연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
연구논문 : 실내에서 수행할 수 있는 지질 관련 STEAM 프로그램 개발 및 적용 효과
김덕호 ( Deok Ho Kim )
홍승호 ( Seung Ho Hong )
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김덕호 ( Deok Ho Kim )
홍승호 ( Seung Ho Hong )
주제어
academic achievement
creative problem solving ability
scientific attitude
STEAM
strataandfossil
참고문헌( 33)
유사주제 논문( 1,325)
academic achievement 655건
steam 543건
scientific attitude 69건
creative problem solving ability 57건
strataandfossil 1건
인용/피인용
연구논문 : 실내에서 수행할 수 있는 지질 관련 STE ...
' 연구논문 : 실내에서 수행할 수 있는 지질 관련 STEAM 프로그램 개발 및 적용 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
academic achievement
creative problem solving ability
scientific attitude
steam
strataandfossil
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,328
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
academic achievement
656
0
0.0%
creative problem solving abil ...
58
0
0.0%
scientific attitude
70
0
0.0%
steam
544
0
0.0%
strataandfossil
2
0
0.0%
계
1,330
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 연구논문 : 실내에서 수행할 수 있는 지질 관련 STEAM 프로그램 개발 및 적용 효과'
의 참고문헌
초등학생들의 지층학습을 위한 실험장치 개발
정진규
교과교육학연구 13 (3) : 589 ~ 609
[2009]
초등학교 과학영재학급 학생선발을 위한 과학 창의적 문제해결력 검사도구 개발
최선영
초등과학교육 25 (1) : 27 ~ 38
[2006]
초등학교 4학년 <지층과 화석 > 단원과 관련된 현장체험학습의 교육적 효과
김다영
현장과학교육 7 (3) : 169 ~ 181
[2013]
지질 관련 야외 학습과 STEAM 교육을 융합한 프로그램 개발 및 적용 효과
김덕호
초등과학교육 33 (2) : 364 ~ 379
[2014]
융합인재교육(STEAM)을 적용한 과학수업이 자기효능감, 흥미 및 과학 태도에 미치는 영향
박혜원
생물교육 40 (1) : 132 ~ 146
[2012]
융합 인재 교육(STEAM)을 적용한 과학수업이 초등학생의 창의성과 과학 관련 태도에 미치는 영향
이시예
초등과학교육 32 (1) : 60 ~ 70
[2013]
우리나라 STEAM 교육의 방향
백윤수
학습자중심교과교육연구 11 (4) : 149 ~ 171
[2011]
스크래치를 활용한 STEAM 기반 교육 프로그램 개발 및 적용 - 초등학교 6학년 과학교과를 중심으로 -
오정철
컴퓨터교육학회 논문지 15 (3) : 11 ~ 23
[2012]
과학 기반 STEAM 프로그램이 초등과학 영재 학생들의 창의적 문제해결력과 과학적 태도에 미치는 영향
김권숙
초등과학교육 31 (2) : 216 ~ 226
[2012]
The effects of using science-based STEAM instruction on the creative thinking activities and scientific attitude : ‘Solar system and stars’
Lee, H. M.
Busan National University
[2013]
The effects of Treffinger’s creative problem solving learning on science learning of elementary students and an analysis on the change of the students’learning types
Kim, J.
Gyeongin National University
[2011]
The effects of STEAM-based learning using a robot for improving gifted primary school student’s creativity
Yu, S.
Korea National University
[2013]
The effects of STEAM instruction of math gifted students on math creative problem solving ability and creative attitude
Kim, M.
Daegu National University
[2013]
The effect of the field works of the layer and fossil units for 4th grade students upon formation of science concept and science attitude
Seong, T.
Korea National University
[2003]
The effect of science writing heuristic on conception formation of fossils and scientific learning motivation for elementary school students
Kang, Y.
Korea National University
[2012]
The effect of mathematics lesson applying STEAM education on learning satisfaction and academic achievement of gifted students
Kim, J.
Korea University
[2013]
The effect of STEAM program focusing on science and art: science achievement and affective characteristics
Kim, J. R.
Kyungpook National University
[2012]
The development of STEAM project learning program for creative problem-solving of the science gifted in elementary school
Kim, T.
Gyeongin National University
[2013]
The development and application of sciencearts convergence program through scientific approach of optical illusion arts
An, J.
Gyeongin National University
[2014]
The development and application of creative STEAM program using scratch for elementary school
Shin, S.
Daegu National University
[2012]
The development and application effect of digital storytelling-based STEAM instruction program
Lee, H. R.
Pusan National University
[2013]
Text book, Experiment and Observation, Teacher’s Guidebook of Elementary School Science 4-1, 4-2
Ministry of Education, Science and Technology
Kuung publishing co
[2010]
Teacher’s Guidebook of Elementary School Science 3-1
Ministry of Education
Mirae-n
[2014]
Surveys of students’ interests in science content according to gender- and grade- level
Kim, I.
Ewha Womans University
[2001]
Science Curriculum
Ministry of Education and Human Resources Development
[2007]
STEAM 프로그램을 적용한 과학수업이초등학생의 창의성과 과학교과 흥미도에 미치는 영향
김덕호
한국과학교육학회지 34 (1) : 43 ~ 54
[2014]
STEAM education
Kim, J. S.
Yangseowon
[2012]
National assessment system development of science-related affective domain
Kim, H.
Journal of the Korean Association for Research in Science Education 18 (3) : 357 ~ 359
[1998]
Field studies benefit students and teachers
Manner, B. M.
Journal of Geological Education 43 : 128 ~ 131
[1995]
Effects of STEAM based education program on environmental literacy for effective microorganisms
Yang, J.
Jeju National University
[2013]
Development of the learning materials for creative problem solving in the elementary school science - Focused the 4th grade
Lee, D.
Gyeongin National University
[2008]
Development of geological field courses and field activities for secondary school students
Park, J.
Journal of the Korean Earth Science Society 21 (1) : 13 ~ 21
[2000]
Application and development of STEAMbased instruction using collective Intelligence of elementary school students
Cho, D.
Korea National University
[2013]
' 연구논문 : 실내에서 수행할 수 있는 지질 관련 STEAM 프로그램 개발 및 적용 효과'
의 유사주제(
) 논문