이용자의 진정성 지각이 온라인 구전의 수용확산에 미치는 영향 : SNS미디어 인게이지먼트의 매개효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
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' SNS에 대한 이용자의 진정성 지각이 온라인 구전의 수용확산에 미치는 영향 : SNS미디어 인게이지먼트의 매개효과를 중심으로' 의 참고문헌

  • 회귀분석 기초와 응용
    김두섭 나남 [2000]
  • 페이스북 팬페이지에 대한 이용자의 진정성 지각이 브랜드 자산에 미치는 영향: 브랜드 동일시와 소비자-브랜드관계 매개변인의 역할을 중심으로
    이경렬 커뮤니케이션학 연구 21 (3) : 29 ~ 57 [2013]
  • 박사
  • 키워드 광고에서의 크리에이티브 인게이지먼트 요인 탐색
    김운한 광고연구 (97) : 39 ~ 77 [2013]
  • 진정성에 대한 고찰
    김예실 인간이해 31 (2) : 1 ~ 21 [2010]
  • 인게이지먼트, 소비자 관심의 정성적 측정
    양윤직 광고정보 12 : 98 ~ 103 [2007]
  • 유명 광고모델의 브랜드 자산에 관한 연구 : 척도 개발과 타당성 검증을 중심으로
    박범길 한국광고홍보학보 11 (2) : 155 ~ 192 [2009]
  • 우종필 교수의 구조방정식모델개념과 이해
    우종필 한나래출판사 [2012]
  • 온라인에서 점포 개성이 점포 충성도에 미치는 영향-동일시, 신뢰, 인게이지먼트의 매개 역할을 중심으로
    박효현 유통연구 16 (2) : 57 ~ 94 [2011]
  • 온라인 상품정보의 특성이 온라인 구전효과에 미치는 영향에 관한 연구: 제품 관여도와 신뢰성향의 매개효과를 중심으로
    양한빈 인터넷전자상거래연구 11 (1) : 31 ~ 53 [2011]
  • 박사
  • 소셜네트워킹을 통한 마케팅활동에서 각 개인의 성향에 따라 나타나는 커뮤니케이션 형태와 정보에 대한 인게이지먼트 - 트위터를 중심으로
    김현숙 광고연구 (89) : 122 ~ 154 [2011]
  • 소셜 미디어의 수용결정요인에 대한 연구* -자기효능감, 자기표현, 사회문화적 영향을 중심으로-
    진창현 산업경제연구 24 (3) : 1295 ~ 1321 [2011]
  • 브랜드진정성과 브랜드 충성도와의 관계에서 브랜드 애착의 조절효과에 관한 연구 : 휴대폰 브랜드를 중심으로
    황중국 금오공과대학교 산업대학원 [2012]
  • 미디어 인게이지먼트와 제품관여도가 광고효과에 미치는 영향 : 모바일 애플리케이션을 중심으로
    정만수 광고학연구 23 (2) : 201 ~ 227 [2012]
  • 디지털 사이니지 광고 유형에 따른 브랜드 체험이 인게이지먼트에 미치는 영향
    한광석 광고연구 (98) : 43 ~ 84 [2013]
  • 동시 매체 이용 상황에서 광고 노출 및 광고 태도에 대한 탐색적 연구: 단일 매체 이용 상황과의 비교
    이귀옥 한국심리학회지: 소비자·광고 11 (4) : 737 ~ 755 [2010]
  • 논문작성에 필요한 SPSS/AMOS 통계분석방법
    송지준 21세기사 [2008]
  • 박사
  • 구전커뮤니케이션이 소비자의 태도변화에 미치는 영향
    양윤 광고학연구 11 (3) : 7 ~ 34 [2000]
  • 구전정보 탐색동기와 자기효능감이 구전정보에 대한 의존성에 미치는 영향
    최낙환 소비자학연구 12 (2) : 55 ~ 78 [2001]
  • 구전으로서 온라인 사용 후기의 효과에 관한 연구
    이현선 홍보학연구 8 (2) : 234 ~ 268 [2004]
  • 광고 인게이지먼트 구성요인에 대한 탐색적 연구
    한은경 광고연구 (99) : 161 ~ 189 [2013]
  • Where in the World Are the Hottest Social Networking Countries
    eMarketer [2012]
  • Toward a conceptualization of optimal self-esteem
    Kernis, M. H. Psychological Inquiry 14 : 1 ~ 26 [2003]
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research, Conceptual, strategic, and statistical considerations
    Baron, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The development of the game engagement questionnaire: A measure of engagement in video game-playing
    Brockmyer, J. H. Journal of Experimental Social Psychology 45 (4) : 624 ~ 634 [2009]
  • TV프로그램의 인게이지먼트가 광고효과에 미치는 영향
    이종선 광고연구 (83) : 155 ~ 191 [2009]
  • TV프로그램의 양적인 측정지표와 질적인 측정지표의 상호작용이 방송광고효과에 미치는 영향
    오세성 광고학연구 22 (1) : 129 ~ 150 [2011]
  • TV 시청 상황을 위한 몰입 척도:항목 개발과 타당성 검증을 위한 다단계 설문연구
    김태용 한국방송학보 28 (2) : 50 ~ 97 [2014]
  • Statement by Joseph Plummer on behalf of the advertising Research Foundation
    ARF. New York [2006]
  • Social media : The new hybrid element of the promotion mix
    Mangold, W. G. Business Horizons 52 (4) : 357 ~ 365 [2009]
  • Service behaviors that lead to satisfied customers
    Winsted, K. F. European Journal of Marketing 34 (4) : 399 ~ 417 [2000]
  • SNS에 대한 이용자의 진정성 지각이 기업의 공중관계성에 미치는 영향에 관한 연구
    이경렬 커뮤니케이션학 연구 22 (1) : 5 ~ 33 [2014]
  • SNS상의 온라인 구전의 정보처리과정에 관한 통합모형의 개발에 관한 연구
    박탄우 광고연구 (100) : 172 ~ 224 [2014]
  • SNS(소셜네트워크서비스) 이용 추이 분석
    김윤화 KISDI STAT Report 13 (12) : 1 ~ 5 [2013]
  • SNS 진정성의 속성과 척도개발에 관한 연구 : 트위터와 페이스북 이용자의 진정성 지각을 중심으로
    최윤슬 광고학연구 24 (5) : 157 ~ 179 [2013]
  • SNS 이용자들의 온라인 구전(eWOM) 행동에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 개인적 특성, SNS 특성, 대인적 영향, 사회적 자본을 중심으로
    이시내 한국광고홍보학보 15 (4) : 273 ~ 315 [2013]
  • Role of product-related conversations in the diffusion of a new product
    Arndt, J. Journal of Marketing Research 4 : 291 ~ 295 [1967]
  • Relationship Quality in Services Selling : An Interpersonal Influence Perspective
    Crosby, L. Journal of Marketing 54 (3) : 68 ~ 81 [1990]
  • Qualitative media measures : Newspapaer experiences
