교사와 학생의 교사-학생 관계 지각이 학생의 수업이해에 미치는 영향

논문상세정보
' 교사와 학생의 교사-학생 관계 지각이 학생의 수업이해에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • instructionalunderstanding
  • job satisfaction
  • parentaltrust
  • peer trust
  • student-teacher relationship
  • 또래신뢰
  • 부모신뢰
  • 수업이해
  • 직무만족
  • 학생-교사관계
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
18,765 0

0.0%

' 교사와 학생의 교사-학생 관계 지각이 학생의 수업이해에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국 청소년의 삶의 질과 인간관계
    박영신 교육심리연구 22 (4) : 801 ~ 836 [2008]
  • 학업성취도에 영향을 미치는 사회적 관계 변인들의 상대적 영향력 차이
    황매향 아시아교육연구 7 (3) : 187 ~ 203 [2006]
  • 청소년기 애착 안정성과 우울성향의 관계 : 지각된 유능감(Perceived Competence)의 매개효과를 중심으로
    옥 정 梨花女子大學校 大學院 [1998]
  • 유치원 교사의 직무 만족도 및 물리적 근무환경과 조직 헌신성과의 관계 연구
    이윤경 유아교육연구 18 (1) : 223 ~ 241 [1998]
  • 위계적 선형모형을 활용한 교사의 직무만족도 영향요인 분석
    이재덕 한국교원교육연구 25 (3) : 51 ~ 71 [2008]
  • 사회적 지원과 교사효능감이 직무성취도 및 직무만족도에 미치는 영향: 중등 교사연수에 대한 종단분석을 중신으로
    허희숙 한국교육심리학회 2007년도 제 3차 학술대회자료집 : 189 ~ 197 [2007]
  • 보육환경의 질이 교사의 직무만족과 소진에 미치는 영향
    노은호 한국보육학회지 12 (2) : 67 ~ 83 [2012]
  • 보육교사의 직무만족이 이직의사에 미치는 영향: 정서적 고갈과 조직몰입의 매개효과
    김경호 보건사회연구 33 (2) : 326 ~ 365 [2013]
  • 기본심리욕구와 수업참여를 매개로 한 학생-교사애착관계와 학업성취도의 관계: 교사지지와 학생-교사애착관계의 의미와 역할의 차이를 중심으로
    김남희 교육심리연구 25 (4) : 763 ~ 789 [2011]
  • 국공립과 사립 중학교 교사의 직무만족 구조 비교: 학교장의 지도성과 교사 효능감을 중심으로
    전용관 중등교육연구 62 (1) : 31 ~ 60 [2014]
  • 교원평가를 위한 지표로서 학생-교사 애착관계도구(STARS) 개발과 타당화
    김종백 교육심리연구 23 (4) : 697 ~ 714 [2009]
  • 교사효능감 및 학생의 학업적 자기효능감이 학업성취도에 미치는 영향에 대한 다층분석
    김아영 교육심리연구 17 (2) : 25 ~ 43 [2003]
  • 교사의 직무만족도에 관한 집단 간 비교연구 - 담임여부와 보직여부를 중심으로 -
    유기웅 교원교육 26 (4) : 201 ~ 224 [2010]
  • 교사의 다문화 교육인식과 다문화가정 학생의 학교적응과의 관계 : 교사-학생관계의 매개효과를 중심으로
    김종백 청소년학연구 18 (10) : 161 ~ 185 [2011]
  • 교사의 교원성과급에 관한 공정성 인식이 직무만족 및 조직헌신에 미치는 영향
    김희규 한국교육학연구 19 (2) : 69 ~ 93 [2013]
  • 교사들의 직무만족도 관련변수에 대한 Meta분석
    김범준 연세대학교 [2001]
  • Toward a social constructivist reconceptualization of intrinsic motivation for literacy learning
    Oldfather, P. Journal of Reading Behavior 26 : 139 ~ 158 [1994]
  • The teacher-child relationship and children's early school adjustment
    Birch, Sondra H. Journal of School Psychology 35 (1) : 61 ~ 79 [1997]
  • The quality and impact of relationships between elementary school children and teachers
    Davis, H. A. Journal of Contemporary Educational Psychology 26 : 431 ~ 453 [2001]
  • The prosocial classroom : Teacher social and emotional competence in relation to student and classroom outcomes
    Jennings, P. A. American Educational Research Journal 79 (1) : 491 ~ 525 [2009]
  • The influence of teacher support on student adjustment in the middle school years : A latent growth curve study
    Reddy, R. Development and Psychopathology 15 : 119 ~ 138 [2003]
  • The Inventory of Parent and Peer Attachment : Relationships to well-being in adolescence
    Armsden, G. C. Journal of Youth and Adolescence 16 : 427 ~ 454 [1987]
  • Teacher motivation and job satisfaction : A study employing the experience sampling method
    Bishay, A. Journal of Undergraudate Science 3 : 147 ~ 154 [1996]
  • Students' behaviour difficulties, sense of coherence and adjustment at school : risk and protective factors
    Efrati-Virtzer, M. European Journal of Special Needs Education 24 (1) : 59 ~ 73 [2009]
  • Strengthening the links between educational psychology and the study of social contexts
