페이스북 정보원과 메시지 유형에 따른 커뮤니케이션 효과 연구 : 자아-브랜드 일치도와 동료 간상호 영향도를 중심으로

논문상세정보
' 페이스북 정보원과 메시지 유형에 따른 커뮤니케이션 효과 연구 : 자아-브랜드 일치도와 동료 간상호 영향도를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • evaluativemessage
  • facebook
  • factualmessage
  • informationsource
  • messagetype
  • peer influence
  • self-brand congruity
  • sns
  • 동료간상호영향도
  • 메시지유형
  • 자아-브랜드 일치도
  • 페이스북
  • 페이스북 정보원
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' 페이스북 정보원과 메시지 유형에 따른 커뮤니케이션 효과 연구 : 자아-브랜드 일치도와 동료 간상호 영향도를 중심으로' 의 참고문헌

  • 페이스북을 활용한 국내 기업의 마케팅 커뮤니케이션에 대한 탐색적 연구 - 의미연결망을 통한 메시지 구조 분석
    이은선 한국광고홍보학보 14 (3) : 124 ~ 155 [2012]
  • 페이스북 정보원의 전문성과 사회적 거리감에 따른 광고효과연구- 설득지식모델을 적용하여
    신영웅 광고학연구 25 (1) : 343 ~ 366 [2014]
  • 정보원의 사회적 거리감에 따른 기업 페이스북 페이지에서의 광고 효과: 메시지의 노골적 설득 의도, 규범적 대인민감성, 정보적 대인민감성의 조절 효과를 중심으로
    김하림 광고학연구 25 (5) : 7 ~ 42 [2014]
  • 정보원, 메시지의 유형 및 수신자 성향에따른 구전효과 연구영화에 대한 온라인 비평을 중심으로
    김세준 광고연구 (96) : 100 ~ 136 [2013]
  • 정보기술수용 모형을 활용한 소셜 네트워크 서비스 사용자들의 전환 의도 분석
    조현 한국정보기술학회논문지 11 (4) : 1 ~ 9 [2013]
  • 유대강도에 따른 정보방향성과 정보유형이 구전의도에 미치는 영향
    김재휘 한국심리학회지: 소비자·광고 7 (1) : 93 ~ 112 [2006]
  • 유대강도, 정보의 속성 및 관여도가 SNS 내 구전 효과에 미치는 영향에 대한 연구
    이세진 광고학연구 23 (4) : 119 ~ 146 [2012]
  • 소셜미디어를 이용한 모바일광고가 제품태도에미치는 영향 : 수용자의 자기표현(Self-presentation) 욕구와 미디어 차이를 중심으로
    이인성 광고학연구 24 (3) : 155 ~ 172 [2013]
  • 소셜네트워크서비스 이용에 대한 비교 연구: 싸이월드, 페이스북, 트위터 간의 이용동기와 만족 비교
    김유정 언론과학연구 13 (1) : 5 ~ 32 [2013]
  • 소셜 미디어의 확산과 미디어 콘텐츠에 대한 수용자 인식연구
    최민재 2009년 한국언론정보학회가을철 정기학술대회 특별세션 Social Communication Media의 의미와 영향 : 5 ~ 31 [2009]
  • 소비자의 자아 연결성과 구전 내용의 방향성에 따른구전효과에 관한 연구
    김경호 광고학연구 25 (5) : 303 ~ 324 [2014]
  • 사회적 자본과 정보의 특성이 SNS 內의 상호작용에 미치는 영향
    이희정 마케팅연구 28 (2) : 109 ~ 134 [2013]
  • 메시지 방향성과 유형이 SNS 구전에 미치는 영향
    이주양 디지털융복합연구 11 (6) : 129 ~ 135 [2013]
  • 마케팅 커뮤니케이션 수단로서의 기업 페이스북 팬페이지 이용행태 분석
    이은선 광고학연구 23 (2) : 31 ~ 55 [2012]
  • 기업의 전략적 커뮤니케이션 수단으로서의 SNS: 한-미간 주요 기업 페이스북 팬페이지의 내용분석
    황장선 광고학연구 24 (4) : 143 ~ 178 [2013]
  • 공적자기의식과 나르시시즘이 페이스북 브랜드 팬페이지의 공유의도에 미치는 영향: 브랜드 컨셉의 조절효과 분석
    최자영 마케팅연구 28 (2) : 65 ~ 86 [2013]
  • Understanding attitudes toward and behaviors in response to product placement
    De Gregorio, F. Journal of Advertising 39 (1) : 83 ~ 96 [2010]
  • The role of mood in advertising effectiveness
    Batra, R. Journal of Consumer Research 17 (3) : 203 ~ 214 [1990]
  • The role of attitude toward the ad as a mediator of advertising effectiveness : A test of competing explanations
    Lutz, R. J. Journal of Marketing Research 23 (2) : 130 ~ 143 [1986]
  • The pleasures and pains of distinct selfconstruals : the role of interdependence in regulatory focus
    Lee, A. Y. Journal of personality and social psychology 78 (6) : 1122 ~ [2000]
  • The perceptions of consumers regarding online retailers’ ethics and their relationship with consumers’ general internet expertise and word of mouth : a preliminary analysis
    Román, S. Journal of Business Ethics 83 (4) : 641 ~ 656 [2008]
  • The decision behavior of facebook user
    Yang, T. Journal of Computer Information System 52 (3) : 50 ~ 59 [2012]
  • The anatomy of social networks
    Vogt, C. Market Leader 40 : 46 ~ 51 [2008]
  • The Power of"Like" : How brand reach and influence fans through social-media marketing
    Lipsman, A., M., G Journal Of Advertising Research 52 (1) : 40 ~ 52 [2012]
  • Social ties and online word of mouth
    Steffes, E. M. Internet Research 19 (1) : 42 ~ 59 [2009]
  • Social network sites : Definition. history and scholarship
    Boyd, D. M. Journal of Computer‐Mediated Communication 13 (1) : 210 ~ 230 [2007]
  • Social media, reputation risk and ambient publicity management
    Aula, P. Strategy &Leadership 38 (6) : 43 ~ 49 [2010]