    Calder, B. J. International Journal of Media Management 6 : 124 ~ 131 [2004]
  • QR코드가 결합된 TV광고 효과 연구 - 소비자 특성 및 지각된 상호작용성을 중심으로
    김정현 광고연구 (94) : 117 ~ 147 [2012]
  • Projecting authenticity through advertising : Consumer judgements of advertiser’ claims
    Beverland, M. B. Journal of Advertising 37 (1) : 5 ~ 15 [2008]
  • Predictability and personalization in the service encounter
    Surprenant, C. Journal of Marketing 51 (3) : 86 ~ 96 [1987]
  • Our society, ourselves : Becoming authentic in an authentic world
    Erickson, R. J. Advanced Development 6 : 27 ~ 39 [1994]
  • On the evaluation of structural equation models
    Bagozzi, R. P. Journal of the Academy of Marketing Science 16 (1) : 74 ~ 94 [1995]
  • Media planning: From recency to engagement
    Ephron, E. The ICFAI University Press [2006]
  • Measuring the Networked Nonprofit : Using Data to Change the World
    Kanter, B. Jossey-Bass [2012]
  • Measuring blog engagement: Testing a four-dimensional scale
    Yang, S. U. Public Relations Review 35 : 323 ~ 324 [2009]
  • Mass Communication Theory, an Introduction
    McQuail, D. Sage Publications [1983]
  • Handbook of positive psychology
    Harter, S. Oxford University Press : 382 ~ 394 [2002]
  • Grounded investigation of game immersion. CHI 2004, ACM Conference on Human Factors in Computing
    Brown, E. ACM Press : 1297 ~ 1300 [2004]
  • Going to Extremes: Managing Service Encounters and Assessing Provider Performance
    Price, L. L. Journal of Marketng 59 (4) : 83 ~ 97 [1995]
  • Factors affecting the use of market research information : A path analysis
    Deshpande, R. Journal of Marketing Research 19 : 14 ~ 31 [1982]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 : 39 ~ 50 [1981]
  • Elevating engagement above the Silos
    Eubank, S. TV, Print and the Internet 1st Annual Audience Measurement Symposium [2006]
  • Electronic word of mouth via consumer-opinion platforms : what motives consumers to articulate themselves on the internet?
    Hennig-Thurau, T. Journal of Interactive Marketing 18 (1) : 38 ~ 52 [2004]
  • Do Measures of Media Engagement Correlate with Product Purchase Likelihood?
    Kilger, M. Journal of Advertising Research 47 (3) : 313 ~ 325 [2007]
  • Determinants of consumer engagement in electronic word-of-mouth (eWOM) in social networking sites
    Chu, S. C. International Journal of Advertising 30 (1) : 47 ~ 75 [2011]
  • Consumer-generated media : Get your customers involved
    Foux, G. Brand Strategy : 38 ~ 39 [2006]
  • Computers as theatre
    Laurel, B. Addison-Wesldy [1993]
  • CSR 활동의 진정성이 기업태도에 미치는 영향에 관한 연구
    이미영 한국언론학보 56 (1) : 58 ~ 83 [2012]
  • Brand context and control : The role of the flagship store in B&B Italia
    Doyle, S. A. International Journal of Retail & Distribution Management 36 (7) : 551 ~ 563 [2008]
  • Brand Authentication, Creating and Maintaining Brand Auras
    Alexander, N. European Journal of Marketing 43 (3/4) : 551 ~ 562 [2009]
  • Authenticity and commoditization in tourism
    Cohen, E. Annals of Tourism Research 15 (3) : 371 ~ 386 [1988]
  • Authenticity : What consumers really want
    Gillmore, J. H. Harvard Business School Press [2007]
  • An experimental study of the relationship between online engagement and advertising effectiveness
    Calder, B. J. Journal of Interactive Marketing 23 (4) : 321 ~ 331 [2009]
  • Always on: Advertising, marketing, and media in an era of consumer control
    Vollmer, C. McGraw-Hill [2008]
  • Advertising engagement : A driver of message involvement on message effects
    Wang, A. Journal of Advertising Research 46 (4) : 355 ~ 368 [2006]
  • A paradigm for developing better measures of marketing constructs
    Churchill Jr, G. A. Journal of Marketing Research 16 (1) : 64 ~ 73 [1979]
  • A Beginnier’s Guide to Structural Equation Modeling
    Schumacker, R. E. Lawrence Erlbaum Associates [1996]