디지털 사이니지의 상호작용성에 대한 이용자 지각이 수용과정에 미치는 영향에 관한 연구

논문상세정보
' 디지털 사이니지의 상호작용성에 대한 이용자 지각이 수용과정에 미치는 영향에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • adoptionprocess
  • digital signage
  • perceived interactivity
  • 디지털 사이니지
  • 수용과정
  • 지각된 상호작용성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
189 3

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' 디지털 사이니지의 상호작용성에 대한 이용자 지각이 수용과정에 미치는 영향에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 제4의 스마트 스크린, 디지털 사이니지 활성화 방안
    임하늬 [2012]
  • 인터랙티브 옥외 광고 수용에 관한 연구: 디지털 사이니지 Stikus Wall 사례를 중심으로
    신일기 한국광고홍보학보 13 (4) : 390 ~ 432 [2011]
  • 영역 커지는 디지털 옥외미디어
  • 스마트 사이니지 광고에 대한 소비자의 지각된 가치 및 태도에 영향을 미치는 요인 연구
    최민석 Journal of Information Technology Applications & Management 19 (4) : 115 ~ 135 [2012]
  • 수용자의 인구학적 요인과 모바일 쿠폰 사용경험에 따른 디지털 사이니지 광고효과
    김재영 OOH광고학연구 8 (4) : 61 ~ 100 [2011]
  • 소셜커머스 사용자의 지각된 특성이 지속사용의도에 미치는 영향에 관한 연구
    이영재 Journal of Information Technology Applications & Management 19 (4) : 61 ~ 74 [2012]
  • 똑똑한 광고판 디지털 사이니지가 뜬다
  • 디지털 사이니지의 비주얼 커뮤니케이션을 위한 수용자 매체태도 연구
    안희진 디자인융복합연구(구.인포디자인이슈) 12 (5) : 31 ~ 49 [2013]
  • 디지털 사이니지와 QR코드활용에 관한 연구
    심성욱 광고학연구 23 (5) : 187 ~ 214 [2012]
  • 디지털 사이니지를 활용한 인터랙티브 광고의 상호작용 유형에 관한 연구
    엄주희 한국과학예술포럼 14 : 271 ~ 284 [2013]
  • 디지털 사이니지 마케팅
    유승철 팝사인 [2011]
  • 디지털 사이니지 광고매체의 제도적 활성화 방안과 TAM에 따른 수용자 커뮤니케이션 효과
    김재영 한국광고홍보학보 15 (1) : 253 ~ 288 [2013]
  • 디지털 사이니지 광고 유형에 따른 브랜드 체험이 인게이지먼트에 미치는 영향
    한광석 광고연구 98 (98) : 43 ~ 84 [2013]
  • 디지털 사이니지 광고 시장과 소비자에 대한 이해
    DMC미디어 이슈 & 트렌드 [2012]
  • 디지털 미디어 이슈 리포트, 7월호
  • 광고매체로서 디지털 사이니지의 수용에 관한 연구
    강태중 언론과학연구 12 (4) : 5 ~ 34 [2012]
  • 공공장소의 DIGITAL OOH Media의 수용자 태도 연구 - 공공시설의 디지털 사이니지를 중심으로 -
    안희진 정보디자인학연구 16 (1) : 153 ~ 163 [2013]
  • 검색엔진 웹사이트에서 상호작용성이 소비자의 사이트에 대한 관여도와 태도, 사이트 재방문의도 등에 미치는 영향
    이주현 광고학연구 13 (5) : 223 ~ 247 [2002]
  • marketing to the digital consumer
    Kierzkowski, A. The McKinsey Quarterly 3 : 5 ~ 21 [1996]
  • What is interactivity and is it always such a good thing? Implications of definition, person, and situations for the influence of interactivity on advertising effectiveness
    Liu, Y. Journal of Advertising 31 (4) : 53 ~ 64 [2002]
  • Upscale image transfer from malls to stores: A self-image congruence explanation
    Chebat, J.-C. Journal of Business Research 59 (12) : 1288 ~ 1296 [2006]
  • Understanding Information Systems Continuance: An Expectation-Confirmation Model
    Bhattacherjee, A. MIS Quarterly 25 (3) : 351 ~ 370 [2001]
  • The mediating role of perceived interactivity in the effect of actual interactivity on attitude toward the website
    Wu, G. Journal of Interactivity Advertising 5 (2) [2005]
  • The mediating effects of perceptions and emotion: Digital signage in mall atmospherics
    Dennis, C. Journal of Retailing and Consumer Services 17 : 205 ~ 215 [2010]
  • The art of Human-Computer Interface Design
    Crawford, C. Addison-Wesley Publishing Company Inc : 103 ~ 111 [1990]
  • The Role of Trust in Other Users in Social Networking Service Context
    최덕현 e-비즈니스연구 11 (4) : 233 ~ 245 [2010]
  • The Evolving Concept of Retail Attractiveness: What Makes Retail Agglomerations Attractive When Customers Shop at Them?
