외식프랜차이즈의 경로관계에서 관계만족과 순응의 관계에 미치는 신뢰와 의존의 매개역할

논문상세정보
' 외식프랜차이즈의 경로관계에서 관계만족과 순응의 관계에 미치는 신뢰와 의존의 매개역할' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • compliance
  • dependence
  • franchise
  • mediating role
  • relational satisfaction
  • trust
  • 관계만족
  • 매개효과
  • 순응
  • 신뢰
  • 의존
  • 프랜차이즈
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
15,722 3

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' 외식프랜차이즈의 경로관계에서 관계만족과 순응의 관계에 미치는 신뢰와 의존의 매개역할' 의 참고문헌

  • 환경 불확실성과 시장지향성이 신상품 개발 관계의 질 및 장기 지향성에 미치는 영향: 국내 외식 프랜차이즈 기업을 대상으로
    이은용 관광연구 25 (2) : 21 ~ 42 [2010]
  • 박사
  • 한식프랜차이즈 가맹본부의 경로파워가 가맹점의 갈등만족 및 기대된 성과에 미치는 영향
    김민정 김태희 박선희 호텔경영학연구 18 (6) : 153 ~ 175 [2009]
  • 프랜차이지의 업무태도가 프랜차이지의 만족과 재계약에 미치는 영향에 관한 연구
    박선희 호텔경영학연구 17 (1) : 119 ~ 135 [2008]
  • 프랜차이즈 시스템의 지원과 불일치가 경제적 만족,갈등,신뢰,몰입에 미치는 영향
    김종훈 유통연구 12 (1) : 33 ~ 62 [2007]
  • 프랜차이즈 시스템 평가지표의 가중치부여를 통한 평가지표 기준(안)에 관한 연구
    이준재 외식경영연구 10 (4) : 295 ~ 318 [2007]
  • 프랜차이즈 서비스요인이 가맹점주의 만족도에 미치는 영향: 국내 소규모 프랜차이즈 외식업체를 중심으로
    이수범 이은용 이홍규 관광연구저널 19 (2) : 357 ~ 372 [2005]
  • 프랜차이즈 관계에서 가맹점 순응과 영향요인에 관한 연구 -편의점 가맹점주를 대상으로-
    정대용 한국산학기술학회논문지 13 (1) : 178 ~ 184 [2012]
  • 프랜차이즈 가맹본부의 통제가 가맹점주의 신뢰 및 순응에 미치는 영향
    김태희 외식경영연구 15 (2) : 97 ~ 113 [2012]
  • 편의점의 경로관계에서 가맹점의 경제적/비경제적 만족의 선행요인과 결과요인
    김정희 유통경영학회지 13 (5) : 7 ~ 32 [2010]
  • 패스트푸드 프랜차이즈 시스템의 영향전략과 갈등관계
    김홍범 이상건 관광학연구 25 (4) : 67 ~ 86 [2002]
  • 조직간 관계에 있어서 신뢰와 통제시스템의 역할
    육근효 회계연구 11 (2) : 211 ~ 246 [2006]
  • 유통경로상의 갈등원인, 갈등 및 거래성과에 관한 연구
    한상린 유통연구 9 (1) : 93 ~ 110 [2004]
  • 외식프랜차이즈 가맹점 만족의 영향요인에 관한 연구: 전략적 상황요인과 조직 결과의 관계
    한규철 세종대학교 대학원 [2007]
  • 외식산업 사업형 프랜차이즈 시스템의 관계특성과 재계약 의도
    강인호 호텔경영학연구 15 (2) : 223 ~ 240 [2006]
  • 외식 프랜차이즈업의 프랜차이저와 프랜차이지의 관계에 있어서 인지적 신뢰와 감정적 신뢰의 선행변수 및 결과변수
    박주영 최자영 마케팅관리연구 12 (2) : 61 ~ 76 [2006]
  • 외식 프랜차이즈시스템의 장기지향성에 관한 연구
    최웅 허진 외식경영연구 15 (1) : 377 ~ 398 [2012]
  • 외식 프랜차이즈 조직의 지배구조와 성과와의 관계 : 계약적 지배구조와 관계적 지배구조 비교
    이상규 동국대학교 대학원 [2010]
  • 외식 프랜차이즈 가맹점의 지각된 관계 혜택이 신뢰, 의존, 몰입, 그리고 재계약 의도에 미치는 영향
    양정석 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 20 (3) : 35 ~ 64 [2012]
