한국 맥주광고에 대한 중국 소비자반응 : 색채, 광고모델, 원산지영향을 중심으로

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  • 광고모델
  • 광고색채
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' 한국 맥주광고에 대한 중국 소비자반응 : 색채, 광고모델, 원산지영향을 중심으로' 의 참고문헌

  • 호프스테드의 문화차원(5-D)에 나타난 광고거리에 관한 연구 : 크리에이티브 전략을 중심으로
    김유경 한국언론학보 43 (4) : 42 ~ 78 [1999]
  • 한식의 세계화전략이 국가이미지, 한국태도, 한국제품 구매의도에 미치는 영향 연구
    이연정 호텔경영학연구 17 (3) : 117 ~ 135 [2008]
  • 한국인과 중국인이 인식하는 문화 차원의 차이와 양국 소비자 문화에서의 역할
    전종우 커뮤니케이션학 연구 18 (2) : 105 ~ 125 [2010]
  • 한국의 국가 이미지와 광고에 대한 일반적 평가가 상품및 기업 이미지에 미치는 영향중국의 대학생들을 대상으로
    김봉철 한국방송학보 19 (3) : 104 ~ 134 [2005]
  • 한국기업의 국제광고 표준화와 차별화전략의 결정요인에 관한 연구
    조한식 국제경영리뷰 4 (1) : 165 ~ 189 [2000]
  • 한국과 중국의 맥주 포스터광고 크리에이티브에서의 문화 차이
    단소염 광고학연구 25 (1) : 223 ~ 246 [2014]
  • 한국 연예인 광고모델 속성이 중국 소비자의 한국 패션브랜드 구매의도에 미치는 영향
    권유진 한국의류학회지 33 (3) : 477 ~ 488 [2009]
  • 중국인, 한국인, 조선족의 전통색채에 대한 인식의 비교
    서묘묘 한국색채디자인학연구 4 (2) : 34 ~ 41 [2007]
  • 중국 시장의 지역별 색채 선호 및 색채 연상 비교
    최미영 한국색채학회논문집 20 (3) : 1 ~ 13 [2006]
  • 제품별 스포츠 스타 모델과 유명연예인 모델의 광고에 대한 소비자 인식 분석
    김승재 상명대학교 대학원 [2010]
  • 정보원 출처에 따른 광고태도의 매개효과
    김재영 광고연구 53 : 31 ~ 46 [2001]
  • 원산지와 브랜드 이미지가 한국과 중국 소비자의 제품 평가에 미치는 영향에 관한 비교 연구
    박윤서 국제경영리뷰 14 (4) : 33 ~ 70 [2010]
  • 영어 브랜드명의 음성 상징에 대한 소비자 반응 연구
    정강옥 광고학연구 13 (4) : 201 ~ 228 [2002]
  • 스포츠 스타와 연예인 모델의 광고효과 비교
    강병수 단국대학교 산업경영대학원 [2003]
  • 스포츠 스타 모델과 가수 모델의 광고효과 비교
    신경하 동덕여자대학교 대학원 [2004]
  • 수출마아케팅 믹스전략이 수출실적에미치는 영향에 관한 연구 : 부산지역의 수출 중소기업을 중심으로
    신한원 대한경영학회지 2 : 19 ~ 46 [1989]
  • 소비자 제품평가기준의 국제비교에 의한 국제광고의 표준화전략 가능성에 관한 연구
    이수형 무역학회지 17 : 185 ~ 211 [1994]
  • 기업 관점 스타 마케팅의 접근 방안
    정재윤 유통저널 [2002]
  • 국제광고의 메시지 인식 비교를 통한 표현전략 연구 : 한국ㆍ중국ㆍ미국 현지 대학생 소비자를 대상으로
    이상훈 커뮤니케이션학 연구 18 (1) : 195 ~ 222 [2010]
  • 국제광고에 있어서 광고모델유형이 광고태도 및 브랜드 태도에 미치는 영향: 제품유형의 조절적 역할을 중심으로
    김명숙 국제경영리뷰 14 (3) : 47 ~ 70 [2010]
  • 국제광고 전략의 적용과 시행방법의 적합성에 대한 연구: 한・중・미 현지의 광고실무자를 중심으로
    이상훈 광고학연구 15 (5) : 201 ~ 220 [2004]
  • 국제광고 유형 표준화의 결정요인에 관한 실증연구
    채명수 국제경영연구 11 (2) : 71 ~ 96 [2000]
  • 국가 이미지가 제품 구매태도에 미치는 영향: 브랜드 원산지 조절효과를 중심으로
    하수경 국제경영리뷰 15 (1) : 147 ~ 170 [2011]
  • 국가 이미지 실태와 형성과정
    신호창 한국언론학회 2001년도 심포지엄 : 1 ~ 33 [2001]
  • 국가 브랜드에 대한 태도가 상품 구매 의도에 미치는 영향 : 중국의 한류를 중심으로
    김유경 커뮤니케이션학 연구 16 (2) : 35 ~ 56 [2008]
  • 광고카피창작론 : 기본원리 편
    김병희 나남출판 [2007]
  • 韓國企業의 國際廣告 標準化 및 適應化 戰略 決定要因에 관한 硏究
    李昇恩 忠南大學校 大學院 [1998]
  • Visual and verbal rhetorical figures under directed processing versus incidental exposure to advertising
    McQuarrie, E. F. Journal of Consumer Research 29 (3) : 579 ~ 587 [2003]
  • Visual Rhetoric in Advertising Text-interpretive, Experimental, and Reader-response Analyses
    McQuarrie, E. F. Journal of Consumer Research 26 (6) : 37 ~ 54 [1999]
  • Thinking into it: Consumer interpretation of complex advertising images
    Phillips, B. J. Journal of Advertising 26 (2) : 77 ~ 87 [1997]
  • The use of rhetorical devices in advertising
    Tom, G. Journal of Advertising Research 39 (4) : 39 ~ 44 [1999]
  • The use of framing and characterization for magazine advertising of mass-marketed products
    Shimp, T. A. Journal of Advertising 17 (1) : 23 ~ 30 [1988]
  • The sense of"nonsense" : Japanese TV advertising
    Johansson, J. K. Journal of Advertising 23 (1) : 17 ~ 26 [1994]
  • The information processing of pictures in print advertisements
    Edell, J. A. Journal of consumer research 10 : 45 ~ 61 [1983]
  • The impact of verbal anchoring on consumer response to image ads
