연구논문 : 인터넷 쇼핑몰에서 구전과 보증이 신뢰에 미치는 영향: 제품평가 용이성의 조절효과를 중심으로

논문상세정보
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논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • experiencegoods
  • internet shopping mall
  • online community
  • searchgoods
  • third-party assurance
  • trust
  • word-of-mouth
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  • 탐색재의 두 단계 품질검사 전략
    배형 사회과학연구 19 (1) : 121 ~ 140 [2012]
  • 주얼리 인터넷 쇼핑몰에서의 신뢰형성요인이 신뢰 및 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
    최계봉 산업연구 20 : 107 ~ 131 [2006]
  • 제품보증의 유형이 소비자의 제품에 대한 태도에 미치는 영향 - 제품유형과 제조업체 기업윤리 수준의 조절효과를 중심으로 -
    오구연 아시아마케팅저널 11 (1) : 93 ~ 112 [2009]
  • 제품보증 조건과 신뢰성과의 상호작용에 관한 포괄적 연구
    이두희 경영학연구 25 (2) : 1 ~ 29 [1996]
  • 전자상거래 신뢰성 제고를 위한 온라인 인증마크제도 활용방안에 관한 연구
    최석범 대한경영학회지 20 (2) : 841 ~ 864 [2007]
  • 저관여 제품에 있어서 제품보증효과에 관한 연구
    이성근 상품학연구 (12) : 133 ~ 139 [1995]
  • 인터넷상의 상호작용성제고방안에 관한 연구
    송창석 마케팅연구 : 69 ~ 95 [1999]
  • 인터넷 쇼핑몰에서 신뢰와 지각된 위험이 태도 및 구매의도에 미치는 영향
    장명희 정보시스템연구 14 (1) : 227 ~ 249 [2005]
  • 인터넷 쇼핑몰에서 고객신뢰 형성 후 구매의도 결정요인에 관한 연구
    장형유 Asia Pacific Journal of Information Syste 15 (2) : 23 ~ 49 [2005]
  • 인터넷 구매결정과정에서의 관여도의 조절효과에 관한 연구
    곽기영 Asia Pacific Journal of Information Syste 18 (2) : 15 ~ 40 [2008]
  • 웹쇼핑몰 사이트 신뢰도의 결정요인과 구매의향에 미치는 영향에 관한 시뮬레이션 접근방법
    윤성준 경영학연구 29 (3) : 353 ~ 376 [2000]
  • 온라인구전에 관한 내용분석: 몰유형과 제품유형에 따른 차이를 중심으로
    박철 경영정보학회 학술대회 논문집 : 497 ~ 505 [2006]
  • 온라인 환경에서의 정보특성이 구전효과에 미치는 영향에 관한 연구 : 소비자 제품지식의 조절효과를 중심으로
    이은영 광고학연구 16 (2) : 145 ~ 171 [2005]
  • 온라인 커뮤니티의 신뢰형성이 구매의도에 미치는 영향
    문영주 전자상거래학회지 9 (1) : 87 ~ 106 [2008]
  • 온라인 커뮤니티와 고객충성도의 관계에 관한 연구: 온라인 커뮤니티 의식의 매개변수적 역할을 중심으로
    김상욱 마케팅관리연구 9 (1) : 161 ~ 188 [2004]
  • 온라인 커뮤니티 참여도와 공동구매의도에 영향을 미치는 요인: 한국과 중국을 중심으로
    박철 Information Syste Review 15 (1) : 69 ~ 89 [2013]
  • 온라인 커뮤니티 내의 커뮤니케이션에 관한 연구자아성향(Self-construal)에 따른 관계 중심으로
    권상희 한국언론정보학보 36 : 423 ~ 462 [2006]
  • 온라인 중고차 거래에서 품질위험을 높게 지각한 구매자의 신뢰형성 : 구매자와 대리인 양자간 신뢰
    이승창 유통과학연구 7 (3) : 49 ~ 70 [2009]
  • 온라인 인증마크 유형별 온라인 신뢰 구축 효과의차이에 관한 연구
    김상욱 기업경영연구 19 (4) : 51 ~ 63 [2012]
  • 온라인 여행커뮤니티 특성이 커뮤니티의존도와 구매의도에 미치는 영향 연구
    오석규 관광경영연구 16 (3) : 199 ~ 216 [2012]
  • 온라인 신뢰와 구매의도에 미치는 영향요인에 관한 연구
    오환종 산업경제연구 19 (1) : 205 ~ 224 [2006]
  • 온라인 쇼핑에서 신뢰의 역할 - 위계적 관계 관점
    이재남 지식경영연구 14 (3) : 15 ~ 36 [2013]
  • 온라인 브랜드 커뮤니티에서 불만 대응이 커뮤니티 선호도와 브랜드 충성도에 미치는 영향
    김정현 홍보학연구 14 (2) : 28 ~ 53 [2010]
  • 온라인 구전행동에 관한 연구 : 온라인 구전정보탐색, 매장방문, 구매, 정보전달에 관한 구조분석
    김창호 유통경영학회지 13 (5) : 55 ~ 75 [2010]
  • 신뢰의 경영 - 신뢰기반 경영의 이론적 바탕과 실제 예들 -
    신동엽 연세경영연구 36 (1) : 65 ~ 105 [1999]
  • 쇼핑가치가 구매의도에 미치는 영향 분석 :인터넷 구매 경험 차이의 관점에서
    김미숙 농촌계획 14 (1) : 9 ~ 21 [2008]
  • 소비자의 불확실성 회피성향과 제품 접촉욕구가 온라인 쇼핑에 대한 신뢰와 구매의도에 미치는 영향
    이유경 소비문화연구 14 (4) : 77 ~ 94 [2011]
  • 마케팅 분야의 윤리적 의사결정문제들에 관한 연구
    박종우 숭의논집 : 86 ~ 88 [2002]
  • 기업의 지속가능경영 활동 측정을 위한 척도개발 연구
    박종철 기업경영연구 19 (2) : 79 ~ 98 [2012]
  • 국내 인터넷 쇼핑몰 산업의 경쟁력 강화 및 신규수요 창출을 위한 전략:인터넷 쇼핑몰 수용자와 비수용자의 비교연구
    정남호 지식경영연구 9 (3) : 59 ~ 76 [2008]
  • 구전정보의 특성과 구전효과의관계
    김창호 광고연구 35 : 55 ~ 77 [1997]
  • 광고와 가격촉진 사용량에 대한 소비자 지각이 브랜드 자산에 미치는 영향 -제품유형에 따른 차이를 중심으로-
    강경수 언론학연구 16 (2) : 3 ~ 35 [2012]
  • 공산품 인증마크 실효성 제고방안