  • 여행업 프랜차이즈의 지원과 관계의 질이 장기지향성에 미치는 영향
    이영관 이현주 관광연구 23 (4) : 1 ~ 20 [2009]
  • 업종별로 가맹점의선택속성이 가맹점 성과의 만족도와 성공ㆍ실패에 미치는 영향연구
    장재남 한국유통학회 동계학술대회 발표논문집 : 83 ~ 107 [2010]
  • 약국과 도매업체간의 관계의 질이 약국의 프랜차이즈 수용에 미치는 영향에 대한 연구
    임명재 성균관대학교 대학원 [2010]
  • 상호의존성과 갈등 간 관계에 있어서상호의존성과 갈등 간 관계에 있어서 신뢰의 조절효과
    김재욱 유통연구 9 (4) : 43 ~ 63 [2004]
  • 기업형 수직적 유통경로에서 시장환경의 풍요성과 동태성이 내부정치경제에 미치는 영향
    오세조 산업과 경영 9 (1) : 83 ~ 99 [1990]
  • 기업간(B2B) 거래에서의 다차원몰입에 관한 연구: 신뢰와 의존성의 영향과 관계지속의도에 미치는 영향
    윤만희 경영학연구 37 (5) : 1233 ~ 1262 [2008]
  • 구조방정식 모형분석과 AMOS 18.0/19.0
    이학식 집현재 [2011]
  • 박사
  • ‘Psychometric Theory
    Nunnally, J. C. McGraw-Hill [1978]
  • Vertical trade relationships: The role of dependence and symmetry in attaining organizational goals
    Buchanan, L. Journal of Marketing Research 29 (1) : 65 ~ 75 [1992]
  • Trust: The Social Virtues & the Creation of Prosperity
    Fukuyama, F. The Free Press [1995]
  • The role of trust in franchiseorganizations
    Dickey Dickey, M. H. George McKight International Journal of Organizational Analysis 15 (3) : 251 ~ 282 [2007]
  • The organization of relational contracts: The allocation of rights in franchising
    Leblebici, H. Journal of Business Venturing 11 (5) : 403 ~ 418 [1996]
  • The hierarchy of authority in organizations
    Blau, P. M. American Journal of Sociology 73 (4) : 453 ~ 467 [1968]
  • The effects of perceived interdependence on dealer attitudes
    Kumar, N. Journal of Marketing Research 32 (3) : 348 ~ 356 [1995]
  • The effect of the performance appraisal system on trust for management: A field quasi-experiment
    Mayer, R. C. Journal of Applied Psychology 84 (1) : 123 ~ 136 [1999]
  • The effect of franchisor’ communication, service assistance, and competitive advantage on franchisee’ intention to remain in the franchise system
    Chiou, J. S. Journal of Small Business Management 42 (1) : 19 ~ 36 [2004]
  • The effect of electronic communication among franchisees on franchisee compliance
    Dickey, M. H. Journal of Marketing Channels 10 (3) : 112 ~ 132 [2003]
  • The different roles of satisfaction ,trust ,and commitmentin customer relationships.