    Goodenow, C. Educational Psychologist 27 : 177 ~ 196 [1992]
  • Social-motivational processes and interpersonal relationships at school : Implications for understanding motivation at school
    Wentzel, K. R. Journal of Educational Psychology 91 : 76 ~ 97 [1999]
  • Research on motivation in education, 2
    Ryan, R. M. Academic : 13 ~ 51 [1985]
  • Relationship between job satisfaction and turnover intentions : An empirical study
    Randhawa, G. Indian Management Studies Journal 11 : 149 ~ 159 [2007]
  • Motivating students to learn
    Brophy, J. McGraw Hill [2004]
  • Longitudinal effects of teacher and student perceptions of teacher-student relationship qualities on academic adjustment
    Hughes J. N. Elementary School Journal 112 (1) : 38 ~ 60 [2011]
  • Job satisfaction and teacher –student relationships across the teaching career : Four case studies
    Veldmana, I. Teaching and Teacher Education 32 : 55 ~ 65 [2013]
  • Interpersonal relations between school children and their peers, parents, and teachers
    McCallum, R. S. Educational Psychology Review 5 : 155 ~ 176 [1993]
  • HLM을 이용한 교사효능감, 성취목표지향성, 학업성취도 및 주관적 안녕감의 관계 분석
    조한익 아동교육 22 (2) : 261 ~ 276 [2013]
  • Enhancing relationships between children and teachers
    Pianta, R. C. American Psychological Association [1999]
  • Effects on teachers' self-efficacy and job satisfaction : Teacher gender, years of experience, and job stress
    Klassen, R. M. Journal of Educational Psychology 102 : 741 ~ 756 [2010]
  • Early teacher–child relationships and the trajectory of children's school outcomes through eighth grade
    Hamre, B. K. Child Development 72 (2) : 625 ~ 638 [2001]
  • Differential effects of support providers on adolescents'mental health
    Colarossi, L. G. Social Work Research 27 (1) : 19 ~ 31 [2003]
  • Connection and regulation at home and in school : Predicting growth in achievement for adolescents
    Gregory, A. Journal of Adolescent Research 19 : 405 ~ 427 [2004]
  • Conceptualizing the role and influence of student teacher relationships on children’s social and cognitive development
    Davis, H. A. Educational Psychologist 38 (4) : 207 ~ 234 [2003]
  • Children’s relationships with adults adpeers : An examination of elementary and junior high school students
    Lynch, M. Journl of School Psychology 35 (1) : 81 ~ 99 [1997]
  • Children's interpersonal behaviors and the teacherchild relationship
    Birch, Sondra H. Developmental Psychology 34 (5) : 934 ~ 946 [1998]
  • Child and teacher reports of teacherstudent relationships : Concordance of perspectives and associations with school adjustment in urban kindergarten classrooms
    Murray, C. Journal of Applied Developmental Psychology 29 (1) : 49 ~ 61 [2008]
  • Behaviorally at-risk African American students : The importance of student-teacher relationships for student outcomes
    Decker, D. M. Journal of School Psychology 45 (1) : 83 ~ 109 [2007]
  • Behavioral risk, teacher-child relationships, and social skill development across middle childhood: A child-by-environment analysis of change
    Berry, D. Journal of Applied Developmental Psychology 31 (1) : 1 ~ 14 [2010]
  • Attachment in classroom
    Bergin, C. Educational Psychology Review 21 : 141 ~ 170 [2009]
  • 4Teacher Morale, Job Satisfaction and Motivation, Chapman
    Evans, L. Chapman, Paul Publishing, Limited [1998]