    Teller, C. Journal of Retailing and Consumer Services 15 (3) : 127 ~ 143 [2008]
  • Testing the interactivity model: Communication processes, partner assessments, and the quality of collaborative work
    Burgoon, J. K. Journal of Management Information Syste 16 (3) : 33 ~ 56 [2000]
  • Technology and the customer interface: What customers want in the physical and virtual store
    Burke, R. R. Journal of the Academy of Marketing Science 30 (4) : 411 ~ 432 [2002]
  • Satisfaction, A Behavioral Perspective On The Consumer
    Oliver, R. L. McGraw-Hill [1997]
  • Reliability and Validity Assessment. Sage University Paper Series on Quantitative Applications in the Social Science
    Carmines, E. G. Sage Publications [1979]
  • Relationships between blogs as a eWOM and interactivity, perceived interactivity, and parasocial interaction
    Thorson, K. S. Journal of Interactive Advertising 6 (2) [2006]
  • Perceived interactivity and attitude toward web sites
    Wu, G. Proceedings of the Conference of the American Academy of Advertising : 254 ~ 262 [2000]
  • Media Use in the Information Age
    Heeter, C. Lawrence Earlbaum Associates [1989]
  • Measuring image: Shopping centre case studies
    Dennis, C. International Review of Retail, Distributiom amd Consumer research 12 (4) : 353 ~ 373 [2002]
  • Measures of perceived interactivity : An exploration of the role of direction of communication, user control, and time in shaping perceptions of interactivity
    McMillan, S. J. Journal of Advertising 31 (3) : 29 ~ 42 [2002]
  • Introduction to Linear Regression Analysis
    Montgomery, D. C. Wiley [2006]
  • Interactivity: From new media to communication
    Rafaeli, S. Sage Annual Review of Communication Research: Advancing Communication Science 16 : 110 ~ 134 [1988]
  • Interactivity: A new approach
    Lee, J. S. Paper read at Association for Education in Journalism and Mass Communication [2000]
  • Interactivity as a measure of advertising effectiveness
    Cho, C. H. Proceedings of the American Academy of Advertising : 162 ~ 179 [1999]
  • How tolerable is delay: Consumers’ evaluations of internet web sites after waiting
    Dellaert, B. G. C. Journal of Interactive Marketing 13 (1) : 51 ~ 54 [1999]
  • Handbook of New Media
    McMillan, S. J. Sage : 162 ~ 182 [2002]
  • Excitement at the mall: Determinants and effects on shopping response
    Wakefield, L. Journal of retailing 74 (4) : 515 ~ [1998]
  • Effects of interactivity and product information on consumer satisfaction in an online retail setting
    Ballantine, P. W. International Journal of Retail & Distribution Management 35 (6) : 461 ~ 471 [2005]
  • Developing a scale to measure the interactivity of websites
    Liu, Y. Journal of Advertising Research 43 (2) : 207 ~ 216 [2003]
  • Belief, Attitude Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, M. Addison-Wesley [1975]
  • Behavioral effects of digital signage
    Burke, R. R. Journal of Advertising Research : 180 ~ 185 [2009]
  • Attitude toward the site
    Chen, Q. Journal of Advertising Research 39 (5) : 27 ~ 37 [1999]
  • Antecedents of comsumer satisfaction on the internet: An empirical study of online shopping
    Ho, C. Proceedings of the 32nd Hawaii International Conference on System Sciences [1999]
  • Advertising, Promotion and New Media
    McMillan, S. J. M. E. Sharpe, Inc : 125 ~ 147 [2005]
  • A meta-analysis of cronbach’s coefficient alpha
    Peterson, R. A. Journal of Consumer Research 23 : 1 ~ 10 [1994]