    Phillips, B. J. Journal of Advertising 29 (1) : 15 ~ 24 [2000]
  • The effect of verbal and visual components of advertisements on brand attitudes and attitude toward the advertisement
    Mitchell, A. A. Journal of Consumer Research 13 (6) : 12 ~ 24 [1986]
  • The development, change, and transformation of rhetorical style in magazine advertisements 1954-1999
    Phillips, B. J. Advertising & Society Review 6 (4) [2005]
  • The coming anarchy
    Kaplan, R. D. Atlantic monthly 273 (2) : 44 ~ 76 [1994]
  • The bridge from text to mind:Adapting reader-response theory to consumer research
    Scott, L. M. Journal of Consumer Research 21 (12) : 461 ~ 480 [1994]
  • The National Image of Global Brands
    Fan, D. Y. Journal of Brand Management 9 (3) : 180 ~ 192 [2002]
  • The Myth of Globalization
    Wind, Y. Journal of Consumer Marketing 3 (Spring) : 23 ~ 26 [1986]
  • The Message Is in the Metaphor:Assessing the Comprehension of Metaphors in Advertisements
    Morgan, S. E. Journal of advertising 28 (4) : 1 ~ 12 [1999]
  • The Globalization of Markets
    Levitt, T. International business. 3. Strategic management of multinationals, 3, 18.4 [2002]
  • The Globalization of Advertising
    Harris, G. International Journal of Advertising 3 (3) : 223 ~ 234 [1984]
  • The Effectiveness of Standardized Global Advertising
    Green, R. T. Journal of Advertising 4 (3) : 25 ~ 30 [1975]
  • The Changing Advertising World
    Light, L. Journal of Advertising Research 30 (2) : 30 ~ 35 [1990]
  • Strategy formulation multinational marketing: A deductive, paradigm-integrating approach
    Parameswaran, R. Advances in International Marketing 1 : 21 ~ 45 [1986]
  • Standardized International Advertising : A Review and Critical Evaluation of the Theoretical and Empirical Evidence
    Onkvisit, S. Columbia Journal of World Business 22 (3) : 43 ~ 55 [1987]
  • Standardization vs. specialization : An examination of westernization in Japanese advertising
    Mueller, B. Journal of Advertising Research 32 (1) : 15 ~ 24 [1992]
  • Standardization of International Marketing Strategies: Some Research Hypotheses
    Jain, S. C. Journal of Marketing 53 : 70 ~ 79 [1989]
  • Standardization in international marketing: is Ted Levitt in fact right?
    Boddewyn, J. J. Business Horizons 29 (6) : 69 ~ 75 [1986]
  • Psycho-graphic Segmentation in Europe
    Boote, A. S. Journal of Advertising Research 22 : 19 ~ 25 [1982]
  • Product bias in the central American common market
    Schooler, R. D. Journal of Marketing Research 2 : 394 ~ 397 [1965]
  • Point of View: A Model to Determine Standardization of the Advertising Process in International Markets
    Harvey, M. G. Journal of Advertising Research 33 (4) : 57 ~ 64 [1993]
  • Picture-word consistency and the elaborative processing of advertisements
    Houston, M. J. Journal of Marketing research 24 : 359 ~ 369 [1987]
  • Multinational Advertising: Factors Influencing the Standardized vs Specialized Approach
    Mueller, B. International Marketing Review 8 (1) : 7 ~ 18 [1991]
  • Measuring the Hedonic and Utilitarian Sources of Consumer Attitudes
    Batra, R. Marketing Letters 2 : 159 ~ 170 [1991]
  • Matching product category and country image perceptions a framework for managing country-of-origin effects
    Roth, M. S. Journal of International Business Studies : 477 ~ 497 [1992]
  • Is Europe Ripe for the Intergration of Advertising?
