시간한정 메시지의 시간적 거리, 충동구매성향, 조절초점 메시지가 구매의도에 미치는 영향

논문상세정보
' 시간한정 메시지의 시간적 거리, 충동구매성향, 조절초점 메시지가 구매의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회학
  • atimelimitedmessage
  • impulsebuyingtendency
  • purchase intention
  • regulatoryfocusmessage
  • temporal distance
  • 구매의도
  • 시간적 거리
  • 시간한정메시지
  • 조절초점메시지
  • 충동구매 성향
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,742 1

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' 시간한정 메시지의 시간적 거리, 충동구매성향, 조절초점 메시지가 구매의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 희소성 메시지의 조절초점 및 가격할인에 대한 조절효과 : 온라인 판촉 메시지를 중심으로
    한광석 경영과 정보연구 31 (1) : 247 ~ 272 [2012]
  • 희소성 메시지의 유형이 소비자의 구매의도, 충동구매의도 및 쇼핑의도에 미치는 영향에 관한 연구
    홍윤서 숙명여자대학교 [2008]
  • 희소성 메시지와 프레이밍 방식이 구매의도에 미치는 효과
    김재휘 한국심리학회지: 소비자·광고 8 (2) : 183 ~ 204 [2007]
  • 희소성 메시지와 조절초점을 활용한 레스토랑 판촉전략에 관한 연구
    이준환 호텔경영학연구 19 (6) : 77 ~ 97 [2010]
  • 해석수준, 메시지유형, 시간적 거리가 메시지 태도와 구매의도에 미치는 영향
    양윤 광고학연구 23 (2) : 151 ~ 172 [2012]
  • 충동구매: 낭비적인가?
    서문식 소비자학연구 20 (1) : 65 ~ 92 [2009]
  • 충동구매 경향성 척도 개발 및 타당화 연구
    양윤 이채희 한국심리학회지 소비자광고 1 (2) : 137 ~ 168 [2000]
  • 인터넷 공동구매시 충동구매성향과 가격, 희소성 메시지가 의류제품에 대한 호의도와 구매의도에 미치는 영향
    황선진 한국의류학회지 33 (10) : 1519 ~ 1529 [2009]
  • 박사
  • 소셜커머스를 통한 상품구매에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : 시간제약과 판매수량정보를 중심으로
    최소영 광고학연구 24 (2) : 71 ~ 88 [2013]
  • 사용자간 상호작용성(User-to-User Interactivity)의 측정을 위한 척도 개발과 검증:온라인 브랜드 커뮤니티를 대상으로
    황장선 광고학연구 22 (4) : 203 ~ 230 [2011]
  • 메시지 틀, 조절초점, 지각된 위험이 광고메시지태도와 구매의도에 미치는 영향
    양윤 광고학연구 22 (1) : 257 ~ 276 [2011]
  • 가격할인의 동기에 대한 추론이 소비자 반응에 미치는 영향 : 할인폭과 시간압박의 조절작용을 중심으로
    강현중 고려대학교 대학원 [2004]
  • Web Advertising: What do We Know About Its Acceptance and Impact? A Meta-Analysis of the Literature
    Zhang, P Proceedings of the Pacific Asia Conference on Information System [2008]
  • Time Will Tell: The Distant Appeal of Promotion and Imminent Appeal of Prevention
    Mogilner, C Journal of Consumer Research 34 (5) : 670 ~ 681 [2008]
  • Time Inconsistent Preference and Consumer Self-Control
    Hoch, S. J Journal of Consumer Research 17 : 492 ~ 507 [1991]
  • The framing of decisions and the psychology of choice
    Tversky, A Science 211 : 453 ~ 458 [1981]
  • The buying impulse
    Rook, D. W. Journal of Consumer Research 14 : 189 ~ 199 [1987]
  • The Role of Different Markers of Linguistic Powerlessness in Persuasion
    Blankenship, K. L Journal of Language and Social Psychology 24 (1) : 3 ~ 24 [2005]
  • The Product-Specific Nature of Impulse Buying Tendency
    Jones, M. A Journal of Business Research 56 (4) : 505 ~ 511 [2003]
  • The Effect of Time Constraints in Consumers’Judgements of Prices and Products
    Suri, R. Journal of Consumer Research 30 (1) : 92 ~ 104 [2003]
  • Temporal Construal and Time Dependent Change in Preference
    Trope, Y Journal of Personality and Social Psychology 79 : 876 ~ 889 [2000]
  • Social Judgement:Assimilation and Contrast Effects in Communication and Attitude Change
    Sherif, M Yale University Press [1961]
  • Social Emotional Development, Nevraska Symposium on Motivation Vol. 36
    Thompson, R. A University of Nebraska Press : 367 ~ 467 [1990]