    장학민 [2006]
  • 가상 커뮤니티 특성이 구매의도에 미치는 영향
    김진세 인터넷 비즈니스 연구 5 (2) : 77 ~ 101 [2004]
  • 電子的 共同體가 對顧客 관계에 미치는 영향에 관한 연구
    곽진민 서울대학교 대학원 [1997]
  • What Trust Means in e-Commerce Customer Relationships: An Interdisciplinary Conceptual Typology
    McKnight, D. H. International Journal of Electronic commerce 6 (2) : 35 ~ 59 [2002]
  • Web Retailing Adoption: Exploring the Nature of Internet Users Web Retailing Behaviour
    O’Class, A. Journal of Retailing and Consumer Service 10 : 81 ~ 94 [2003]
  • Warranty and Other Extrinsic Cue Effects on Consumers Risk Perceptions
    Shimp, T. A. Journal of Consumer Research : 38 ~ 46 [1982]
  • Understanding th Effect of Third-Party Web Assurance Seals on Consumers’Trust, From the Perspective of the Seal Providers
    Huang, S. M. 2012 Proceedings of PICMET 12 : 1073 ~ 1078 [2012]
  • Trust, Satisfaction, and Online Repurchase Intention : The Moderatin Role of Perceived Effectiveness of E-Commerce Institutional Mechanisms
    Feng, Y. MIS Quarterly 38 (2) : 407 ~ 427 [2014]
  • Trust and power
    Luhmann, N. Wiley [1979]
  • Trust and TAM in Online Shopping : An Integrated Model
    Gefen, D., E MIS Quarterly 27 (1) : 51 ~ 90 [2003]
  • Trust and Repurchase Intention on Online Tourism Services among Malaysian Consumers
    Razac, N. S. A. Procedia-Social and Behavioral Sciences 130 : 577 ~ 582 [2013]
  • To Buy or Not to Buy Experience Goods Online : Perspective of Innovation Adoption Barriers
    Lian, J. W Computers in Human Behavior 29 : 665 ~ 672 [2013]
  • The partial least squares approach to structural equation modeling
    Chin, W. W. Lawrence Erlbaum [1998]
  • The Role of Trust in Online Shopping Malls:Different Types of Trust and How They Affect Consumer Intention
    Kim, Y. J. International Journal of Electronic Commerce Studies 4 (2) : 355 ~ 358 [2013]
  • The Impact of a Third-Party Assurance Seal in Customer Purchasing Intention
    Lee, S. M. Journal of Internet Commerce 3 (2) : 33 ~ 51 [2004]
  • The Impact of Relative Information Quality of e-Commerce Assurance Seals on Internet Purchasing Behavior
    Lala, V. International Journal of Accounting Information Syste 3 (4) : 237 ~ 253 [2002]
  • The Impact of Initial Consumer Trust on Intentions to Transact with a Wdb Site : A Trust Building Model
    McKnight, D. H. The Journal of Strategic Information Syste 11 : 297 ~ 323 [2002]
  • The Impact of Age and Shopping Experiences on the Classification of Search, Experience, and Credence Goods in Online Shopping
    Yun. W. Information System E-Business Manage 10 : 135 ~ 148 [2012]
  • The Effects of Individualism-Collectivism Cultural Orientation on eWOM Information
    Luo, C. International Journal of Information Management 34 : 446 ~ 456 [2014]
  • The Effect of Web Communities on Consumers’ Initial Trust in B2C e-Commerce Websites
    Brengman, M. Management Research Review 35 (9) : 791 ~ 817 [2012]
  • The Effect of Guarantees on Consumers Evaluation of Services
    Ostrom, A. L. Journal of Services Marketing : 362 ~ 378 [1998]
  • The Effect of Electronic Word-of-Mouth(eWOM) in Mobile Application Down loads: An Empirical Investigation