    Lenormand, J. M. The International Advertising [1964]
  • International marketing policy : a discussion of the standardization construct and its relevance for corporate policy
    Walters, P. G. Journal of International Business Studies 17 (2) : 55 ~ 69 [1986]
  • International Marketing
    Onkvisit, S. Merrill Publishing Company [1989]
  • International Advertising and Marketing
    O' Connor, J. Grid Publishing [1979]
  • International Advertising Strategies of Multinational Corporations
    Hite, R. E. Journal of Advertising Research 28 : 9 ~ 17 [1988]
  • International Advertising Strategies : Global Commitment to Local Vision
    Kanso, A. Journal of Advertising Research 32 (1) : 10 ~ 14 [1992]
  • International Advertising Message: To Adapt or Not to Adapt(That is The Question)
    James, W. L. Journal of Advertising Research 31 (3) : 65 ~ 71 [1991]
  • International Advertiser Must Devise Ads, Dump Separate Ones, Swedish Ad man Avers
    Elinder, E. Advertising Age [1960]
  • How Multinationals View Marketing Standardization
    Sorenson, R. Z. Harvard Business Review 53 (5-6) : 38 ~ 54 [1975]
  • Global standardization : courting danger
    Kotler, P. Journal of Consumer Marketing 3 (2) : 13 ~ 15 [1986]
  • Global reach and local touch : Achieving cultural fitness in TV advertising
    Zandpour, F. Journal of Advertising Research 34 (5) : 35 ~ 63 [1994]
  • Figures of rhetoric in advertising language
    McQuarrie, E. F. Journal of Consumer Research 22 (3) : 424 ~ 438 [1996]
  • Facets of country of origin image: An empirical assessment
    Parameswaran, R. Journal of Advertising : 43 ~ 56 [1994]
  • Effects of partitioned country image in the context of brand image and familiarity: a categorization theory perspective
    Lee, D. International Marketing Review 16 (1) : 18 ~ 41 [1999]
  • Effects of interactive imagery on learning: Application to advertising
    Lutz, K. A. Journal Applied Psychology 62 (4) : 493 ~ 498 [1977]
  • Effects of advertising customer satisfaction claims on consumer attitude and purchase intention
    Peterson, R. A. Journal of advertising Research 32 (3) : 34 ~ 40 [1992]
  • Effect of National Identity on Multinational Promotional Strategy in Europe
    Dunn, S. W. Journal of Marketing 40 (10) : 50 ~ 57 [1976]
  • Country-of Origin Effects on Product Evaluations
    Billkey, W. J. Journal of International Business Studies 13 (1) : 89 ~ 99 [1982]
  • Consumer responses toward sexual and nonsexual appeals
    Puttevu, S. Journal of Advertising 37 : 57 ~ 69 [2008]
  • Conceptualizing Involvement
    Zaichkowsky, J. L. Journal of Advertising 15 (2) : 4 ~ 14 [1986]
  • Comparative Evaluation of International vs National Advertising Strategies
    Hornik, J. Columbia Journal of World Business 15 (1) : 36 ~ 45 [1980]
  • Communication in print: Comparision of consumer responses to different promotional formats
    Lord, K. R. Journal of Current Issues and Research in Advertising 20 (2) : 1 ~ 18 [1998]
  • Category-based applications and extensions in advertising: motivating more extensive ad processing
    Goodstein, R. C. Journal of Consumer Research 20 : 87 ~ 99 [1993]
  • Can you Standardize Multinational Marketing. Reprint Service. Harvard Business Review
    Buzzell, R. D. Harvard Business Review [1968]
  • Basic Marketing
    McCarthy, E. J. Richard D. Irwin. Inc [1960]
  • AgNOR numbers in rat pituitary corticotrophs following adrenalectomy or corticot
    Peebles, S. E. Virchows Archiv. B, Cell patholgy including molec 57 (4) [1989]
  • Advertising standardization: a re-examination
    Ryans, J. K. International Journal of Advertising 6 (2) : 145 ~ 158 [1987]
  • Advertising Worldwide
    De Mooij, M. Prentice-Hall [1994]
  • Adapting Products for Export
    Yorio, V. The Conference Board [1978]
  • A new perspective on advertising standardization
    Peebles, D. M. European Journal of Marketing 11 (8) : 569 ~ 576 [1977]
  • A Strategic Approach to International Segmentation
    Kale, S. H. International Marketing Review 4 (summer) : 60 ~ 70 [1987]
  • A Comparative Study of Advertising in Canada, the United Kingdom and Turkey
    Kaynak, E. European Journal of Marketing 15 (1) : 1 ~ 9 [1981]