관광도시 이미지 제고를 위한 SWOT-AHP분석

논문상세정보
' 관광도시 이미지 제고를 위한 SWOT-AHP분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • swot-ahp분석(swot-ahpanalysis)
  • 부산(busan)
  • 이미지(image)
  • 포지셔닝맵(positioningmap)
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
23 2

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' 관광도시 이미지 제고를 위한 SWOT-AHP분석' 의 참고문헌

  • 한국의 관광이미지 해외홍보 개선방안
    이태희 [1994]
  • 한국관광의 브랜드 가치 결정요인
    이태희 [2001]
  • 프로야구 경기 직접관람 동기요인에 따른 지역연고 구단의 SWOT-AHP 평가
    송만석 한국스포츠산업경영학회지 12 (4) : 161 ~ 177 [2007]
  • 제주 지역의 관광지 이미지와 관광만족도가 관광행동의도에 미치는 영향 : 중국 유학생을 중심으로
    楊立 호남대학교 대학원 [2011]
  • 온천관광지 이미지,속성 및 선호도 분석
    김시중 한국지역지리학회지 11 (4) : 497 ~ 510 [2005]
  • 역사문화도시 경주의 문화산업 기반분석과 발전과제
    임배근 문화산업연구 7 (1) : 147 ~ 173 [2007]
  • 에듀테인먼트 콘텐츠를 통한 경주의 정체성 확립 방안
    유영준 관광연구저널 21 (1) : 281 ~ 300 [2007]
  • 아웃바운드 목적지별 관광지 이미지 속성 중요도 및 성취도 분석
    조성찬 경기대학교, 대학원 [2010]
  • 도시 관광지 이미지 포지셔닝 연구 : 부산지역 주요 관광지를 중심으로
    예명숙 동아대학교, 대학원 [2006]
  • 국가 이미지와 관광지 이미지가 관광지 태도와 행동의도에 미치는 영향 연구
    이명식 경기대학교, 대학원 [2011]
  • 관광지 이미지의 형성에 관한 연구: 인지적․정서적 이미지를 중심으로
    김병국 관광학연구 25 (1) : 271 ~ 290 [2000]
  • 관광지 이미지와 관광객 만족, 충성도와의 관계 -전남 관광객을 중심으로-
    김선희 동북아관광연구 8 (2) : 15 ~ 34 [2012]
  • 관광지 이미지를 이용한 남한산성의포지셔닝과 브랜딩 전략에 관한 연구
    유진룡 관광레저연구 21 (2) : 261 ~ 277 [2009]
  • 관광지 이미지가 관광지 선택에 미치는 영향에 관한 연구 : 관광객 감정을 중심으로
    오영준 경기대학교, 대학원 [2006]
  • 관광지 이미지, 관광자 만족, 관광지 충성도의 구조적 관계에 관한 연구 -아산시를 중심으로-
    김난영 동북아관광연구 8 (1) : 101 ~ 122 [2012]
  • 관광지 이미지 속성 요인에 관한 연구
    정진생 문화관광연구 5 (1) : 17 ~ 36 [2003]
  • 관광도시 이미지 홍보 효과로서의 문화축제 제공방안-하이서울페스티발참여 만족도를 중심으로-
    신홍철 문화관광연구 7 (1) : 267 ~ 291 [2005]
  • 경주 관광도시 브랜드 경쟁력 강화를 위한 SWOT-AHP 분석
    설상철 관광레저연구 23 (7) : 25 ~ 42 [2011]
  • 강화도 관광이미지 속성에 준거한 홍보 방안
    박의서 관광정책학연구 11 (3) : 99 ~ 119 [2005]
  • Utilizing the analytic hierarchy process AHP in SWOT analysis-A hybrid method and its application to a forest-certification case
    Kurttila, M. Forest Policy and Economics 1 : 41 ~ 52 [1999]
  • The use of analytic hierarchy process to incorporate stakeholder preferences into regional forest planning
    Ananda, J. Forest Policy and Economics 5 : 13 ~ 26 [2003]
  • The role of awareness and familiarly with a destination: The central Florida case
    Milman, A. Journal of Travel Research 33 (3) : 21 ~ 27 [1995]
  • The influence of the components of a state's tourist image on product positioning strategy
    Asmed, Z. U. Tourism Management 12 (4) : 331 ~ 340 [1991]
  • The behavior and performance of young micro firms: Evidence from businesses in scotland
    Smith, J. A. Small Business Economics 13 : 185 ~ 200 [1999]
  • The analytic hierarchy process: A 1993 overview central european
    Satty, T. L. Journal of Operation Research and Economics 2 : 119 ~ 137 [1993]
  • The TOWS Matrix-A tool for situation analysis
