예약부도(No-Show)에 대한 관광객의 인식과 행동의도 간 구조적 영향관계 분석

' 예약부도(No-Show)에 대한 관광객의 인식과 행동의도 간 구조적 영향관계 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • attitude
  • behavioral intention
  • negative emotion
  • no-show
  • overall image
  • prior knowledge
  • risk perception
  • 부정적감정
  • 사전지식
  • 예약부도
  • 위험지각
  • 전반적이미지
  • 태도
  • 행동의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
5,197 1

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' 예약부도(No-Show)에 대한 관광객의 인식과 행동의도 간 구조적 영향관계 분석' 의 참고문헌

  • 확장된 목표지향적 행동모형을 적용한 퍼블릭골프장 이용객의 행동의도 예측
    강성규 동려민 이정자 관광연구 28 (1) : 1 ~ 17 [2013]
  • 확장된 계획행동이론을 이용한 갬블링 열정과 행동의도간 구조관계 분석
    송학준 이충기 관광학연구 34 (3) : 125 ~ 145 [2010]
  • 확장된 계획행동이론(ETPB)을 적용한 모험적 여가활동에 대한 행동 분석: 사전지식과 애착도의 역할을 중심으로
    윤설민 호텔경영학연구 20 (6) : 189 ~ 208 [2011]
  • 호텔이용객의 지각된 위험이 감정, 만족및 애호도에 미치는 영향
    오수경 전명숙 하동현 관광연구 23 (3) : 337 ~ 355 [2011]
  • 항공사 기내 서비스 속성이 고객감정과 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구
    이경미 대한경영학회지 22 (3) : 1381 ~ 1402 [2009]
  • 항공노선 및 고객특성에 따른 예약관리방안 연구
    홍정균 인하대학교 [2007]
  • 항공기내 면세품 충동구매시 상황요인과 감정요인의 역할
    조주은 관광레저연구 24 (6) : 215 ~ 237 [2012]
  • 한국 영상매체 접촉과 관광지이미지, 방문의도 간의 관계 -중국인 잠재 방한 관광자를 중심으로-
    왕명명 관광연구저널 25 (1) : 129 ~ 142 [2011]
  • 콘도미니엄의 예약문제점 및 개선방안에 관한 연구
    반종삼 벤처창업연구 5 (1) : 93 ~ 112 [2010]
  • 청계천의 이미지, 지각된 가치, 만족도 그리고 행동의도 간 구조관계 분석
    윤설민 이충기 관광연구저널 26 (1) : 41 ~ 57 [2012]
  • 중국유학생의 한국 국내관광 행동의도 예측
    노정희 관광연구 28 (5) : 23 ~ 44 [2013]
  • 입지특성에 따른 관광기업의 예약부도 예측 비교연구
    윤설민 한국사진지리학회지 23 (2) : 127 ~ 140 [2013]
  • 일본원전사고에 대한 위험커뮤니케이션과 위험지각이 관광지 위험지각과 이미지 및 방문의사에 미치는 영향
    오미숙 관광연구저널 27 (2) : 5 ~ 23 [2013]
  • 예약부도를 고려한 항공사의 최적의 초과예약 방법에 관한 연구 : 저가항공사의 사례를 중심으로
    안혜리 부산대학교 [2011]
  • 여행업 제도 개선방안
    김상태 [2001]
  • 신종플루 인식이 단체관광객의 해외여행 의사결정과정에 미친 영향에 관한 연구
    송학준 관광학연구 35 (7) : 189 ~ 209 [2011]
  • 소비자행동
    이학식 법문사 [2006]
  • 소비자의 외식기업에 대한 태도를 매개로 한 경험가치와 행동의도간의 영향관계연구
    이광옥 관광연구저널 27 (4) : 211 ~ 226 [2013]
  • 성숙한 예약 문화 확산을 바라며
    한국방송대학보 11월 13일자 기사 [2006]
  • 상해엑스포 방문동기·만족도·태도 간 구조관계 분석:개념모델 간 정량적·실증적 비교
    박창규 윤설민 이충기 관광학연구 35 (8) : 323 ~ 343 [2011]
  • 레스토랑 유형에 따른 레스토랑 서비스 인카운터 품질 평가 수준, 감정적 반응, 고객 만족 및 서비스 충성도 차이 분
    조미나 한국식생활문화학회지 21 (5) : 524 ~ 535 [2006]
  • 레스토랑 서비스접점에서 대기시간이 서비스 만족도와 이탈성향에 미치는 영향
    정유경 관광학연구 30 (4) : 317 ~ 338 [2006]
  • 그린행동에 대한 태도, 이미지, 행동의도(방문, 권고)간의 관계 연구
    KIM YUNHI 관광연구저널 25 (1) : 63 ~ 74 [2011]
  • 관광객의 비계획 외식행동 영향요인에 관한 연구
    정호균 동아대학교 [2011]
  • 계획행동이론(TPB)을 활용한 내국인의 해외여행 의도에 관한 영향 관계 연구: 사전지식과 지각된 위험의 추가적인 역할을 중심으로
    윤설민 호텔경영학연구 19 (6) : 289 ~ 307 [2010]
  • When absence speaks louder than words: An object relational perspective on no-show appointments
    Kwintner, M. Clinical Social Work Journal 39 (3) : 253 ~ 261 [2011]
  • Visitor perceptions of crime-safety and attitudes towards risk : The case of Table Mountain National Park, Cape Town
    George, R. Tourism Management 31 (6) : 806 ~ 815 [2010]
  • Understanding how consumers view green hotels : How a hotel’s green image can influence behavioural intentions
    Lee, J. S. Journal of Sustainable Tourism 18 (7) : 901 ~ 914 [2010]
  • Travel Anxiety and Intentions to Travel Internationally: Implications of Travel Risk Perception
    Reisinger, Y. Journal of Travel Research 43 (3) : 212 ~ 225 [2005]
  • Tourism, security & safety from theory to practice
    Irvine, W. Butterworth-Heinemann : 169 ~ 186 [2006]