  • Social media peer communication and impacts on purchase intentions : A consumer socialization framework
    Wang, X. Journal of Interactive Marketing 26 (4) : 198 ~ 208 [2012]
  • Social Recommendation, Source Credibility, and Recency Effects of News Cues in a Social Bookmarking Website
    Xu, Q. Journalism & Mass Communication Quarterly 90 (4) : 757 ~ 775 [2013]
  • Self-concept in consumer behavior:A critical review
    Sirgy, M. J. Journal of consumer research 9 (3) : 287 ~ 300 [1982]
  • Self-Enhancement as a Motivation for Sharing Online Advertising
    Taylor, D. G. Journal of Interactive Advertising 12 (2) : 13 ~ 28 [2012]
  • SNS 광고효과에 대한 영향요인 연구: 페이스북 이용자 분석을 토대로
    한규훈 홍보학연구 16 (3) : 132 ~ 168 [2012]
  • Peer or expert? The persuasive impact of YouTube public service announcement producers.
    Paek, H. J. International Journal of Advertising 30 (1) : 161 ~ 188 [2011]
  • More consumers turn to social media for health care information
    Fuscaldo, D. Fox Business, August 9 [2011]
  • Looking at, looking up or keeping up with people?: motives and use of facebook
    Joinson, A. N. Proceedings of the SIGCHI conference on Human Factors in Computing Syste : 1027 ~ 1036 [2008]
  • Introducing COBRAs
    Muntinga, D. G. International Journal of Advertising 30 (1) : 13 ~ 46 [2011]
  • Ideals and Oughts and the Reliance on Affect Versus Substance in Persuasion
    Pham, M. T. Journal of Consumer Research 30 (4) : 503 ~ 518 [2004]
  • How to use data from Facebook in your market research
    Casteleyn, J. International Journal of Market Research 51 (4) : 439 ~ 447 [2009]
  • How advertising can position a brand
    Smith, R. E. Journal of Advertising Research 16 (1) : 37 ~ 43 [1976]
  • Friends, fans, and followers: do ads work on social networks?
    Taylor, D. G. Journal of Advertising Research 51 (1) : 258 ~ 275 [2011]
  • Facebook vs. Twitter : Battle of the Social Network Stars
    Tagtmeier, C. Computers in Libraries 30 (7) : 6 ~ 10 [2010]
  • Facebook me : Collective Self-esteem, Need to Belong, and Internet Self-efficacy as Predictors of the Igeneration’s Attitudes toward Social Networking Sites
    Gangadharbatla, H. Journal of interactive advertising 8 (2) : 5 ~ 15 [2008]
  • Electronic word‐of mouth via consumer‐opinion platforms: What motivates consumers to articulate themselves on the Internet?
    Hennig‐Thurau, T. Journal of interactive marketing 18 (1) : 38 ~ 52 [2004]
  • Drivers of intention to revisit the websites of wellknown companies : the role of corporate brand loyalty
    Supphellen, M. International Journal of Market Research 43 (3) : 341 ~ 352 [2001]
  • Determinants of consumer engagement in electronic word-of-mouth (eWOM) in social networking sites
    Chu, S. C. International Journal of Advertising 30 (1) : 47 ~ 75 [2011]
  • Consumption Situations and the Effects of Brand Image on Consumers'Brand Evaluations
    Graeff, T. R. Psychology & Marketing 14 (1) : 49 ~ 70 [1997]
  • CEO 트위터 사과메시지의 위기관리 효과: 트위터 사과여부, 사과주체, 감성적 소구를 중심으로
    박노일 광고학연구 23 (3) : 85 ~ 108 [2012]
  • Beyond attitude structure:Toward the informational determinants of attitude
    Holbrook, M. B. Journal of Marketing Research : 545 ~ 556 [1978]
  • Assessing the predictive validity of two methods of measuring self-image congruence
    Sirgy, M. J. Journal of the academy of marketing science 25 (3) : 229 ~ 241 [1997]
  • Advertising, Promotion, &Supplemental Aspects of Integrated Marketing communications
    Shimp, T. A. Thoon [2003]
  • Advertising puffery : the impact of using two-sided claims on product attitude and purchase intention
    Kamins, M. A. Journal of Advertising 16 (4) : 6 ~ 15 [1987]
  • Advertising Content: Persuasion, Information or Intimidation?
    Marquez, F. T. Journalism Quarterly 54 (3) : 482 ~ 491 [1977]