  • Scarcity Effects on Value : A Quantitative Review of the Commodity Theory Literature
    Lynn, M. Psychology and Marketing 18 (Spring) : 43 ~ 57 [1991]
  • Regulatory Focus and Strategic Inclinations:Promotion and Prevention in Decision-making
    Crowe, E. Organizational Behavior &Human Decision Processes 69 (2) : 117 ~ 132 [1997]
  • Psychology Foundations of Attitudes
    Brock, T. C New York Academic Press : 2463 ~ 2275 [1968]
  • Promotion and Prevention across Mental Accounts : When Financial Products Dictate Consumers’ Investment Goals
    Zhou, R. Journal of Consumer Research 31 (1) : 125 ~ 135 [2004]
  • Normative influences on impulsive buying behavior
    Fisher Rook Rook, D. W. Journal of Consumer Research 22 (3) : 305 ~ 313 [1995]
  • New Directions in Attribution Research
    Eagly, A. H Erlbaum [1981]
  • Less is More : How Scarcity Influences Consumer' Value Perception and Purchase Intents Through Mediating Variables
    Wu, C The Journal of American Academy of Business 9 (2) : 125 ~ 132 [2006]
  • Influence: Science and practice
    Cialdini, R. B Scott [2001]
  • In the Mood: Impulse Buyings’ Affective Antecedents
    Rook, D. W. Janeen Arnold-Costa and Russell [1993]
  • Impulse purchasing: a qualitative exploration of the phenomenon
    Bayley, G. Qualitative Market Research 1 (2) : 99 ~ 114 [1998]
  • How Global Versus Local Perception Fits Regulatory Focus
    Forster, J Psychological Science 16 : 631 ~ 636 [2005]
  • Framing the Deal: The Role of Restrictions in Accentuating the Deal Value
    Inman, J. J Journal of Consumer Research 24 : 68 ~ 79 [1997]
  • Explaining the Impact of Scarcity Appeals in Advertising: The Mediating Role of Perception of Susceptibility
    Eisend, M Journal of Advertising 37 (3) : 33 ~ 40 [2008]
  • Expectancy X Value Effects : Regulatory Focus as a Determinant of Magnitude and Direction
    Shah, J Journal of Personality and Social Psychology 73 : 447 ~ 458 [1997]
  • Effects of Price, Brand and Store Information on Buyer Product Evaluation
    Dodds, W. B Journal of Marketing Research 28 (3) : 307 ~ 319 [1991]
  • Development and Validation of the Impulse Buying Tendency Scale
    Weun, S Psychological Reports 82 (3) : 1123 ~ 1133 [1998]
  • Developing a Deeper Understanding of Scarcity: Contextual and Individual Influences on Demand Scarcity
    Ward, M. K. Advances in Consumer Research-North American Conferences Proceedings 34 : 384 ~ 385 [2007]
  • Cross-National Differences in Proneness to Scarcity Effect: The Moderating Roles of Familiarity, Uncertainty Avoidance and Need for Cognitive Closure
    Jung, J. M Psychology and Marketing 21 (9) : 739 ~ 753 [2004]
  • Counterfactual Thinking Regulatory Focus: Implications for Action versus Inaction and Sufficiency versus Necessity
    Roese, N. J Journal of Personality and Social Psychology 77 : 1109 ~ 1120 [1999]
  • Beyond Pleasure and Pain
    Higgins, E. T American Psychologist 52 (12) : 1280 ~ 1300 [1997]
  • A Commodity Theory Analysis of Consumer Preferences for Scares Product
    Fromkin, H. L In Proceedings of the 79th Annual Convention of America Psychological Association 6 : 521 ~ 654 [1971]