학업적 자기효능감, 학업정서 및 학업성취의 관계: 사회적 지지의 조절된 매개효과

' 학업적 자기효능감, 학업정서 및 학업성취의 관계: 사회적 지지의 조절된 매개효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 유아 및 초등교육
  • academic achievement
  • academic emotion
  • academic self-efficacy
  • mediating effect
  • moderated mediating effect
  • moderating effect
  • social support
  • 사회적지지
  • 조절된 매개 모형
  • 학업 정서
  • 학업성취
  • 학업적 자기효능감
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
7,226 10

0.0%

' 학업적 자기효능감, 학업정서 및 학업성취의 관계: 사회적 지지의 조절된 매개효과' 의 참고문헌

  • 한국 대학생들의 자기조절동기, 학업정서 및 인지적 자기조절 학습전략 사용 간의 경로 탐색 연구
    김현진 교육심리연구 25 (3) : 693 ~ 716 [2011]
  • 학업정서 척도의 개발과 타당화
    소윤재 전북대학교 교육대학원 [2010]
  • 학업적 자기효능감 척도 개발 및 타당화 연구
    김아영 교육학연구 39 (1) : 95 ~ 123 [2001]
  • 학업성취에 대한 학급풍토의 영향
    김경식 중등교육연구 59 (1) : 1 ~ 23 [2011]
  • 학업성취도에 대한 지능과 동기변인들의 상대적 예측력
    김아영 교육심리연구 15 (4) : 121 ~ 138 [2001]
  • 박사
  • 학교급별에 따른 지각된 사회적 지지, 학업적 자기효능감 및 성취동기 및 학업성취도와의 관계: 경로모형을 중심으로
    소연희 아동교육 17 (2) : 49 ~ 64 [2008]
  • 초등학생이 지각한 사회적 지지 유형 탐색
    양명희 초등교육연구 26 (3) : 119 ~ 142 [2013]
  • 초등학생의 학업성취와 삶의 만족의 종단적 관계
    최희철 한국초등교육 22 (2) : 75 ~ 90 [2011]
  • 초등학생의 학업성취도에 영향을 미치는 사회적 지지, 자기효능감, 희망 및 우울증의 구조적 관계 분석
    조한익 초등교육연구 23 (2) : 75 ~ 93 [2010]
  • 초등학생의 자기결정성 동기, 자기주도적 학습능력, 학업적 자기효능감, 학업성취의 인과관계
    주희진 학습자중심교과교육연구 11 (2) : 237 ~ 259 [2011]
  • 박사
  • 청소년의 학교생활 적응에 영향을 미치는 사회지지체계에 관한 연구
    이미라 대구대학교 대학원 [2001]
  • 중학생이 지각한 부모와 교사의 성취목표지향성과 자기조절학습전략과의 관계에서 성취정서의 매개효과 검증
    손수경 교육심리연구 26 (2) : 479 ~ 504 [2012]
  • 정서조절이 학습전략에 미치는 영향: 정서를 매개로 하는 관계 검증
    양명희 교육심리연구 24 (2) : 449 ~ 467 [2010]
  • 정서와 교육
    정명화 학지사 [2005]
  • 정서가 학업성취도에 미치는 영향: 정서조절과 학습전략의 매개효과 검증
    조한익 아동교육 22 (1) : 313 ~ 324 [2013]
  • 자기효능감, 희망, 우울증 및 학업성취도의 구조적 관계 분석
    조한익 아동교육 19 (2) : 259 ~ 271 [2010]
  • 이러닝 수업에서 대학생의 자기조절학습에 영향을 미치는 과제가치, 자기효능감, 수업 성취목표구조, 학업정서 간의 구조적 관계
    유지원 컴퓨터교육학회 논문지 15 (4) : 61 ~ 77 [2012]
  • 아버지-자녀의 의사소통 유형과 자기효능감에 대한 연구 - 초등학생을 중심으로 -
    윤미애 아동교육 14 (1) : 115 ~ 129 [2005]
  • 사회적 지지와 학업성취도의 관계에서 희망의 매개효과 검증
    조한익 초등교육연구 22 (3) : 65 ~ 87 [2009]
  • 교실토론상황에서 학생의 감정, 인지, 행동의 상호작용: 근거이론 분석법을 통한 모델을 중심으로
    도승이 교육심리연구 19 (1) : 17 ~ 40 [2005]
  • 교사효능감 및 학생의 학업적 자기효능감이 학업성취도에 미치는 영향에 대한 다층분석
    김아영 교육심리연구 17 (2) : 25 ~ 43 [2003]
  • 고등학생의 학업성취와 학업적 자기효능감, 지각된 교사기대, 가정환경요인 간의 관계 연구
    신종호 아동교육 15 (1) : 5 ~ 23 [2006]
  • Why do high school students lack motivation in the classroom? Toward an understanding of academic motivation and the role of social support
    Leault, L. Journal of Educational Psychology 98 (3) : 567 ~ 582 [2006]
  • University students' academic performance : An integrative conceptual framework and empirical analysis
    Fenollar, P. British Journal of Educational Psychology 77 (4) : 873 ~ 891 [2007]
  • The role of positive emotions in positive psychology
    Fredrickson, B. L. American Psychologist 56 (3) : 218 ~ 226 [2001]
  • The role of motivation : parental support, and peer support, and peer support in the academic success of ethnic minority first-generation college students
    Dennis, J. M. Journal of College Student Development 46 (3) : 223 ~ 236 [2005]
  • The psychology of hope: You can get there from here
    Snyder, C, R. Free Press [1994]
