괴롭힘 주변인의 행동과 감사, 공감, 학교소속감의 관계

' 괴롭힘 주변인의 행동과 감사, 공감, 학교소속감의 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육정책 및 행정
  • asenseofschoolbelonging
  • bullying
  • bystanders
  • cognitive empathy
  • emotional empathy
  • empathy
  • gratitude
  • 감사
  • 공감
  • 괴롭힘
  • 인지적 공감
  • 정의적공감
  • 주변인
  • 학교소속감
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,794 3

0.0%

' 괴롭힘 주변인의 행동과 감사, 공감, 학교소속감의 관계' 의 참고문헌

  • 한국판 감사 성향 척도(K-GQ-6)의신뢰도 및 타당도
    권선중 한국심리학회지: 건강 11 (1) : 177 ~ 190 [2006]
  • 학생의 왕따(집단 따돌림 및 괴롭힘) 현상에 관한 연구
    박경숙 [1998]
  • 박사
  • 학교분위기가 중학생의 또래폭력 피해경험에 미치는 영향
    김은영 한국아동복지학 26 (26) : 87 ~ 111 [2008]
  • 초등학생의 공감 및 자기존중감 수준에 따른 집단따돌림 동조유형의 차이연구
    이상미 한국교원대학교 교육대학원 [2008]
  • 초등학교 아동을 위한 체육수업 소속감 척도의 타당화
    조필환 한국초등체육학회지 15 (3) : 157 ~ 169 [2010]
  • 청소년의 친사회적 행동에 관련되는 또래도움에 대한 정서 - 또래지위를 중심으로 -
    최유진 청소년시설환경 9 (4) : 3 ~ 12 [2011]
  • 청소년의 마음읽기 능력과 또래괴롭힘의 관계: 도덕적 이탈‧도덕적 정서의 매개효과를 중심으로
    송경희 한국심리학회지: 발달 23 (3) : 105 ~ 124 [2010]
  • 청년발달의 이해
    정옥분 학지사 [2008]
  • 집단 따돌림에서의 동조집단유형화 연구
    김현주 청소년복지연구 5 (2) : 103 ~ 118 [2003]
  • 주변인 대상 학교폭력 예방교육 프로그램 개발 연구
    정제영 교육과학연구 44 (2) : 119 ~ 143 [2013]
  • 자기효능감의 학업성취도 예측에 있어 부모지원과 학교소속감의 조절효과
    주영주 교육과학연구 43 (2) : 227 ~ 243 [2012]
  • 아동의 스트레스 경험과 감사성향이 학교적응에 미치는 영향
    임경희 초등교육연구 23 (3) : 215 ~ 238 [2010]
  • 아동과 청소년의 공감 및 죄책감과 도움행동 간의 관계에서 감사의 매개적 역할
    한지영 한국가정관리학회지 30 (6) : 69 ~ 84 [2012]
  • 성취목표지향성, 학교소속감 및 학교생활만족도 간의 관계 분석
    신종호 아시아교육연구 12 (4) : 271 ~ 292 [2011]
  • 방관자의 집단 특성에 따른 또래괴롭힘 참여 역할행동
    서미정 아동학회지 29 (5) : 79 ~ 96 [2008]
  • 또래괴롭힘 상황에서 주변또래 유형의 판별변인 분석
    서미정 아동학회지 27 (6) : 35 ~ 51 [2006]
  • 또래 괴롭힘 참여역할에 따른 긍정적 강점의 차이-또래 괴롭힘 예방을 위한 피해방어자의 긍정적 강점-
    임재연 학교사회복지 24 : 131 ~ 151 [2013]
  • 따돌림 관여 유형에 따른 사회적 기술과 공격적 행동성향
    최수미 청소년상담연구 18 (1) : 59 ~ 72 [2010]
  • 도움에 대한 청소년의 정서적 및 친사회적 반응: 도움 제공자의 보답 기대에 따른 차이
    신현숙 청소년학연구 15 (6) : 65 ~ 87 [2008]
  • 괴롭힘을 목격한 주변인의 행동에 영향을 미치는 심리적 요인 : 공감과 공격성을 중심으로
    오인수 초등교육연구 23 (1) : 45 ~ 63 [2010]
  • 공감과 친사회적 행동
    박성희 문음사 [1997]
  • 공감과 동조가 집단따돌림 피해자와 가해자의 지각에 미치는 영향
    이희경 교육심리연구 16 (4) : 23 ~ 40 [2002]
  • 고등학생의 학업성취에 영향을 미치는 관련변인에 대한 회귀 분석
    김종한 교육학연구 39 (4) : 349 ~ 366 [2001]
  • Unique and interactive effects of empathy and social status on involvement in bullying
    Caravita, S. Social Development 18 : 140 ~ 163 [2009]
  • The spontaneous use of thank you by preschooler as a function of sex, socioeconomic status, and listener status
    Becker, J. A. Language in Society 15 : 537 ~ 546 [1986]
  • The role of perceived teacher support, motivational climate, and psychological need satisfaction in students' physical education motivation
    Cox, A. Journal of Sport & Exercise Psychology 30 : 222 ~ 239 [2008]
  • The interface of school climate and school connectedness and relationships with aggression and victimization
    Wilson, D. Journal of School Health 74 : 293 ~ 299 [2004]
  • The grateful disposition : A conceptual and empirical topography
    McCullough, M. E. Journal of Personality and Social Psychology 82 : 112 ~ 127 [2002]
  • Social relationships and motivation in middle school : The role of parents, teachers and peers
    Wentzel, K. R. Journal of educational psychology 90 (2) : 202 ~ 209 [1998]
  • Social Psychology
    Brown, R. Macmillan [1965]
  • Relational aggression in college students : Examining the roles of social anxiety and empathy
    Loudin, J. L. Aggressive Behavior 29 : 430 ~ 439 [2003]
  • Prosocial children, bullies, and victims : An investigation of their sociometric status, empathy and problem-solving strategies
    Warden, D. British Journal of Developmental psychology 21 : 367 ~ 385 [2003]
  • Personality and connectedness as predictors of school bullying among adolescent boys
    Zou, M. Journal of Indian Association for Child & Adolescent Mental Health 10 (4) : 249 ~ 270 [2014]
  • Participant role approach to school bullying : Implications for interventions
    Salmivalli, C. Journal of Adolescence 22 : 453 ~ 459 [1999]
  • Measuring perceived social support : Development of the child and adolescent social support scale(CASSS)
    Demaray, M. K. Psychology in the Schools 39 : 1 ~ 18 [2002]