    오세환 2012 한국경영정보학회 추계학술대회 : 359 ~ 364 [2012]
  • The Different Roles of Satisfaction, Trust and Commitment in Customer Relationships
    Garbarino, E Journal of Marketing 63 (2) : 70 ~ 87 [1999]
  • The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing
    Morgan R. N. Journal of Marketing : 20 ~ 38 [1994]
  • Technical and Economic Considerations ab out Trace ability and Certification in Livestock Production Chains
    Meuwissen, M. P. M. New Approaches to Food Safety Economics : 41 ~ 54 [2003]
  • Social Presence : Influence on Bidder in internet Auction
    Rafaeli, S. Electronic Market 15 (2) : 158 ~ 175 [2005]
  • Shifting Factors and the Ineffectiveness of Third Party Assurance Seals: A two‐stage model of initial trust in a web business
    McKnight, D. H. Electronic Markets 14 (3) : 252 ~ 266 [2004]
  • Searching for experience on the Web :An empirical examination of consumer behavior for search and experience goods
    Huang, P. Journal of Marketing 73 : 55 ~ 69 [2009]
  • Rick Sciety: Towards a New Modernity
    Beck, U. Sage Publications [1992]
  • Revisiting the Role of Web Assurance Seals in Business-to-Consumer Electronic Commnerce
    Kim, D. J. Decision Support Syste 44 : 1000 ~ 1015 [2008]
  • Online Trust : A Stakeholder Perspective, Concepts, Implications, and Future Directions
    Shankar, V. Journal of Strategic Information Syste 11 : 325 ~ 344 [2002]
  • On the evaluation of structural equation models
    Bagozzi, R. P. Journal of the Academy of Marketing Science 16 (1) : 74 ~ 94 [1995]
  • Negative Word of Mouth by Dissatisfied Consumer: A Pilot Study
    Richins, M. L. Journal of Marking : 68 ~ 78 [1983]
  • Multivariate Data Analysis
    Hair, J. T. Prentice Hall [1998]
  • Marketing in Hypermedia Computer Mediated Environments: Conceptual Foundations
    Hoffman. Donna L. Journal of Marketing : 50 ~ 68 [1996]
  • Information and Consumer Behavior
    Nelson, P. Journal of Political Economy : 311 ~ 329 [1970]
  • Influence of Consumer Attitude Toward Online Brand Community on Revisit Intention and Brand Trust
    Jung, N. Y. Journal of Retailing and Consumer Services 21 : 581 ~ 589 [2014]
  • Improving the e-Commerce Guarantee System for Reinforcing the Efficiency of Purchasing in SMEs : A Case Study on a Guarantee Insurance Based eMarketplace
    전종근 중소기업연구 30 (4) : 215 ~ 229 [2008]
  • How Consumers Evaluate eWOM (Electronic Word-of-Mouth) Messages
    Doh, S. J Cyberpsychology & Behavior 12 (2) : 193 ~ 197 [2009]
  • From Vir tual Communit y Members to C2C e-commerce Buyers: Trust in Virtual Communities and its Effect on Consumers’Purchase Intention
    Lu, Y. Electronic Commerce Research and Applications 9 : 346 ~ 360 [2010]
  • Free Competition and the Optimal Amount of Fraud
    Darby, M. Journal of Luw and Economics 16 : 67 ~ 88 [1973]
  • Food Quality Management : A Techno managerial Approach
    Luning, P. A. Wageningen Press [2002]
  • Evaluating Structural Equation Models with Unobsevable Variables and Measurement Error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Electronic word-of-mouth via consumer-opinion platforms : What motivates consumers to articulate themselves on the internet?