  • The theory of repurchase decision-making(TRD) : Identifying the critical factors in the post-purchase decisionmaking process
    Han H International Journal of Hospitality Management 31 (3) : 786 ~ 797 [2012]
  • The overbooking question : A simulation
    Lambert, C. U. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 30 (2) : 14 ~ 20 [1989]
  • The impact of brand equity on brand preference and purchase intentions in the service industries
    Change, H. The Service Industries Journal 29 (12) : 1687 ~ 1706 [2009]
  • The hotel yield management with two types of room prices, overbooking and cancellations
    Koide, T. International Journal of Production Economics 93 (1) : 417 ~ 428 [2005]
  • The effects of dining atmospherics : An extended Mehrabian-Russell model
    Liu, Y. International Journal of Hospitality Management 28 (4) : 494 ~ 503 [2009]
  • The effect of perceived risk on purchase intention in purchasing airline tickets online
    Kim, L. H. Journal of Hospitality & Leisure Marketing 13 (2) : 33 ~ 53 [2005]
  • The determinants of planning time in vacation travel
    Zalatan, A. Tourism Management 17 (2) : 123 ~ 131 [1996]
  • The behavioral consequences of service quality
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 60 (2) : 31 ~ 46 [1996]
  • The Influence of the Country-of-origin Image, Product Knowledge and Product Involvement on Consumer Purchase Decisions: An Empirical Study of Insurance and Catering Services in Taiwan
    Lin, L. Y. Journal of Consumer Marketing 23 (5) : 248 ~ 265 [2006]
  • Taguchi Approach to Airline Overbooking : 843 ~
    Church, K. [2003]
  • Satisfaction, A Behavioral Perspective On The Consumer
    Oliver, R. L. McGraw-Hill [1997]
  • Risk, uncertainty and the theory of planned behavior:A tourism example
    Quintal, V. A. Tourism Management 31 (6) : 797 ~ 805 [2010]
  • Predicting behavioral intention of choosing a travel destination
    Lam, T. Tourism Management 27 (4) : 589 ~ 599 [2006]
  • Perceived risk and the consumer buying process : Interest airline reservations
    Cunningham, L. F. International Journal or Service Industry Management 16 (4) : 357 ~ 372 [2005]
  • Perceived risk and consumer decision marketing : The case of telephone shopping
    Cox, D. F. Journal of Marketing Research 1 (4) : 32 ~ 39 [1964]
  • Passenger-based predictive modeling of airline no-show rates
    Cherrier, J. Hong, S. J. Lawrence, R. D. Proceedings of the Ninth ACM SIGKDD International Conference on Knowledge Discovery and Data Mining : 397 ~ 406 [2003]
  • Non-performance penalties in the hotel industry
    DeKay, F. International Journal of Hospitality Management 23 (3) : 273 ~ 286 [2004]
  • Modeling risk perception and trust in food safety information within the theory of planned behaviour
    Lobb, A. E. Food Quality and Preference 18 (2) : 384 ~ 395 [2007]
  • KG이니시스-한국관광공사, 전자결제 제공 계약 체결
    아이티데일리 11월 26일자 기사 [2012]
  • Internet differential pricing : Effects on consumer price perception, emotions, and behavioral responses
    Lii, Y. Computers in Human Behavior 25 (3) : 770 ~ 777 [2009]
  • Influences on the Perceived Risk of Purchasing Online
    Pires, G. Journal of Consumer Behaviour 4 (2) : 118 ~ 131 [2004]
  • Influence of terrorism risk on foreign tourism decisions
    Sönmez, S. F. Annals of Tourism Research 25 (1) : 112 ~ 144 [1998]
  • How destination image and evaluative factors affect behavioral intentions?
