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인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
한국인의 위기 커뮤니케이션과 체면의 영향력
김영욱
성현정
장유진
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김영욱
성현정
장유진
주제어
ChemyonSensitivity
crisis communication
crisistypes
위기 유형
위기커뮤니케이션
체면 민감성
참고문헌( 58)
유사주제 논문( 269)
공익사업 74건
위기커뮤니케이션 61건
체면 민감성 60건
crisis communication 44건
위기 유형 25건
chemyonsensitivity 3건
crisistypes 2건
인용/피인용
한국인의 위기 커뮤니케이션과 체면의 영향력
' 한국인의 위기 커뮤니케이션과 체면의 영향력' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
공익사업
chemyonsensitivity
crisis communication
crisistypes
위기 유형
위기커뮤니케이션
체면 민감성
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
276
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
공익사업
75
0
0.0%
주제어
chemyonsensitivity
4
0
0.0%
crisis communication
45
0
0.0%
crisistypes
3
0
0.0%
위기 유형
26
0
0.0%
위기커뮤니케이션
62
0
0.0%
체면 민감성
61
0
0.0%
계
276
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 한국인의 위기 커뮤니케이션과 체면의 영향력'
의 참고문헌
한국인의 집단주의 성향과 귀인 성향, 그리고 위기 커뮤니케이션 수용 간의 관련성: 국가위기로서의 IMF 상황을 중심으로
김영욱
한국언론학보 48 (4) : 271 ~ 298
[2004]
한국인의 사과 지형: 지난 10년간 사과문의 조직 및 유형 별 분석
김영욱
한국언론정보학보 59 (3) : 180 ~ 207
[2012]
체면민감성, 자아존중감, 사회적 불안이불확실성 회피에 미치는 영향
이충원
한국심리학회지: 사회및성격 20 (3) : 17 ~ 30
[2006]
자아존중감과 인상관리행동 간의 관계에서 체면민감도의 매개효과
이경근
조직과 인사관리연구 33 (2) : 77 ~ 109
[2009]
위기 유형에 따른 사과문 선호도 연구
조수영
홍보학연구 13 (2) : 99 ~ 132
[2009]
양자체면이론 : 한국적 커뮤니케이션 이론화의 한 시도
강길호
스피치와 커뮤니케이션 (12) : 106 ~ 131
[2009]
수용자의 관점에서 본 위기 커뮤니케이션 전략: 공중은 조직의 위기 커뮤니케이션 전략을 어떻게 평가하고 있는가?
윤영민
한국언론학보 51 (5) : 424 ~ 442
[2007]
사과광고의 메시지 유형에 따른 공중의 반응 연구
백진숙
한국광고홍보학보 8 (2) : 184 ~ 229
[2006]
사과 포함 여부가 책임귀인과 위기 커뮤니케이션 전략 수용에 미치는 영향 : 방어적 사과 전략의 효용성 탐구
윤영민
한국언론학보 52 (5) : 207 ~ 226
[2008]
기업의 제품 관련 위기 유형과 대응 전략별 효과에 관한 연구
이상경
한국광고홍보학보 9 (3) : 186 ~ 218
[2007]
기업의 위기 이력과 평판이 공중의 위기 커뮤니케이션 전략 평가에 미치는 영향: 식품 사고를 중심으로
김소연
광고학연구 21 (2) : 81 ~ 105
[2010]
공손성과 커뮤니케이션 능력의 관점에서 본 애매한 언술전략에 관한 연구: 공공기관 내 상사-부하 간 커뮤니케이션을 중심으로
김은정
한국광고홍보학보 13 (3) : 234 ~ 266
[2011]
공무원의 체면민감도 척도개발 연구: 척도 타당화를 중심으로
유민봉
한국행정학보 45 (3) : 335 ~ 364
[2011]
공격과 방어의 수사학 : 황우석 사건 위기 커뮤니케이션 분석
김영욱
한국언론학보 50 (4) : 5 ~ 32
[2006]
Understanding human communication
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Understanding Crisis Management
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Today’ Public Relations: An Introduction
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[2006]
The protective powers of crisis response strategies: Managing reputational assets during a crisis
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[2006]
The negative communication dynamic: Exploring the impact of stakeholder affect on behavioural intentions
Coombs, W. T.
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The crisis manager: Facing risk and responsibility. Mahwah
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[1998]
The Praise of Folly
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[2006]
The Internal Structure of the Korean Social Face(Chemyon, 體面)
Choi, S
Korean Journal of Social and Personality Psychology 14 (1) : 185 ~ 202
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The Analysis of Face Work in Discourse Review and Proposal
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Journal of Language and Social Psychology 13 (3) : 248 ~ 277
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Structure of Che-Myon and Decision factor of Che-myon desire
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Korean Journal of Journalism & Communication Studies 32 : 205 ~ 247
[1994]
Same Words and Different Expectations: A Cross-Cultural Analysis of the Genre of Apologia as Public Discourse
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Risk, crisis and communication: Interpreting and coping with risks, crises and conflicts in modern society
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Responding to crisis: A rhetorical approach to crisis communication
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On face-work: an analysis of ritual elements in social interaction
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Multifaceted Analyses of Chemyon(Social Face): An Indigenous Korean Perspective
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Managing crisis before the they happen: What every executive and manager needs to know about crisis management
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Korean corporations IT Backup-crisies response, 0-3 out of 5 points
Kim, S
Dong-A Ilbo
Jung, Che-Myon, and Korean interpersonal relationship
Lim, T
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Interpretations of messages: The influence of Equivocation, Face Concern, and Ego-involvement
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Helping crisis managers protect reputational assets: Initial tests of the situational crisis communication theory
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Face and politeness: new (insights) for old (concepts)
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Expert in Action
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Did Japan apologize for its past wrongdoing? A rhetorical analysis of Japan's public apologies about the annexation
Kim, Y
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Development of PR communication theory
Kim, Y
Communication Books, Inc
[2013]
Crisis management: Planning for the inevitable
Fink, S
[1986]
Crisis management by apology: Corporate response to allegation of wrong doing
Hearit, K. M
Lawrence Erlbaum Associates
[2006]
Crisis in organizations: Managing and communication in the heat of chaos
Barton, L
South-Western Publishing Company
[1993]
Crisis communication: A casebook approach
Fearn-Banks, K
Lawrence Erlbaum Association
[2007]
Crisis Management: A diagnostic guid for improving your organization's crisis-preparedness
Mitroff, I. I
Jossey-Bass Publishers
[1993]
Compassion without blame : Testing the accident decision flow chart with the crash of ValuJet flight 592
Englehardt, K. J
Journal of Public Relations Research 16 (2) : 127 ~ 156
[2004]
Code red in the boardroom: Crisis management as organizational DNA
Coombs, W. T.
Praeger
[2006]
Choosing the right words: The development of guidelines for the selection of the “appropriate” crisis response strategies
Coombs, W. T.
Management Communication Quarterly 8 : 447 ~ 476
[1995]
Accounts, excuses, and apologies: A theory of image restoration strategies
Benoit, W. L
State University of New York Press
[1995]
A study on the effects of face-saving desire on the goal setting and commitment: A case of car dealers
Kim, T
International Journal of Negotiation 10 (2) : 73 ~ 95
[2004]
' 한국인의 위기 커뮤니케이션과 체면의 영향력'
의 유사주제(
) 논문