영재와 평재의 자기조절 전략에 미치는 요인

' 영재와 평재의 자기조절 전략에 미치는 요인' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 특수교육
  • autonomy support
  • beliefsofintelligenceability
  • gifted
  • high-achievingnon-gifted
  • low-achievingnon-gifted
  • self-regulatedstrategies
  • 고성취평재
  • 영재
  • 자기조절전략
  • 자율성 지지
  • 저성취평재
  • 지적능력에대한신념
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,891 0

0.0%

' 영재와 평재의 자기조절 전략에 미치는 요인' 의 참고문헌

  • 학문적 미성취 중학생들의 학업관련 특성: 학업성적, 학업관련 태도, 지적 능력에 대한 신념, 학습전략을 중심으로
    김옥분 안도희 교육심리연구 21 (3) : 723 ~ 745 [2007]
  • 초등학생의 정의적 특성, 학습접근책 및 학업성취와의 관계: 경로모형을 중심으로
    안도희 교육심리연구 18 (4) : 177 ~ 197 [2004]
  • 초등과학영재와 일반학생의 과학적 태도와 자아탄력성 및 심리적 안녕감의 관계
    이경란 한국초등교육 24 (4) : 243 ~ 257 [2013]
  • 청소년의 지적 능력에 대한 신념: 학업동기, 학습전략 및 유능감을 중심으로
    장암미 교육심리연구 27 (4) : 891 ~ 909 [2013]
  • 지적 능력에 대한 신념과 부모 및 교사의 자율성 지지가 청소년의 유능감에 미치는 영향
    안도희 한국청소년연구 24 (1) : 103 ~ 126 [2013]
  • 중․고등학생의 성격특성, 지적능력에 대한 신념, 자기조절학습전략 및 학업성취 간의 관계
    윤소정 중등교육연구 61 (2) : 441 ~ 470 [2013]
  • 자율성 지지, 기본적 욕구 및 심리적 안녕감 간의 관계
    안도희 청소년학연구 15 (5) : 315 ~ 338 [2008]
  • 의과 대학생들의 지적능력에 대한 신념을 예측하는 변인 탐색: 인지적·정의적 특성, 부모의 자녀교육관심도 및 가정의 경제적 수준
    안도희 Korean Journal of Medical Education 20 (3) : 219 ~ 229 [2008]
  • 영재와 평재간의 학업적 자기조절의 차이
    문병상 초등교육연구 14 (1) : 181 ~ 197 [2000]
  • 몰입에 대한 학습동기와 인지전략의 관계
    이은주 교육심리연구 15 (3) : 199 ~ 216 [2001]
  • 과학․수학 영재의 다중지능, 자기조절학습능력 및 개인성향의 차이
    박미진 영재교육연구 23 (5) : 697 ~ 713 [2013]
  • 고등학생 학생들의 자기조절 학습능력 비교
    김미영 실과교육연구 19 (2) : 289 ~ 311 [2013]
  • What teachers say and do to support students' autonomy during a learning activity
    Reeve, J. Journal of Educational Psychology 98 (1) : 209 ~ 218 [2006]
  • Using instructional discourse analysis to study the scaffolding of student self-regulation
    Meyer, D. K. Educational Psychologist 37 (1) : 17 ~ 25 [2002]
  • The"what"and"why"of goal pursuits : Human needs and the self-determination of behavior
    Deci, E. L. Psychological Inquiry 11 (4) : 227 ~ 268 [2000]
  • The relationship between perceived autonomy support, exercise regulations and behavioral intentions in women
    Wilson, P. M. Psychology of Sport and Exercise 5 (3) : 229 ~ 242 [2004]
  • The development and validation of the self-regulation strategy inventory—self-report
    Cleary, T. J. Journal of School Psychology 44 (4) : 307 ~ 322 [2006]
  • The automatic pursuit and management of goals
    Shah, J. Y. Current Directions in Psychological Science 14 (1) : 10 ~ 13 [2005]
  • The Relation of Psychological Needs for Autonomy and Relatedness to Vitality, Well‐Being, and Mortality in a Nursing Home
    Kasser, V. G. Journal of Applied Social Psychology 29 (5) : 935 ~ 954 [1999]
  • Self-regulating academic learning and achievement : The emergence of a social cognitive perspective
    Zimmerman, B. J. Educational Psychology Review 2 (2) : 173 ~ 201 [1990]
  • Self-regulated learning and academic achievement : An overview
    Zimmerman, B. J. Educational Psychologist 25 (1) : 3 ~ 17 [1990]
  • Motivational predictors of weight loss and weight-loss maintenance
    Williams, G. C. Journal of Personality and Social Psychology 70 (1) : 115 ~ 126 [1996]
  • Motivational and self~regulated learning components of classroom academic performance
    Pintrich, P. R. Journal of Educational Psychology 82 (1) : 33 ~ 40 [1990]
  • Investigating teacher-student interactions that foster self-regulated learning
    Perry, N. E. Educational Psychologist 37 (1) : 5 ~ 15 [2002]
  • Internalization of biopsychosocial values by medical students a test of self-determination theory
    Deci Williams Williams, G. C. Journal of Personality and Social Psychology 70 (4) : 767 ~ 779 [1996]
  • Influence of autonomy on perceived control beliefs and self-regulated learning in Japanese undergraduate students
    Tanaka, K. North American Journal of Psychology 2 (2) : 255 ~ 272 [2000]
  • Implicit theories of intelligence predict achievement across an adolescent transition : A longitudinal study and an intervention
    Blackwell, L. S. Child Development 78 (1) : 246 ~ 263 [2007]
  • Implicit Theories of Ability and Self-regulation Strategies in Physical Education Classes
    Ommundsen, Y. Educational Psychology 23 (2) : 141 ~ 157 [2003]
  • Impact of parenting practices on adolescent achievement : Authoritative parenting, School involvement, and encouragement to succeed
    Steinberg, L. Child Development 63 (5) : 1266 ~ 1281 [1992]
  • Experience of autonomy and control among Chinese learners: vitalizing or immobilizing?
    Vansteenkiste, M. Journal of Educational Psychology 97 (3) : 468 ~ 483 [2005]
  • Development of achievement motivation
    Dweck, C. S. Academic press : 57 ~ 88 [2002]
  • Desire for autonomy and adolescent delinquency : A latent growth curve analysis
    Chen, X. Criminal Justice and Behavior 37 (9) : 989 ~ 1004 [2010]
  • College mothers’ academic achievement goals as related to their children’s attitudes toward learning
    Ricco, R. B. Social Psychology of Education 6 (4) : 325 ~ 347 [2003]
  • Autonomy in children’s learning : An experimental and individual difference investigation
    Grolnick, W. S. Journal of Personality and Social Psychology 52 (5) : 890 ~ 898 [1987]
  • Autonomy and strategy use in distance foreign language learning : Research findings
    White, C. System 23 (2) : 207 ~ 221 [1995]
  • Academic Self‐concept, Implicit Theories of Ability and self‐regulation Strategies
    Ommundsen, Y. Scandinavian Journal of Educational Research 49 (5) : 461 ~ 474 [2005]
  • A social cognitive view of self-regulated academic learning
    Zimmerman, B. J. Journal of Educational Psychology 81 (3) : 329 ~ 339 [1989]
  • A Motivational Approach to Self: Integration in Personality
    Deci, E. L. Nebraska symposium on motivation 38 : 237 ~ 288 [1991]