한국인의 위기 커뮤니케이션과 체면의 영향력

' 한국인의 위기 커뮤니케이션과 체면의 영향력' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • chemyonsensitivity
  • crisis communication
  • crisistypes
  • 위기 유형
  • 위기커뮤니케이션
  • 체면 민감성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 한국인의 위기 커뮤니케이션과 체면의 영향력' 의 참고문헌

  • 한국인의 집단주의 성향과 귀인 성향, 그리고 위기 커뮤니케이션 수용 간의 관련성: 국가위기로서의 IMF 상황을 중심으로
    김영욱 한국언론학보 48 (4) : 271 ~ 298 [2004]
  • 한국인의 사과 지형: 지난 10년간 사과문의 조직 및 유형 별 분석
    김영욱 한국언론정보학보 59 (3) : 180 ~ 207 [2012]
  • 체면민감성, 자아존중감, 사회적 불안이불확실성 회피에 미치는 영향
    이충원 한국심리학회지: 사회및성격 20 (3) : 17 ~ 30 [2006]
  • 자아존중감과 인상관리행동 간의 관계에서 체면민감도의 매개효과
    이경근 조직과 인사관리연구 33 (2) : 77 ~ 109 [2009]
  • 위기 유형에 따른 사과문 선호도 연구
    조수영 홍보학연구 13 (2) : 99 ~ 132 [2009]
  • 양자체면이론 : 한국적 커뮤니케이션 이론화의 한 시도
    강길호 스피치와 커뮤니케이션 (12) : 106 ~ 131 [2009]
  • 수용자의 관점에서 본 위기 커뮤니케이션 전략: 공중은 조직의 위기 커뮤니케이션 전략을 어떻게 평가하고 있는가?
    윤영민 한국언론학보 51 (5) : 424 ~ 442 [2007]
  • 사과광고의 메시지 유형에 따른 공중의 반응 연구
    백진숙 한국광고홍보학보 8 (2) : 184 ~ 229 [2006]
  • 사과 포함 여부가 책임귀인과 위기 커뮤니케이션 전략 수용에 미치는 영향 : 방어적 사과 전략의 효용성 탐구
    윤영민 한국언론학보 52 (5) : 207 ~ 226 [2008]
  • 기업의 제품 관련 위기 유형과 대응 전략별 효과에 관한 연구
    이상경 한국광고홍보학보 9 (3) : 186 ~ 218 [2007]
  • 기업의 위기 이력과 평판이 공중의 위기 커뮤니케이션 전략 평가에 미치는 영향: 식품 사고를 중심으로
    김소연 광고학연구 21 (2) : 81 ~ 105 [2010]
  • 공손성과 커뮤니케이션 능력의 관점에서 본 애매한 언술전략에 관한 연구: 공공기관 내 상사-부하 간 커뮤니케이션을 중심으로
    김은정 한국광고홍보학보 13 (3) : 234 ~ 266 [2011]
  • 공무원의 체면민감도 척도개발 연구: 척도 타당화를 중심으로
    유민봉 한국행정학보 45 (3) : 335 ~ 364 [2011]
  • 공격과 방어의 수사학 : 황우석 사건 위기 커뮤니케이션 분석
    김영욱 한국언론학보 50 (4) : 5 ~ 32 [2006]
  • Understanding human communication
    Adler, R. B Oxford University Press [2006]
  • Understanding Crisis Management
    Kim, Y book and road [2002]
  • Transforming the crisis-prone organization: Preventing individual, organizational, and environmental tragedies
    Paucahnt, T. C Jossey-Bass [1992]
  • Today’ Public Relations: An Introduction
    Heath, Robert L Sage Publications, Inc [2006]
  • The protective powers of crisis response strategies: Managing reputational assets during a crisis
    Coombs, W. T. Journal of Promotion Management 12 (3) : 241 ~ 260 [2006]
  • The negative communication dynamic: Exploring the impact of stakeholder affect on behavioural intentions
    Coombs, W. T. Journal of Communication Management 11 (4) : 300 ~ 312 [2007]
  • The crisis manager: Facing risk and responsibility. Mahwah
    Lebinger, O Lawrence Erlbaum Associates [1997]
  • The Use of Face Work and Politeness Theory
    Spiers, J. A Qualitative Health Research 8 (1) : 25 ~ 47 [1998]
  • The Praise of Folly
    Erasmus, D Arc Manor [2006]
  • The Internal Structure of the Korean Social Face(Chemyon, 體面)
    Choi, S Korean Journal of Social and Personality Psychology 14 (1) : 185 ~ 202 [2000]
  • The Analysis of Face Work in Discourse Review and Proposal
    Wood, L. A Journal of Language and Social Psychology 13 (3) : 248 ~ 277 [1994]
  • Structure of Che-Myon and Decision factor of Che-myon desire
    Lim, T Korean Journal of Journalism & Communication Studies 32 : 205 ~ 247 [1994]
  • Same Words and Different Expectations: A Cross-Cultural Analysis of the Genre of Apologia as Public Discourse
    Park, S Social Sciences Research Institute 7 : 215 ~ 232 [2001]
  • Risk, crisis and communication: Interpreting and coping with risks, crises and conflicts in modern society
    Kim, Y Ewha Womans University Press [2008]
  • Responding to crisis: A rhetorical approach to crisis communication
    Coombs, W. T. Lawrence Erlbaum : 95 ~ 115 [2004]
  • Reframing crisis management
    Pearson, C. M Academy of Management Review 23 (1) : 59 ~ 76 [1998]
  • Public Relations communication: Systems, rhetorical and critical approaches