    Hennig-Thurau, T. Journal of Interactive Marketing 18 (1) : 38 ~ 52 [2004]
  • Electronic Word-of-Mouth in Hospitality and Tourism Management
    Litvin, S. W. Tourism Management 29 (3) : 458 ~ 468 [2008]
  • E-complaining : A Content Analysis of an Internet Complaint Forum
    Harrison-Walker, L. J. Journal of Services Marketing 15 (2) : 397 ~ 412 [2001]
  • E-Commerce : The Role of Familiarity and Trust
    Gefen D. Omega 28 (6) : 725 ~ 737 [2000]
  • Do Electronic Marketplaces Lower the Prece of Goods
    Lee, H. G. Communication of ACM 41 (1) : 77 ~ 80 [1998]
  • Dimension of brand personality
    Aaker, J. L. Journal of Marketing Research 34 : 347 ~ 356 [1997]
  • Did you tell me the truth? The Influence of Online Community on eWom
    Jun, Y. International Journal of Market Research 54 (3) : 369 ~ 389 [2011]
  • Designing Trust Into Online Experience
    Schneiderman, B. Communications of the ACM 44 (12) : 57 ~ 59 [2002]
  • Consumer Trust in and Internet Store
    Jarvenpaa, S. L. Infrormation Technology and Management 1 (1) : 45 ~ 71 [2000]
  • Consumer Trust in Internet Store : A Cross - Cultural Validation
    Jarvenpaa, S. L. Journal of Computer-Mediaed Communication : 5 ~ 2 [1999]
  • Consumer Response to Negative Publicity: The Moderating Role of Commitment
    Ahuwalia, R. Journal of Marketing Research : 16 ~ 28 [2000]
  • Consumer Rankings of Risk Reduction Methods
    Roselius, T. Journal of Marketing 35 : 56 ~ 61 [1971]
  • Comparative Analysis of Trust in Online Communities
    Lee, H. Procedia Computer Science 31 : 1140 ~ 1149 [2014]
  • Building Internet Trust : Signaling Through Trustm arks
    Aiken, D. K. International Journal of Internet Marketing and Advertising 1 (3) : 1 ~ 17 [2004]
  • Brand-Related eWOM and Its Effect on Purchase Decisions : An Empirical Study of University of Botswana Students
    Godfrey, T. International Journal of Business and Management 8 (8) : 31 ~ 40 [2013]
  • Belief and Attitude, Intention and Behavior
    Fishbein, M Addison-Wesley [1975]
  • An integrative model of organizational trust
    Mayer, R. C. Academy of Management Review : 709 ~ 734 [1995]
  • An Experimental Examination of Alternative Forms of Web Assurance for Businessto-Consumere-Commerce
    Mauldin, E Journal of Information Syste 16 (s-1) : 33 ~ 54 [2002]
  • Adding Value in the Information Age : Uses and Gratifications of Sites on the World Wide Web
    Eighmey, J. Journal of Business Research 41 (3) : 187 ~ 194 [1998]
  • A Slice of Life in MY Virtual Community
  • A Formal Model of Trust Based Outcomes
    Bhattacharya R. Academy of Management Review : 459 ~ 472 [1998]
  • A Comparative Longitudinal Analysis of Theoretical Perspectives of Interorganizational Relationship Performance
    Palmatier, R. W. Journal of Marketing 71 : 172 ~ 194 [2007]