    Chen, C, F. Tourism Management 28 (4) : 1115 ~ 1122 [2007]
  • Happiness and conflict in consumption
    Lee, S. L. Journal of Consumer Studies 22 (1) : 139 ~ 166 [2011]
  • Generic consumer risk-reduction strategies(RRS)in wine related lifestyle segments of the australian wine market
    Johnson, T. International of Wine Marketing 16 (1) : 5 ~ 35 [2004]
  • Evoking emotion: affective keys to hotel loyalty
    Barsky,J Nash L. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 43 (1) : 39 ~ 46 [2002]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Empirical investigation of the roles of attitudes toward green behaviors, overall image, gender, and age in hotel customers’ ecofriendly decision-making process
    Han H International Journal of Hospitality Management 28 (4) : 519 ~ 528 [2009]
  • Emotion and adaptation
    Lazarus, R. S. Oxford University Press [1991]
  • Effects of per ceived service fairness on emotions, and behavioral intentions in restaurants
    Namkung Y European Journal of Marketing 44 (9) : 1233 ~ 1259 [2010]
  • Effects of authentic atmospherics in ethnic restaurants : Investigating Chinese restaurants
    Jang, S. C. International Journal of Contemporary Hospitality Management 23 (5) : 662 ~ 680 [2011]
  • Development of an instrument to measure the perceptions of adopting an information technology innovation
    Moore, G. C. Information System Research 2 (3) : 192 ~ 222 [1991]
  • Consumer knowledge assessment
    Park, C. W. Journal of Consumer Research 21 (1) : 71 ~ 82 [1994]
  • Consumer innovativeness and perceived risk: implications for high technology product adoption
    Hirunyawipada, T. Journal of Consumer Marketing 23 (4) : 182 ~ 198 [2006]
  • Consumer behavior
    Robertson, Y. C. Scott, Foresman and Company [1984]
  • Consumer Trust in an Internet Store
    Jarvenpaa, S. L. Information Technology and Management 1 (1/2) : 45 ~ 71 [2000]
  • Consumer Behaviour
    Blackwell, R. D. Thomson/South-Western [2006]
  • Consumer Behavior and Marketing Action
    Assael, H. Kent Publishing Co [1984]
  • Beyond valance in customer dissatisfaction : A review and new finding on behavioral responses to regret and disappointment in failed services
    Zeelenberg, M. Journal of Business Research 57 (4) : 445 ~ 455 [2004]
  • Affective and Cognitive Factors in Preference
    Zajonc, R. B. Journal of Consumer Research 9 (2) : 121 ~ 131 [1982]
  • A dynamic process model of service quality:From expectation to behavioral intentions
    Boulding, W. Journal of Marketing Research 30 (1) : 7 ~ 27 [1993]
  • A continuous time seat control model for single leg flights with no show and optimal overbooking upper bound
    Feng, Y. European Journal of Operation Research 174 (2) : 1298 ~ 1316 [2006]
  • 10월부터 국내선 항공권 환불 때 수수료 낸다
    뉴시스 9월 12일자 기사 [2008]