    Garbarino, E., Johnson, M.S. the Journal of Marketing 63 (2) : 70 ~ 87 [1999]
  • The determinants of franchisee performance: An empirical investigation
    Fenwick, G. D. International Small Business Journal 16 (4) : 28 ~ 46 [1998]
  • The commitment, trust theory of relationship marketing
    Morgan,R.M Journal of Marketing 58 : 20 ~ 38 [1994]
  • Structural Equation Models With Unobservable Variables and Measurement Error: Algebra and Statistics
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (3) : 382 ~ 388 [1981]
  • Standardization and adaptation in business format franchising
    Kaufmann, P. J. Journal of Business Venturing 14 (1) : 69 ~ 86 [1999]
  • Solving the problem of trust
    Heimer, C. Russell Sage Foundation [2001]
  • Service quality, relationship satisfaction, trust, commitment and business-to-business loyalty
    Chumpitaz, R. C. European Journal of Marketing 41 (7) : 836 ~ 867 [2007]
  • Service quality tolerance in creative business service relationships
    Davies, M. A. P. The Service Industries Journal 29 (1) : 91 ~ 110 [2009]
  • Role of Trust in e-business Success
    Srinivasan, S. Information management & computer security 12 (1) : 66 ~ 72 [2004]
  • Relationships between providers and users of market research
    Moorman, C. Journal of Marketing Research 29 : 314 ~ 328 [1993]
  • Relationship quality in services selling: an interpersonal influence perspective
    Crosby, L. A. The Journal of Marketing 54 (3) : 68 ~ 81 [1990]
  • Relationship Marketing Activities, Commitment, and Membership Behaviors in Professional Associations
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  • Power-Dependence Relations
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  • Power, equity and commitment in exchange networks
    Cook, K. S. American Sociological Review 43 (5) : 721 ~ 739 [1978]
  • Perceptions of interfirm power and its use within a franchise channel of distribution
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  • Not so different after all, a cross-discipline view of trust
    Rousseau, D. M. Academy of Management Review 23 (3) : 393 ~ 404 [1998]
  • Multivariate Data Analysis, 5th
    Hair, J. F. Prentice Hall International [1998]
  • Multi-unit franchising: growth and management issues
    Kaufmann, P. J. Journal of Business Venturing 11 (5) : 341 ~ 357 [1996]
  • Measuring service quality: A reexamination and extension
    Cronin, J. J. Journal of Marketing 56 (3) : 55 ~ 68 [1992]
  • Master franchising and system growth rates
    Kaufmann, P. J. The Haworth Press, inc [1995]
  • Marketing Channels. 6th ed
    Coughlan, A. T. Prentice-Hall [2001]
  • Interorganizational governance in marketing channels
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  • Interorganizational exchange behavior in marketing channels: a broadened perspective
    Frazier, G. L. Journal of Marketing 47 (4) : 68 ~ 78 [1983]
  • Interdependency, contracting, and relational behavior in marketing channels
    Lusch R. F. Journal of Marketing 60 : 19 ~ 38 [1996]
  • Influences on Exchange Processes: Buyers'Preconceptions of A Seller's Trustworthiness and Bargaining Toughness
    Schurr, P. Journal of Consumer Research 11 (4) : 939 ~ 953 [1985]
  • Inducing multiline salespeople to adopt house brands
    Anderson, E. Journal of Marketing 59 (2) : 16 ~ 31 [1995]
  • Impact of Exchange variables on exit, voice, loyalty and neglect: an integrative model of responses to declining job satisfaction
    Rusbult, C. E. Academy of Management Journal 31 (3) : 599 ~ 627 [1988]
  • How relational norms affect compliance in industrial buying
    Joshi, A. W. Journal of Business Research 41 (2) : 105 ~ 114 [1998]
  • Franchiser influence strategy use and franchisee experience and dependence
    Tikoo, S. Journal of Retailing 78 (3) : 183 ~ 192 [2002]
  • Foundations of Social Theory
    Coleman, J. Harvard University [1990]
  • Exchange interdependence and interfirm interaction: research in a simulated channel setting
    Gundlach, G. T. Journal of Marketing Research 31 (4) : 516 ~ 532 [1994]
  • Examining control and autonomy in the franchisor-franchisee relationship
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  • Evolution of the Marketing Organization New Forms for Turbulent Environments
    Achrol, R. S. Journal of Marketing 55 (4) : 77 ~ 93 [1991]
  • Establishing and Maintaining an Effective Franchise Relationship
    Monson, C. Franchising World 40 (6) : 64 ~ [2008]
  • Emotions, trust, and relationships in business relationships: a conceptual model for buyer-seller dyads
    Anderson, P. H. Industrial Marketing Management 35 (4) : 522 ~ 545 [2006]
  • Effects of alternative types of influence strategies under different channel dependence structures
    Keith J. E. Journal of Marketing 54 (3) : 30 ~ 41 [1990]
  • Economic and social satisfaction: measurement and relevance to marketing relationship
    Geyskens, I. Journal of Retailing 76 (1) : 11 ~ 32 [2000]
  • Does familiarity breed trust? The implications of repeated ties for contractual in alliances
    Gulati, R. The Academy of Management Journal 38 (1) : 85 ~ 112 [1995]
  • Do Formal Contracts and Relational Governance Function as Substitutes or Complements?