  • Little thanks goes a long way : Explaining why gratitude expressions motivate prosocial behavior
    Grant, A. M. Journal of Personality and Social Psychology 98 (6) : 946 ~ 955 [2010]
  • Is gratitude a moral affect?
    McCullough, M. E. Psychological Bulletin 127 : 249 ~ 266 [2001]
  • Influence of psychological and social factors on bystanders’ roles in school bullying among Korean-American students in the United States
    Choi, S. School Psychology International 34 (1) : 67 ~ 81 [2013]
  • Gratitude and the reduced costs of materialism in adolescents
    Froh, J. J. Journal of Happiness Studies 12 : 289 ~ 302 [2011]
  • Gratitude and prosocial behavior : An experimental test of gratitude
    Tsang, J. Cognition and Emotion 29 (1) : 138 ~ 148 [2006]
  • Expressed readiness of Australian schoolchildren to act as bystanders in support of children who are being bullied
    Rigby, K. Educational Psychology 26 : 425 ~ 440 [2006]
  • Examining the relationshp between low empathy and bullying
    Jolliffe, D. Aggressive Behavior 32 : 540 ~ 550 [2006]
  • Examining the link between forms of bullying behaviors and perceptions of safety and belonging among secondary school students
    Goldweber, A. Journal of School Psychology 51 : 469 ~ 485 [2013]
  • Empathy, expectations, and situational preferences : Personality influences on the decision to participate in volunteer helping behaviors
    Davis, M. H. Journal of Personality 67 : 469 ~ 503 [1999]
  • Empathy, emotional regulation, and perspective taking as predictors of children's participation in bullying
    Maeda, R. University of Washington [2003]
  • Dimensions of interpersonal relation among Australian children and implications for psychological wellbeing
    Rigby, K. Journal of Social Psychology 133 : 33 ~ 42 [1993]
  • Determinants of adolescents’ active defending andpassive bystanding behavior in bullying
    Gini, G. Journal of Adolescence 31 : 93 ~ 105 [2008]
  • Definitions of bullying : A comparison of terms used, and age and gender differences, in a fourteen-country international comparison
    Smith, P. K. Journal of child development 73 (4) : 1119 ~ 1133 [2003]
  • Contributions of personal and situational factors to bystander's reactions to school bullying
    Oh, I. School Psychology International 30 : 291 ~ 310 [2009]
  • Classroom belonging among early adolescent students : Relationships to motivation and achievement
    Goodenow, C. Journal of Early Adolescence 13 (1) : 21 ~ 43 [1993]
  • Bystanders : An overlooked factor in peer on peer abuse
    Hazler, R. Journal for the Professional Counselor 11 : 11 ~ 21 [1996]
  • Bullying as a group process : Participant roles and their relations to social status within the group
    Salmivalli, C. Aggressive Behavior 22 : 1 ~ 15 [1996]
  • Bullying and empathy : A short-term longitudinal investigation
    Stavrinides, P. Educational Psychology 30 : 793 ~ 802 [2010]
  • Being grateful is beyond good manners : Gratitude and motivation to contribute to society among early adolescents
    Froh, J. J. Motivation and Emotion 34 : 144 ~ 157 [2010]
  • Antecedents and contexts of generativity motivation at midlife
    Peterson, B. E. Psychology and Aging 11 : 21 ~ 33 [1996]
  • An introduction to categorical data analysis
    Agresti, A. A Wiley-Interscience Publication, A John Wiley & Sons, Inc [1996]
  • An Index of empathy for children and adolescents
    Bryant, B. K. Child Development 53 : 413 ~ 425 [1982]
  • A research on moral empathy, trend of helping behavior and their reactions among children aged 6 to 12 in China
    Guozhen, C, Li, W. Psychological Science 27 : 781 ~ 785 [2004]
  • A multidimensional approach to individual differences in empathy
    Davis, M. H. JSAS Catalog of Selected Documents in Psychology 10 (4) : 85 ~ [1980]
  • A meta-analysis of school-based bullying prevention programs’ effects on bystander intervention behavior
    Polanin, J. R. School Psychology Review 41 (1) : 47 ~ 65 [2012]
  • A cross-national study of youth violence in Europe
    Harel, Y. International Journal of Adolescent Medicine and Health 11 : 121 ~ 134 [1999]