초,중등교사의 다문화교육 인식과 경험에 대한 내러티브 탐구

' 초,중등교사의 다문화교육 인식과 경험에 대한 내러티브 탐구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • intercultural education
  • multicultural education
  • narrative inquiry
  • teacher
  • 교사
  • 내러티브 탐구
  • 다문화 교육
  • 상호문화교육
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,458 3

0.0%

' 초,중등교사의 다문화교육 인식과 경험에 대한 내러티브 탐구' 의 참고문헌

  • 학교 상호문화교육과 교사의 역량: 한국의 학교교육을 고려한 논의와 전망
    정영근 한독교육학회 국제학술대회 자료집 : 12 ~ 20 [2011]
  • 학교 다문화교육의 실태 분석
    조영달 시민교육연구 42 (1) : 151 ~ 184 [2010]
  • 초등학교 교사의 다문화 교수 역량에 대한인식 분석 연구
    안병환 다문화콘텐츠연구 (15) : 61 ~ 86 [2013]
  • 박사
  • 유아교육기관 교사의 다문화 인식 및 다문화교육 실제 간의 관계
    유효순 유아교육학논집 15 (6) : 23 ~ 40 [2011]
  • 유럽의 상호문화 교육: 다문화사회의 새로운 교육적 대안
  • 예비중등교사의 다문화 교육에 대한 인식 연구
    배성아 정선영 학습자중심교과교육연구 12 (1) : 161 ~ 181 [2012]
  • 세계화의 도전과 상호문화 교육
    정창호 교육의 이론과 실천 14 (2) : 181 ~ 198 [2009]
  • 상호문화교육의 일반교육학적 고찰
    정영근 교육철학연구 (37) : 29 ~ 42 [2006]
  • 사이'의 세기와 상호문화 교육
    정영근 교육의 이론과 실천 12 (1) : 257 ~ 272 [2007]
  • 비디오컨퍼런싱을 통한 영어-한국어 원격협동 (Telecollaboration) 학습의 언어 및 상호문화 능력 개발
    이현주 현대영어교육 12 (4) : 303 ~ 332 [2011]
  • 대중문화 UCC와 교육적 함의
    김태선 교육의 이론과 실천 13 (2) : 19 ~ 40 [2008]
  • 다문화사회에서 교육개혁정책의 방향과 과제
    최충옥 한국법과 인권교육 학회학술대회 : 1 ~ 24 [2009]
  • 다문화교육의 이론과 실제
  • 다문화교육으로서 상호문화교육 - 독일의 상호문화교육을 중심으로 -
    오영훈 교육문화연구 15 (2) : 27 ~ 44 [2009]
  • 다문화교육 현안과 전망
    Banks, J. A. 박학사 [2011]
  • 다문화교육 입문
    Banks, J. A. 아카데미프레스 [2008]
  • 다문화교육 이론과 실제
    Bennett, C. 학지사 [2009]
  • 다문화가족 연구 동향분석
    최정혜 중등교육연구 22 : 79 ~ 97 [2010]
  • 다문화가족 역량계발을 위한 통합적 교육지원방안 모색
    이재분 [2009]
  • 다문화가정 자녀 교육실태 연구: 국제결혼가정을 중심으로
    이재분 [2008]
  • 다문화 교육의 문제점과 간문화 학습의 대안적 유용성
    허수미 사회과교육연구 15 (3) : 163 ~ 188 [2008]
  • 다문화 교육을 위한 교사 교육 교육과정 모형 탐구
    장인실 초등교육연구 21 (2) : 281 ~ 305 [2008]
  • Working with children from culturally diverse backgrounds
    Klein, M. D. Delmar [2001]
  • Teaching and assessing intercultural communicative competence
    Byram, M. Multilingual Matters [1997]
  • Teachers’stories: From personal narrative to professional insight
    Jalongo, M. R. Jossey-Bass [1995]
  • Story constellations : A narrative approach to contextuallizing teachers’knowledge of school reform
    Craig, C. J Teaching and Teacher Education 23 : 173 ~ 188 [2007]
  • Stories: Big or small: Why do we care?
    Bamberg, M. Narrative Inquiry 16 (1) : 139 ~ 147 [2006]
  • Researcher identity, narrative inquiry, and language teaching research
    Norton, B. TESOL Quarterly 45 (3) : 415 ~ 439 [2011]
  • Qualitative research for education: An introduction to theory and methods
    Bogdan, R. C. Allyn & Bacon [1998]
  • Navigating sites for narrative inquiry
    Clandinin, D. J. Journal of Teacher Education 58 (1) : 21 ~ 35 [2007]
  • Narrative research in TESOL : Narrative inquiry : More than just telling stories
    Duff, P. A. TESOL quarterly 36 (2) : 207 ~ 213 [2002]
  • Narrative Inquiry. Experience and Story in Qualitative Research
    Clandinin, D. J. Jossey-Bass [2000]
  • Language Learning and Teaching in the Age of Globalization
    Kramsch, C. Routledge : 83 ~ 100 [2002]
  • Internet-mediated intercultural foreign language education
    Müller-Hartmann, A. Thomson Heinle : 63 ~ 84 [2006]
  • Interculturalism as a paradigm for thinking about diversity
    Abdallah-Pretceille, M Intercultural Education 17 (5) : 475 ~ 483 [2006]
  • From Foreign language education to education for intercultural citizenship: Essays and reflections
    Byram, M. Multilingual Matters [2008]
  • Cultural assimilation: A narrative case study of student-teaching in an inner-city school
    Rushton, J. S Teaching and Teacher Education 17 : 147 ~ 160 [2001]
  • Complementary methods for research in education
    Connelly, F. M. Erlbaum : 375 ~ 385 [2006]
  • Changes in Metaphor of Teacher: A Narrative Inquiry of Two Pre-Service Teachers
    김명희 현대영어교육 15 (1) : 1 ~ 25 [2014]
  • 2010학년도 다문화 가정 학생 교육 지원 계획