    Kim, Y Ewha Womans University Press [2003]
  • Psychological Representation System of Korean Nunchi: focusing college students
    Choi, S Korean Psychological Association Annual Conference : 511 ~ 521 [1995]
  • Protecting Organization Reputations During a Crisis: The Development and Application of Situational Crisis Communication Theory
    Coombs, W. T. Corporate Reputation Review 10 (3) : 163 ~ 176 [2007]
  • Politeness: some universals in language usage
    Brown, P Cambridge University Press [1987]
  • Politeness Strategy in Korean Communication
    Kang, K Korean Journal of Journalism & Communication Studies 32 : 9 ~ 35 [1994]
  • Persuasive psychology theory
    Kim, J Communication books, Inc [2012]
  • Ongoing crisis communication:Planning, managing, and responding
    Coombs, W. T. Sage [2012]
  • On face-work: an analysis of ritual elements in social interaction
    Goffman, E Journal for the Study of Interpersonal Process 18 : 213 ~ 231 [1955]
  • Multifaceted Analyses of Chemyon(Social Face): An Indigenous Korean Perspective
    Choi, S Korean Journal of Social Psychology 6 (2) : 137 ~ 157 [1992]
  • Managing crisis before the they happen: What every executive and manager needs to know about crisis management
    Mitroff, I. I AMACOM [2001]
  • Korean corporations IT Backup-crisies response, 0-3 out of 5 points
    Kim, S Dong-A Ilbo
  • Jung, Che-Myon, and Korean interpersonal relationship
    Lim, T Hannarae [1995]
  • Interpretations of messages: The influence of Equivocation, Face Concern, and Ego-involvement
    Edwrards, R Human Communication Research 27 (4) : 597 ~ 631 [2001]
  • Helping crisis managers protect reputational assets: Initial tests of the situational crisis communication theory
    Coombs, W. T. Management Communication Quarterly 16 : 165 ~ 186 [2002]
  • Face and politeness: new (insights) for old (concepts)
    Chiappini, F. B Journal of Pragmatics 10 (11) : 1453 ~ 1469 [2003]
  • Expert in Action
    Linke, C. G Longman [1989]
  • Did Japan apologize for its past wrongdoing? A rhetorical analysis of Japan's public apologies about the annexation
    Kim, Y Journalism and society 19 (1) : 75 ~ 113 [2011]
  • Development of PR communication theory
    Kim, Y Communication Books, Inc [2013]
  • Crisis management: Planning for the inevitable
    Fink, S [1986]
  • Crisis management by apology: Corporate response to allegation of wrong doing
    Hearit, K. M Lawrence Erlbaum Associates [2006]
  • Crisis in organizations: Managing and communication in the heat of chaos
    Barton, L South-Western Publishing Company [1993]
  • Crisis communication: A casebook approach
    Fearn-Banks, K Lawrence Erlbaum Association [2007]
  • Crisis Management: A diagnostic guid for improving your organization's crisis-preparedness
    Mitroff, I. I Jossey-Bass Publishers [1993]
  • Compassion without blame : Testing the accident decision flow chart with the crash of ValuJet flight 592
    Englehardt, K. J Journal of Public Relations Research 16 (2) : 127 ~ 156 [2004]
  • Code red in the boardroom: Crisis management as organizational DNA
    Coombs, W. T. Praeger [2006]
  • Choosing the right words: The development of guidelines for the selection of the “appropriate” crisis response strategies
    Coombs, W. T. Management Communication Quarterly 8 : 447 ~ 476 [1995]
  • Accounts, excuses, and apologies: A theory of image restoration strategies
    Benoit, W. L State University of New York Press [1995]
  • A study on the effects of face-saving desire on the goal setting and commitment: A case of car dealers
    Kim, T International Journal of Negotiation 10 (2) : 73 ~ 95 [2004]