    Poppo, L. Strategic Management Journal 23 : 707 ~ 725 [2002]
  • Developing Buyer-SellerRelationships
    Dwyer Dwyer, F. R. Dwyer, F. Robert S.Oh Journal of Marketing Research 51 (2) : 11 ~ 27 [1987]
  • Determinants of long-term orientation in buyer-seller orientation in buyer-seller relationships
    Ganesan, S. Journal of Marketing 58 : 1 ~ 19 [1994]
  • Decomposing influence strategies: Argument structure and dependence as determinants of the effectiveness of influence strategies in gaining channel member compliance
    Payan, J. M. Journal of Marketing 69 : 66 ~ 79 [2005]
  • Customer Satisfaction, Market Share and Profitability : Findings From Sweden
    Anderson, E, W. Journal of Marketing 58 : 53 ~ 66 [1994]
  • Cross-border marketing value chains: The role of compliance in decision-making
    Gudergan, S. proceedings of The Eights Cross-Cultural Marketing Research Conference (Hong Kong) of the Academy of Marketing Science [2000]
  • Control mechanism and the relationship life cycle: implications for safeguarding specific investments and developing commitment
    Jap, S. D. Journal of Marketing Research 37 : 227 ~ 245 [2000]
  • Compliance without pressure
    Freedman, J. L. The Journal of Social Psychology 7 : 117 ~ 124 [1967]
  • Commercial Friendships : Service Provider-Client Relationships in Context
    Price, L. L. Journal of Marketing 63 (4) : 38 ~ 56 [1999]
  • Coercive capability in conflict: a test of bilateral deterrence versus conflict spiral theory
    Lawler, E. J. Social Psychology Quarterly 51 (2) : 93 ~ 107 [1988]
  • Can We Trust?. Trust: Making and Breaking Cooperative Relations, electronic edition
    Gambetta, D. Department of Sociology, University of Oxford : 213 ~ 237 [2000]
  • Calculativeness, trust, and economic organization
    Williamson, O. E. Journal ol Law and Economics 36 (1) : 453 ~ 486 [1993]
  • BtoB 관계에서 신뢰의 내용 및 대상 차원이 관계몰입 및 시민행동에 미치는 영향
    최지호 유통연구 9 (3) : 97 ~ 118 [2004]
  • Antecedents and Consequences of Trust and Satisfaction in Buyer-Seller Relationships
    Selnes, F. European Journal of Marketing 32 (3) : 305 ~ 322 [1998]
  • An integrative model of organizational trust
    Mayer, R. C. Academy of Management Review 20 (3) : 709 ~ 734 [1995]
  • An examination of the nature of trust in buyer –seller relationships
    Doney, P. M. Journal of Marketing 61 (2) : 35 ~ 51 [1997]
  • A model of distributor firm and manufacturer firm working partnerships
    Anderson, J. C. Journal of Marketing 54 : 42 ~ 58 [1990]
  • A model of channel member performance, dependence, and satisfaction
    Lewis M. C. Journal of Retailing 67 (2) : 205 ~ 222 [1981]
  • A meta-analysis of satisfaction in marketing channel relationships
    Geyskens, I. Journal of Retailing 36 (1) : 223 ~ 238 [1999]
  • A Model of Trust and Compliance in Franchise Relationships
    Davies, M. Journal of Business Venturing 26 (3) : 321 ~ 340 [2011]