    Weihrich, H. Long Range Planning 15 (2) : 54 ~ 66 [1982]
  • The Analytic Hierarchy Process – A Survey of the Method and its Applications
    Zahedi, F. Interfaces 16 : 96 ~ 108 [1986]
  • The Analytic Hierarchy Process
    Satty, T. L. McGraw-Hill [1980]
  • SWOT-AHP기법을 활용한 다국적 제약기업과 국내 제약기업의경쟁력 평가
    송만석 경영경제연구 32 (2) : 103 ~ 125 [2010]
  • SWOT analysis: Its time for a product recall
    Hill, T. Long Range Planning 30 (1) : 46 ~ 52 [1997]
  • On the destination image of Korea by Russian tourists
    Choi, J. G. Tourism Management 32 (1) : 193 ~ 194 [2011]
  • Models, Methods, Concepts and Applications of the Analytic Hierarchy Process
    Satty, T. L. Kluwer Academic Publishers [2001]
  • Marketing tourism products: concepts, issues and cases
    Seaton, A. V. International Thomson Business Press [1996]
  • Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control, 8th ed
    Kotler, P. Preintice Hall [1994]
  • Imagery of Denmark among visitors to Danish Fine Arts Exhibitions in Scotland
    Anderson, V. Tourism Management 18 (7) : 78 ~ 91 [1997]
  • Image formation process
    Gartner, W. C. Journal of Travel and Tourism Marketing 2 (2) : 191 ~ 216 [1993]
  • Forestry in Floridas Counties
  • Examining the structural relationships of destination image. Tourist satisfaction and destination loyalty : An integrated approach
    Chi, C. G. Tourism Management 29 (4) : 624 ~ 635 [2008]
  • Determining the most important criteria in maintenance decision making
    Triantaphyllou, E. Quality in Maintenance Engineering 3 (1) : 16 ~ 28 [1997]
  • Destination image and its functional relationships
    Tasci, Asli A. D. Journal of Travel Research 45 (4) : 413 ~ 425 [2007]
  • Customer loyalty in the hotel industry : The role of customer satisfaction and image
    Kandampully, J. International Journal of Contemporary Hospitality Management 12 : 346 ~ 351 [2000]
  • Consumer behavior and marketing action
    Asseal, H. South-Western College Publishing [1998]
  • An exploration of cross cultural destination image assessment
    MacKay, K. J. Journal of Travel Research 38 (3) : 417 ~ 423 [2000]
  • An analytic hierarchy process based approach to the design and evaluation of a marketing driven business and corporate strategy
    Wind, Y. Mathematical Modeling 9 : 285 ~ 290 [1987]
  • An analysis of state image change over a twelve-year period(1971-1983)
    Gartner, W. C. Journal of Travel Research 26 (Fall) : 15 ~ 19 [1987]
  • AHP 기법을 이용한 패스트푸드점의경쟁력 평가에 관한 연구
    설상철 관광레저연구 20 (3) : 207 ~ 226 [2008]
  • A scaling method for priorities in hierarchical structure
    Satty, T. L. Journal of Mathematical Psychology 15 : 234 ~ 281 [1977]
  • 2003 경주세계문화엑스포 방문객 이미지 평가에 관한 실증적 연구
    김일룡 관광연구저널 18 (2) : 17 ~ 29 [2004]