  • The emotional regulation during test taking. Anxiety
    Schutz, P. A. Stress and Coping : An International Journal 17 : 253 ~ 259 [2004]
  • Teacher support, motiation, learning strategy use, and achievement : A multilevel mediation model
    Yildirm, S. Journal of Experimental Education 80 (2) : 150 ~ 172 [2012]
  • Students' emotions during homework : Structures, self-concept antecedents, and achievement outcomes
    Goetz, T. Learning and Individual Differences 22 : 225 ~ 234 [2012]
  • Social relationships and motivation in middle school : The role of parents, teachers and peers
    Wentzel, K. R. Journal of Educational Psychology 90 (2) : 202 ~ 209 [1998]
  • School as a context of early adolescents’ academic and social-emotional development : A summary of research findings
    Roeser, R. W. The Elementary School Journal 100 : 443 ~ 471 [2000]
  • Reconsidering conceptual change: Issues in theory and practice
    Linnenbrink, E. A. Kluwer Academic Publishers : 115 ~ 153 [2002]
  • Perceived social support and early adolescents' achievement; The mediational roles of motivational beliefs and emotions
    Ahmed, W. Journal of Youth and Adolescence 39 (1) : 36 ~ 46 [2010]
  • Peer support for African American male college achievement : Beyond internalized racism and the burden of acting white
    Harper, S. R. The Journal of Men's Studies 14 (3) : 337 ~ 358 [2006]
  • Negative Emotions Moderate the Relationship Between Self-Efficacy and Achievement of Filipino Students
    Felicidad T. Villavicencio. Psychological Studies 58 (3) : 225 ~ 232 [2013]
  • Measuring emotions in students’ learning and performance : The achievement emotions questionaire(AEQ)
    Pekrun, R. Contemporary Educational Psychology 36 : 36 ~ 48 [2011]
  • IMF시대 이후 한국 학생과 성인의 성공에 대한 의식: 토착심리학적 분석
    박영신 한국심리학회지: 문화 및 사회문제 8 (1) : 103 ~ 139 [2002]
  • Goals, emotions, and emotion regulation : Perspectives of the control-value theory
    Pekrun, R. Human Development 52 : 357 ~ 365 [2009]
  • Emotion in Education
    Op't Eynde, P. Academic Press : 185 ~ 204 [2007]
  • Conceptualization and measurement of social support: The development of the Student Social Support Scale
    Nolten, P. W. University of Wisconsin–Madison [1994]
  • Addressing moderated mediation hypotheses: Theory, methods and prescriptions
    Preacher, K. J. Multivariate Behavioral Research 42 (1) : 185 ~ 227 [2007]
  • Achievement goals and achievement emotions : Testing a model of their joint relations with academic performance
    Pekrun, R. Journal of Educational Psychology 101 : 115 ~ 135 [2009]
  • Achievement emotions in Germany and China : A cross-cultural validation of the Academic Emotions QuestionnaireMathematics
    Frenzel, A. C. Journal of Cross-Cultural Psychology 38 (3) : 302 ~ 309 [2007]
  • Academic emotions in students’ self-regulated learning and achievement : A program of qualitative and quantitative research
    Pekrun, R. Educational Psychology 37 (2) : 91 ~ 105 [2002]
  • A longitudinal analysis of achievement goals : From affective antecedents to emotional effects and achievement outcomes
    Daniels, L. Journal of Educational Psychology 101 : 948 ~ 963 [2009]